Gå til innhold

Hvor syk er du før du tar sykedag?


Gjest BonBon

Anbefalte innlegg

Gjest BonBon

Jeg ligger hjemme med snørr, feber, frysning og hoster til jeg brekker meg. Jeg er så tett i brystet at det stikker når jeg puster inn og klemmer når jeg puster ut.

Føler meg rimelig patetisk for det er sikkert bare en enkel forkjølelse men jeg har ikke maktet noe denne uken.

Hvor syk er du før du tar en sykedag? Og hva tenker du om dine medkollegaer som gjerne tar sykedag for hva du vil annse som "filleting"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har høy arbeidsmoral, så jeg har gått på jobb både med kraftig forkjølelse og svineinfluensa (fikk selvfølgelig sykemelding dagen etter)

Men, omgangssjuke, kraftig forkjølelse, influensa - hvor jeg ikke kommer meg opp annet enn do, da blir jeg hjemme. Mye fikses med paracet/ibux hos meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg kjenner jeg er så dårlig (enten migrene, magesmerter eller feks forkjølelse) at jeg ikke kan yte bra på jobben.



Anonymous poster hash: 66e61...c90
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Har jeg det slik som du beskriver, så tar jeg en egenmeldingsdag. Når jeg har feber får jeg som regel ganske sterk hodepine samtidig, og det i kombinasjon med sterk hoste, dårlig pust og generell utmattelse gjør at jeg ikke er arbeidsfør. Det går raskere over, og jeg risikerer ikke å smitte så mange kollegaer hvis jeg blir i senga et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var som deg for noen uker siden og slet meg på jobb..... hadde vært der i 5 minutter før sjefen kom bort og sendte meg hjem igjen...

Føler du at du har noe arbeidsevne, eller er du helt "uttafor"?
Jeg ville prøvd å komme meg på jobb uansett, men om du tror du er smittefarlig, eller at du blir dårligere av å være på jobb så holder du deg hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har høy arbeidsmoral, så jeg har gått på jobb både med kraftig forkjølelse og svineinfluensa (fikk selvfølgelig sykemelding dagen etter)

Men, omgangssjuke, kraftig forkjølelse, influensa - hvor jeg ikke kommer meg opp annet enn do, da blir jeg hjemme. Mye fikses med paracet/ibux hos meg.

Jeg vet egentlig ikke om det å gå på jobb for enhver pris nødvendigvis henger sammen med arbeidsmoral? Jeg tenker på hvor moralsk det egentlig er å utsette andre for smitte med alt det innebærer, men jeg forstår så altfor godt hva du mener fordi jeg nok er ganske lik deg.

Jeg er hjemme fra jobb hvis jeg er så dårlig at jeg ikke klarer å få på meg klær uten å slite, noe som ikke skjer så ofte.

Jeg sitter allikevel og tenker at jeg skal bli hjemme i morgen, mest fordi jeg sliter med en sår hals og hoste som ikke vil gi seg sammen med en helt usedvanlig trøtthet. Tenker at to dager på sofaen vil fikse det hele, og fikk nettopp beskjed av sjefen om å ta det med ro et par dager. Får se formen an i morgen.

Jeg bryr meg ikke om hvorfor andre er borte fra jobb, de kan slite med ting som ikke er synlige for meg, men tunge for dem.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet egentlig ikke om det å gå på jobb for enhver pris nødvendigvis henger sammen med arbeidsmoral? Jeg tenker på hvor moralsk det egentlig er å utsette andre for smitte med alt det innebærer, men jeg forstår så altfor godt hva du mener fordi jeg nok er ganske lik deg.

Jeg er hjemme fra jobb hvis jeg er så dårlig at jeg ikke klarer å få på meg klær uten å slite, noe som ikke skjer så ofte.

Jeg sitter allikevel og tenker at jeg skal bli hjemme i morgen, mest fordi jeg sliter med en sår hals og hoste som ikke vil gi seg sammen med en helt usedvanlig trøtthet. Tenker at to dager på sofaen vil fikse det hele, og fikk nettopp beskjed av sjefen om å ta det med ro et par dager. Får se formen an i morgen.

Jeg bryr meg ikke om hvorfor andre er borte fra jobb, de kan slite med ting som ikke er synlige for meg, men tunge for dem.

Vet jeg at jeg kan smitte så holder jeg meg selvfølgelig hjemme, men hvertfall for meg så får jeg fort dårlig samvittighet og helt sikkert derfor jeg presser meg. Men jeg ser det an, hadde jeg hatt en forkjølelse hvor halsen er så sår og nesa renner, hodet verker og en liten antydning til feber hadde jeg heller vært hjemme.

Med andre ord, så er jeg enig i det du skriver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i barnehage, er hjemme om jeg er smittefarlig eller ikke kan utføre jobben min, ved feks armbrudd som gjør at jeg ikke kan løfte eller drive kontorarbeid. Har faktisk jobbet med beinbrudd. Krevde tilrettelegging, men det gikk fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg migrene og tar medisin, skal jeg ikke kjøre. Heller ikke være sammen med små barn. Omgangsyken er og en grunn.



Anonymous poster hash: f0f1b...bd9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er risiko for å smitte kolleger og pasienter

- Dvs feber, omgangssyke, influensa, diarè, oppkast

Om jeg ikke klarer å gjøre jobben min forsvarlig

Om jeg ikke klarer å gjøre min del av jobben, så kollegaen min må gjøre mesteparten av min jobb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BonBon

Jeg var som deg for noen uker siden og slet meg på jobb..... hadde vært der i 5 minutter før sjefen kom bort og sendte meg hjem igjen...

Føler du at du har noe arbeidsevne, eller er du helt "uttafor"?

Jeg ville prøvd å komme meg på jobb uansett, men om du tror du er smittefarlig, eller at du blir dårligere av å være på jobb så holder du deg hjemme.

Jeg var veldig forkjøla i jul og har liksom ikke blitt ferdig med den før det blusset opp igjen på mandag. Jeg skal prøve å jobbe i morgen men jeg jobber alene direkte med kunder hvor det til tider er svært hektisk og føler det blir feil når jeg må snyte hvert 2 minutt og konstant brekker meg. Har fått legetime i morgen og hvis det ikke er noe luftveisinfeksjon e.l. så får jeg komme meg tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg er smittefarlig eller sengeliggende, så blir jeg hjemme. Klarer jeg å jobbe, så hiver jeg innpå med Paracet og drar på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er heldig å har muligheten til å jobbe hjemmefra, så dersom formen er så som så - hender det at jeg tar hjemmekontor for å ikke smitte alle andre.

Jeg setter lite pris på folk som er knall dårlige og kommer på jobb. Jeg er blant de som garantert blir syk.

Men det skal en del til for at jeg ikke jobber.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omgangssyke med oppkast har vært min grunn for å være hjemme fra jobb et par dager. Da har det vært fysisk umulig å dra på jobb. Forskjølelse/influensa har aldri vært en grunn for min del, men er ikke ofte jeg er hardt rammet heller da - og blir jeg det, så er det stort sett når jeg har fri/ferie. :P



Anonymous poster hash: 2c029...6ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har høy arbeidsmoral, så jeg har gått på jobb både med kraftig forkjølelse og svineinfluensa (fikk selvfølgelig sykemelding dagen etter)

Men, omgangssjuke, kraftig forkjølelse, influensa - hvor jeg ikke kommer meg opp annet enn do, da blir jeg hjemme. Mye fikses med paracet/ibux hos meg.

Det er forskjell på å ha høy arbeidsmoral og å være lite fornuftig. Problemet oppstår når man går på jobb og er syk og smitter flere av sine kollegaer.

Anonymous poster hash: 6ce9e...bcf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går selvfølgelig ikke på jobb om jeg smitter, men en forkjølelse er ikke grunn nok for meg å ikke gå på jobb.

Jobber i helsevesenet, men kun med rehabilitering så våre pasienter lever stort sett et normalt liv. Overvekt.

For et par år siden hadde vi krise på jobb, med ufattelig mange syke, da ble det mye på oss andre. Jeg har en sykdom som heter Lupus og får infeksjoner veldig lett. Men da ble jeg beordret på jobb med lungebetennelse, ble jo selvfølgelig innlagt. Og den perioden var en kollega hjemme pga forkjølelse og på kino om kvelden. Så vi ser nok forskjellig på hva som gir grunn til egenmelding.



Anonymous poster hash: 25fb1...206
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går selvfølgelig ikke på jobb om jeg smitter, men en forkjølelse er ikke grunn nok for meg å ikke gå på jobb.

Jobber i helsevesenet, men kun med rehabilitering så våre pasienter lever stort sett et normalt liv. Overvekt.

For et par år siden hadde vi krise på jobb, med ufattelig mange syke, da ble det mye på oss andre. Jeg har en sykdom som heter Lupus og får infeksjoner veldig lett. Men da ble jeg beordret på jobb med lungebetennelse, ble jo selvfølgelig innlagt. Og den perioden var en kollega hjemme pga forkjølelse og på kino om kvelden. Så vi ser nok forskjellig på hva som gir grunn til egenmelding.

Anonymous poster hash: 25fb1...206

Man kan ikke beordne noen som er syke. Hva kollegaen din angår, hvordan vet du at det ikke var noe mer enn forkjølelse?

Anonymous poster hash: 6ce9e...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Jeg er hjemme hvis jeg er for syk til å gjøre jobben min. Rett og slett. Har sluttet å ha dårlig samvittighet, det er ingen som takker meg for å komme på jobb syk uansett.

Hva mine kollegaer angår så driver jeg ikke å spekulerer i hvorfor de er hjemme og hva som feiler de. Hvis de ikke er på jobb så antar jeg at det er en grunn for det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...