Gå til innhold

Opprør på Tandum - noe så frekt!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok da. Men poenget mitt var at på Trandum er der ikke treningsfasiliteter. Comprende?

Anonymous poster hash: d8e94...bfa

Ja, selvsagt comprender jeg. Det var liksom hele poenget mitt. Det er ikke treningsmuligheter på Trandum. Det burde det kanskje vært.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det har jeg alltid ment. Men du må gjerne lage en tråd, mulig jeg stikker innom.

Jeg føler ikke for å problematisere menneskerettighetserklæringen.

Men siden du har gjort det, så skal jeg heller fortsette å spamme deg med det til du kommer med et svar. Og før du kommer med et "jeg er ikke forpliktet til å svare på noe som helst", så la meg bare si at jeg er ikke forpliktet til å la være å spørre. Jeg syns det er av stor interesse hvilke menneskerettigheter du gjerne vil redigere bort, når du faktisk har blåst av at lignende faciliteter som Trandum har fått kritikk med henvisning til disse rettighetene.

Det gjør det relevant for denne tråden, og jeg håper at moddene vil være enig med meg i akkurat det.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler ikke for å problematisere menneskerettighetserklæringen.

Men du maser om dem stort sett daglig. Så i overkant ivrig på disse såkalte rettighetene som enkelte tror er hellige, kan vi nok si du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du maser om dem stort sett daglig. Så i overkant ivrig på disse såkalte rettighetene som enkelte tror er hellige, kan vi nok si du er.

De er nok det nærmeste noe hellig jeg som ateist kommer. Og de er faktisk en del av lovverket vårt. Så, hvilke menneskerettigheter syns du vi kan klare oss uten i 2015? Skal det bare gjelde de som er innsatt i fengsler, eller mener du at også vi andre bør kunne klare oss fint uten slike rettigheter?

Eller syns du menneskerettighetene skal begrenses geografisk, rasemessig, kulturelt eller på religiøs basis? Er det noen kategorier av mennesker som trenger slike rettigheter i mindre grad enn andre? Du er litt uklar mht hva du mener, og dine antydninger om at fangene på Trandum ikke bør nyte godt av menneskerettighetene, gjør alle disse spørsmålene relevante. Jeg ser frem til at du toner flagg også på dette området.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

menneskerettigheter

Du avsporer i tråden. Lag en egen tråd om det du vil diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du avsporer i tråden. Lag en egen tråd om det du vil diskutere.

Det er ikke en avsporing å spørre deg om en utdyping av noe du sa om hvilke rettigheter fangene på Trandum bør ha i lys av menneskerettighetene. Men du trenerer. Er det slik at du har meninger som du er redd for å stå for?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en avsporing å spørre deg om en utdyping av noe du sa om hvilke rettigheter fangene på Trandum bør ha i lys av menneskerettighetene. Men du trenerer. Er det slik at du har meninger som du er redd for å stå for?

Jo det er avsporing. Men om du er så opptatt av disse hellige menneskelighetene, lag en tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er avsporing. Men om du er så opptatt av disse hellige menneskelighetene, lag en tråd.

Er ikke du, som påstår at du er motstander av barbariske ideologier, opptatt av menneskerettigheter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke du, som påstår at du er motstander av barbariske ideologier, opptatt av menneskerettigheter?

Jeg er opptatt av mennesker, men stiller store spørsmål om begrepet rettigheter. Et begrep jeg ikke liker spesielt godt. Men som sagt, nå avsporer vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man setter en person i fengsel så er man ansvarlig for vedkommendes helse og man har visse forpliktelser i hht menneskerettighetene. Som tidligere påpekt. Det er greit nok at du som privatperson ikke respekterer disse, men Norge som stat er forpliktet til det, og når det er tilfelle og det eksisterer presedens fra lignende saker som har vært oppe for menneskerettsdomsstolen, så skulle ikke dette være noe å diskutere i det hele tatt. De som er ansvarlige for Trandum får bare ta en telefon til cateringfirmaet som står for maten og legge inn en bestlilling på variert vegetarkost slik at også de som er fanger på Trandum over tid, kan komme fra det uten helseskade pga maten.

Trandum er ikke et fengsel og mannen er der av egen fri vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, fanger som sagt. Og derfor har de som HOLDER dem fanget, et visst ansvar for deres liv og helse.

Ingen holder dem fanget, de kan til enhver tid dra hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Argumentasjonen din henger ikke sammen. Det er tilsynelatende et stort problem at en eller noen få av fangene ønsker vegetarmat. Det skal de ikke ha, for da blir de bare værende. Men alle de andre, som da må antas å være fornøyd med dietten, hvorfor ser dere ikke på det som et problem? Hm?

Alle som er i klørne på politiet gjør klokt i å ha en advokat.

I "klørne på"???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trandum er ikke et fengsel og mannen er der av egen fri vilje.

Jeg tror ikke Mann 42 forstår dette. Her snakker vi om frie mennesker som kan reise når de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trandum er et fengsel. De som er innkvartert der, bor i rom der de låses inne om nettene, de kan ikke forlate området, og de holdes under kontroll av voktere. Det er, på alle mulige måter som betyr noe, et fengsel. Du kan gjerne leke med ord, men det blir ikke noe mindre fengsel av den grunn.

Det er ikke et fengsel, alle på Trandum kan forlate stedet på minutten!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror ikke Mann 42 forstår dette. Her snakker vi om frie mennesker som kan reise når de vil.

Det er visst en del som avsporings-ekvilibristen ikke forstår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er opptatt av mennesker, men stiller store spørsmål om begrepet rettigheter. Et begrep jeg ikke liker spesielt godt. Men som sagt, nå avsporer vi.

Nei, jeg har fått med meg det, men altså, disse fangene og deres rettigheter i lys av menneskerettserklæringen. Jeg har skjønt det slik at det er visse rettigheter du ikke syns fanger burde ha? Hvilke er det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har fått med meg det, men altså, disse fangene og deres rettigheter i lys av menneskerettserklæringen. Jeg har skjønt det slik at det er visse rettigheter du ikke syns fanger burde ha? Hvilke er det?

Fanger, hvem er fanger? De som sitter på Trandum er ikke fanger. De er frie til å reise hjem til seg selv når som helst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et fengsel, alle på Trandum kan forlate stedet på minutten!

Joda, det er en fengsel, fordi den holder farlige mennesker unna alle oss :) Men det er en fengsel med en utvei som er alltid åpen for de som sitter inne. Nemlig å forlate Norge. Veien tilbake til samfunnet er stengt.

Endret av Drizzt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...