Gå til innhold

Amming


Anders26år

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri likt amming på offentlig steder , spesielt ikke på steder man spiser .

Det er ikke fordi jeg synes pupp eller brystvorter er ekkelt ( heller tvert imot:P )men fordi jeg liker bare ikke at folk slenger med puppen sin der jeg spiser .

Virker på meg at de fleste kvinner synes jeg er teit som har sånne meninger og at amming er en naturlig ting.

Ser at dere har diskutert menn som går i bar overkropp i butikken og at dere synes det er ekkelt . Er vel ikke noe mere ekkelt det enn amming?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

eeehh.. når man ammer så gjør man jo det for at babyen skal få mat. Ikke for å vise seg frem eller fordi det er varmt. Synes det blir litt søkt å sammenligne mating av baby med hårete mannebryster. Dessuten, de fleste som ammer forsøker jo å gjøre dette på en diskret måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eeehh.. når man ammer så gjør man jo det for at babyen skal få mat. Ikke for å vise seg frem eller fordi det er varmt. Synes det blir litt søkt å sammenligne mating av baby med hårete mannebryster. Dessuten' date=' de fleste som ammer forsøker jo å gjøre dette på en diskret måte.[/quote']

Men må man amme akkurat der andre sitter å spiser?

Går jo ann å mate han/henne før eller etter man går ut ?

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Menn i bar overkropp kan være ekkelt, men det betyr ikke at de ikke skal få lov til å gjøre hva de vil. :wink:

Forøvrig så trenger jo barna mat, ikke sant? Hva med barn som ikke har begynt med flaske enda? Skal mor og barn holde seg inne da, mener du? Eller la ungen sulte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det handler om man skal ta hensyn til andre - ved at menn tar på seg t-skjorten når de handler, eller kvinner unnlater å amme akkurat på kafeen eller restauranten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK jeg må bare le litt av deg :hoho: sorry....kan de ikke amme før de går ut eller etterpå?! Det er jo tydlig at du ikke har NOEN erfaring med små barn. Babyer sier tydelig ifra når de vil og når de ikke vil ha mat. Man kan ikke bare mate en baby før man går hvis han/hun ikke er sulten..å vente til man kommer hjem....syns du det er bedre med en mor som sitter på restauranten der du spiser med en baby som hyskriker i en time..enn at hun tar ham/henne opp og diskre mater han/henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men må man amme akkurat der andre sitter å spiser?

Går jo ann å mate han/henne før eller etter man går ut ?

Anders

Hvorfor tror du egentlig at kvinner ammer offentlig? Tror du at det er noe vi mer enn gjerne gjør?

Små babyer må ha mat OFTE, og dersom de lot seg mate før og etter man går ut av huset tror jeg de fleste ville gjort dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn får ikke lov til å gå i bar overkropp når det er 30 grader ute fordi andre synes det er ekkelt så han må svette som en gris pga det. (selv om jeg er enig med at bar overkropp i butikken er ikke noe gøy)

Man skal ikke kunne gjøre hva man vil selv om man har barn heller da. Må jo fortsatt vise hensyn på offentlige steder .

Sier heller ikke at barnet skal sulte men det må jo gå ann å beregne littegranne da og ikke bare ta seg til rette fordi man har en unge?

Jeg vet jeg ikke blir så veldig populær av dette innlegget men jeg synes det er en viktig ting å snakke om!

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg spørre deg: Synes du ikke hensynet til et sultent nyfødt barn burde gå foran hensynet til din bluferdighet? Jeg mener du kan jo bare se en annen vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg kunne nesten sagt at jeg skjønte hva du mente. Men for 9 måneder siden kom Daniel skrikende ut, og etter dét har jeg skjønt at enkelte basale behov er både viktige og ikke minst vanskelige å planlegge.

Sorry, smått med karslig støtte å få, altså.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Jeg vet jeg ikke blir så veldig populær av dette innlegget men jeg synes det er en viktig ting å snakke om!

