Gå til innhold

Vi "stygge" damer blir valgt bort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvorfor menn syns jeg er stygg, jeg vil ikke vite det heller. Det jeg imidertid registrerer er at de ikke ønsker å inngå et forhold med meg.

Anonymous poster hash: 5d2da...3fb

Kan jo mer handle om din fremtoning? Kanskje du møter feil type menn? Hvis det går feil gang på gang, er det nok noe du selv bør ta lærdom av? Mer selvinnsikt?

Anonymous poster hash: 96140...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo mer handle om din fremtoning? Kanskje du møter feil type menn? Hvis det går feil gang på gang, er det nok noe du selv bør ta lærdom av? Mer selvinnsikt?

Anonymous poster hash: 96140...23b

Lærdom av hva? Hva mener du med dette?

Anonymous poster hash: 21b03...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvem er det som bestemmer hvem som er de mest attraktive brukerne?

Visstnok en datamaskin, basert på algoritmer og antall klikk på en side.

Jeg snakket med en kvinne der inne som hadde vært der inne i ett år, hadde et vanlig selfiebilde med trutmunn av seg selv, litt tekst, 5 matcher. Antall klikk- lavt. Jeg har vært der en måned. Profilbilde med smilende meg på, tekst, 90 matcher. Antall klikk- høyt.

Anonymous poster hash: 88f84...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visstnok en datamaskin, basert på algoritmer og antall klikk på en side.

Jeg snakket med en kvinne der inne som hadde vært der inne i ett år, hadde et vanlig selfiebilde med trutmunn av seg selv, litt tekst, 5 matcher. Antall klikk- lavt. Jeg har vært der en måned. Profilbilde med smilende meg på, tekst, 90 matcher. Antall klikk- høyt.

Anonymous poster hash: 88f84...708

Jøss, det hadde ikke jeg hengt meg opp i med mindre det samsvarer med hva man opplever utenfor datamaskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo sant som mange sier da. Altså, dersom du selv "vet" at du ikke er veldig attraktiv er det jo klart at du må stille opp med noe annet. Så klart skal du være deg selv, men vær den beste versjonen av deg selv du kan være. Vær positiv, interessert, glad og ta intiativ så skal du se at det blir bedre.



Anonymous poster hash: cd1f1...f9e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor enkelte føler seg så mye bedre enn andre, fordi de har en mastergrad, og trener 6 dager i uka? Når jeg tenker over hvilke mennesker jeg trives best sammen med, så har det overhodet ingenting med utdanning og kroppsfasong å gjøre. De menneskene som IKKE tar seg selv så høytidelig, som har humor, selvironi, evne til å vise medfølelse, lytte og glede seg på andres vegne, DE har høy "status" i mine øyne Jeg tilbringer MYE heller tiden min (eller livet mitt!) med en person med disse egenskapene, enn en som manisk streber etter å øke sin egen attraktivitet...

Hilsen en (litt) overvektig sykepleier, som (tro det eller ei) skal i gang med mastergraden sin snart, OG er gift med en skikkelig oppegående mann (som "bare" har fagbrev)...

Anonymous poster hash: ff6c8...524

Helt enig! Det er jo disse som VIRKELIG har det godt med seg selv. Elsker selskap med sånne mennesker :blomst::blomst::blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lærdom av hva? Hva mener du med dette?

Anonymous poster hash: 21b03...1a3

Hvis du ikke skjønner det, er det kanskje her det ligger;)

Har du aldri hørt om at man kan ta lærdom av sine feil?

Anonymous poster hash: 96140...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du veit ikke hva jeg legger i ordet "ubemerkelig"... Kan det tenkes at det bare er en penere måte i si "stygg" på? Hold deg til saken du, istedenfor å påpeke alt du tror ikke hører til i tråden.

Det er forøvrig ganske ironisk at du velger å skrive et innlegg som ikke har noe med tråden å gjøre, for å påpeke at noen skriver noe du tror ikke har med tråden å gjøre.

Når du skriver "ubemerkelig" må det nødvendigvis bety noe man ikke legger merke til.

Stygg, derimot, legger man merke til.

Men, ja, skjønner hva du mener nå, selv om det ikke var det du skrev.

Jeg hadde for øvrig ikke trengt å skrive det innlegget om du var mer tydeilg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kvalm.

