AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #61 Skrevet 21. mars 2015 Ser ikke problemet. Vi har vært sammen i over fem år nå og jeg er akkurat like forelsket som den dagen jeg traff han. Vi nyter dagene når vi er bare to og så koser vi oss med ungene når de er her. Og det har vært en kamp, så det har ikke bare vært en dans på røde roser, men vi nyter tiden vi har sammen og jeg elsker han over alt på jord! Har ikke angret 1 dag på at vi flyttet sammen i raskeste laget! Anonymous poster hash: 906df...fae Du tror 5 år er lenge.Det er det jo ikke.Anonymous poster hash: df6b4...11a 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #62 Skrevet 21. mars 2015 Jeg synes du overreagerer, ja Fire måneder er ikke så mye, men hva så. Og hvor ofte kommer barna til å si "bonusmamma" uansett?- Kan jeg få en brus, bonusmamma? vs. - Kan jeg få en brus, Trine? Jeg aner ikke hvor gamle du og barnefar er, men med mindre dere er 50+ kommer dere sikkert til å ha flere kjærester. Skjønner ikke helt hvorfor du bryr deg så mye Barna blir ikke mindre glad i deg eller mer glad i henne av den grunn. Forholdet mellom exen og nydama blir heller ikke bedre av dette. Lite forandres. De på 50+ pleier ikke å få så mange nye kjærester? Kult!Anonymous poster hash: e5deb...b01
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #63 Skrevet 21. mars 2015 Stakkars barn som ikke får kalle noen hva de vil. La det falle dem naturlig, slutt å være så sykt bitre! Jeg har også stemor til mine barn. Men jeg er heldigvis ikke like bitter Anonymous poster hash: fd451...4f0 Hvorfor skrives det så ofte at mor er bitter? Vet du hva bitter egentlig betyr?? Det er mange situasjonsbetingede problemer rundt ens barn, og skilsmisse,( for å nevne noe.) som skaper følelsesmessige utfordringer. Man er ikke nødvendigvis bitter av den grunn. Å påstå at andre kvinner er bitre i enhver sammenheng er nedrakking av eget kjønn.Anonymous poster hash: df6b4...11a 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #64 Skrevet 21. mars 2015 Takk for gode ord fra mange av dere <3 Å til dere som sier jeg er bitter osv... Jadaaa, det har jeg vel alkerede innrømt flere ganger tidligere i denne tråden! Jeg prøver så godt jeg kan å like henne, jeg sier aldri et srygt ord om henne foran barna mine eller gir inntrykk av at jeg ikke liker henne. Men når det er sagt må jeg jo si at jeg ikke liker måten ho er ovenfor meg å at jeg heller ikke liker hvordan bf har blitt etter han ble sammen med ho... Anonymous poster hash: e385d...904 Hev deg over det og gjør det beste ut av situasjonen. Mor til mitt stebarn likte ikke at jeg ble sammen med barnefar. Alt ble så mye verre for henne, samarbeidet mellom henne og barnefar ble dårligere, og det var jeg som var problemet fikk jeg høre. Problemet hennes var at barnefar ikke stilte opp for henne hver gang hun knipset lengre. Da hun innså at jeg ikke bare var en flørt snakket hun stygt om meg til barnet sitt. Jeg var bare ute etter å ta pappaen i fra barnet. Etter 6 år liker hun meg fortsatt ikke, men det gjør meg ingenting. Jeg og stebarn har fått et veldig godt forhold i allefall Nei, du er garantert bedre enn å la bitterheten styre deg, TS. Men bra du får ut følelsene dine her og ikke tar dem ut på barna.Anonymous poster hash: 729d8...a4c 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #65 Skrevet 21. mars 2015 Hvorfor skrives det så ofte at mor er bitter? Vet du hva bitter egentlig betyr?? Det er mange situasjonsbetingede problemer rundt ens barn, og skilsmisse,( for å nevne noe.) som skaper følelsesmessige utfordringer. Man er ikke nødvendigvis bitter av