Gå til innhold

Amming


Anders26år

Anbefalte innlegg

Men uanset , man går jo ikke på Cafee for at barnet ditt som er bare noen mnd gammel skal spise . Dere går jo dit fordi DERE vil det. Tviler på at barnet bryr seg så veldig mye om hvor han får maten.

Så lett det er å være mann..................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror vi må holde oss til temaet her .

Skal vi snakke om gutt/jente må vi nesten lage en ny post :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, men en ting kan vi vel enes om. Når det gjelder det å amme barn så har dere det enkelt. Liker ikke dere (du) å se at et spebarn blir ammet på et offentlig sted så vend blikket et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK' date=' men en ting kan vi vel enes om. Når det gjelder det å amme barn så har dere det enkelt. Liker ikke dere (du) å se at et spebarn blir ammet på et offentlig sted så vend blikket et annet sted.[/quote']

Ting er ikke alltid så enkelt som det kan virke som :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir så utrolig provosert av folk som ikke har barn selv som skal lære oss som har det hvor enkelt det er å få barnet til å drikke av flaske. JA noen barn drikker av flaske hele tiden mens andre nekter! Jeg ville slutte å amme da min sønn var 4 mnd men hver gang jeg prøvde å gi ham flaske nektet han...til slutt måtte jeg jo gi meg for han måtte ha mat å øra mine holdt på å "dette av" etter all skrikingen.......ikke kom å fortell meg at han bare kunne læres å ta flaske.....når han var moden for det...ca 7-8 mnd tok han den å så aldri en pupp igjen!

Og til deg som sa at: man går på cafe for sin egen skyld og ikke for babyen - selvfølgelig! Men syns du ikke det er greit at man fortsatt har et liv etter at man får barn? Skal alle som har barn mure seg inne å bare sitte i leilighetene sine alene helt til barna er stoer nok til å spise brød og drikke av glass??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Og til deg som sa at: man går på cafe for sin egen skyld og ikke for babyen - selvfølgelig! Men syns du ikke det er greit at man fortsatt har et liv etter at man får barn? Skal alle som har barn mure seg inne å bare sitte i leilighetene sine alene helt til barna er stoer nok til å spise brød og drikke av glass??

Mulig det var meg, men har ikke sagt kvinner ikke skal gå på cafe. Syntes bare argumentene om at barnets behov måtte gå foran andres bluferdighet ble litt feil. Det er morens behov som går foran andres bluferdighet, mener jeg, ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Men uanset ' date=' man går jo ikke på Cafee for at barnet ditt som er bare noen mnd gammel skal spise . Dere går jo dit fordi DERE vil det. Tviler på at barnet bryr seg så veldig mye om hvor han får maten.

Anders

Ja, også kvinner som har fått barn har ett visst behov for å se andre mennesker. DER kommer vi inn på at det er enklere å være mann, dere kan gå hvor dere vil når dere vil uansett om dere har fått barn eller ei, så hvorfor søren skal ikke en mor kunne gå på kafe like mye som en far??

Hvorfor skal en mor holde seg hjemme fordi barnet hennes trenger mat oftere en hun klarer å dekke før og etter sosialisering?

Og dette med flaske, det er faktisk flere som sliter med å få ungen til å TA flaske!! niesa mi nekter, ho er 8 mnd og vil fremdeles ikke ta flaske.

at man ikke MÅ amme er så, men barn har UTROLIG godt av morsmelk!!! morsmelk er det beste de kan få og hjelper mot det meste, og så lenge man HAR melk å gi, så bør man også gjøre det! så da får man altså mure seg inne hjemme dersom man både har melk OG har en unge som ikke vil ta flaske da? sant?

man må også pumpe jevnlig dersom man har melk, fordi det produseres melk like mye som brystet er vant til at barnet spiser, så om man pumper og tar med på flaske, er borte over den tiden det pleier å gå mellom amming, så vil man få melkespreng og klissvåte genser-bryster! er DET stiligere å se på?

Og gjøre man ikke noe med det da, så gjøre det VONDT og man risikerer å minske melkeproduksjonen eller værste fall miste melk.

og tenk, alt dette skjønner jeg selv om jeg ikke har fått barn!! :roll:

og selv om det sikkert hadde vært lurt med ammerom, så er det nok en grunn til at det ikke finnes, og det er antagelig fordi amming ikke er ett stort nok problem for mange mennesker til å faktisk gjøre noe med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det var meg, men har ikke sagt kvinner ikke skal gå på cafe. Syntes bare argumentene om at barnets behov måtte gå foran andres bluferdighet ble litt feil. Det er morens behov som går foran andres bluferdighet, mener jeg, ikke noe annet.

Noe sier meg at du ikke har barn Tom. Med litt mer kunnskap om situasjonen mor/spebarn, så ville du nok hadd en annen oppfatning.

Som andre har skrevet i denne tråden, så ser man ikke mer pupp enn når noen bruker en lav utringning. Skal man ha egne rom for de som kler seg dristig også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Noe sier meg at du ikke har barn Tom. Med litt mer kunnskap om situasjonen mor/spebarn, så ville du nok hadd en annen oppfatning.

Som andre har skrevet i denne tråden, så ser man ikke mer pupp enn når noen bruker en lav utringning. Skal man ha egne rom for de som kler seg dristig også?

Sier ikke at kvinner med barn ikke skal gå på café, eller amme der, jeg sier bare at man ikke skal skylde på barnet hvis man tilfeldigvis støter andre. Det er morens behov som gjør at det ammes i cafén (moren vil på café) ikke barnet (barnet kan spise andre steder).

Amming på café er som mobiltelefoni og annet, høflighet og diskresjon forventes, noe de fleste viser. Så klart finnes det kvinner alla "I'm a woman hear me roar!" og slenger fram puppa hvorhen og hvordan hun måtte føle, men de er i et stort mindretall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier ikke at kvinner med barn ikke skal gå på café, eller amme der, jeg sier bare at man ikke skal skylde på barnet hvis man tilfeldigvis støter andre. Det er morens behov som gjør at det ammes i cafén (moren vil på café) ikke barnet (barnet kan spise andre steder).

Amming på café er som mobiltelefoni og annet, høflighet og diskresjon forventes, noe de fleste viser. Så klart finnes det kvinner alla "I'm a woman hear me roar!" og slenger fram puppa hvorhen og hvordan hun måtte føle, men de er i et stort mindretall.

De kvinnene har jeg aldri sett. Kanskje fordi jeg ikke ser etter !?

Hvorfor skal man ta hensyn til mindretallet som enten ikke klarer å holde øynene unna, eller er overfølsome for et glimt av hud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

De kvinnene har jeg aldri sett. Kanskje fordi jeg ikke ser etter !?

Kanskje fordi de fleste tar hensyn.

Hvorfor skal man ta hensyn til mindretallet som enten ikke klarer å holde øynene unna, eller er overfølsome for et glimt av hud?

Igjen lite hud fordi folk tar hensyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Og jo større et mindretall blir, desto færre blir det flere av dem!

Den lot jeg stå for deg slik at du også kunne bli med og diskutere litt i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest TomKrus

.. og en god mor tar hensyn til seg og barnet sitt.

Jepp, og folk rundt seg. Ikke noe som sier det er gjensidig utelukkende. Kvinner, ulikt menn, er kjent for å kunne gjøre flere ting på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...