Anders

En av ulemplene ved å være på KVINNEguiden, det. Her kan en raskt få så hatten passer :wink:

Det er ikke for å ture fram med sitt at ammende mødre ammer. Men en liten baby har helt andre behov enn oss voksne, en baby lever i øyeblikket. Bl.a spiser den ofte, og langt oftere enn oss. Et resturantbesøk kan som regel ta en lang stund, og ungen blir seff sulten i løpet av den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En viktig ting å snakke om?! Nja.... det kan vel diskuteres.

Babyer trenger mat og når de trenger det så må de få det. Som en eller annen sa allerede tror jeg nesten alle mødre prøver så godt de kan å time det slik at babyen blir matet hjemme..det er tross alt mer behaglig for moren også. (Hvem liker vel å sitte på display sånn....)

Men av og til lar det seg ikke gjøre og noenganger er man faktisk ute mer enn 2 timer av gangen.

Jeg syns de fleste som ammer offentlig er veldig flinke til å prøve å sjule det...det er vel få eller ingen som sitter å "vifter med puppene"??

Dette minner meg om en sånn banslig diskusjon man kan finne når man svitcher innom MessTV eller noe i den duren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
La meg spørre deg: Synes du ikke hensynet til et sultent nyfødt barn burde gå foran hensynet til din bluferdighet? Jeg mener du kan jo bare se en annen vei...

Det er ikke snakk om hensynet til barnet. MÅ moren sitte foran alle de andre restaurantgjestene og gjøre dette, eller kan hun bevege seg noen meter slik at hun ikke er til sjenanse for de andre gjestene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anders:

Svette manneoverkropper i butikk er udigg.

Svette kvinneoverkropper i butikk er udigg.

Mao likt for begge kjønn.

Babyer må ha mat ca hver 2. og 3. time, innimellom bleieskift, raping og soving.

NÅR mener du egentlig de skal ammes, og når bør mor få lov å gå ut av huset for å gjøre normale ting?

(Mener det imidlertid er en forutsetning at dette gjøres diskret)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om hensynet til barnet. MÅ moren sitte foran alle de andre restaurantgjestene og gjøre dette, eller kan hun bevege seg noen meter slik at hun ikke er til sjenanse for de andre gjestene?

Hvor mener du hun skal bevege seg?

På en benk ute?

På do?

I garderoben?

I baren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg spørre deg: Synes du ikke hensynet til et sultent nyfødt barn burde gå foran hensynet til din bluferdighet? Jeg mener du kan jo bare se en annen vei...

La meg spørre deg : Syns du det er riktig at 50 andre gjester skal ta hensyn til deg fordi du har et barn og ikke kan skjønne at noen faktisk synes det er litt ubehagelig at du sitter å ammer ?

Jeg prøver ikke å være ond , selvfølgelig vil jeg ikke at barnet skal sulte men jeg syns ikke det er noe ok å betale masse penger for maten så sitte å se kvinner amme barna deres mens jeg spiser.

Hvor mange ganger må dem mates om dagen da?

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner at du ikke synes det er greit. Men du må også skjønne det at det er ikke så greit å være liten og ha lyst på mat og kanskje ikke klare å ta flaske.

Amming er en fryktelig naturlig ting og at du synes det er ubehagelig sier mer om deg enn om mødrene som ammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvor mener du hun skal bevege seg?

På en benk ute?

På do?

I garderoben?

I baren?

Tja, fritt valg.

Når dere påstår de fleste kvinner gjør dette på en diskre måte så er det sannhet med modifikasjoner - jeg har selv observert mange kvinner som "vifter med puppene" mer eller mindre bevisst i forbindelse med amming på restauranter/kafeer o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du det er riktig at 50 andre gjester skal ta hensyn til deg fordi du har et barn og ikke kan skjønne at noen faktisk synes det er litt ubehagelig at du sitter å ammer ?

Hvorfor er disse 50 nødt til å se på denne ammingen hele tiden? Jeg legger nesten ikke merke til ammin, jeg, kun hvis jeg sitter svært nærme. Ser jo som regel bare ut som om man holder en baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Forskjellen på mannfolk i bar overkropp og kvinner som ammer er jo ganske åpenbar: Har du noen gang sett en kvinne som kledde av seg på HELE overkroppen for å gi pupp?

Har aldri sett verken pupp eller brystvorte på noen som har ammet offentlig - bare barnet som ligger helt inntil mor. Det er som regel bra med klær rundt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...