den grunn. Å påstå at andre kvinner er bitre i enhver sammenheng er nedrakking av eget kjønn.Anonymous poster hash: df6b4...11a TS innrømmer jo opptil flere ganger at hun er bitter.. Og ja, vet hva det betyr.Anonymous poster hash: fd451...4f0 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #66 Skrevet 21. mars 2015 Hvorfor skrives det så ofte at mor er bitter? Vet du hva bitter egentlig betyr?? Det er mange situasjonsbetingede problemer rundt ens barn, og skilsmisse,( for å nevne noe.) som skaper følelsesmessige utfordringer. Man er ikke nødvendigvis bitter av den grunn. Å påstå at andre kvinner er bitre i enhver sammenheng er nedrakking av eget kjønn.Anonymous poster hash: df6b4...11a Vel, du høres ganske bitter ut, du også. Anonymous poster hash: fd955...4e0 1
Gjest Kariannne Skrevet 22. mars 2015 #67 Skrevet 22. mars 2015 Forstår deg godt! Trøst deg med det, hun vil aldri bli mammaen til barna dine likevel. Uansett hva hun vil at de skal kalle henne. Hun er og blir kjæresten/samboer/kona til faren deres. Intet annet. Men på en annen side ville jeg vært glad om den nye kjæresten til pappaen til barnet mitt var glad i barnet og viste omsorg og kjærlighet. Du kan jo kanskje ta en prat med henne og si at du ikke er helt komfortabel med at hun ber de kalle henne for det.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #68 Skrevet 22. mars 2015 Kvinner som viser sorg og lar de såre og vonde følelsene komme fram etter samlivsbrudd kalles bitre. Menn som holder sorgen inne og får magesår, hjerteproblemer o.l. kalles følelsesløse. Mennesket er ingen maskin. Å vise følelser er både riktig og naturlig. Synes kvinner skal slutte å kalle andre kvinner for bitre fordi de viser sine følelser. Og TS: Du skal ikke lenger kalle deg selv bitter. Nå er du i sorg over tapt familie, det er ikke bitterhet. Denne sorgen går over, og følelsene dempes. Sett riktig navn på følelsene. Det er sorg du føler nå. Anonymous poster hash: 0b30d...aff 4
Gjest Gjesp Skrevet 22. mars 2015 #69 Skrevet 22. mars 2015 oi oi oi... ja jævlig bitter må du nok kalles. Nå er det vel ikke opp til deg hva ungene kaller den nye dama til eksen din. Det er et forhold mellom ungene og denne dama. Kanskje er dette en diskusjon som har kommet opp, ikke noe hun har forlangt, som du fremstiller det som her. Du vet ikke alt som foregår hos de og la det være med det. Allerede da jeg traff ungene til min samboer første gangen så begynte de å snakke om stemor og stesøster (til min datter), dette var ikke noe jeg tok opp, det var de som syntes det var så kjekt! Om man har vært sammen 4 måneder eller om det er 4 år har ikke så veldig mye å bety. Og iallefall ikke om man er gift eller ei... ikke alle som gifter seg. Man blir mor uten å være gift også... Anonymous poster hash: 906df...fae Jeg synes det har veldig mye å bety at de kun har vært sammen 4 måneder. De jeg kjenner treffer ikke ny kjærestes barn så tidlig en gang. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #70 Skrevet 22. mars 2015 Jeg synes det har veldig mye å bety at de kun har vært sammen 4 måneder. De jeg kjenner treffer ikke ny kjærestes barn så tidlig en gang. Ja, det var mitt poeng også. Ser at du svarer i en tråd som nok en gang kaller TS for bitter. Men at det er en "bonus-mor" til et barn som bare har kjent barnet i 4 måneder... Enten har dette forholdet vart mye lenger men blitt holdt skjult for TS, eller så er den nye kjæresten til barnefaren ikke særlig klok (antagelig ung og dum, beklager at jeg griper denne enkle definisjonen....) Anonymous poster hash: 0b30d...aff 1
