Gå til innhold

Amming


Anders26år

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Amming er en fryktelig naturlig ting og at du synes det er ubehagelig sier mer om deg enn om mødrene som ammer.

Og en bar overkropp er en fryktelig unaturlig ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, fritt valg.

Når dere påstår de fleste kvinner gjør dette på en diskre måte så er det sannhet med modifikasjoner - jeg har selv observert mange kvinner som "vifter med puppene" mer eller mindre bevisst i forbindelse med amming på restauranter/kafeer o.l

Vifting med pupper er jeg imot.

Men du svarte ikke på det jeg spurte om.

HVOR?

Er en benk/bar/garderobe mer diskret (der går jo enda flere fordbi)???

Tror du det er kult å sitte 20-25 min på et dolokk når man er på cafe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok jeg gir meg! :)

Jeg har ikke barn som dere sikkert skjønner og kanskje jeg ville forandret mening hvis jeg fikk !

Jeg ser at det er bare jeg som har dette problemet her så da er det kanskje meg det er noe galt med :tunge1:

Men synes fortsatt det er like ubehagelig.

Takk for meningen deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om hensynet til barnet. MÅ moren sitte foran alle de andre restaurantgjestene og gjøre dette, eller kan hun bevege seg noen meter slik at hun ikke er til sjenanse for de andre gjestene?

Noen meter...hvor da? På dass?

Nei vet du hva!

Jeg har ammet i 3 år (ikke sammenhengende altså!) og har aldri vært på et sted hvor de kan tilby et stille sted hvor babyen min kan innta sitt måltid.

Dersom det hadde vært realiteten, tror jeg de aller fleste kvinner ville valgt dette.

Jeg spør igjen: TROR DERE VI GJØR DETTE FOR MORRO SKYLD ELLER?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en bar overkropp er en fryktelig unaturlig ting?

I en butikk og på en cafe, så er det ikke spesielt vanlig, hverken i Norge eller i andre land.

Handler forøvrig om å tilfredsstille egne behov, mens man ved amming tilfredsstiller en annens behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok jeg gir meg! :)

Jeg har ikke barn som dere sikkert skjønner og kanskje jeg ville forandret mening hvis jeg fikk !

Jeg ser at det er bare jeg som har dette problemet her så da er det kanskje meg det er noe galt med :tunge1:

Men synes fortsatt det er like ubehagelig.

Takk for meningen deres!

Det jeg lurer litt på er hvorfor du må sitte å se på? Hvis jeg ser at noen ammer så spiser jeg videre....det er jo ikke sånn at noen legger puppene oppi talerknen min...

Og til spøsmålet ditt...små babyer spiser hver 2-3 time.

Når det er sagt er jeg enig i deg på et område...og det er at jeg syns det er ekkelt når store barn blir ammet (Da snakker jeg om barn over 1 år som tydlig ikke er babyer lenger...)....mest fordi jeg vet at de klarer å drikke av andre ting..kopp/flaske og de fleste også spiser vanlig mat...da må de slettes ikke ha pupp ute blandt folk...men det er kanskje en helt annen diskusjon....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Det jeg lurer litt på er hvorfor du må sitte å se på?"

MÅ dere se på han ekle mannen i bar overkropp i butikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg er faktisk enig i at det er unødvendig å amme i det offentlige rom.

Samtidig tror jeg dette er mye en kulturell ting. I Norge er nakenhet noe som er svært naturlig, like naturlig som at et barn må få mat. I en god del andre land ser man aldri kvinner som ammer i det offentlige rom. Dette skyldes ikke at barna ikke spiser (duh!) men at nakenhet som amming medfører ikke er sosialt akseptert, og at mødrene ammer barna sine andre steder. (som f.eks gå på et bakrom på en restaurant eller gå på et annet rom om de er på besøk hos noen)

Det er mulig jeg kommer til å endre syn på dette når jeg får barn selv. Jeg blir imidlertid faktisk støtt av kvinner som ammer på spisesteder. Det er min måte å reagere på. Jeg er heller ikke spesielt prippen. Gammeldags kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Hvor mange ganger må dem mates om dagen da?

