Gå til innhold

Vi "stygge" damer blir valgt bort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til dere som mener dere er for stygge og blir valgt bort:

Jeg er en innvandrer på 168 som hele livet har trodd at jeg har blitt valgt bort fordi jeg er stygg. Jeg hadde ikke noe bra kropp, fikset ikke håret, klærne var typiske HM klær. Jeg la altså 0 innsats i utseendet og mente jenter var kjipe som kun så på det ytre. Nå som 30 åring er jeg fortsatt den samme fyren, men jeg får masse oppmerksomhet. Det gikk opp for meg at jeg ikke har blitt valgt bort tidligere i livet fordi jeg er stygg, men fordi personligheten min var det. Jeg har det moro, er mer utadvendt og har lært å flørte/snakke med jenter. Det mange ikke skjønner er hvordan jeg kan ha så god selvtillit når jeg ikke har noe som egentlig burde tilsi at jeg har det. Bor hjemme, har ikke mye penger, er en intens gamer. Men når jeg er ute på byen/studentkroa er jeg og oppfører jeg meg sjef.

Så til dere som påstår at dere ikke er attraktive nok for menn: gjør noe med personligheten. Vær blid og morsom å være rundt. Ha det gøy. Jeg vet det er vanskelig å omstille seg selv i hodet, men tenk som jeg gjorde. "Jeg er lykkelig og fornøyd med den jeg er. Jeg er stolt av og elsker meg selv. Jeg kan godt være alene og dyrke mine interesser. Alle mennesker jeg omgås med er en bonus i mitt liv"

Grunnen til at mange av dere blir valgt bort er pga kroppsspråket. Det oser negativitet og dårlig selvtillit. Folk vil ha positive og energiske partnere.

Er du ikke en? Så jobb for å bli det.

Anonymous poster hash: 4c56e...417

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men du er mann og kan ikke sette deg inn i eller forstå hvordan verden møter mindre pene kvinner. Kvinners verdi knyttes fortsatt tett oppmot utseende og når man ikke har denne kapitalen taper man. "Stygge" menn kan til en viss grad forstå dette, men siden menn kan øke sin egenverdi ved andre ting (f.eks. penger, sosiale ferdigheter, makt eller likn.) blir det ikke det samme.

Anonymous poster hash: 5d2da...3fb

>Sukk<

Jeg kom på to sitater:

"Alle kvinner tror de selv er stygge, selv vakre kvinner. Den mann som skjønte dette, kunne kunne ligge med fler kvinner enn don Juan" (Husker ikke)

Det er nå det første. Følelsen av å være "styggere" enn man er.

Så fra selveste Margaret Mitchell:

"Scarlet o'Hara var ikke vakker, men de menn som ble fanget inn av hennes fortryllende utstråling, tenkte sjelden over det.

Tygg litt på det... Jeg er mann, og jeg blir noen ganger overrasket over hva jeg blir begeistret for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis flere tror at du bruker mye tid på utseende så syns de at du er pen da?

De tror vel at alle "unge" mennesker lever sånn. Uansett hjelper det ikke meg at kolleger og familiemedlemmer over 60 år syns jeg er søt for det er jo ikke de jeg skal bli kjæreste med uansett.

>Sukk<

Jeg kom på to sitater:

"Alle kvinner tror de selv er stygge, selv vakre kvinner. Den mann som skjønte dette, kunne kunne ligge med fler kvinner enn don Juan" (Husker ikke)

Det er nå det første. Følelsen av å være "styggere" enn man er.

Så fra selveste Margaret Mitchell:

"Scarlet o'Hara var ikke vakker, men de menn som ble fanget inn av hennes fortryllende utstråling, tenkte sjelden over det.

Tygg litt på det... Jeg er mann, og jeg blir noen ganger overrasket over hva jeg blir begeistret for.

Jeg er kvinne og blir ikke så overrasket over hva menn blir begeistret for...det samme mønsteret gjentar seg om og om igjen.

