Gå til innhold

Klarer ikke bli imponert av nye damer jeg møter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Med mindre personen gir et inntrykk av at han er åpen for ting som er litt annerledes, så gidder jeg ikke droppe fasaden. Fasaden gjør det enkelt å samarbeide med folk. Dersom man er mer "seg selv" ender man opp i ørten diskusjoner og såret følelser og stolthet. Noen personer er veldig ivrige på å skulle diskutere tema dersom andre sier sin mening. Og de slipper aldri taket. Med en gang de kommer på et nytt argument så kan de gjerne ta opp tema igjen.

Lettere å bare bullshitte seg gjennom sosial interaksjon så lenge man ikke ser tydelige tegn til at man kan gå litt lenger. De fleste personer er heller ikke noen jeg har spesiell interesse i å bli kjent med. Jeg har nok venner, så jeg gjør ikke noe effort med mindre vedkommende er verdt det.

Når det er sagt, så er ikke TS den type personlighet jeg finner interessant og vice versa. Men det er grunnen til at jeg ikke skiller meg ut noe særlig.



Anonymous poster hash: 3f40e...c95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan godt være. Da kan jeg jo snu det på hodet, og lure på hvorfor jentene bruker så lang tid på å vise sitt "sanne jeg?" Hvis de blir kjent med en fyr, han prøver å komme litt under overflaten, bli kjent, gå litt dypere, men fortsatt er jentene på "fnise-gud-så-sjenert-og ordentlig-jente-jeg-er-stadiet" etter X antall uker eller måneder sammen, hvordan kan de tro at han skal gidde å grave enda mer. Hvis du har personlige egenskaper, styrke, interesser, holdninger og meninger som gjør deg til et interessant menneske, hvorfor ikke vise dem?

Tror jentene at alle gutta vil ha en mainstream dame som likner alle andre? Virkelig?

Det tror jeg nok ikke, men det er mange som kanskje ikke tør vise sitt sanne jeg før de føler seg komfortable med datinga og den man dater. Dersom han fremstår på en måte som gjør at det å "vise seg selv" ikke føles komfortabelt så kan det hende at de lukker seg mer enn nødvendig. Og det kan jo selvsagt være andre grunner som at de egentlig ikke er så interessert som han forestiller seg eller at han kanskje oppfatter dem litt feil? det er mange som har sære interesser uten at man nødvendigvis er like verbal om det.

Men gitt at premisset ditt stemmer og at det faktisk ikke er noe mer med jentene etter noen uker elle måneder så er det ikke deg jeg mente med "over tid". Har man datet eller vært sammen noen måneder så kjenner man ikke hverandre fullt og helt og det kan være mye med hverandres personlighet en ikke kjenner til ennå.

Uansett så blir jo dette et problem for han over tid. Dersom årene går og ingen passer - slik han tolker det - så må man rett og slett gå i seg selv, for det er sjelden aldri alle andre som er kjipe når ingen passer.

Anonymous poster hash: 2dc5b...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre personen gir et inntrykk av at han er åpen for ting som er litt annerledes, så gidder jeg ikke droppe fasaden. Fasaden gjør det enkelt å samarbeide med folk. Dersom man er mer "seg selv" ender man opp i ørten diskusjoner og såret følelser og stolthet. Noen personer er veldig ivrige på å skulle diskutere tema dersom andre sier sin mening. Og de slipper aldri taket. Med en gang de kommer på et nytt argument så kan de gjerne ta opp tema igjen.

Lettere å bare bullshitte seg gjennom sosial interaksjon så lenge man ikke ser tydelige tegn til at man kan gå litt lenger. De fleste personer er heller ikke noen jeg har spesiell interesse i å bli kjent med. Jeg har nok venner, så jeg gjør ikke noe effort med mindre vedkommende er verdt det.

Når det er sagt, så er ikke TS den type personlighet jeg finner interessant og vice versa. Men det er grunnen til at jeg ikke skiller meg ut noe særlig.

Anonymous poster hash: 3f40e...c95

Kjenner meg mye igjen i dette, både i andre relasjoner og dating. Jeg gidder ikke å vise hvem jeg virkelig er hvis jeg merker at dama jeg er på date med kanskje er litt trangsynt eller ikke åpen for alternative meninger. Da snakker jeg egentlig bare om det jeg tror huh vil høre samtidig som jeg tenker på klokka og håper daten blir ferdig snart :P

Anonymous poster hash: 2dc5b...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har gitt flere av disse jentene en sjanse, men det blir jo ikke noe mer med noen av dem, for det blir ikke mer spennende og givende etter hvert heller. Nå skal det sies at han er en spesiell type selv, med interesser, holdninger og meninger som går mye på tvers av det som er mainstream. Det er vel derfor det ikke gir han så mye å være sammen med jenter som er veldig opptatt av alt som er mainstream. Det blir krasj.