AmandaVI Skrevet 22. mars 2015 #71 Skrevet 22. mars 2015 Synes ikke TS er bitter, synes heller den nye dama til faren trenger å lære litt grunnleggende respekt og grenser. "Bonusmamma". Hadde noen av de lufthuene faren min var sammen med etter mamma bedt meg kalle dem det hadde jeg ledd dem rett opp i ansiktet. 2
duplexx Skrevet 22. mars 2015 #72 Skrevet 22. mars 2015 Syns det er trist å ha en sånn holdning når man har barn. Det er ikke MER ok å oppføre seg som en bitter kjerring bare fordi man har selvinnsikt nok til å innrømme det. Du mener at du ALDRI viser barna dette, men da undervurderer du dine egne barn sterkt. De kan lukte på flere mil at du ikke liker henne, eller at du misliker henne rundt barna dine, det kan man ikke skjule. Du skriver det her, du bærer det rundt med deg. Og det plukker de opp. Ferdig snakka. Jeg ville ikke gjort NOE ANNET enn å håpe at hun oppriktig har falt både eksen og barna dine, slik at hun gir dem kjærlighet. Det vil de vokse på, og i beste fall vil du unne barna dine det. Syns det er skikkelig trist for din egen del at du føler deg så truet av en ny dame. Hun er kanskje viktig for barna dine ja (eller vil bli det), deal with it, men du er mammaen deres. Pust. 5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #73 Skrevet 22. mars 2015 Syns det er trist å ha en sånn holdning når man har barn. Det er ikke MER ok å oppføre seg som en bitter kjerring bare fordi man har selvinnsikt nok til å innrømme det. Du mener at du ALDRI viser barna dette, men da undervurderer du dine egne barn sterkt. De kan lukte på flere mil at du ikke liker henne, eller at du misliker henne rundt barna dine, det kan man ikke skjule. Du skriver det her, du bærer det rundt med deg. Og det plukker de opp. Ferdig snakka. Jeg ville ikke gjort NOE ANNET enn å håpe at hun oppriktig har falt både eksen og barna dine, slik at hun gir dem kjærlighet. Det vil de vokse på, og i beste fall vil du unne barna dine det. Syns det er skikkelig trist for din egen del at du føler deg så truet av en ny dame. Hun er kanskje viktig for barna dine ja (eller vil bli det), deal with it, men du er mammaen deres. Pust. Hm...ja, dette var et bittert innlegg.Anonymous poster hash: e5deb...b01
Sylvari Skrevet 22. mars 2015 #74 Skrevet 22. mars 2015 synes 4 måneder er for kort til å introdusere ny partner for barna. Jeg og xen har regler/avtale på dette. Rett og slett fordi barna skal slippe å ta stilling til en drøss med nye mennesker (i vårt tilfelle kvinner) i tide og utide. Hadde jeg vært deg hadde jeg roet meg helt ned. Tatt en samtale med x om at dette er litt vel tidlig, at det låter bedre med bonusmamma og bonuspappa når man har vært sammen over lengre tid/forlovet seg/giftet seg osv. Det er viktig for deg mtp sammarbeidet dere imellom at dere respekterer hverandres grenser på dette. Og ut fra alderen på barna, hadde jeg tatt en prat med de om at titler kan få folk til å føle seg viktige, og at kanskje pappas nye kjæreste har lyst til å spille en rolle i livene deres og vil bety noe for de. Kanskje føler hun seg utenfor familieenheten og ønsker å bli en del av den koslige familien kjæresten og barna hans er. Men, at du som mamma synes det er litt tidlig å begynne å kalle kjærester for bonusforeldre. Barna får gjøre som de er konfortable med, men at de må ha i minne at kanskje denne kjæresten ikke varer evig. Anonymous poster hash: f6630...7fd På samme måte som mamma og pappa ikke varte evig? Hva slags ting er det å si til barn? "Ikke våg å knytt deg til noen, de forsvinner sikkert snart." 4
pluttipott Skrevet 22. mars 2015 #75 Skrevet 22. mars 2015 Jeg er enig med deg ts. Syntes det er litt drøyt.
