Gå til innhold

Hvilken blogger er verst?


Snurten1

Anbefalte innlegg

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, Carina Maria skrev:

jeg så det jeg og. det er ulovlig og kopiere andres skrevne innlegg. hun som hadde overskriften først hadde skrevet innlegget 15 februar i 2015 men hun som hadde kopiert hadde skrevet innlegget sitt i dag. jeg skjønner at hun som opplevde at overskriften ble kopiert ble forbanna. den som har en agenda her er nok km. km har ikke sp og krangle med nå og derfor prøver hun seg på lillja uten hell. lillja har viktig budskap og komme med. hun forteller om hvordan hun opplever det og ha en alvorlig syk sønn. der ligger forskjellen som jeg ser det. 

 

 

åndsverkloven skulle gjelde der som ellers i samfunnet. jeg er glad jeg ikke har blogg og det frister ikke og ha blogg. 

det gikk ikke lang tid før den bloggeren shoutet innlegget sitt med den kopierte overskriften på nytt.... andre gang med trestjernersshout på kort tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest FarDareisMai
3 minutter siden, Carina Maria skrev:

jeg så det jeg og. det er ulovlig og kopiere andres skrevne innlegg. hun som hadde overskriften først hadde skrevet innlegget 15 februar i 2015 men hun som hadde kopiert hadde skrevet innlegget sitt i dag. jeg skjønner at hun som opplevde at overskriften ble kopiert ble forbanna. den som har en agenda her er nok km. km har ikke sp og krangle med nå og derfor prøver hun seg på lillja uten hell. lillja har viktig budskap og komme med. hun forteller om hvordan hun opplever det og ha en alvorlig syk sønn. der ligger forskjellen som jeg ser det. 

 

 

åndsverkloven skulle gjelde der som ellers i samfunnet. jeg er glad jeg ikke har blogg og det frister ikke og ha blogg. 

Det som jeg tenker er at hvis jeg hadde vært i L sine sko, så hadde jeg samlet inn bevis via screenshot i det stille og levert det til ledelsen/administrerende i blogg.no. For jeg har sett hvordan den andre bloggeren har slettet innlegg og latt som ingenting etterpå. Tror L hadde vunnet mer på det i lengden. Syns hun er en ålreit blogger, selv om jeg er uenig med henne i mange ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FarDareisMai
6 minutter siden, Carina Maria skrev:

det gikk ikke lang tid før den bloggeren shoutet innlegget sitt med den kopierte overskriften på nytt.... andre gang med trestjernersshout på kort tid. 

Hellige makron... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til åndsverksloven på titler, er jeg litt usikker.

Det er jo ikke så lett å lage titler som ikke har blitt skrevet før...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FarDareisMai

@Honey Dew Er litt det jeg tenker på og. Noen ganger kan man bli inspirert av andres arbeid. Som tegner og fotograf ser jeg det ofte. Er vanskelig å finne opp hjulet hver gang man lager noe nytt, og det er det samme når man produserer en tekst. I dette tilfellet blir det jo litt blatant kopi, da formuleringen i den første overskriften er, vel, ganske unik. Ser jo her at det er et gjentagende mønster, men samtidig synd at begge bloggerne hausser hverandre opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gir nå oss andre underholdning, nå når Canal Digital har fjernet de fleste kanaler som vi damer liker å se på.

Vi får underholde oss med bloggkrigen så lenge. Lol :hoppendeglad:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FarDareisMai

Syns bare det er trist, da det er virkelige mennesker med familie og venner bak bloggere som oppfører seg tåpelig. Er for at man skal gjøre som man ønsker, men det går an å ha to tanker i hodet på en gang. Og trist på vegne av dem som har noe å si, men som drukner i alle disse shoutene. Og det kan ikke være godt for de bloggerne det gjelder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
2 minutter siden, FarDareisMai skrev:

@Honey Dew Er litt det jeg tenker på og. Noen ganger kan man bli inspirert av andres arbeid. Som tegner og fotograf ser jeg det ofte. Er vanskelig å finne opp hjulet hver gang man lager noe nytt, og det er det samme når man produserer en tekst. I dette tilfellet blir det jo litt blatant kopi, da formuleringen i den første overskriften er, vel, ganske unik. Ser jo her at det er et gjentagende mønster, men samtidig synd at begge bloggerne hausser hverandre opp. 

jeg tror ikke lillja blir hauset opp. det ser ikke sånn ut og jeg tror hun er oppgitt. jeg har lest bloggen til lillja siden hun begynte og blogge. jeg tror at hun ignorerer hele km men blir oppgitt når noen kopierer overskrift og innlegg som hun har skrevet. innlegget som lillja skrev om kopiering skrev hun 17 september virker det som om kopiering hadde skjedd før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FarDareisMai
1 minutt siden, Carina Maria skrev:

jeg tror ikke lillja blir hauset opp. det ser ikke sånn ut og jeg tror hun er oppgitt. jeg har lest bloggen til lillja siden hun begynte og blogge. jeg tror at hun ignorerer hele km men blir oppgitt når noen kopierer overskrift og innlegg som hun har skrevet. innlegget som lillja skrev om kopiering skrev hun 17 september virker det som om kopiering hadde skjedd før. 

Godt mulig, det. Derfor tenker jeg at det er bedre å samle inn bevis i det stille og gå andre kanaler enn shoutlista. For L skriver jo mye annet bra. Er jo sånn man gjør IRL og i arbeidslivet, man står ikke og skriker over skigarden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
15 minutter siden, Honey Dew skrev:

Det gir nå oss andre underholdning, nå når Canal Digital har fjernet de fleste kanaler som vi damer liker å se på.

