AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #1 Skrevet 19. mars 2015 Ja mulig jeg er jævlig bitter men jeg mistet munn og mæle da barna mine kom hjem i dag og fortalte at den nye dama til x'n vil at de skal kalle henne for bonusmamma! Hvem faen tror ho at ho er???! De har vært sammen i 4 måneder!!! Jeg haaaater at hu skal ha noe med barna mine å gjøre!!! Anonymous poster hash: e0c97...7cd 5
dillyduzit Skrevet 19. mars 2015 #2 Skrevet 19. mars 2015 Damn. Kanskje du heller kan forklare barna at hun ikke er en bonusmamma før de to har giftet seg? Ellers syntes jeg du høres ut som de litt overbeskyttende mødrene som kunne tenkt seg 100% samvær. BF har en ny kjæreste, hun vil sannsynligvis være mye i kontakt med barna dine, så her må du nesten bare suck it up. 27
QueenOfTheSidewalk Skrevet 19. mars 2015 #3 Skrevet 19. mars 2015 Sikkert for å provosere deg. 4 måneder 8
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #4 Skrevet 19. mars 2015 oi oi oi... ja jævlig bitter må du nok kalles. Nå er det vel ikke opp til deg hva ungene kaller den nye dama til eksen din. Det er et forhold mellom ungene og denne dama. Kanskje er dette en diskusjon som har kommet opp, ikke noe hun har forlangt, som du fremstiller det som her. Du vet ikke alt som foregår hos de og la det være med det. Allerede da jeg traff ungene til min samboer første gangen så begynte de å snakke om stemor og stesøster (til min datter), dette var ikke noe jeg tok opp, det var de som syntes det var så kjekt! Om man har vært sammen 4 måneder eller om det er 4 år har ikke så veldig mye å bety. Og iallefall ikke om man er gift eller ei... ikke alle som gifter seg. Man blir mor uten å være gift også... Anonymous poster hash: 906df...fae 21
peanut_juice Skrevet 19. mars 2015 #5 Skrevet 19. mars 2015 Fire måneder var jo litt vel fort. Jeg og eksen var sammen i ett år før jeg fikk kalle meg bonusmamma. Også gjøre han det slutt med meg 2 måneder senere. Så jeg skjønner godt at du blir litt frustrert over det. Det er ikke hvem som helst som skal få lov til å kalle seg det. Skulle gjerne ønsket at eksen min ikke hadde begynnt å kalle meg det, med tanke på barnet. Ble litt forvirrende for barnet. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #6 Skrevet 19. mars 2015 Stebarn omtalte meg som bonusmamma nesten med en gang etter vi traff hverandre. Bortsett fra at det var barnets mor som sa til barnet at jeg ble hans/hennes bonusmor. Det lyser lang vei at du er bitter på eksens mye dame. Hev deg over det. Du er barnas mor, ingen kan endre på det. Men det må da være bra at barna har et godt forhold til kjæresten til pappa? Tror du ikke?Anonymous poster hash: 729d8...a4c 17
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #7 Skrevet 19. mars 2015 synes 4 måneder er for kort til å introdusere ny partner for barna. Jeg og xen har regler/avtale på dette. Rett og slett fordi barna skal slippe å ta stilling til en drøss med nye mennesker (i vårt tilfelle kvinner) i tide og utide. Hadde jeg vært deg hadde jeg roet meg helt ned. Tatt en samtale med x om at dette er litt vel tidlig, at det låter bedre med bonusmamma og bonuspappa når man har vært sammen over lengre tid/forlovet seg/giftet seg osv. Det er viktig for deg mtp sammarbeidet dere imellom at dere respekterer hverandres grenser på dette. Og ut fra alderen på barna, hadde jeg tatt en prat med de om at titler kan få folk til å føle seg viktige, og at kanskje pappas nye kjæreste har lyst til å spille en rolle i livene deres og vil bety noe for de. Kanskje føler hun seg utenfor familieenheten og ønsker å bli en del av den koslige familien kjæresten og barna hans er. Men, at du som mamma synes det er litt tidlig å begynne å kalle kjærester for bonusforeldre. Barna får gjøre som de er konfortable med, men at de må ha i minne at kanskje denne kjæresten ikke varer evig. Anonymous poster hash: f6630...7fd 4
