Gjest Hillary.. Skrevet 18. august 2004 #81 Skrevet 18. august 2004 La meg spørre deg : Syns du det er riktig at 50 andre gjester skal ta hensyn til deg fordi du har et barn og ikke kan skjønne at noen faktisk synes det er litt ubehagelig at du sitter å ammer ? Jeg prøver ikke å være ond , selvfølgelig vil jeg ikke at barnet skal sulte men jeg syns ikke det er noe ok å betale masse penger for maten så sitte å se kvinner amme barna deres mens jeg spiser. Hvor mange ganger må dem mates om dagen da? Anders Himmel og hav! Du er ikke noe umiddelbart farsemne, skjønner, jeg. Amming er den naturligste ting i verden! Om noen år vil du kanskje synes ammende og gravide kvinner er vakre, du også. Hvis du ikke orker å se barn få mat, så gå et annet sted. Hva er galt med deg mann, som ikke liker bryster? Blir du distrahert?
Gjest Hillary.. Skrevet 18. august 2004 #82 Skrevet 18. august 2004 Sier ikke at kvinner med barn ikke skal gå på café, eller amme der, jeg sier bare at man ikke skal skylde på barnet hvis man tilfeldigvis støter andre. Det er morens behov som gjør at det ammes i cafén (moren vil på café) ikke barnet (barnet kan spise andre steder). Amming på café er som mobiltelefoni og annet, høflighet og diskresjon forventes, noe de fleste viser. Så klart finnes det kvinner alla "I'm a woman hear me roar!" og slenger fram puppa hvorhen og hvordan hun måtte føle, men de er i et stort mindretall. Sammenligner du amming med å prate i mobilen ute, Tom Krus? Hvorfor kan ikke kvinner få lov til å være mødre? Hvorfor skal vi skjule vår kvinnelighet, vår morsrolle? Ammin er sunt og det er naturlig. Du verden, jeg gleder meg til å amme offentlig! (Grusomt bilde du har fått deg, Tom.)
Gjest Hillary.. Skrevet 18. august 2004 #83 Skrevet 18. august 2004 Faktisk er jeg i mot ammerom. Hvorfor skal møder skjule seg? Derimot er jeg for flere stellerom.
Gjest TomKrus Skrevet 18. august 2004 #85 Skrevet 18. august 2004 (Grusomt bilde du har fått deg, Tom.) Jeg prater om å vise diskresjon som vi forsøker å vise i alt annet vi driver med i den siviliserte verden. Ikke mer, ikke mindre. Og det er hva de fleste også gjør.
Monstermagnet Skrevet 18. august 2004 #86 Skrevet 18. august 2004 Jeg prater om å vise diskresjon som vi forsøker å vise i alt annet vi driver med i den siviliserte verden. Ikke mer, ikke mindre. Og det er hva de fleste også gjør. Javel!? Men da mener du vel også, som jeg har spurt deg om før, at man ikke bør bruke lave bukser som viser g-strengen, lav utringning, korte topper osv, når man er på cafe? Noen blir jo støtt av det også... Hvor mye diskresjon vil du ha egentlig?
Gjest Hillary.. Skrevet 18. august 2004 #87 Skrevet 18. august 2004 Jeg prater om å vise diskresjon som vi forsøker å vise i alt annet vi driver med i den siviliserte verden. Ikke mer, ikke mindre. Og det er hva de fleste også gjør. Ja, som flere har nevnt her, så er det så godt som<ingen kvinner som vifter med puppene når babyen skal ha mat. Babyen ligger foran og det er også vanlig å skjule med litt klær. Det er diskresjon. I likhet med andre, så har heller ikke jeg sette så mye amming på kafeer og kaffebarer i Oslo sentrum eller universitetet (!) på dagtid. Jeg ser ikke problemet. Du vet, puppene våre er først og fremst matkilde til barna.
Gjest Hillary.. Skrevet 18. august 2004 #88 Skrevet 18. august 2004 Jeg ser at du mener at de fleste viser diskresjon, Tom Krus, det er mulig jeg jeg var litt kjapp i avtrekker'n her.
