Gå til innhold

Hvilken blogger er verst?

Snurten1

Anbefalte innlegg

Gjest Minnimud

@FarDareisMai  Jeg var ikke ute etter og vær totalt anonym på pusu.blogg.no. Det jeg ønsket var at de som ikke visste hvem jeg  var, bare kunne fortsette  og være uvitende.

Og jeg blogget heller ikke for at noen skulle like meg eller mine innlegg

Når det er sagt, var det mange som fant støtte og hjelp i mine innlegg, på mine gamle blogger. Jeg fikk mer en 1 melding om at jeg hadde gitt dem tro på livet og fremgang. Mens andre igjen begynte og  bråke, for de trodde jeg skrev om dem, uten og navngi noen

For meg er dette et sårt tema, for jeg ønsker og blogge åpent,og være til hjelp, etter mine mange tøffe år. Og kan det gi andre en mulighet til og se livet på en mer positiv måte, da føler jeg at det er en fin måte og hjelpe medmennesker. Så alt i alt, så ønsker jeg meg tilbake på Blogg.no. Bare synd at noen ikke klarer og respektere at jeg har et tøft liv bak meg. Og at alt jeg blogger om, er om meg, ikke dem

Jeg har gitt opp, jeg ser at jeg ikke har noe og gi, når jeg ikke kan bli respektert for at jeg blogger om meg selv. Selvopplevde ting. Ja, mitt eget liv.

Jeg blir jaget av folk som føler seg truet av min ærlighet.  Det begrenser seg selv, hva man orker på,når man er syk. Alvorlig syk

Slik er ståa.

Endret av Minnimud
Retting.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest FarDareisMai
1 minutt siden, Minnimud skrev:

@FarDareisMai  Jeg var ikke ute etter og vær totalt anonym på pusu.blogg.no. Det jeg ønsket var at de som ikke visste hvem jeg  var, bare forkestre og være uvitende.

Når det er sagt, var det mange som fant støtte og hjelp i mine innlegg, på mine gamle blogger. Jeg fikk met en 1 melding om at jeg hadde gitt dem tro på livet og fremgang. Mens andre igjen begynte og  bråke, for de trodde jeg skrev om dem, uten og navngi noen

For meg er dette et sårt tema, for keg ønsker ig blogge åpent,og være til hjelp, etter mine mange tøffe år. Og kan det gi andre en mulighet til og se livet på en mer positiv måte, da føler jeg at det er en fin måte og hjelpe medmennesker. Så alt i alt, så ønsker jeg meg tilbake på Blogg.no. Bare synd at noen ikke klarer og respektere at jeg har et tøft liv bak meg. Og at alt jeg blogger om, er om dem.

Jeg har gitt opp, jeg ser at jeg ikke har noe og gi, når jeg ikke kan bli respektert for at jeg blogger om meg selv. Selvopplevde ting. Ja, mitt eget liv.

Jeg blir jaget av folk som føler seg truet av min ærlighet.  Det begrenser seg selv, hva man orker på,når man er syk. Alvorlig syk

Slik er ståa.

Fair enough. Synd at du føler at du ikke har mer å gi, håper du finner en arena hvor du kan hjelpe folk. Vet ikke nøyaktig hva du lider av, men hva med likemannsarbeid, hvis du har helse til det? Eller besøksvenn? Har selv vært begge deler, og det er veldig givende. Glemmer mine egne problemer og kan dele av egne erfaringer i samme slengen. Faren med blogging, Internett og anonymitet, slik jeg ser det er at så mange føler at de kan si hva de vil til andre uten at det blir konsekvenser. Kanskje besøksvenn/likemannsarbeid/direkte kontakt med andre i samme situasjon er mer givende? Forutsatt at du har helse til det, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnimud
2 minutter siden, FarDareisMai skrev:

Fair enough. Synd at du føler at du ikke har mer å gi, håper du finner en arena hvor du kan hjelpe folk. Vet ikke nøyaktig hva du lider av, men hva med likemannsarbeid, hvis du har helse til det? Eller besøksvenn? Har selv vært begge deler, og det er veldig givende. Glemmer mine egne problemer og kan dele av egne erfaringer i samme slengen. Faren med blogging, Internett og anonymitet, slik jeg ser det er at så mange føler at de kan si hva de vil til andre uten at det blir konsekvenser. Kanskje besøksvenn/likemannsarbeid/direkte kontakt med andre i samme situasjon er mer givende? Forutsatt at du har helse til det, da. 

Det har jeg holdt på med i 30 år. IRL.

Det finnes mange der ute som ikke man finner på den måten

Som finner trøsten av og lese om det på nett, for det er anonymt.

Helsen min er ikke helt god, jeg bruker resten på slikt arbeid. Som jeg skrev øverst.

Jeg tenker litt lengre en det. Som sagt.

Men, jeg kjenner min besøkelsestid.  Jeg vet og når jeg er uønsket. Og når jeg blir missforstått. Jeg prøver og ordne opp, men noen vil ikke forstå. Og noen vil som du. 

Så takk til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
2 minutter siden, Minnimud skrev:

@FarDareisMai  Jeg var ikke ute etter og vær totalt anonym på pusu.blogg.no. Det jeg ønsket var at de som ikke visste hvem jeg  var, bare forkestre og være uvitende.

Når det er sagt, var det mange som fant støtte og hjelp i mine innlegg, på mine gamle blogger. Jeg fikk met en 1 melding om at jeg hadde gitt dem tro på livet og fremgang. Mens andre igjen begynte og  bråke, for de trodde jeg skrev om dem, uten og navngi noen

For meg er dette et sårt tema, for keg ønsker ig blogge åpent,og være til hjelp, etter mine mange tøffe år. Og kan det gi andre en mulighet til og se livet på en mer positiv måte, da føler jeg at det er en fin måte og hjelpe medmennesker. Så alt i alt, så ønsker jeg meg tilbake på Blogg.no. Bare synd at noen ikke klarer og respektere at jeg har et tøft liv bak meg. Og at alt jeg blogger om, er om dem.

Slik er ståa.

er dere ikke voksne folk mellom 40 og 55 år? jeg var en av mange bloggere som leste alle disse shoutene deres da du, kari marita eller lovelulu og synske peggy kranglet som verst fordi dere ikke kunne respektere hverandre. jeg skal fortelle at det var mye snakkis om denne kranglingen hos de bloggerne mellom 25 og 39 år som jeg leser fast. de var sjokkerte hvordan dere tre holdt på. 

det må gå an og overse hverandre og late som om den bloggeren dere irriterer dere over ikke finnes? det er plass til alle dere på blogg.no. 

ærlighet er ikke bare ærlighet.det du ser på som ærlighet kan oppfattes som uærlighet av et annet menneske. 

at du forteller på bloggen din at du har hatt et tøft liv skal folk ha respekt for. det gjelder begge veier. det skal alle sammen ha for hverandre.

hvis andre tror at det du skriver handler om de er det deres problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
10 minutter siden, FarDareisMai skrev:

ikke minst respekten for at noen vil være 100% anonyme på nettet. det er minst like viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnimud
1 minutt siden, Carina Maria skrev:

ikke minst respekten for at noen vil være 100% anonyme på nettet. det er minst like viktig.

Ja jeg er ærlig. Og det skremmer mange har forstått dette nå.

Og ja la til slutt merke til at hverdag jeg shoutet, så kom det shout med engang fra en annen blogger, og det var merkelig, så det tilslutt. Selv om jeg skreve et innlegg som omhandlet noe helt annet, en de andre skrev om. Så ja, jeg vet jaggu ikke lengre. Jeg vil jo fortsette og hjelpe. Men så lenge jeg stadig motarbeides, så blir jeg sliten fort.

Det er fortsatt mange,der ute som trenger mine innlegg, jeg bare,vet det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnimud
8 minutter siden, Carina Maria skrev:

Jeg synes dette er trist og vanskelig, når det blir slik.

Jeg kan godt være åpen om jeg er, gjør meg ingenting.

Jeg har en kronisk sykdom som heter Sarkoidose. Legene antyder keg har nevro Sarkoidose. Dvs betennelse i nervebanene systemet med nervesmerter og delvis lammelser i kroppen, når smertene lyner til. Venter på svar  på om det er dey, eller noe alvorligere.  Så derfor er jeg roligere en vanligere.  Livet er forutsigbart. 

Slik er livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FarDareisMai

@Minnimud Beklager tomt svar, sitatfunksjonen krøllet seg her på iPaden. Er enig i at blogg gjør at man når flere. Og det er en vanskelig balansegang mellom å beskytte seg selv og være åpenhjertig og ærlig på en slik arena. Men en trøst er jo at som besøksvenn/likemann så har man gjort mye mer enn hva mange andre har gjort. Om man har hjulpet et menneske, så er det supert. Lykke til videre med arbeidet. 

@Carina Maria du sier noe interessant i svaret ditt til minnimud, siste setning, om at hva leseren oppfatter er leserens problem. Det er og faren med blogging generelt, og egentlig mye internettkommunikasjon, det er ofte vanskelig å tolke hva avsenderen sier, og i bloggsfæren er det mange ulike skribenter, noen er flinkere til å formulere seg presist, mens andre sliter mer og blir oftere misforstått. Der er utfordringen, en vanlig blogger har ikke samme ansvaret som en redaktør/journalist. Det endrer seg jo gjerne når den lille bloggen blir stor og får mange lesere. Slik jeg ser det, så blir det jo en form for toveiskommunikasjon, med mindre bloggeren velger å stenge av kommentarfeltet. Så da havner jo problemet litt på begge sider. Mye avhenger jo av hvordan leseren svarer bloggeren, og hvordan begge oppfører seg under videre kommunikasjon. 

