Gå til innhold

Bonusmamma... IKKE GREIT!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er stor forskjell på å omtale de som bonusbarn eller bonusmamma å det å skulle ha de til å kalle seg bonusmamma i stede for navnet hennes!

Ellers takk for mange fine svar fra dere :) setter veldig pris på det! :)

Anonymous poster hash: e385d...904

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke bare å ta det opp med pappaen da?! Anbefaler forøvrig at du holder bitterheten din inne når du har denne samtalen, ellers er det fort at han bare synes du er vrang.

for all del så forstår jeg deg godt TS!

Men det KAN jo hende at det er gjort i beste mening og at det bare er tankeløshet...

Anonymous poster hash: 4a11b...748

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er utfordringen egentlig? Barna omtaler kjæresten som bonusmamma/stemor. De kaller henne for sitt navn når de omgås, men kanskje bonusmamma til andre? La det passere og vær glad for at far har funnet ei som ser ut til å ønske å bli.

Det virker bare bittert å være forbannet over noe slikt. Du og far er over, han har nå en ny familie, slik er det...

Anonymous poster hash: 934f3...564
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke bare å ta det opp med pappaen da?! Anbefaler forøvrig at du holder bitterheten din inne når du har denne samtalen, ellers er det fort at han bare synes du er vrang.

for all del så forstår jeg deg godt TS!

Men det KAN jo hende at det er gjort i beste mening og at det bare er tankeløshet...

Anonymous poster hash: 4a11b...748

Har prøvd... Han blei bare sur...

AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd... Han blei bare sur...Anonymous poster hash: e385d...904

Forstår han godt...

Anonymous poster hash: 729d8...a4c

AnonymBruker
Skrevet

Forstår han godt...

Tipper du er mann :P

Gjest Coolaid
Skrevet

Ja mulig jeg er jævlig bitter men jeg mistet munn og mæle da barna mine kom hjem i dag og fortalte at den nye dama til x'n vil at de skal kalle henne for bonusmamma!

Hvem faen tror ho at ho er???! De har vært sammen i 4 måneder!!!

Jeg haaaater at hu skal ha noe med barna mine å gjøre!!!

Anonymous poster hash: e0c97...7cd

Og dette er vel opptrinnet til enda mer konflikter og drama fra din side...

Gjør ting på en skikkelig måte slik at du ikke får bitre barn senere. Drit i om hun kaller seg bonusmamma. Hva har det med deg å gjøre? Om det er riktig, teit eller dumt so what ?

Oppfør deg som en voksen selv om ikke alle andre måtte gjøre det. Husk at du er et forbilde i alt du gjør. Barna kommer garantert til å merke at du er i en konflikt med "bonusmammaen"...

At hun skal ha kontakt med barna dine er det lite du kan gjøre noe med.

Gjest Kaffelattn
Skrevet

I min verden er det kun naturlig å bruke fornavn - og når det gjelder titler:

- "Barna til min kjæreste/samboer/kone/mann"

- "Hun er pappas kjæreste"/"Han er mammas kjæreste".

Behøves liksom ingen flere fedre og mødre her - gitt at de skilte foreldrene begge er der for barna.

Gjest Kaffelattn
Skrevet

Hva er utfordringen egentlig? Barna omtaler kjæresten som bonusmamma/stemor. De kaller henne for sitt navn når de omgås, men kanskje bonusmamma til andre? La det passere og vær glad for at far har funnet ei som ser ut til å ønske å bli.

Det virker bare bittert å være forbannet over noe slikt. Du og far er over, han har nå en ny familie, slik er det...

Jeg synes det er helt naturlig av en mor å reagere og det er overhode ikke bittert.

Selv om det er over med far så er barnet og mor nært knyttet og det gir seg jo selv at mor reagerer når barnet er i et miljø med en annen kvinne mor ikke liker/kjenner/er trygg på.

