Gå til innhold

Hvilken blogger er verst?


Snurten1

Anbefalte innlegg

Gjest FarDareisMai
15 minutter siden, Carina Maria skrev:

jeg tror det er viktig og poengtere at når vi i denne tråden diskuterer hvilke bloggere vi synes er verst går det IKKE på person men på BLOGGEN. ingen av oss kan si noe om mennesket bak bloggen fordi vi ikke kjenner han eller henne. 

når jeg forteller om hvilke blogger jeg synes er verst går det på mine oppfatninger om hvordan bloggeren står frem på bloggen sin, hvordan jeg oppfatter bloggeren på andres kommentarfelt, hvordan bloggeren kommuniserer med de som kommenterer og hvor troverdig jeg som leser synes bloggen er i mine øyne. 

personen bak bloggen bryr jeg meg fint lite om men det er bloggeren og bloggen jeg har en mening om. 

 

 

Det er sant, tror det er viktig å passe på at man prøver å skille mellom blogg og person. Men det er ikke lett, når person og blogg blir så tett sammenflettet. Som f.eks å kritisere at bloggere misbruker shouteknappen, eller at man syns at noen bloggere skriver mye dumt, oppfører seg sånn og sånn. For det blir jo personlig uansett. La oss ta Sophie Elise, hun har fått mer trening i å håndtere kritikk, hun driver bloggen som et firma, og da er det lettere å kritisere hennes måte å drifte ting på, uten å gå inn på henne som person (selv om personen SE er en del av varen/produktet som hun selger, så tror jeg absolutt at SE privat er en annen person enn bloggSE)  Eller Tjomlid, som blogger om spesifikke fagområder, uten å trekke inn privatsfæren så mye. Det er et stort sprang fra disse bloggene til de små bloggene. Tror nisjeblogger/temablogger er lettere å kritisere enn dagbokblogger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Inger, blogg i vei! Jeg synes du tar fabelaktige bilder, men blir så sliten av raseriet ditt. Verste blogger er og blir Lillja. Er det UMULIG å få den kvinnen til å slutte å betale for få de pinlige Anal og seksuelle preferanser innleggene som hun skrev for et år siden til å vake på nettavisen? Ingen har kommentert på dem siden i fjor. INGEN! Herregud....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnimud
8 timer siden, Grandis skrev:

Inger, blogg i vei! Jeg synes du tar fabelaktige bilder, men blir så sliten av raseriet ditt. Verste blogger er og blir Lillja. Er det UMULIG å få den kvinnen til å slutte å betale for få de pinlige Anal og seksuelle preferanser innleggene som hun skrev for et år siden til å vake på nettavisen? Ingen har kommentert på dem siden i fjor. INGEN! Herregud....

Takk du.

Aner ikke hvor du har det i fra at jeg er sint?

Man trenger ikke vær sint, selv om man er en bestemt og rettferdig person.

Det er det som er problemet med nett. Og IRL, Man SER IKKE,  personen bak, og ser ikke situasjonen eller ansikts uttrykkene.

Jeg er veldig skjelden sint, men rettferdig og bestemt er jeg.

Endret av Minnimud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnimud

SELVFØLGELIG , det var ikke lov og linke til egen blogg. Det hadde jeg helt glemt .

men men, dere får ta turen til Blogg.no, og let meg opp. dere vet navnet mitt, så skal ikke være så vanskelig og finne.

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å være blogger er vel som livet ellers, man kan ikke like alle - eller bli likt av alle. Begge deler er normalt. Man blogger vel for de som liker bloggen, og så får man drite en lang i oss som ikke liker den :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnimud
9 minutter siden, scrabble skrev:

Å være blogger er vel som livet ellers, man kan ikke like alle - eller bli likt av alle. Begge deler er normalt. Man blogger vel for de som liker bloggen, og så får man drite en lang i oss som ikke liker den :P

Akkurat. :kosteskaft:

Og det var en glede og høre noen ønsket meg tilbake.

Får blogge for dem.  

En ting er nå sikkert at en blogger har en person bak, som lager innleggene, og ja. Som meg da så er jeg ingen robot eller Avartar, men et ærlig menneske. Det kan være tøft, hehe.

Noen liker mora, andre dattera, slik er bare livet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.4.2015 at 20.58, Bølle skrev:

 

Hallo, hun er faktisk naturlig tynn. Jeg kjenner flere som er det, og det er ikke noe galt med de.

Jeg har selv vært så tynn som barn/tenåring, og det var ikke noe gøy å hele tide høre hvor tynn man var, og at man hadde anoreksia.

 

Gjør det virkelig noe at noen er tynne??? når de faktisk ikke sliter med mat???

Og gjør det noe at man vil spise sunt om man er tynn???

 

Idag er jeg voksen og normalvektig/slank, men mange er tynne hele livet.

Hva hun inntar av mat, er det ingen som vet og når en som er en slank type trener i tillegg, så ja da er man tynn. Man kan ta bilder av digg mat, men hvorfor biter så mange på at hun er naturlig tynn. Utenfor min fattevne

Fordi noen er naturlige tynne slik du definerer det, betyr det ikke at kroppen hennes ikke er ideal for unge jenter. Hun sa på Oljebarna at sex og kropp selger. Hun poser jo i shorts i minusgrader. Er man naturlig tynn? Hun er sikkert tynn, men det er ikke vanskelig å hun er ikke tynn, men undervektig. Man kan f.eks se på armene hennes at hun har mer hår, en vanlig, noe som ikke er uvanlig når man er ekstremt tynn fordi kroppen prøver å holde på varmen. De tynne armene og lårene definerer jeg ikke som å være naturlig tynn. Hun har kroppen til en jente som akkurat har kommet i puberteten og hun er 18. Når jeg var 50 kg, er 175, fikk jeg streng beskjed om ikke å trene fordi jeg var svært undervektig. Jeg var like tynn som henne. Ja, jeg overdriver ikke når jeg så ut som et skjelett

Man kan si mye rart om Sophie Elise og CBE, men for min del er de mye bedre forbilder hva sunnhet angår. leserne hennes er i tenårene så konklusjon, ikke min favoritt, da hun fremmer et usunt ideal. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Miranda16 skrev:

Hva hun inntar av mat, er det ingen som vet og når en som er en slank type trener i tillegg, så ja da er man tynn. Man kan ta bilder av digg mat, men hvorfor biter så mange på at hun er naturlig tynn. Utenfor min fattevne

Fordi noen er naturlige tynne slik du definerer det, betyr det ikke at kroppen hennes ikke er ideal for unge jenter. Hun sa på Oljebarna at sex og kropp selger. Hun poser jo i shorts i minusgrader. Er man naturlig tynn? Hun er sikkert tynn, men det er ikke vanskelig å hun er ikke tynn, men undervektig. Man kan f.eks se på armene hennes at hun har mer hår, en vanlig, noe som ikke er uvanlig når man er ekstremt tynn fordi kroppen prøver å holde på varmen. De tynne armene og lårene definerer jeg ikke som å være naturlig tynn. Hun har kroppen til en jente som akkurat har kommet i puberteten og hun er 18. Når jeg var 50 kg, er 175, fikk jeg streng beskjed om ikke å trene fordi jeg var svært undervektig. Jeg var like tynn som henne. Ja, jeg overdriver ikke når jeg så ut som et skjelett

Man kan si mye rart om Sophie Elise og CBE, men for min del er de mye bedre forbilder hva sunnhet angår. leserne hennes er i tenårene så konklusjon, ikke min favoritt, da hun fremmer et usunt ideal. 

At hun liker seg selv er ingen tvil. Hun viser jo stolt frem kroppen, men hun har jo skrevet at hun ønsker at alle skal være stolte over sin kropp og vise den frem som den er. Det er kun det hun ønsker, ikke å få andre til å føle at de må ha hennes kropp. Hun ønsker at alle skal like seg selv som de er, være stolte over seg selv som de er, og å ta godt vare på seg selv. At alle er vakre, pene og søte på hver sine måter. For ingen har likt utseende, men alle har sitt unike utseende som man kan vise frem på sin beste måte. Det er det hun egentlig mener! :)

Men ja, noen er faktisk naturlig tynne og sunne og friske. Dessuten har jo hun en sped benbygning og ikke mer enn 170, så det gjør at hun blir så liten som hun er. 

Jeg kjenner noen som er 170 høy og veier 50 kg, og denne personen veier 50 kg uansett hvor mye eller lite hun spiser. Og hun er faktisk et benrangel i forhold til fotballfrue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pizzaface
51 minutter siden, Miranda16 skrev:

Maria Høili uten tvil." Hun er platinablond"!!  Finnes det noen blondere nyanse??!

 Camilla fra Villa Paprika hevdet at hun var "Palestinablond". Jeg tror det er enda et hakk mer blond, faktisk. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bølle skrev:

At hun liker seg selv er ingen tvil. Hun viser jo stolt frem kroppen, men hun har jo skrevet at hun ønsker at alle skal være stolte over sin kropp og vise den frem som den er. Det er kun det hun ønsker, ikke å få andre til å føle at de må ha hennes kropp. Hun ønsker at alle skal like seg selv som de er, være stolte over seg selv som de er, og å ta godt vare på seg selv. At alle er vakre, pene og søte på hver sine måter. For ingen har likt utseende, men alle har sitt unike utseende som man kan vise frem på sin beste måte. Det er det hun egentlig mener! :)

Men ja, noen er faktisk naturlig tynne og sunne og friske. Dessuten har jo hun en sped benbygning og ikke mer enn 170, så det gjør at hun blir så liten som hun er. 