Rotemor Skrevet 19. mars 2015 #8 Skrevet 19. mars 2015 Det finnes jo ingen situasjon der det er naturlig å kalle fars dame for bonusmamma, istedenfor navnet!! Bitch. 7
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #9 Skrevet 19. mars 2015 synes 4 måneder er for kort til å introdusere ny partner for barna. Jeg og xen har regler/avtale på dette. Rett og slett fordi barna skal slippe å ta stilling til en drøss med nye mennesker (i vårt tilfelle kvinner) i tide og utide. Hadde jeg vært deg hadde jeg roet meg helt ned. Tatt en samtale med x om at dette er litt vel tidlig, at det låter bedre med bonusmamma og bonuspappa når man har vært sammen over lengre tid/forlovet seg/giftet seg osv. Det er viktig for deg mtp sammarbeidet dere imellom at dere respekterer hverandres grenser på dette. Og ut fra alderen på barna, hadde jeg tatt en prat med de om at titler kan få folk til å føle seg viktige, og at kanskje pappas nye kjæreste har lyst til å spille en rolle i livene deres og vil bety noe for de. Kanskje føler hun seg utenfor familieenheten og ønsker å bli en del av den koslige familien kjæresten og barna hans er. Men, at du som mamma synes det er litt tidlig å begynne å kalle kjærester for bonusforeldre. Barna får gjøre som de er konfortable med, men at de må ha i minne at kanskje denne kjæresten ikke varer evig. Anonymous poster hash: f6630...7fd Man sier ikke til barna (som kanskje ønsker at mamma og pappa bor sammen igjen) at pappa nye kjæreste ikke kommer til å vare evig. Da får de falske forhåpninger. Her må foreldrene, mamma som pappa oppføre seg som voksne og ikke vise barna at de ikke liker mammas eller pappas nye kjæreste. At ts syns det er sårt at barna kaller pappas kjæreste for bonusmamma er en ting, og hun har lov til å kjenne på de følelsene. Men det blir for dumt hvis hun skal løpe til eksen og ta opp dette. Eksen kommer sikkert til å fortelle det til den nye kjæresten og det blir enda mer sur stemning. Barna må selv få velge hva de vil kalle bonusmoren. Er ikke sikkert de vil kalle henne bonusmamma en gang. Men jeg er enig i det du sier om at den nye kjæresten føler seg utenfor og ønsker å være et medlem i familien, og prøver kanskje litt for hardt. (Hvis det er hun som har krevd at barna skal kalle henne bonusmamma)Anonymous poster hash: 729d8...a4c 4
Gjest O.G. Skrevet 19. mars 2015 #10 Skrevet 19. mars 2015 Kjerringa må ha kødda, kan ikke forstå annet.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #11 Skrevet 19. mars 2015 Ja mulig jeg er jævlig bitter men jeg mistet munn og mæle da barna mine kom hjem i dag og fortalte at den nye dama til x'n vil at de skal kalle henne for bonusmamma! Hvem faen tror ho at ho er???! De har vært sammen i 4 måneder!!! Jeg haaaater at hu skal ha noe med barna mine å gjøre!!!Anonymous poster hash: e0c97...7cd Jealous much? Anonymous poster hash: ca57d...2c7 8
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #12 Skrevet 19. mars 2015 Ja mulig jeg er jævlig bitter men jeg mistet munn og mæle da barna mine kom hjem i dag og fortalte at den nye dama til x'n vil at de skal kalle henne for bonusmamma! Hvem faen tror ho at ho er???! De har vært sammen i 4 måneder!!! Jeg haaaater at hu skal ha noe med barna mine å gjøre!!!Anonymous poster hash: e0c97...7cd Slapp av, når jeg kom for å hente barnet mitt sprang barnet rundt og ropte mamma etter stemor. Da hadde bonusmamma funnet på at de skulle leke at hun var den ekte mammaen. Da har du grunn til å klikke. Anonymous poster hash: 65b7e...378 9