Jeg forstår mor godt og det er ikke noe bittert her. Derimot er det trist, sårt og leit fordi barnet/barna er det kjæreste mor har.

Det er instinktivt at en mor reagerer mot en "annen kvinne i barnets andre hjem". Helt naturlig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er helt naturlig av en mor å reagere og det er overhode ikke bittert.

Selv om det er over med far så er barnet og mor nært knyttet og det gir seg jo selv at mor reagerer når barnet er i et miljø med en annen kvinne mor ikke liker/kjenner/er trygg på.

Jeg forstår mor godt og det er ikke noe bittert her. Derimot er det trist, sårt og leit fordi barnet/barna er det kjæreste mor har.

Det er instinktivt at en mor reagerer mot en "annen kvinne i barnets andre hjem". Helt naturlig.

Voksne mennesker burde oppføre seg bedre enn å være så 《instiktive》 på barn. Sånn er det når man er så dum og får barn for så å gå fra hverandre. Så vanskelig er det faktisk ikke, å faktisk snakke om fremtiden før man spytter ut barn her og der...

AnonymBruker
Skrevet

Tipper du er mann :PAnonymous poster hash: e385d...904

Nei, det er jeg ikke :)

AnonymBruker
Skrevet

En annen kvinne i barnets andre hjem? Hva med denne kvinnens hjem da? Hun bor der hun også. De bor i samme hjem. Nå er det sånn at far har gått videre, han har ny kjæreste. Det er lite ts kan gjøre med det. Svelg heller bitterheten og vær glad for at barna dine får en ekstra omsorgsperson. Det er du og bare du som er mamma til barna uansett. Som kaffelattn sier i alle stemortråder: barna HAR en mor og en far ;)

Barna kommer til å omtale din nye kjæreste som bonuspappa/stefar etter hvert også...

AnonymBruker
Skrevet

Voksne mennesker burde oppføre seg bedre enn å være så 《instiktive》 på barn. Sånn er det når man er så dum og får barn for så å gå fra hverandre. Så vanskelig er det faktisk ikke, å faktisk snakke om fremtiden før man spytter ut barn her og der...

Du lever sannsynligvis i en boble.

Foreldre går gjerne ikke fra hverandre fordi det er så morsomt...de fleste prøver å redde forholdet spesielt når man har barn - men som de aller fleste voksne mennesker vet så lar det seg ikke alltid gjøre å reparere fordi man må være to som prøver. Omstendighetene rundt betyr mye. Ofte har jeg hørt om de som har oppussing, langtidssykemelding hos en av partene samtidig med omveltningen barn og den onde sirkelen er i gang.

Familievernkontor er ofte en vits og voksne venner av paret kan ikke hjelpe så mye de har nok med egen familie.

Du kan ikke dømme uten videre fra boblen din..livet er ikke for pyser, vet du.

Mange har en drøm om ekteskap og å holde sammen om enn ikke for barnas skyld. Men man må være to om det. Derfor blir det dessverre en del brudd etter at barna kom.

Anonymous poster hash: e5deb...b01

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du lever sannsynligvis i en boble.

Foreldre går gjerne ikke fra hverandre fordi det er så morsomt...de fleste prøver å redde forholdet spesielt når man har barn - men som de aller fleste voksne mennesker vet så lar det seg ikke alltid gjøre å reparere fordi man må være to som prøver. Omstendighetene rundt betyr mye. Ofte har jeg hørt om de som har oppussing, langtidssykemelding hos en av partene samtidig med omveltningen barn og den onde sirkelen er i gang.

Familievernkontor er ofte en vits og voksne venner av paret kan ikke hjelpe så mye de har nok med egen familie.

Du kan ikke dømme uten videre fra boblen din..livet er ikke for pyser, vet du.

Mange har en drøm om ekteskap og å holde sammen om enn ikke for barnas skyld. Men man må være to om det. Derfor blir det dessverre en del brudd etter at barna kom.