Gjest TomKrus Skrevet 18. august 2004 #89 Skrevet 18. august 2004 Hvor mye diskresjon vil du ha egentlig? Diskresjon nok til at du ikke plager nevnverdige med mennesker. Livet er vanskelig å leve, må du vite, Monster, du må hele tiden forholde deg til andre, og det finnes ingen fasitsvar.
Gjest TomKrus Skrevet 18. august 2004 #90 Skrevet 18. august 2004 Ja, som flere har nevnt her, så er det så godt som<ingen kvinner som vifter med puppene når babyen skal ha mat. Babyen ligger foran og det er også vanlig å skjule med litt klær. Det er diskresjon. Jeps, har ikke vært uenig i det, jeg.
Anders26år Skrevet 18. august 2004 Forfatter #91 Skrevet 18. august 2004 Himmel og hav! Du er ikke noe umiddelbart farsemne, skjønner, jeg. Amming er den naturligste ting i verden! Om noen år vil du kanskje synes ammende og gravide kvinner er vakre, du også. Hvis du ikke orker å se barn få mat, så gå et annet sted. Hva er galt med deg mann, som ikke liker bryster? Blir du distrahert? Virker som dere alle hisser dere litt opp pga dette. Dere synes det er helt ubegripelig at noen synes det passer dårlig å spise ved siden av fremmede som ammer . JA , amming er naturlig men vi lever i et samfunn der folk respekterer hverandre . Begynne å angripe meg med at jeg kanskje får noen "stygge" tanker når noen ammer i nærheten av meg er bare smålig . Skal jeg kle av meg naken og gå rundt i Oslo by og bare le av dere som synes det er teit å gjøre fordi nakenhet er verdens mest naturlige ting?? Kanskje dere får noen "stygge" tanker .Dere må jo ikke se! I et samfunn må man ha regler hvis ting skal fungere . Grunnen til at jeg nesten er alene mot dere er vel fordi dette er et kvinneforum ! Er dere så blinde og ikke klarer å se at noen faktisk synes det ikke er ok ?? Er man rar fordi man føler sånn? ( ja, i følge dere så er man det) Hvis alle skulle gått rundt og gjort hva dem ville pga at det er "verdens mest naturlige ting" så ville ting kanskje ikke gått så bra? Dere argumenterer med at "skal barnet sulte da" . Pokker heller , har du et barn så har du et barn. Man kan ikke ALLTID gjøre det man vil da . "JO , vi SKAL sitte på cafee og amme " "Har du problemer med det får DU dra! Du kan tydeligvis INGENTING"
Monstermagnet Skrevet 18. august 2004 #92 Skrevet 18. august 2004 Diskresjon nok til at du ikke plager nevnverdige med mennesker. Livet er vanskelig å leve, må du vite, Monster, du må hele tiden forholde deg til andre, og det finnes ingen fasitsvar. ..og det er tydeligvis altfor vanskelig å svare på spørsmålet mitt også.
Gjest TomKrus Skrevet 18. august 2004 #93 Skrevet 18. august 2004 ..og det er tydeligvis altfor vanskelig å svare på spørsmålet mitt også. Regner med at du er smart nok til tenke ut det selv.
Monstermagnet Skrevet 18. august 2004 #94 Skrevet 18. august 2004 Regner med at du er smart nok til tenke ut det selv. Tenker du ikke har et godt svar.