Jeg synes TS setter fokus på noe som er interessant her. Mitt inntrykk av dagens unge kvinner, er at de er veldig like, det er få som tør gå sine egne veier og skille seg ut.

Mitt inntrykk er at du er veldig bestemt på at dagens unge kvinner er slik. For meg virker det som du har noe i mot unge kvinner generelt. Jeg kan ikke si jeg kjenner meg igjen, verken de eller rundt meg. Jeg lurer på hvilket grunnlag du mener at dagens unge kvinner er alle like. Snakker du da på bakgrunn av at mange feks. velger å trene i 2XU treningstights? Jeg ser mange unge kvinner rundt meg med egne meninger, selvstendighet og egne interesser og det er det som bør telle. Du oppfatter kanskje at kvinner er like fordi noe er på mote. 2XU-tightsen er populær for din er behagelig og praktisk å bruke til trening og det er ikke nødvendigvis merket det handler om. Vi er alle kulturbetinget, også du og damene på dine alder, på deres ege måter. Men en kan fortsatt ha egne meninger, ha egne interesser og tenke selvstendighet innenfor en kultur. Jeg får inntrykk av at du vet så mye om unge kvinner fordi du er eldre, og at du og de som er eldre er så kloke og nå vet bedre, mens unge kvinner er dumme og mangler livserfaring, selvstendighet og meninger. Sånn er det faktisk ikke. Du du gjør er å generalisere en hel gruppe med kvinner. Det finnes helt sikkert noen unge personer som er mainstream og tenker likt, men det finnes da vitterlig også eldre kvinner som gjør det også. At det er spesielt for denne aldersgruppen med unge kvinner er feil. Og vi kan jo også begynne å snakke om at menn og gutter som tenker likt...

Mange gode råd er gitt her til TS og jeg tror mange er inne på noe med at det er fremgangsmåten til TS som gjør til at han ikke blir skikkelig kjent med disse unge kvinnene.

.

Anonymous poster hash: 70eac...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Jeg har da overhodet ikke noe i mot dagens unge kvinner. Det var en drøy konklusjon å trekke. Mine innlegg om dette tema, kommer fra de observasjoner jeg gjør, samtidig som jeg håpet på å utfordre noen unge kvinner til å svare på mine tanker.

Det er da virkelig ikke til å komme fra at veldig mange unge jenter i dag, er fryktelig opptatt av å passe inn. Jfr mediedekning om merkevesker, f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De av damene som virker oppegående og interessante legger jeg til på face eller tar kontakt med senere. De bruker jeg tid på å bli kjent med for å få frem mer av hvem jeg har med å gjøre. Det fleste er passive samtaler over tid, og dama gir lite av seg selv. Når dette gjentar seg gang på gang, så begynner man å lure. Enten så er de ikke interesserte i å snakke med meg, og bare er hyggelige tilbake, eller så holder de igjen fordi de ikke har noe å komme med.

Er liksom så synd at kvinner ikke tør vise mer av seg selv. Hvordan skal menn da finne de interessante? Jeg ser aldri etter utseende, for de gangene jeg har blitt forelsket, har det vært i sprudlende energiske damer. Men i disse dager lurer jeg bare på om ikke jeg skal finne meg en som er dum og deilig. Like greit, om de smarte damene er for sjenerte og ikke tør by på seg selv.

Anonymous poster hash: 72ebd...1de

Det jeg har uthevet er jo et sterkt tegn på at de ikke er interessert i deg, og når de ikke er interessert i deg, vil de jo ikke gi av seg selv ovenfor deg.

Så det kan hende det er der "feilen" ligger. De du liker, liker ikke deg. Og de som liker deg, har du allerede avskrevet før du har blitt kjent med dem. :vetikke:

Anonymous poster hash: 706b7...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har da overhodet ikke noe i mot dagens unge kvinner. Det var en drøy konklusjon å trekke. Mine innlegg om dette tema, kommer fra de observasjoner jeg gjør, samtidig som jeg håpet på å utfordre noen unge kvinner til å svare på mine tanker.

Det er da virkelig ikke til å komme fra at veldig mange unge jenter i dag, er fryktelig opptatt av å passe inn. Jfr mediedekning om merkevesker, f.eks.

Nettopp, dette er mediedekning! Eksempelet du trekker frem her er banalt, fordi dette foregår blant veldig unge jenter i Osloområdet, kun representativt for en liten del av folkningen. Dette er også jenter i tenåringalder, der de er veldig lett blir påvirket av andre, og sånn har det alltid vært i den alderen!