Anonymous poster hash: e5deb...b01

Om man merker utfordringer uten barn, så reproduserer man ikke. Stakkars barn!

AnonymBruker
Skrevet

Var vel ikke planlagt fra min side at jeg skulle komme hjem å finne han knullende på venninen min en søndag morgen... Tror vel ingen planlegger å få barb om man VET at det går en vei!

Men tilbake til tråden.. Jeg skjønner at jeg bare må godta ho.. Å jeg vet at jeg alltid vil være mamma'n! Det er bare det å svelge at ho tror ho bare kan komme inn etter noen få måneder å forlange en bonusmamma rolle, gni inn i trynet mitt at ho er med mine barn og smisker seg på de med gaver osv...

AnonymBruker
Skrevet

Ja mulig jeg er jævlig bitter men jeg mistet munn og mæle da barna mine kom hjem i dag og fortalte at den nye dama til x'n vil at de skal kalle henne for bonusmamma!

Hvem faen tror ho at ho er???! De har vært sammen i 4 måneder!!!

Jeg haaaater at hu skal ha noe med barna mine å gjøre!!!

Anonymous poster hash: e0c97...7cd

Hvor gamle er barna dine?

Anonymous poster hash: 675ca...5a4

AnonymBruker
Skrevet

Var vel ikke planlagt fra min side at jeg skulle komme hjem å finne han knullende på venninen min en søndag morgen... Tror vel ingen planlegger å få barb om man VET at det går en vei!

Men tilbake til tråden.. Jeg skjønner at jeg bare må godta ho.. Å jeg vet at jeg alltid vil være mamma'n! Det er bare det å svelge at ho tror ho bare kan komme inn etter noen få måneder å forlange en bonusmamma rolle, gni inn i trynet mitt at ho er med mine barn og smisker seg på de med gaver osv...

Håper virkelig ikke at du er slik som dette i nærvær av barna dine. Det er faktisk ikke barnas skyld - at han og din venninne havnet til sengs. Eller at de ble kjærester. At du er sår og bitter må aldri gå utover barna!

Og det kan jo faktisk være slik at de liker hverandre, barna og nydama til din x.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og dette er vel opptrinnet til enda mer konflikter og drama fra din side...

Gjør ting på en skikkelig måte slik at du ikke får bitre barn senere. Drit i om hun kaller seg bonusmamma. Hva har det med deg å gjøre? Om det er riktig, teit eller dumt so what ?

Oppfør deg som en voksen selv om ikke alle andre måtte gjøre det. Husk at du er et forbilde i alt du gjør. Barna kommer garantert til å merke at du er i en konflikt med "bonusmammaen"...

At hun skal ha kontakt med barna dine er det lite du kan gjøre noe med.

Du eier ikke barna deres. Husk de er like mye hans barn som dine. Du har ingen enerett på dem heller. Oppføre deg som en voksen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjære tid... Nå er ikke ungene mine på KG for det er de for små til! Hva jeg skriver her er jo en helt annen sak! Jeg er da voksen å vet at man ikke lar barna lide fordi jeg er skuffa over faren deres! Jeg har heller aldri gitt de noe intrykk av at jeg ikke liker fars nye kjæreste!

AnonymBruker
Skrevet

Håper virkelig ikke at du er slik som dette i nærvær av barna dine. Det er faktisk ikke barnas skyld - at han og din venninne havnet til sengs. Eller at de ble kjærester. At du er sår og bitter må aldri gå utover barna!Og det kan jo faktisk være slik at de liker hverandre, barna og nydama til din x. Anonymous poster hash: 675ca...5a4

Selv om TS fikk en utblåsning her på KG, betyr ikke det at hun har samme holdning mot barna sine. Det er helt naturlig reaksjon TS kommer med, og det er greit så lenge det ikke går utover barna.

Anonymous poster hash: 88481...139

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...