Jeg kjenner noen som er 170 høy og veier 50 kg, og denne personen veier 50 kg uansett hvor mye eller lite hun spiser. Og hun er faktisk et benrangel i forhold til fotballfrue.

Men det er jo den supertynne svært unge jenter ser på og da kan hun rope så høyt hun bare vil at man skal være fornøyd med den kroppen de har. Det er naivt å tro at svært mange jenter ikke vil ha kroppen hennes. 

Samme med greia med Fotballfrue, vær fornøyd med den kroppen man har

Mange av leserne er svært er unge og ikke alle skjønner budskapet når kroppen de ser er en de vil ha.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FarDareisMai

Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine når jeg leser dagens shoutliste på blogg.no. Det er tydelig at noe bør gjøres med den funksjonen, eventuelt legge restriksjoner på de som misbruker den. En blogger har altså kopiert overskriften til en annen blogger, og selvsagt er den andre bloggeren irritert pga det (forståelig nok) og peprer shoutlista med andre innlegg. Disse damene har i de siste ukene shoutet om kapp. Greit nok, folk må få lov til å skrive om ting som interesserer dem, men hadde dette vært IRL, så hadde det vært som om to nabokjerringer stå og hyle til hverandre over skigarden, og andre får ikke kommet til. Den shoutefunksjonen er jo blitt en vits. Svært få har klart å slå seg gjennom og fått en viss størrelse og anseelse ved hjelp av den, ved strategisk og smart bruk, ikke pepring av lesere og medbloggere med diverse blogginnlegg? Kanskje de nevnte damene har en egen agenda, men slik det er, så høres og sees det ut som om de krangler om å komme høyest på lista. Ser jo at de kunne lært av yngre bloggere, de oppfører seg jo mye bedre enn de voksne på 40+

Jeg liker å lese blogger for underholdning og for å få nye ideer, spesielt nå som jeg er mye sengeliggende, men føler meg nesten som en kikker når jeg går inn på blogg.no sin forside, mangler bare popcornet og brusen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Carina Maria
15 minutter siden, FarDareisMai skrev:

Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine når jeg leser dagens shoutliste på blogg.no. Det er tydelig at noe bør gjøres med den funksjonen, eventuelt legge restriksjoner på de som misbruker den. En blogger har altså kopiert overskriften til en annen blogger, og selvsagt er den andre bloggeren irritert pga det (forståelig nok) og peprer shoutlista med andre innlegg. Disse damene har i de siste ukene shoutet om kapp. Greit nok, folk må få lov til å skrive om ting som interesserer dem, men hadde dette vært IRL, så hadde det vært som om to nabokjerringer stå og hyle til hverandre over skigarden, og andre får ikke kommet til. Den shoutefunksjonen er jo blitt en vits. Svært få har klart å slå seg gjennom og fått en viss størrelse og anseelse ved hjelp av den, ved strategisk og smart bruk, ikke pepring av lesere og medbloggere med diverse blogginnlegg? Kanskje de nevnte damene har en egen agenda, men slik det er, så høres og sees det ut som om de krangler om å komme høyest på lista. Ser jo at de kunne lært av yngre bloggere, de oppfører seg jo mye bedre enn de voksne på 40+

Jeg liker å lese blogger for underholdning og for å få nye ideer, spesielt nå som jeg er mye sengeliggende, men føler meg nesten som en kikker når jeg går inn på blogg.no sin forside, mangler bare popcornet og brusen. 

jeg så det jeg og. det er ulovlig og kopiere andres skrevne innlegg. hun som hadde overskriften først hadde skrevet innlegget 15 februar i 2015 men hun som hadde kopiert hadde skrevet innlegget sitt i dag. jeg skjønner at hun som opplevde at overskriften ble kopiert ble forbanna. den som har en agenda her er nok km. km har ikke sp og krangle med nå og derfor prøver hun seg på lillja uten hell. lillja har viktig budskap og komme med. hun forteller om hvordan hun opplever det og ha en alvorlig syk sønn. der ligger forskjellen som jeg ser det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FarDareisMai
11 minutter siden, Carina Maria skrev:

jeg så det jeg og. det er ulovlig og kopiere andres skrevne innlegg. hun som hadde overskriften først hadde skrevet innlegget 15 februar i 2015 men hun som hadde kopiert hadde skrevet innlegget sitt i dag. jeg skjønner at hun som opplevde at overskriften ble kopiert ble forbanna. den som har en agenda her er nok km. km har ikke sp og krangle med nå og derfor prøver hun seg på lillja uten hell. lillja har viktig budskap og komme med. hun forteller om hvordan hun opplever det og ha en alvorlig syk sønn. der ligger forskjellen som jeg ser det. 