aline Skrevet 18. august 2004 #95 Skrevet 18. august 2004 ...I et samfunn må man ha regler hvis ting skal fungere . Grunnen til at jeg nesten er alene mot dere er vel fordi dette er et kvinneforum ! Er dere så blinde og ikke klarer å se at noen faktisk synes det ikke er ok ?? Er man rar fordi man føler sånn? ( ja, i følge dere så er man det) ... Vi HAR regler i det samfunnet både du og jeg lever i, og det er ingen regler imot å amme på kafe, antagelig fordi det ikke er ett stort problem for mange nok i dette samfunnet? Hadde alle menn vært imot amming på kafe, så tror jeg faktisk ammerom hadde vært ett faktum for lenge siden, så jeg tror ikke du er alene om din mening KUN fordi du er på KG. klart ikke alle liker amming offentlig, ikke alle liker singletter, bare mager eller synlige stringtruser heller, men disse må heller ikke sette seg på do eller egne rom når de går på kafe. Det er alltid noen som ikke liker noe, man kan ikke stenge alle ute fra kafeer fordi noen kanskje ikke liker noe ved det forskjellige, da hadde det blitt fint lite næring i cafe-bedriftene. Jeg synes ikke du er "rar" som tenker som du gjør, jeg forstår det ikke, siden jeg ikke oppfatter at ammende mødre viser puppene sine til deg mer en ei med ytringning... så jeg forstår ikke hva du ikke liker, men det er ikke dermed sagt at du er rar. men du kommer med tanker og syn utover dette, som får mødre og fedre til å reagere, og det er jo fordi DE ER i den situasjonen som du omtaler, selv om du ikke kjenner til situasjonen i det hele tatt selv.
Monstermagnet Skrevet 18. august 2004 #96 Skrevet 18. august 2004 Skal jeg kle av meg naken og gå rundt i Oslo by og bare le av dere som synes det er teit å gjøre fordi nakenhet er verdens mest naturlige ting?? Er det en naturlig ting for deg å fly rundt i byen naken? Kan det tenkes at ettersom du blir brydd av amming, så er det DU som har et problem? Tror igrunn de fleste synes det er helt greit. Hvis ikke tror jeg cafeer og restauranter hadde startet ammerom for lenge siden.
Anders26år Skrevet 18. august 2004 Forfatter #97 Skrevet 18. august 2004 "Hadde alle menn vært imot amming på kafe, så tror jeg faktisk ammerom hadde vært ett faktum for lenge siden, så jeg tror ikke du er alene om din mening KUN fordi du er på KG. " Er nok flere enn du tror som mener dette. De gidder bare ikke bli hakkekylling som jeg har blitt her , så de gjør som de fleste gutter gjør , ungår emnet. Jeg er enig at do ikke er noe bra , masse bakterier og drit også . Men ammerom må da være et bra forslag? lage et flott rom som de som vil kan være i der amming og andre "nødvendige" ting kan gjøres . Må jo nesten nevnes at det er mange spisesteder amming faktisk ikke er lov ! Amming ute skal jeg bøye meg for , blir kanskje for dumt av meg å si noe der.
Anders26år Skrevet 18. august 2004 Forfatter #99 Skrevet 18. august 2004 Anders tråkket i vepsebolet :-) Jeg veit , ikke noe bra førsteinntrykk liksom :cry:
Gjest Hillary.. (over 30) Skrevet 18. august 2004 #100 Skrevet 18. august 2004 Virker som dere alle hisser dere litt opp pga dette. Dere synes det er helt ubegripelig at noen synes det passer dårlig å spise ved siden av fremmede som ammer . JA , amming er naturlig men vi lever i et samfunn der folk respekterer hverandre . Begynne å angripe meg med at jeg kanskje får noen "stygge" tanker når noen ammer i nærheten av meg er bare smålig . Skal jeg kle av meg naken og gå rundt i Oslo by og bare le av dere som synes det er teit å gjøre fordi nakenhet er verdens mest naturlige ting?? Kanskje dere får noen "stygge" tanker .Dere må jo ikke se! Ja, jeg synes det er ubegripelig. Amming og nakenhet er to forskjellige ting. Men, hvis jeg skal være litt småfrekk: Kanskje du er på vei til å utvikle deg til et stadium hvor fruktbare kvinner er lekre...du må bare våge å innrømme det? Jeg har sett dette før hos menn på din alder eller litt eldre... Du er jo veldig opptatt av det. jeg ser i hvert fall ikke ammende kvinner overalt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå