Gå til innhold

Hvilken blogger er verst?


Snurten1

Anbefalte innlegg

Gjest Carina Maria

nå kan det se ut som om blogg.no endelig har tatt grep for km er blokkert fra å shoute innlegg. hun skrev det selv på bloggen sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, scrabble skrev:

Verst? Etter de siste sidene her, så syns jeg enkelte gjør at hele bloggverden får et dårlig rykte. Jeg har nesten ikke lyst å skrive titler her, for det gir de verste mer klikk.... 

Men de nevnte er noen av de verste, og toppen på frekkhet er når reklame for de selv, begynner å komme her, som motsvar til dialogen. 

En tråd som går igjen, er uansett at bloggere som møter motstand, trekker frem "må jeg tåle alt" kortet. De gjør ALT for å komme i søkelyset, presser seg frem, aviser ++ alt er lov. Men når de får reaksjoner, er det syting, klaging, synd på meg innlegg, raseri, trusler - det ligner ikke grisen! Hvorfor blogger de, når de så inderlig ikke tåler kritikk?

En blogger jeg fulgte litt før, Emilies klesskap, mistet min respekt - når han/hun først skrev et "hat" innlegg til en leser - som jeg anså som den mest umodne reaksjonen som finnes. Det er ok at man vil være anonym, men man kan faktisk ikke styre leserne sine, eller true de i innlegg. Så ble det slettet og et nytt "må jeg tåle" innlegg kom. Nei man skal ikke tåle alt. Men man skal kunne oppføre seg, på slike reaksjoner. Å true noen med bokstavlig vold feks, uansett om man mener det er eller ei - gjør man til en dårlig blogger! Ikke stå i spotlighten, om lyset er for sterkt! 

Så enig med deg👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Carina Maria skrev:

nå kan det se ut som om blogg.no endelig har tatt grep for km er blokkert fra å shoute innlegg. hun skrev det selv på bloggen sin. 

 

2 timer siden, Carina Maria skrev:

nå kan det se ut som om blogg.no endelig har tatt grep for km er blokkert fra å shoute innlegg. hun skrev det selv på bloggen sin. 

Da fikk du sikkert med deg hvorfor også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carina Maria
5 minutter siden, Lovelulu skrev:

 

Da fikk du sikkert med deg hvorfor også..

ja fordi du kopierte overskrift fra en annen blogger på 40 +. et innlegg denne bloggeren skrev for ett år siden. hørt om åndsverkloven før? den gjelder også overskrifter og innlegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
12 minutter siden, Lovelulu skrev:

Den verste bloggeren syns jeg er Lillja.

uenig. lillja er en av de beste bloggerne på 40+ på blogg.no. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, hulderjenta skrev:

Også enig! 

Og jeg tenkte det samme angående Emilies klesskap - dessverre! 

Det gjorde jeg også, og det synes jeg er kjipt🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FarDareisMai
3 timer siden, Carina Maria skrev:

nå kan det se ut som om blogg.no endelig har tatt grep for km er blokkert fra å shoute innlegg. hun skrev det selv på bloggen sin. 

Er så glad for det! Som sagt, km må jo skrive om det hun vil, men det er sørenmeg så ergelig å miste andre innlegg fordi shoutlista er full av innlegg fra henne. Selv om hun hadde skrevet om viktige samfunnsaktuelle ting, så blir det likevel så mye skrik at man mister lysten til å lese den bloggen. Og selv om lillja er, i min bok en helt grei blogger, så syns jeg at hun også shoutet litt for mye, og at det endte med at begge havnet på samme nivå. Selv om jeg i utgsngspunktet var mer enig med lillja.  Glad for at blogg.no satte foten ned. Den shouteknappen er super, men kjære, vakre, snille bloggshoutknappmisbrukere på blogg.no, det ER ok å la andre slippe til! Det fins noe som heter taletid IRL, da bør det og gjelde på blogg.no også. 

 

Endret av FarDareisMai
Endret en setning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, scrabble skrev:

En blogger jeg fulgte litt før, Emilies klesskap, mistet min respekt - når han/hun først skrev et "hat" innlegg til en leser - som jeg anså som den mest umodne reaksjonen som finnes. Det er ok at man vil være anonym, men man kan faktisk ikke styre leserne sine, eller true de i innlegg. Så ble det slettet og et nytt "må jeg tåle" innlegg kom. Nei man skal ikke tåle alt. Men man skal kunne oppføre seg, på slike reaksjoner. Å true noen med bokstavlig vold feks, uansett om man mener det er eller ei - gjør man til en dårlig blogger! Ikke stå i spotlighten, om lyset er for sterkt! 

Det gjør meg vondt at du sier dette. Nå skal det sies at hatinnlegget ikke var rettet mot en leser, men mot en person som vet hvem jeg er og som ikke ante at jeg blogget før det kom et oppslag om bloggen min i lokalavisa og kom inn i bloggen utelukkede for å skade meg ved å oute meg, som er noe av det verste du kan gjøre mot en transperson. Dette fikk meg til å se svart og jeg overreagerte ved å skrive dette innlegget. De aller fleste skjønte at det jeg skrev var en overdrivelse og at jeg ikke hadde noen planer om å faktisk gjøre det. For hånden på hjertet, hvor mange her har ikke hatt lyst til å skade noen som har utført overgrep mot deg?

Likevel, jeg gikk over streken. Det ble skrevet i et mørkt øyeblikk, men jeg burde latt det gå noen timer til jeg hadde pustet ut og samlet tankene mine litt før jeg skrev om denne hendelsen. Jeg beklager virkelig dette feiltrinnet og lover det ikke vil skje igjen.

Jeg vet ikke om jeg noen gang kommer til å vinne deg tilbake som leser, men jeg håper i alle fall at du ikke lenger finner meg verdig tittelen "den verste bloggeren" som er det denne tråden handler om.

Særlig når du har Fone Bone, fra en av mine absolutte favoritttegneserier, som avatar.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
2 minutter siden, FarDareisMai skrev:

Er så glad for det! Som sagt, km må jo skrive om det hun vil, men det er sørenmeg så ergelig å miste andre innlegg fordi shoutlista er full av innlegg fra henne. Selv om hun hadde skrevet om viktige samfunnsaktuelle ting, så blir det likevel så mye skrik at man mister lysten til å lese den bloggen. Og selv om lillja er, i min bok en helt grei blogger, så syns jeg at hun også shoutet litt for mye, og at det endte med at begge havnet på samme nivå. Selv om jeg i utgsngspunktet var mer enig med lillja.  Glad for at blogg.no satte foten ned. Den shouteknappen er super, men kjære, vakre, snille bloggere på blogg.no, det ER ok å la andre slippe til!  

 

jeg er enig. jeg er glad for det jeg også. når voksne bloggere bruker shout knappen til å shoute innlegg for og provosere og krangle med andre bloggere mister jeg lysten på og lese den bloggen og jeg mister lysten til og se på shout lista for de voskne bloggerne. jeg gadd ikke en gang og lese bloggen til km når km shoutet så mye som hun gjorde. det hadde stikk motsatt efekt på meg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Carina Maria skrev:

ja fordi du kopierte overskrift fra en annen blogger på 40 +. et innlegg denne bloggeren skrev for ett år siden. hørt om åndsverkloven før? den gjelder også overskrifter og innlegg. 

Der tar du feil. Jeg forsto du ikke har fått det med deg. Jeg har ikke gjort noen av delene, jeg er beskylt for noe jeg ikke har gjort! Stor forskjell. Ikke kom med usannheter om meg. Det du skriver her er både usant og ryktespredning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FarDareisMai
20 minutter siden, ElizabethTaylor skrev:

Hva er den så kalte overskrifta som har blitt kopiert?

Lillja skrev et innlegg for ett år siden, med tittelen:En anal hyllest til din kjære (handlet om folk som tok avstøpninger av kaviarkrysset i sjokolade)  men km kom med et innlegg med samme tittel igår, uten 'til din kjære' som handlet om tarmskylling. Lillja shoutet et eldre innlegg hun skrev, om bloggere som kopierer andres titler, og km svarer med et innlegg hvor hun anklager andre bloggere for personsjikane. Alt dette havnet altså på shoutlista, til beskuelse for alle, enhver og bikkja. 

 

Jeezes, er nesten flau over at jeg har lest disse innleggene. Og at jeg faktisk vet at disse innleggene eksisterer på internett. Nå går Far inn på badet, tar med seg bikkjene, legger seg i fosterstilling og gråter stille. 

Endret av FarDareisMai
Endret på noen skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bruker83924
3 minutter siden, FarDareisMai skrev:

Lillja skrev et innlegg for ett år siden, med tittelen:En anal hyllest til din kjære (handlet om folk som tok avstøpninger av kaviarkrysset i sjokolade)  men km kom med et innlegg med samme tittel igår, uten 'til din kjære' som handlet om tarmskylling. Lillja shoutet et eldre innlegg hun skrev, om bloggere som kopierer andres titler, og km svarer med et innlegg hvor hun anklager andre bloggere for personsjikane. Alt denne idiotien havnet altså på shoutlista. 

 

Jeezes, er nesten flau over at jeg har lest disse innleggene. Og at jeg faktisk vet at disse innleggene eksisterer på internett. Nå går Far inn på badet og gråter stille i fosterstilling. 

😂 Er der mulig?! Og vi er bekymret for de yngre generasjonene! Heller de eldre vi bør bekymre oss over 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest FarDareisMai
3 minutter siden, ElizabethTaylor skrev:

😂 Er der mulig?! Og vi er bekymret for de yngre generasjonene! Heller de eldre vi bør bekymre oss over 🙈

Sukk. Skulle ønske folk tok kranglene sine privat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har et speil eller femten å låne meg? Jeg er nødt til å ta en titt for å finne ut hvordan jeg har klart å få bloggen min nevnt i samme åndedrag som denne gjengen...

Goooood gravy!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...