Bare et par strøtanker her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
4 minutter siden, FarDareisMai skrev:
12 minutter siden, Minnimud skrev:

min diskusjon med deg handler ikke om du er ærlig og ikke men mitt synspunkt på deg som blogger da du, kari marita eller love lulu som hun het da og synske peggy var at du ikke var en ærlig blogger. da  mener jeg blogger og ikke person. det er fordi jeg ikke kjenner deg. jeg kan uttale meg av inntrykkene jeg fikk av deg som blogger på grunn av shoutingen din og noen kommentarer du skrev på bloggen til hun der synske peggy da kranglingen deres stormet. 

når det gjelder den pusa bloggen du selv skrev at du hadde visste jeg ikke at du hadde blogg. det har jeg ikke fått med meg. jeg leser mest 5 eller 6 blogger på 25 til 39 års listen på blogg.no. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
3 minutter siden, FarDareisMai skrev:

@Minnimud Beklager tomt svar, sitatfunksjonen krøllet seg her på iPaden. Er enig i at blogg gjør at man når flere. Og det er en vanskelig balansegang mellom å beskytte seg selv og være åpenhjertig og ærlig på en slik arena. Men en trøst er jo at som besøksvenn/likemann så har man gjort mye mer enn hva mange andre har gjort. Om man har hjulpet et menneske, så er det supert. Lykke til videre med arbeidet. 

@Carina Maria du sier noe interessant i svaret ditt til minnimud, siste setning, om at hva leseren oppfatter er leserens problem. Det er og faren med blogging generelt, og egentlig mye internettkommunikasjon, det er ofte vanskelig å tolke hva avsenderen sier, og i bloggsfæren er det mange ulike skribenter, noen er flinkere til å formulere seg presist, mens andre sliter mer og blir oftere misforstått. Der er utfordringen, en vanlig blogger har ikke samme ansvaret som en redaktør/journalist. Det endrer seg jo gjerne når den lille bloggen blir stor og får mange lesere. Slik jeg ser det, så blir det jo en form for toveiskommunikasjon, med mindre bloggeren velger å stenge av kommentarfeltet. Så da havner jo problemet litt på begge sider. Mye avhenger jo av hvordan leseren svarer bloggeren, og hvordan begge oppfører seg under videre kommunikasjon. 

Bare et par strøtanker her. 

det tror jeg du har helt rett i og det virker som mange blir provosert når de ser en overskrift. de lar seg provosere av overskriften før de har lest hva skribenten har skrevet. noen er flinke til og formulere seg og andre ikke. jeg har lest litt av bloggen til hun synske peggy og hun er en blogger jeg kan misforstå fordi hun ikke er så flink til og formulere seg. det blir vanskelig for meg som leser og henge med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FarDareisMai
16 minutter siden, Minnimud skrev:

Ja jeg er ærlig. Og det skremmer mange har forstått dette nå.

Og ja la til slutt merke til at hverdag jeg shoutet, så kom det shout med engang fra en annen blogger, og det var merkelig, så det tilslutt. Selv om jeg skreve et innlegg som omhandlet noe helt annet, en de andre skrev om. Så ja, jeg vet jaggu ikke lengre. Jeg vil jo fortsette og hjelpe. Men så lenge jeg stadig motarbeides, så blir jeg sliten fort.

Det er fortsatt mange,der ute som trenger mine innlegg, jeg bare,vet det 

Ja, det er problemet med shoutefunksjonen, som jeg nevnte i et tidligere innlegg, et viktig blogginnlegg drukner i dill og dall. Tror at det er blogg.no som burde gjøre noe med den funksjonen, for den er jo nyttig, brukt på rett vis. Hva med å blogge uavhengig, eller bruke en annen plattform, og bruke sosiale media for å spre den. For det er sikkert mange som har nytte av å vite om sarkoidose (må Google det) og hvordan det er å leve med en slik alvorlig sykdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FarDareisMai

@Carina Maria Er enig der, veldig mange leser kun overskriften og ikke mer. Antar at det er et samfunnsproblem, at folk leser for overfladisk og reagerer altfor raskt. Så et shouteinnlegg fra en blogger som hadde en overskrift om Sophie Elise, og de første setningene rakket noe.helt forferdelig ned på henne, men når man leste videre, så var det et virkemiddel for å få leseren til å forstå hvor ille det er med trakassering og mobbing av folk. Bloggeren selv sa at SE hadde lest innlegget og godtatt det, men flesteparten av leserne hadde det gått hus forbi, og de var så stygge i kjeften når de skulle forsvare henne. Ironisk, med tanke på at SE har gått hardt ut mot de som mobber på nett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnimud
19 minutter siden, Carina Maria skrev:

min diskusjon med deg handler ikke om du er ærlig og ikke men mitt synspunkt på deg som blogger da du, kari marita eller love lulu som hun het da og synske peggy var at du ikke var en ærlig blogger. da  mener jeg blogger og ikke person. det er fordi jeg ikke kjenner deg. jeg kan uttale meg av inntrykkene jeg fikk av deg som blogger på grunn av shoutingen din og noen kommentarer du skrev på bloggen til hun der synske peggy da kranglingen deres stormet. 

når det gjelder den pusa bloggen du selv skrev at du hadde visste jeg ikke at du hadde blogg. det har jeg ikke fått med meg. jeg leser mest 5 eller 6 blogger på 25 til 39 års listen på blogg.no. 

Det går sikkert bra. 

Vi har ikke røket i tottene på hverandre.  

Som du sier vi kjenner ikke hverandre, og da får vi leve med realiteten på nett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnimud
16 minutter siden, FarDareisMai skrev:

Ja, det er problemet med shoutefunksjonen, som jeg nevnte i et tidligere innlegg, et viktig blogginnlegg drukner i dill og dall. Tror at det er blogg.no som burde gjøre noe med den funksjonen, for den er jo nyttig, brukt på rett vis. Hva med å blogge uavhengig, eller bruke en annen plattform, og bruke sosiale media for å spre den. For det er sikkert mange som har nytte av å vite om sarkoidose (må Google det) og hvordan det er å leve med en slik alvorlig sykdom. 

Får se det an litt. Få svar på den ryggmargs prøven jeg tok for 12 dager siden. Samle litt krefter igjen

Jeg har bloggetforeg selv. Jeg kan lite gjøre med at folk finner meg, og ikke kan godta meg. Slik roer livet.

Akkurat nå merker jeg at nok er nok. Av det meste. ( lite energi)

Endret av Minnimud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria

jeg tror det er viktig og poengtere at når vi i denne tråden diskuterer hvilke bloggere vi synes er verst går det IKKE på person men på BLOGGEN. ingen av oss kan si noe om mennesket bak bloggen fordi vi ikke kjenner han eller henne. 

når jeg forteller om hvilke blogger jeg synes er verst går det på mine oppfatninger om hvordan bloggeren står frem på bloggen sin, hvordan jeg oppfatter bloggeren på andres kommentarfelt, hvordan bloggeren kommuniserer med de som kommenterer og hvor troverdig jeg som leser synes bloggen er i mine øyne. 

personen bak bloggen bryr jeg meg fint lite om men det er bloggeren og bloggen jeg har en mening om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Minnimud
22 minutter siden, Carina Maria skrev:

det tror jeg du har helt rett i og det virker som mange blir provosert når de ser en overskrift. de lar seg provosere av overskriften før de har lest hva skribenten har skrevet. noen er flinke til og formulere seg og andre ikke. jeg har lest litt av bloggen til hun synske peggy og hun er en blogger jeg kan misforstå fordi hun ikke er så flink til og formulere seg. det blir vanskelig for meg som leser og henge med. 

Enig med det jeg leser her. 

Flere som missforstår, for at de ikke leser alt. Eller ikke forstår budskapet

Kjedelig. Men sant.

Endret av Minnimud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
4 minutter siden, Minnimud skrev:

Enig med det jeg leser her. 

Flere som missforstår, for at de ikke leser alt. Eller ikke forstår budskapet

Kjedelig. Men sant.

du kan begynne og blogge her inne. det er muligheter for det. her er det moderatorer som med en gang sletter stygge kommentarer og innlegg hvis dem som skriver her på kvinne guiden ikke holder seg til reglene for nett forumet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da fult mulig å blokkere visse ip-adresser og ha et spamfilter på bloggen om en ønsker det. Eller ha en blogg uten kommentarfelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnimud
9 minutter siden, Carina Maria skrev:

du kan begynne og blogge her inne. det er muligheter for det. her er det moderatorer som med en gang sletter stygge kommentarer og innlegg hvis dem som skriver her på kvinne guiden ikke holder seg til reglene for nett forumet. 

Takk for tips. Ja kunne vært noe det. Er ingen storblogger. Trives med lite oppmerksomhet,  men allikevel kan hjelpe andre. 

Og folk må jo selv stå til ansvar hva,de kommentere. IP adressene er lett og finne.

Det er som noen sa over her, at noen shouter hele tida på blogg.no, det er synd, for det er mange flotte små bloggere som fortjener å bli sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...