Det er ganske mange ganger. Annenhver time er visst en "gyllen norm", såvidt jeg har forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

En av ulemplene ved å være på KVINNEguiden, det. Her kan en raskt få så hatten passer :wink:

Det er ikke for å ture fram med sitt at ammende mødre ammer. Men en liten baby har helt andre behov enn oss voksne, en baby lever i øyeblikket. Bl.a spiser den ofte, og langt oftere enn oss. Et resturantbesøk kan som regel ta en lang stund, og ungen blir seff sulten i løpet av den tiden.

Folk som må svare telefonen i jobbsammenhengen bes droppe kinobesøket. Kan ikke ammende mødre med barn på slep droppe restaurantbesøket?

Kan ikke morens behov droppes for andres bluferdighet?

Folk nevner at de ikke klarer å la være å overhøre andres telefonsamtaler på bussen. ikke umulig andre har problemer med å overse amming på restaurant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det jeg lurer litt på er hvorfor du må sitte å se på?"

MÅ dere se på han ekle mannen i bar overkropp i butikken?

Jeg har ikke nevnt noe om menn i bar overkropp i mine innlegg. Jeg spurte deg bare....på en ganske vennlig måte....(trodde jeg ihvertfall)....hvis du syns noe er ekkelt så erd et jo greit å snu seg bort..eller?

Det er ihvertfall min reaksjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Det er mulig jeg kommer til å endre syn på dette når jeg får barn selv. Jeg blir imidlertid faktisk støtt av kvinner som ammer på spisesteder. Det er min måte å reagere på. Jeg er heller ikke spesielt prippen. Gammeldags kanskje?

Hva foreslår du da? Ammerom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders, jeg tror du kanskje skal vurdere Theatercafeen som ny stamplass. Der er det visstnok ikke lov å amme :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GreenSky
"Det jeg lurer litt på er hvorfor du må sitte å se på?"

MÅ dere se på han ekle mannen i bar overkropp i butikken?

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke nevnt noe om menn i bar overkropp i mine innlegg. Jeg spurte deg bare....på en ganske vennlig måte....(trodde jeg ihvertfall)....hvis du syns noe er ekkelt så erd et jo greit å snu seg bort..eller?

Det er ihvertfall min reaksjon...

Prøver å være vennlig jeg også , så beklager hvis du følte noe annet .

Jeg forstår poenget ditt men jeg sitter jo aldri å glaner liksom . Man føler fortsatt at de er der og gjør det .

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Folk som må svare telefonen i jobbsammenhengen bes droppe kinobesøket. Kan ikke ammende mødre med barn på slep droppe restaurantbesøket?

Kan ikke morens behov droppes for andres bluferdighet?

Folk nevner at de ikke klarer å la være å overhøre andres telefonsamtaler på bussen. ikke umulig andre har problemer med å overse amming på restaurant.

Eller en kan snu på flisa; De som har problemer med det kan holde seg hjemme? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest TomKrus

Eller en kan snu på flisa; De som har problemer med det kan holde seg hjemme? :sjarmor:

Jepp, under forutsetningen at de som ikke har problemer med det er færre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant, alle som ikke liker hårete menn, mobil på bussen, diende spedbarn kan holde seg hjemme!

Hva med litt romslighet folkens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Eller en kan snu på flisa; De som har problemer med det kan holde seg hjemme? :sjarmor:

Jeg er tilbøyelig til være enig med denne - de som ikke tåler å se amming holder seg hjemme fra restauranten, og de som ikke tåler å se andres overkropp holder seg bare generelt hjemme - hele sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Jeg er tilbøyelig til være enig med denne - de som ikke tåler å se amming holder seg hjemme fra restauranten, og de som ikke tåler å se andres overkropp holder seg bare generelt hjemme - hele sommeren.

For en kjip verden det ville blitt. Lenge leve romslighet og fleksibilitet! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...