Gjest pandabjørnen Skrevet 19. mars 2015 #13 Skrevet 19. mars 2015 Ja mulig jeg er jævlig bitter men jeg mistet munn og mæle da barna mine kom hjem i dag og fortalte at den nye dama til x'n vil at de skal kalle henne for bonusmamma! Hvem faen tror ho at ho er???! De har vært sammen i 4 måneder!!!Jeg haaaater at hu skal ha noe med barna mine å gjøre!!!Anonymous poster hash: e0c97...7cd Har ikke noe problem med å forstå at du blir frustrert, men likevel så reagerer jeg litt på den siste setningen din. Der ligger nok mye av årsaken til dette også, for det er nemlig ikke bare dine barn. Det er også eks'n din sine barn, det må du ikke gleme. Han har gått videre og funnet en annen (mulig det er det bitterheten din kommer fra (uten at noen andre har noe med det)), i teorien så blir hun jo en slags "bonus/stemor" uannsett hva du synes om det, selv om det var meget tidlig i forholdet deres å komme med ønsker om at de skal kalle henne for "bonusmamma", den er jeg helt enig med deg i.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #14 Skrevet 19. mars 2015 Hva da bonusmamma? Hvem kalles for det? Jeg er -navn- for barnet, og barnet bruker alltid mitt navn. Jeg er ingen stemor eller bonusmmamma, idiotiske navn å kalle noen... Skjønner at du reagerer om det føltes fort, men bånd kan knyttes fort, og om far mente det var naturlig å introdusere henne, og de føler det er naturlig, så er det ditt barns nye familie på fars side sin sak. La det passere. Anonymous poster hash: 934f3...564 4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #15 Skrevet 19. mars 2015 Det finnes jo ingen situasjon der det er naturlig å kalle fars dame for bonusmamma, istedenfor navnet!! Bitch. Enig!!😠🎄Anonymous poster hash: e5deb...b01 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #17 Skrevet 20. mars 2015 Ja mulig jeg er jævlig bitter men jeg mistet munn og mæle da barna mine kom hjem i dag og fortalte at den nye dama til x'n vil at de skal kalle henne for bonusmamma! Hvem faen tror ho at ho er???! De har vært sammen i 4 måneder!!! Jeg haaaater at hu skal ha noe med barna mine å gjøre!!! Anonymous poster hash: e0c97...7cd Hørtes jo veldig spesielt ut, hvis dette stemmer... Alle kaller nok en slik person ved navn (og Intet annet). Forøvrig er det ganske vulgært å la et ste-menneske flytte inn SÅ raskt! Anonymous poster hash: e5deb...b01 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #18 Skrevet 20. mars 2015 oi oi oi... ja jævlig bitter må du nok kalles. Nå er det vel ikke opp til deg hva ungene kaller den nye dama til eksen din. Det er et forhold mellom ungene og denne dama. Kanskje er dette en diskusjon som har kommet opp, ikke noe hun har forlangt, som du fremstiller det som her. Du vet ikke alt som foregår hos de og la det være med det. Allerede da jeg traff ungene til min samboer første gangen så begynte de å snakke om stemor og stesøster (til min datter), dette var ikke noe jeg tok opp, det var de som syntes det var så kjekt! Om man har vært sammen 4 måneder eller om det er 4 år har ikke så veldig mye å bety. Og iallefall ikke om man er gift eller ei... ikke alle som gifter seg. Man blir mor uten å være gift også...Anonymous poster hash: 906df...fae Å bli mor uten å være gift kan nok ikke sidestilles med å være en fremmed person som entrer barnets liv og som ikke er godt. Kun mor er mor. Ste er ste...Anonymous poster hash: e5deb...b01 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #19 Skrevet 20. mars 2015 Nå er det vel strengt tatt barna som skal bestemme om stemor / stefar er en bonus eller ikke. Anonymous poster hash: 2cc79...381 5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #20 Skrevet 20. mars 2015 Jeg tror ikke det er ordet bonusmamma du er irritert på. Det er vel heller at hun er til stede i barnas liv i det store og hele. Du virker sjalu og bitter. Kanskje du først som sist bør venne deg til at hun er der? Går dette forholdet bra så kan hun være en del av barnas (og ditt) liv i alle år fremover. Når det er sagt så syns jeg hun kunne spart seg for å be ungene kalle henne det. Jeg syns ikke noe om verken stemor eller bonusmamma ihvertfall ikke så lenge moren er i livet deres. Navnet bør holde lenge så kan heller barna finne ut av det selv. Barna til mannen min kaller meg ved navn, men vet at de sier stemor til andre når de snakker om meg. Ingen av bedt dem om det. Anonymous poster hash: 36ec6...704 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå