Gå til innhold

Hvor syk er du før du tar sykedag?


Gjest BonBon

Anbefalte innlegg

Jeg kan heldigvis bestemme selv når jeg ønsker å jobbe (oppdaterer ukentlig hvilke dager jeg vil jobbe på), så jeg får ikke dårlig samvittighet om jeg vil ha en dag fri, siden det ikke går ut over noen. Er vikar.

Men om jeg f.eks. allerede er booket på en arbeidsplass, da skal jeg være veldig dårlig før jeg ringer dem. Jeg er jo trossalt på jobb for en annen. Det blir mer press på meg, og jeg vil helst ikke gi dårlig inntrykk. Om jeg ringer og sier at nesa er tett vil de nok ikke booke meg igjen.

Omgangssyke (spysyke, diare, etc.), øyebetennelse, kraftig forkjølelse, influensa (der jeg så vidt klarer å stå uten å bli svimmel og er sengeliggende), da går jeg ikke på jobb.

Jeg hadde ei venninne i klassen som ble hjemme ved tett nese eller om hun ikke hadde fått nok søvn om natta... Det syntes jeg var veldig sært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mythic

Nå vil det spille en rolle hva slags jobb man har i forhold til å holde seg hjemme fra jobb. Jeg har lavt sykefravær, men er helt klart hjemme hvis jeg har omgangssyke, kraftige luftveisinfeksjoner, feber eller veldig dårlig allmenntilstand. Det handler om smittefare også.

Jeg jobber i barnehage, og det er veldig krevende, både fysisk og mentalt, og det nytter ikke å be ungene ta det rolig eller vente litt fordi jeg er syk. Jeg må være på høyden hele dagen. Hvis jeg hadde hatt en annen type jobb, f.eks en mer stillesittende og lite sosial jobb, hadde nok terskelen min for å være hjemme vært et annet sted enn den er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...