Anonymous poster hash: 5d2da...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende, ja. Jeg har blitt en skuffet, nedstemt dame uten livsgnist. Men, en gang var også jeg ung, mer positiv og blid enn jeg er i dag. Heller ikke da ordnet seg. Det som har vært "fast" og ikke forandrerlig gjennom denne tiden er utseendet mitt, derfor har jeg konkludert med at det er mitt største hinder for å få meg et forhold og egen familie.

Det funker jo ikke på alle...

Jeg tror ikke folk oppfatter at jeg tenker slik om meg selv. Veldig mange, deriblant familie og kolleger, tror at jeg er utadvendt og mye ute på byen, og at jeg shopper mye og bruker tid på utseende og slikt. Men jeg er dønn innadvendt, blir sliten av folk og tør ikke lengre møte menn.

Anonymous poster hash: 5d2da...3fb

Du tror ikke at det er det at du er innadvendt som jobber mot deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror ikke at det er det at du er innadvendt som jobber mot deg?

Nei, først og fremst tror jeg det er utseendet. Men det hjelper ikke å være innadvendt heller.

Anonymous poster hash: 5d2da...3fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får inntrykk av at de stygge ofte bruker utseende som unnskyldning for at de egentlig har en dårlig personlighet de i utgangspunktet bør jobbe med å forbedre.

Anonymous poster hash: b13ba...a81

Enten det, eller såpass dårlig tro på seg selv, at de ender med å sabotere seg selv i øst og vest.

Anonymous poster hash: 53d5f...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tror vel at alle "unge" mennesker lever sånn. Uansett hjelper det ikke meg at kolleger og familiemedlemmer over 60 år syns jeg er søt for det er jo ikke de jeg skal bli kjæreste med uansett.

Jeg er kvinne og blir ikke så overrasket over hva menn blir begeistret for...det samme mønsteret gjentar seg om og om igjen.

Anonymous poster hash: 5d2da...3fb

Så de som tenker at du bruker mye tid på utseende er eldre/familiemedlemmer? Tro du overdriver utseende ditt. Mange mennesker er som mindre pene(etter verdens standard)men i forhold, er gift og har nydelige barn. Kan hende du utstråler noe som menn ikke liker, som ikke du er oppmerksom på selv, merkelig humor.

En kamerat av mannen min har heller ingen dame. Han er 40 nå og er faktisk en kjekk mann, men draget har han ikke. Det er ingenting galt med utseende som sagt,men det er måten han er på. Han er i tillegg i bedre form enn de fleste 20-åringer.

Endret av wintergirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, først og fremst tror jeg det er utseendet. Men det hjelper ikke å være innadvendt heller.

Anonymous poster hash: 5d2da...3fb

Men er du stygg eller ser du helt vanlig ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de som tenker at du bruker mye tid på utseende er eldre/familiemedlemmer? Tro du overdriver utseende ditt. Mange mennesker er som mindre pene(etter verdens standard)men i forhold, er gift og har nydelige barn. Kan hende du utstråler noe som menn ikke liker, som ikke du er oppmerksom på selv, merkelig humor.

En kamerat av mannen min har heller ingen dame. Han er 40 nå og er faktisk en kjekk mann, men draget har han ikke. Det er ingenting galt med utseende som sagt,men det er måten han er på. Han er i tillegg i bedre form enn de fleste 20-åringer.

Kanhende det er snakk om en form for usosialitet men jeg ser mange mindre smarte og mindre hyggelige damer det ordner seg for fordi de er pene. Og det ser ut til å være en svært vektlagt kvalitet for menn. Det er ikke til å komme unna, syns jeg. Men som du sier er det kanskje to ting å være stygg og utiltrekkende, mulig jeg er begge deler da?

Men er du stygg eller ser du helt vanlig ut?