Anonymous poster hash: 261db...51b

Nå er plutselig DET også galt.. Ikke jeg som skrev det du siterte, men her er det jo en som gir de mindre pene en sjanse, iallefall..

Anonymous poster hash: 6e94b...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at flere uttaler seg i tråder her, at vi "stygge" damer blir valgt bort av dere menn.

Dere som mener det er slik, hva mener du er "stygt" ved akkurat deg siden du mener dette? Dette lurer jeg på.

Anonymous poster hash: f94f6...6ae

De "stygge" kan vel finne seg en mann som ligner? Er du tykk så finner du deg en tykk mann for eksempel.

Anonymous poster hash: 6cb58...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

...

Jeg mistenker at det var det de klokeste av de kloke mente da de sa: " Noen mennesker legger igjen spor etter seg ".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg si etter å ha lest denne tråden?

Utessende er den egenskapen vi minst kan gjøre noe med, og til og med der er det mulig å gjøre det ypperste. Jeg synes det er litt defensivt å peke på den egenskapen en har minst kontroll på som grunnen til at man er "evig singel."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skal jeg si etter å ha lest denne tråden?

Utessende er den egenskapen vi minst kan gjøre noe med, og til og med der er det mulig å gjøre det ypperste. Jeg synes det er litt defensivt å peke på den egenskapen en har minst kontroll på som grunnen til at man er "evig singel."

Men du er mann og kan ikke sette deg inn i eller forstå hvordan verden møter mindre pene kvinner. Kvinners verdi knyttes fortsatt tett oppmot utseende og når man ikke har denne kapitalen taper man. "Stygge" menn kan til en viss grad forstå dette, men siden menn kan øke sin egenverdi ved andre ting (f.eks. penger, sosiale ferdigheter, makt eller likn.) blir det ikke det samme.

Anonymous poster hash: 5d2da...3fb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke skjønner det, er det kanskje her det ligger;)

Har du aldri hørt om at man kan ta lærdom av sine feil?

Anonymous poster hash: 96140...23b

Jo, men mener du at utseendet er en feil vi må ta lærdom av? Da må vi jo ta masse operasjoner og slikt da.. Nå er det bare 18 dager igjen til nosejoben min forresten.

Anonymous poster hash: 21b03...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du er mann og kan ikke sette deg inn i eller forstå hvordan verden møter mindre pene kvinner. Kvinners verdi knyttes fortsatt tett oppmot utseende og når man ikke har denne kapitalen taper man. "Stygge" menn kan til en viss grad forstå dette, men siden menn kan øke sin egenverdi ved andre ting (f.eks. penger, sosiale ferdigheter, makt eller likn.) blir det ikke det samme.

Anonymous poster hash: 5d2da...3fb

Kvinners verdi kobles opp mot utseende og om hun er sjarmerende, hyggelig og andre ting knyttet til personligheten. Det hjelper fint lite å se ut som en engel, hvis innsiden er som Satan selv. :P

Hvis du går inn på OKCupid og ser på noen av de mennene der inne, så er det mange der som aldri vil finne seg en dame uansett om de har penger eller makt. Noen er bare så direkte "stygge" at en viss Jon Fredriksen blir en gresk gud i forhold - og det burde si sitt.

Jo, men mener du at utseendet er en feil vi må ta lærdom av? Da må vi jo ta masse operasjoner og slikt da.. Nå er det bare 18 dager igjen til nosejoben min forresten.

Anonymous poster hash: 21b03...1a3

Må si jeg lurer litt på dette med slike operasjoner. De påvirker jo ikke videreføring av genene. Barn som blir født vil jo kanskje ha samme trekk... Dessuten, selv om man måtte få en "bedre" nese, vil ikke det gjøre det bedre enn andre. :P

Anonymous poster hash: 88f84...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og bare så det er sagt... "stygge" damer blir ikke valgt vekk fordi de er stygge. De blir valgt vekk fordi de tror/synes selv de er stygge og aldri kommer til å bli valgt av noen. Du har en holdning som gjør at de ikke blir valgt.

Dette er egentlig så spot on som man får det. Det skinner sånn til de grader igjennom at de syns de er stygge, at de nærmest ikke fortjener å få høre at de er pen osv. Det er i mine øyne noe av det jævligste man kan rote seg borti. Det er akkurat som de går rundt og bærer på et skilt "Jeg er stygg!!!!"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gått helt av skaftet her inne.... andre steder også.... folk er så fordømt fiksert på utseende og kropp, og ikke det som virkelig teller.