Ja, regner med at åndsverkloven gjelder for blogger også. Ser at denne gangen er det samme overskrift, men ulike temaer. Jeg skjønner at man blir lei av å ha en som er etter henne og kopierer støtt. En gang, som en tilfeldighet er en ting, men når det går over flere ganger, så blir det noe annet. Men det jeg lurer på er om det burde være tatt opp med blogg.no sine ledere/moderatorer/whatsit, ikke ta det på shoutlista. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
39 minutter siden, FarDareisMai skrev:

Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine når jeg leser dagens shoutliste på blogg.no. Det er tydelig at noe bør gjøres med den funksjonen, eventuelt legge restriksjoner på de som misbruker den. En blogger har altså kopiert overskriften til en annen blogger, og selvsagt er den andre bloggeren irritert pga det (forståelig nok) og peprer shoutlista med andre innlegg. Disse damene har i de siste ukene shoutet om kapp. Greit nok, folk må få lov til å skrive om ting som interesserer dem, men hadde dette vært IRL, så hadde det vært som om to nabokjerringer stå og hyle til hverandre over skigarden, og andre får ikke kommet til. Den shoutefunksjonen er jo blitt en vits. Svært få har klart å slå seg gjennom og fått en viss størrelse og anseelse ved hjelp av den, ved strategisk og smart bruk, ikke pepring av lesere og medbloggere med diverse blogginnlegg? Kanskje de nevnte damene har en egen agenda, men slik det er, så høres og sees det ut som om de krangler om å komme høyest på lista. Ser jo at de kunne lært av yngre bloggere, de oppfører seg jo mye bedre enn de voksne på 40+

Jeg liker å lese blogger for underholdning og for å få nye ideer, spesielt nå som jeg er mye sengeliggende, men føler meg nesten som en kikker når jeg går inn på blogg.no sin forside, mangler bare popcornet og brusen. 

jeg så det jeg og. det er ulovlig og kopiere andres skrevne innlegg. hun som hadde overskriften først hadde skrevet innlegget 15 februar i 2015 men hun som hadde kopiert hadde skrevet innlegget sitt i dag. jeg skjønner at hun som opplevde at overskriften ble kopiert ble forbanna. den som har en agenda her er nok km. km har ikke sp og krangle med nå og derfor prøver hun seg på lillja uten hell. lillja har viktig budskap og komme med. hun forteller om hvordan hun opplever det og ha en alvorlig syk sønn. der ligger forskjellen som jeg ser det. 

 

42 minutter siden, FarDareisMai skrev:

Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine når jeg leser dagens shoutliste på blogg.no. Det er tydelig at noe bør gjøres med den funksjonen, eventuelt legge restriksjoner på de som misbruker den. En blogger har altså kopiert overskriften til en annen blogger, og selvsagt er den andre bloggeren irritert pga det (forståelig nok) og peprer shoutlista med andre innlegg. Disse damene har i de siste ukene shoutet om kapp. Greit nok, folk må få lov til å skrive om ting som interesserer dem, men hadde dette vært IRL, så hadde det vært som om to nabokjerringer stå og hyle til hverandre over skigarden, og andre får ikke kommet til. Den shoutefunksjonen er jo blitt en vits. Svært få har klart å slå seg gjennom og fått en viss størrelse og anseelse ved hjelp av den, ved strategisk og smart bruk, ikke pepring av lesere og medbloggere med diverse blogginnlegg? Kanskje de nevnte damene har en egen agenda, men slik det er, så høres og sees det ut som om de krangler om å komme høyest på lista. Ser jo at de kunne lært av yngre bloggere, de oppfører seg jo mye bedre enn de voksne på 40+

Jeg liker å lese blogger for underholdning og for å få nye ideer, spesielt nå som jeg er mye sengeliggende, men føler meg nesten som en kikker når jeg går inn på blogg.no sin forside, mangler bare popcornet og brusen. 

 

6 minutter siden, FarDareisMai skrev:

Ja, regner med at åndsverkloven gjelder for blogger også. Ser at denne gangen er det samme overskrift, men ulike temaer. Jeg skjønner at man blir lei av å ha en som er etter henne og kopierer støtt. En gang, som en tilfeldighet er en ting, men når det går over flere ganger, så blir det noe annet. Men det jeg lurer på er om det burde være tatt opp med blogg.no sine ledere/moderatorer/whatsit, ikke ta det på shoutlista. 

åndsverkloven skulle gjelde der som ellers i samfunnet. jeg er glad jeg ikke har blogg og det frister ikke og ha blogg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...