Jeg vet ikke, men jeg tenker at siden menn er så "NEI" uansett hvordan jeg er eller hva jeg gjør så tenker jeg at jeg er stygg / mindre pen. Jeg vet om pene damer som er noen dramaqueens og drittkjerringer, men som likevel har mann og barn fordi de er tynne, har rene ansiktstrekk, pent hår osv..

Anonymous poster hash: 5d2da...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er du stygg eller ser du helt vanlig ut?

Da må jo nesten vedkommende sende deg et bilde. Hva som er stygt eller vanlig ifølge en selv (som en jo ikke kan stole på) kan sprike i mange retninger.

Anonymous poster hash: 53d5f...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jo nesten vedkommende sende deg et bilde. Hva som er stygt eller vanlig ifølge en selv (som en jo ikke kan stole på) kan sprike i mange retninger.

Anonymous poster hash: 53d5f...a2e

Jeg baserer konklusjonen på at jeg er stygg/utiltrekkende/uinteressant på summen av erfaringer jeg har med menn i løpet av 34 år. Det endrer ingenting at en vilkårlig fyr på nett skal overbevise meg om at jeg er OK å se på..

Anonymous poster hash: 5d2da...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt spiller det fysiske en rolle, men noe ligger nok litt i hodet også. Jeg har mange venninner som sliter med å finne seg mann. Mange av dem er relativt attraktive også, men de har for høye krav og er gjerne passive. Av mennene jeg kjenner, er noen av dem enten litt snåle, eller så er de umulig å komme innpå. Fellesnevneren er at mange av dem, både av menn og kvinner, venter på å få servert en partner på et sølvfat. Jeg har også hatt problemer med å få meg type, men jeg skjønte etterhvert at min manglende selvtillit spilte en enorm rolle.

Nå vet jeg ikke om mange synes jeg er attraktiv eller ei, men utseendet mitt har ikke forandret seg stort. Jeg kler meg litt penere, sminker meg bittelitt annerledes og har fikset litt på håret mitt - men ingenting drastisk. Jeg har jo også fått fritidsaktiviteter som gir livet mitt mer mening og innhold. Dette kombinert gir meg jo mer selvtillit, og dermed litt mer utstråling. Jeg blir mer selvsikker og våger å sjanse litt. Noen ganger får jeg avslag, men som regel ender det godt. Før fikk jeg aldri mann eller type, men nå har jeg ikke problemer på sjekkemarkedet.

Et annet viktig moment er at man må åpne seg for andre - man må gi menn en sjanse. Venninnene mine som klager over at de er single og blir valgt bort, avviser mange flotte, hyggelige menn som prøver seg. Det er som regel bare bagateller eller detaljer som gjør at de avviser dem. Min nåværende type hadde jeg sikkert avvist for kanskje to år siden, på grunn av fordommer. Men jeg tenkte skitt au, og gav ham en sjanse, og da ble jeg veldig positivt overrasket og synes jeg er veldig heldig som har han. Men jeg hadde nok ikke fått oppmerksomhet fra ham i utgangspunktet, dersom jeg ikke hadde skjerpet meg ørlite granne når det gjelder klær og sminke.

Jeg er ingen sjekkeekspert, men jeg har i det minste opplevd at man kan gjøre enkle grep for å øke oddsene.



Anonymous poster hash: bb63c...612
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanhende det er snakk om en form for usosialitet men jeg ser mange mindre smarte og mindre hyggelige damer det ordner seg for fordi de er pene. Og det ser ut til å være en svært vektlagt kvalitet for menn. Det er ikke til å komme unna, syns jeg. Men som du sier er det kanskje to ting å være stygg og utiltrekkende, mulig jeg er begge deler da?

Jeg vet ikke, men jeg tenker at siden menn er så "NEI" uansett hvordan jeg er eller hva jeg gjør så tenker jeg at jeg er stygg / mindre pen. Jeg vet om pene damer som er noen dramaqueens og drittkjerringer, men som likevel har mann og barn fordi de er tynne, har rene ansiktstrekk, pent hår osv..