Sylvari Skrevet 22. mars 2015 #76 Skrevet 22. mars 2015 Nå syns jeg alle de der kritikerne her får rulle inn. Bitter, kristisk, misunnelig....har vel for f ikke noe med saken å gjøre. Barn har en mamma og en pappa. That's it. De andre som er i barnas liv får bli kalt etter det de er døpt. Navnet sitt. Så en eventuelt kjæreste skal ikke se på det som stebarn, men bare noen unger som bor i huset til kjæresten? Beklager, blir for dumt. Man blir familie etter en stund, om eksen liker det eller ikke. Kloke ord anonym Prøver virkelig å svelge unna å ikke ta meg nær av ting men det er jammen ikke lett... Den ENE dagen de kommer fra far hvor jeg henter de på skolen så legger ho lapper i matboksen at ho er såå glad i de osv... Vel.. Ho må gjerne gjøre det men hvorfor akkurat den dagen barna skal til meg? Jeg ville aldri gjort det mot moren til mine bonusbarn... Jeg tenker at ho sikkert syns det er vanskelig nok at jeg er med hennes barn så ville ikke falt meg inn å gni det opp i trynet hennes... Å til alle dere som skal skrive at jeg må jo være glad for at ho er glad i barna mine osv... Jada jada jada... Tror ikke ho har en dritt til overs for de innerst inne for det er ikke sånn at barna gir meg inntrykk av at de forhuder ho...Anonymous poster hash: e385d...904 Hvorfor er det greit å si bonusbarn, men ikke bonusmamma? Blir veldig dobbeltmoralskt. Min eks fant seg ny dame på byen samme kveld som jeg dumpet han. Hun lærte opp våre felles barn til å kalle henne for mamma, og at de skulle kalle meg for mamma Kari (fiktivt navn) i løpet av de to ukene han hadde sommersamvær. Dette skjedde vel 1-2 mnd etter at de traff hverandre. Da klikket jeg! Min hevn var at jeg knullet eksen min, kjørte han hjem til henne og fortalte henne at hun alltid ville være nr 2. Trenger jeg si at forholdet ikke varte? Anonymous poster hash: 5698c...33e Du er akkurat like syk som damen han datet, denne mannen er visst veldig flink på å finne utrulig ustabile damer. 2
pluttipott Skrevet 22. mars 2015 #77 Skrevet 22. mars 2015 Alle barn som har skilte foreldre ønsker innerst inne at foreldrene skal bli sammen igjen. Det er barns urealistiske verden som er grunnen til dette. De vet jo ikke hvordan det er å være voksne... Det er veldig tidlig å la barna hilse på ny kjæreste, det tenker jeg du kan si til din eks-mann. Og så kan du fortelle han at det er også for tidlig at de skal kalle damen hans for "bonus-mamma". Det idiotiske begrepet som liksom gjør stemor til noe mer høyverdig. Omtal damen med fornavn selv, da blir de vant til at man bruker navnet hennes. Jobb med dine egne bitre følelser: Mannen har gått videre, han har ny kjæreste, du må også gå videre i ditt liv. Erkjenn at han aldri kommer tilbake til deg. Og kanaliser sinnet ditt andre steder. Det er et helvete det du går gjennom, tro meg jeg har vært der selv. Men du kommer ut av den mørke skogen igjen og da ser du at du aldri ønsker mannen tilbake igjen. Anonymous poster hash: 0b30d...aff Dette.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #78 Skrevet 22. mars 2015 Jeg forstår deg godt. Meen kanskje du burde forsøke å tenke annerledes på det. Tenk så heldig at din x har ei som ønsket å være der for barna. Ønsket til og med at skal kalle henne det. Jeg hadde blitt smigret. Det er jo dine barn. Ingen erstatter deg!! Ikke vær redd for det. Tenk sååå mye værre om hun hadde hatet barna.... ? Det gjorde min onde stemor.... Det kan ødelegge barna. Du må se det positive i det. Si heller på en en måte at du er smigret, menn sett helst at du beholder mamma tittelen alene Anonymous poster hash: 51eaf...542
Tibbie Skrevet 22. mars 2015 #79 Skrevet 22. mars 2015 De på 50+ pleier ikke å få så mange nye kjærester? Kult!Anonymous poster hash: e5deb...b01 Lol, så du måtte kommentere på det altså Jo, men jo yngre man er, jo mer aktiv er man på den fronten. Når man er litt mer oppi årene er man ofte mer opptatt av å "slå seg ned". Du skjønner vel du også at ei dame på 22 år gjerne vil ha flere kjærester etter et brudd enn ei dame på 52?
Kosemose Skrevet 22. mars 2015 #80 Skrevet 22. mars 2015 Tråden er ryddet for avsporing og persondebatt Kosemose, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå