Gå til innhold

Hvor syk er du før du tar sykedag?


Gjest BonBon

Anbefalte innlegg

Man kan ikke beordne noen som er syke. Hva kollegaen din angår, hvordan vet du at det ikke var noe mer enn forkjølelse?

Anonymous poster hash: 6ce9e...bcf

Hun sa det. Og jo, jeg ble beordret med lungebetennelse.

Anonymous poster hash: 25fb1...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun sa det. Og jo, jeg ble beordret med lungebetennelse.

Anonymous poster hash: 25fb1...206

Da burde du sagt nei, da.

Anonymous poster hash: 6ce9e...bcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BonBon

Jeg er hjemme hvis jeg er for syk til å gjøre jobben min. Rett og slett. Har sluttet å ha dårlig samvittighet, det er ingen som takker meg for å komme på jobb syk uansett.

Hva mine kollegaer angår så driver jeg ikke å spekulerer i hvorfor de er hjemme og hva som feiler de. Hvis de ikke er på jobb så antar jeg at det er en grunn for det.

Åh, sliter med dårlig samvittighet men jeg ville jo gått på jobb hvis jeg kunne. Er bare kjipt at sikkert alle tror jeg skulker, har reist på ferie eller er ennå fyllesyk fra julebordet for 3 uker siden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å ha høy arbeidsmoral og å være lite fornuftig. Problemet oppstår når man går på jobb og er syk og smitter flere av sine kollegaer.

Anonymous poster hash: 6ce9e...bcf

Ja, liten vits at en syk ansatt går på jobb, hvis det fører til at 5 ansatte må være hjemme mange dager etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å ha høy arbeidsmoral og å være lite fornuftig. Problemet oppstår når man går på jobb og er syk og smitter flere av sine kollegaer.

Anonymous poster hash: 6ce9e...bcf

Vet jeg at jeg er smittsom går jeg selvfølgelig ikke på jobb. Det med svineinfluensaen var et uhell og jeg ble sendt hjem, klarte ikke å skille mellom det å "føle seg frisk nok til jobb" og "helvete, her burde jeg ikke ha vært"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grensa for meg går med omgangssyke og influensa. Skulle jeg tatt fri hver gang jeg var forkjøla, så hadde det blitt mange fridager. For min del er det stor forskjell på forkjølelse og influensa. Blir helt ødelagt av influensa, vanskelig å ta vare på seg selv en ukes tid. Heldigvis får man det sjelden.

Anonymous poster hash: 30894...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det er et viktig langrennsløp på TV en dag...så er det nok. :-)



Anonymous poster hash: 6ced1...1f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BonBon

Det som jeg trodde var vanlig forkjølelse var visst så mye mer. Så nå har legen sykemeldt meg for en stund. Så jeg lærte noe nytt denne gangen - det er lov å lytte til kroppen uavhengig av sykdom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Feber og generell dårlig almenntilstand. Ved omgangsyken holder jeg meg hjemme tilsvarende det som er anbefalt i skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ikke får gjort jobben min.

Jobber som lærer og sliter med kronisk infeksjon i mandlene som gjør at jeg får utrolig vonde halsbetennelser og mister stemmen = ikke brukbar på jobb da stemmen er redskapet ditt...



Anonymous poster hash: 40b6a...f94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hjemme dersom jeg er for syk til å gjøre jobben min og har ikke dårlig samvittighet for det. Der jeg jobber har vi et godt arbeidsfelleskap der jeg aldri har hørt mistenkeliggjøring av folk som er hjemme pga sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borte fra jobben en gang, og da lå jeg oppe hele natten og kastet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dårlig samvittighet for å være hjemme fra jobb selv når jeg ligger hjemme og ikke greier å sitte oppreist. Er jeg hjemme fra jobb har jeg enten:

* migrene

* oppkastsyke

* svimmelhet, så ille at jeg ikke klarer annet enn å ligge.

* influensa med feber og så klart sengeliggende.

Har forøvrig vært på jobb både med svimmelhet og begynnelse på migrene, for jeg må jo prøve å se om jeg greier det.



Anonymous poster hash: 89009...e54
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest rådyr

I alle fall må jeg være sykere enn at jeg orker å sitte på nett og skrive/lese. Eller å se på Tv. Om jeg spyr eller bare sover, holder jeg meg hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun hatt sykedag 2 ganger, og har jobbet i 6 år. Den ene gangen hadde jeg matforgiftning og kunne ikke reise meg fra do, og den andre gangen lå jeg i fosterstilling hjemme hos mamma med nyrebækkenbetennelse.. Men er veldig lite syk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle fall må jeg være sykere enn at jeg orker å sitte på nett og skrive/lese. Eller å se på Tv. Om jeg spyr eller bare sover, holder jeg meg hjemme.

Hvis du klarer å ligge i sofaen å se på TV, men knapt klarer å reise deg for å hente deg et glass vann da? (det er grenser for hvor lenge man klarer å sove i løpet av et døgn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg jobber som sykepleier hos mange syke og svake personer, har derfor lavere terskel for å være syk fra jobb. Jobben er også fysisk krevende og belastningen stor. Men vi er IA bedrift og er flinke til feks å leie inn en "medhjelper" dersom noen sliter med feks vond rygg. Er alltid mye vi kan gjøre på kontoret om vi har direkte pasientkontakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som lærer. Jeg har gått på jobb med bihulebetennelse, den varte i to uker, det var ikke behagelig.

Vanlig forkjølelse, ryggsmerter (forårsaket av en kronisksykdom) etc ignorerer jeg.

Smittsomme sykdommer eller sykdom som gjør at jeg ikke klarer en dag med barna ville fått meg til å ringe inn syk.

Anonymous poster hash: 448a0...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gloria

Ved omgangssyke er jeg uansett hjemme, og dersom jeg er så sengeliggende at det å hente seg vann blir en utfordring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber veldig selvstendig, så det går ikke ut over noen hvis jeg tar en sykedag. Jeg blir hjemme hvis jeg har feber, omgangssyken og noen ganger når jeg er kraftig forkjølet og har sterke plager med snue, rennende øyne og bomull i hodet.

Endret av Petra75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...