Hvor har dere fått det fra at utseende spiller noe særlig stor rolle?

De som tiltrekkes av utseende finner tilsvarende personer. De som setter pris på andre verdier finner mennesker som ser et helt menneske.

Og til dere som påstår at menn velger en pen dame som ikke er noe særlig koselig, framfor en mindre pen dame med en hyggelig væremåte er bare bull. For seriøse forhold velger man den personen man kommer best overens med.

En "modellkropp" er like kjedelig å våkne opp ved siden av som en "vanlig" kropp etter 10 år. En fin og sprudlende personlighet derimot blir man aldri lei.

Dette her kan muligens komme overraskende på deg, men altså..

ALLE tiltrekkes av utseende(!)

Det er ikke forbeholdt en viss type menneske eller kun kvinner, eller kun menn.

Utseende er inngangsdøra.

Personligheten er det som får en til å lukke igjen døra og bli innendørs.

Så enkelt er det.

Hvorfor inni hampen skal en mann/kvinne ta kontakt med en person de ikke finner attraktiv? Finner man ikke vedkommende attraktiv så er definitivt sex helt ute av bildet, samvær, intimitet osv. selve grunnpilarene i et forhold. Men hey fuck it, personligheten hennes er jo så fantastisk så jeg tilbringer gjerne de neste 40-50 årene uten sex eller kos, selv om jeg gremmes hver gang jeg ser henne naken eller bokstavelig talt fråtser i det øyeblikket en attraktiv dame går forbi meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo mer handle om din fremtoning? Kanskje du møter feil type menn? Hvis det går feil gang på gang, er det nok noe du selv bør ta lærdom av? Mer selvinnsikt?

Anonymous poster hash: 96140...23b

Det kan hende, ja. Jeg har blitt en skuffet, nedstemt dame uten livsgnist. Men, en gang var også jeg ung, mer positiv og blid enn jeg er i dag. Heller ikke da ordnet seg. Det som har vært "fast" og ikke forandrerlig gjennom denne tiden er utseendet mitt, derfor har jeg konkludert med at det er mitt største hinder for å få meg et forhold og egen familie.

Men det er jo sant som mange sier da. Altså, dersom du selv "vet" at du ikke er veldig attraktiv er det jo klart at du må stille opp med noe annet. Så klart skal du være deg selv, men vær den beste versjonen av deg selv du kan være. Vær positiv, interessert, glad og ta intiativ så skal du se at det blir bedre.

Anonymous poster hash: cd1f1...f9e

Det funker jo ikke på alle...

Dette er egentlig så spot on som man får det. Det skinner sånn til de grader igjennom at de syns de er stygge, at de nærmest ikke fortjener å få høre at de er pen osv. Det er i mine øyne noe av det jævligste man kan rote seg borti. Det er akkurat som de går rundt og bærer på et skilt "Jeg er stygg!!!!"

Jeg tror ikke folk oppfatter at jeg tenker slik om meg selv. Veldig mange, deriblant familie og kolleger, tror at jeg er utadvendt og mye ute på byen, og at jeg shopper mye og bruker tid på utseende og slikt. Men jeg er dønn innadvendt, blir sliten av folk og tør ikke lengre møte menn.

Anonymous poster hash: 5d2da...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende, ja. Jeg har blitt en skuffet, nedstemt dame uten livsgnist. Men, en gang var også jeg ung, mer positiv og blid enn jeg er i dag. Heller ikke da ordnet seg. Det som har vært "fast" og ikke forandrerlig gjennom denne tiden er utseendet mitt, derfor har jeg konkludert med at det er mitt største hinder for å få meg et forhold og egen familie.

Det funker jo ikke på alle...

Jeg tror ikke folk oppfatter at jeg tenker slik om meg selv. Veldig mange, deriblant familie og kolleger, tror at jeg er utadvendt og mye ute på byen, og at jeg shopper mye og bruker tid på utseende og slikt. Men jeg er dønn innadvendt, blir sliten av folk og tør ikke lengre møte menn.

Anonymous poster hash: 5d2da...3fb

Hvis flere tror at du bruker mye tid på utseende så syns de at du er pen da?

Endret av wintergirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...