Vi får underholde oss med bloggkrigen så lenge. Lol :hoppendeglad:

får ikke sett two and the half man og big bang theory :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
11 minutter siden, FarDareisMai skrev:

Godt mulig, det. Derfor tenker jeg at det er bedre å samle inn bevis i det stille og gå andre kanaler enn shoutlista. For L skriver jo mye annet bra. Er jo sånn man gjør IRL og i arbeidslivet, man står ikke og skriker over skigarden. 

det er derfor jeg liker bloggen til lillja. den er ikke overfladisk men har et innhold som jeg blir fanget av og lese. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnimud
2 timer siden, FarDareisMai skrev:

Syns bare det er trist, da det er virkelige mennesker med familie og venner bak bloggere som oppfører seg tåpelig. Er for at man skal gjøre som man ønsker, men det går an å ha to tanker i hodet på en gang. Og trist på vegne av dem som har noe å si, men som drukner i alle disse shoutene. Og det kan ikke være godt for de bloggerne det gjelder. 

 

Endret av Minnimud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
3 minutter siden, Minnimud skrev:

Enig med du .@FarDarisMai.

Ingen kan ta meg , eller min blogg for noe ihvertfall. Jeg har gått lei av den krangeen, så jeg gidd ikke bruke energi på og lese dem lengre.

jeg har funnet meg en annen fin blogger. En meget flott samfunns engasjert mann, som skriver om fremtiden med flyktninger. Må innrømme det fenger mye mer, en denne krangelen, de 2 mellom.

jeg leser mest bloggene i alders gruppen 25 - 39 år men de på over 40 år er lillja min favortittblogger. jeg oppfatter henne som en ærlig blogger som vet hva hun blogger om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FarDareisMai
1 time siden, Minnimud skrev:

Enig med du .@FarDarisMai.

Ingen kan ta meg , eller min blogg for noe ihvertfall. Jeg har gått lei av den krangeen, så jeg gidd ikke bruke energi på og lese dem lengre.

jeg har funnet meg en annen fin blogger. En meget flott samfunns engasjert mann, som skriver om fremtiden med flyktninger. Må innrømme det fenger mye mer, en denne krangelen, de 2 mellom.

Ja, man finner jo noen fine perler på blogg.no også. Selv syns jeg diaerikkeforpingler.blogg.no er fin, relativt ny, men lovende.  Samt en som heter livet med hjerneskade. Husker ikke navnet på selve bloggen. Er også noen unge som skriver bra der også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Carina Maria skrev:

jeg så det jeg og. det er ulovlig og kopiere andres skrevne innlegg. hun som hadde overskriften først hadde skrevet innlegget 15 februar i 2015 men hun som hadde kopiert hadde skrevet innlegget sitt i dag. jeg skjønner at hun som opplevde at overskriften ble kopiert ble forbanna. den som har en agenda her er nok km. km har ikke sp og krangle med nå og derfor prøver hun seg på lillja uten hell. lillja har viktig budskap og komme med. hun forteller om hvordan hun opplever det og ha en alvorlig syk sønn. der ligger forskjellen som jeg ser det. 

 

 

åndsverkloven skulle gjelde der som ellers i samfunnet. jeg er glad jeg ikke har blogg og det frister ikke og ha blogg. 

Si det til Glade hjem😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Verst? Etter de siste sidene her, så syns jeg enkelte gjør at hele bloggverden får et dårlig rykte. Jeg har nesten ikke lyst å skrive titler her, for det gir de verste mer klikk.... 

Men de nevnte er noen av de verste, og toppen på frekkhet er når reklame for de selv, begynner å komme her, som motsvar til dialogen. 

En tråd som går igjen, er uansett at bloggere som møter motstand, trekker frem "må jeg tåle alt" kortet. De gjør ALT for å komme i søkelyset, presser seg frem, aviser ++ alt er lov. Men når de får reaksjoner, er det syting, klaging, synd på meg innlegg, raseri, trusler - det ligner ikke grisen! Hvorfor blogger de, når de så inderlig ikke tåler kritikk?

En blogger jeg fulgte litt før, Emilies klesskap, mistet min respekt - når han/hun først skrev et "hat" innlegg til en leser - som jeg anså som den mest umodne reaksjonen som finnes. Det er ok at man vil være anonym, men man kan faktisk ikke styre leserne sine, eller true de i innlegg. Så ble det slettet og et nytt "må jeg tåle" innlegg kom. Nei man skal ikke tåle alt. Men man skal kunne oppføre seg, på slike reaksjoner. Å true noen med bokstavlig vold feks, uansett om man mener det er eller ei - gjør man til en dårlig blogger! Ikke stå i spotlighten, om lyset er for sterkt! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnimud
15 timer siden, FarDareisMai skrev:

Ja, man finner jo noen fine perler på blogg.no også. Selv syns jeg diaerikkeforpingler.blogg.no er fin, relativt ny, men lovende.  Samt en som heter livet med hjerneskade. Husker ikke navnet på selve bloggen. Er også noen unge som skriver bra der også. 

@FarDarisMai: Takk for tipsene. Jeg trenger virkelig nye blogger og lese. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Synes jeg husker krangling mellom synke peggy ei som kalte seg Malu og noen til så tidlig tilbake som førsten av 2000 tallet. Men da herjet de løs på noen alternativ forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...