Anonymous poster hash: 5d2da...3fb

Neida, du er ikke begge deler. Som sagt så er det mindre pene med mann og barn og veldig pene som er evig single. Trist at du ser sånn på deg selv. Sikker ikke så ille i det hele tatt. Håper du en dag kommer til å føle deg pen nok. Men hva er galt med nesa di, hvis jeg får spørre? For du skulle fiks'n?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du er ikke begge deler. Som sagt så er det mindre pene med mann og barn og veldig pene som er evig single. Trist at du ser sånn på deg selv. Sikker ikke så ille i det hele tatt. Håper du en dag kommer til å føle deg pen nok. Men hva er galt med nesa di, hvis jeg får spørre? For du skulle fiks'n?

Om det er nesa mi det er noe galt med aner jeg ikke. Selv tipper jeg det er helheten. Jeg har ingen planer om å fikse på nesa mi, så du forveksler meg kanskje med en annen AB-bruker her inne.

Anonymous poster hash: 5d2da...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Dette her kan muligens komme overraskende på deg, men altså..

ALLE tiltrekkes av utseende(!)

Det er ikke forbeholdt en viss type menneske eller kun kvinner, eller kun menn.

Utseende er inngangsdøra.

Personligheten er det som får en til å lukke igjen døra og bli innendørs.

Så enkelt er det.

Hvorfor inni hampen skal en mann/kvinne ta kontakt med en person de ikke finner attraktiv? Finner man ikke vedkommende attraktiv så er definitivt sex helt ute av bildet, samvær, intimitet osv. selve grunnpilarene i et forhold. Men hey fuck it, personligheten hennes er jo så fantastisk så jeg tilbringer gjerne de neste 40-50 årene uten sex eller kos, selv om jeg gremmes hver gang jeg ser henne naken eller bokstavelig talt fråtser i det øyeblikket en attraktiv dame går forbi meg.

Dersom du leste innlegget mitt, jeg skrev: ". folk er så fordømt fiksert på utseende og kropp, og ikke det som virkelig teller."

- Jeg skriver ikke at det ikke er greit å bli tiltrukket av utseende. Men denne utrolige fikseringen på utseende og kropp, både egen og andres, er ikke bra. Å hige etter et utseende og en kropp som man naturligvis ikke kan klare å oppnå får en bare til å føle at man ikke er god nok. Det er også bekymringsverdig at utseende teller mer enn indre verdier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om det er nesa mi det er noe galt med aner jeg ikke. Selv tipper jeg det er helheten. Jeg har ingen planer om å fikse på nesa mi, så du forveksler meg kanskje med en annen AB-bruker her inne.

Anonymous poster hash: 5d2da...3fb

Ja jeg gjør nok det. Beklager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, men jeg tenker at siden menn er så "NEI" uansett hvordan jeg er eller hva jeg gjør så tenker jeg at jeg er stygg / mindre pen. Jeg vet om pene damer som er noen dramaqueens og drittkjerringer, men som likevel har mann og barn fordi de er tynne, har rene ansiktstrekk, pent hår osv..

Anonymous poster hash: 5d2da...3fb

Du ser sikkert jenter som er mindre pene enn deg som har kjæreste også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Du ser sikkert jenter som er mindre pene enn deg som har kjæreste også.

Garantert. Jeg tenkte på denne tråden da jeg var på kjøpesenteret i går. I grunnen ble jeg facinert over hvor mange lite attraktive mennesker det er rundt omkring - av begge kjønn - og felles for alle de jeg så, var at de var par. Så de aller fleste kan finne seg en partner, det er jeg overbevist om. Poenget er vel at om man ser ut som Madam Mim, kan man ikke forvente å bli sammen med Brad Pitt.

Også vil jeg tilføye at mange av de som var lite attraktive, var det fordi de tilsynelatende ga blaffen i utseendet sitt. Hvis de hadde gjort en ørliten innsats med hår og sminke, klær og vekta si, og klistret på seg et smil, ville de straks blitt mye mer å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...