Her snakker vi derimot om unge kvinner i midten av 20-årene. Det er en forskjell. Om du skal trekke frem slike eksempler, så får du holde det saklig.

Anonymous poster hash: 70eac...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Nettopp, dette er mediedekning! Eksempelet du trekker frem her er banalt, fordi dette foregår blant veldig unge jenter i Osloområdet, kun representativt for en liten del av folkningen. Dette er også jenter i tenåringalder, der de er veldig lett blir påvirket av andre, og sånn har det alltid vært i den alderen!

Her snakker vi derimot om unge kvinner i midten av 20-årene. Det er en forskjell. Om du skal trekke frem slike eksempler, så får du holde det saklig.

Anonymous poster hash: 70eac...e2e

Wow, bare wow...føler du deg truffet?

Jeg trakk frem ett eksempel som illustrerer det jeg mener, og du tar helt av. Mine påstander står fast, all den tid dette er noe jeg observerer, og flere med meg, tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Takk for gode innspill igjen. Var ute i går og da klarte jeg ikke være meg selv. For slik som enkelte har spurt om, så spurte jeg meg selv: "Hva gjør meg spennende". Og da slo det meg at det jeg syns er spennende ikke nødvendigvis er spennennde for en annen, og motsatt. Vet det høres ut som at dette er barnehagekunnskap, men poenget var at jeg burde prøve å se ting fra andres synspunkt. Jeg brukte store deler av kvelden på å legge vekk at jeg gjør, holdt for det meste kjeft, og observerte. Hvordan er det folk skaper god stemning, og hva er det folk syns er artig? Jeg var heldig og satt vedsiden av ei venninnegjeng, og observerte de, istedet for å legge fokuset på hva jeg ville snakke om, eller ha diskusjoner om alt mulig rart.

TIlbakemeldingene jeg har fått i tråden har helt klart vært viktige, og jeg setter stor pris på å bli irettesatt. Jeg skal nå fremover prøve å se mer på personen, prøve å se hva som gjør denne personen til den h*n er, og heller akseptere at folk er forskjellige. Det er ikke til å legge skjul på at menn og damer har forskjellige interesser, og da har jeg vel innsett at det er urimelig å forvente at en dame skal ha liknende interesser og humor som meg selv. For hva er det jeg gjør som hun interesserer seg for eller finner morsomt? Nettopp.

Mine venner lurte på om jeg ikke var syk/sliten/lei meg i går. Ville selvsagt ikke dele hva jeg hadde på hodet, men jeg tar til meg hva dere skriver og prøver gjøre det beste ut av det. Takk igjen.



Anonymous poster hash: 72ebd...1de
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, bare wow...føler du deg truffet?

Jeg trakk frem ett eksempel som illustrerer det jeg mener, og du tar helt av. Mine påstander står fast, all den tid dette er noe jeg observerer, og flere med meg, tydeligvis.

Du kan gjerne observere, men dersom du skal trekke konklusjoner ut i fra observasjonene dine, så får du passe på du ikke trekker observasjonene fra en aldersgruppe over på en annen aldersgruppe, som du faktisk gjør her.

TS snakker her om unge kvinner i starten av 20-åra til midten av 20-åra. Den saken du trekker frem her med at jenter kjøper designervesker, handler om jenter helt ned i 12-årsalderen. Disse jentene er i en sårbar alder, der det er masse hormoner og følelser, og det siste en ønsker er å skille seg ut. Da går man gjerne med strømmen, for å ikke føle seg utenfor og skille seg ut. Sånn har det da alltid vært for den aldersgruppen. Når jeg var tenåring, så var det på samme måte, det var bare ikke designevesker, men det var andre ting som var populært. Dette er som regel noe man vokser av seg i løpet av noen få år, da man skjønner at det ikke er så viktig likevel. Man lærer seg å bli selvstendig og gjøre sine egne valg, men det er faktisk mye å forvente fra en 14-åring.

Nå snakker ikke TS lenger om 14-åringer, men kvinner om voksne kvinner som er ferdig med å være tenåringer. Om du fremdeles mener det er relevant å bruke eksemplet med designervesker på disse kvinnene vi snakker om her, så må du gjerne utdype det. Mener du at det ikke er forskjell på hvordan på hvordan er 14-åring og en 23-åring tenker og oppfører seg?

Anonymous poster hash: 70eac...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Anonymous poster hash: 70eac...e2e

*snipp* *hater lange siteringer*

Her er det du som overdriver sterkt andre veien. De sakene som har vært oppe i media angående press, merkevesker og saueflokkmentalitet, gjelder jenter i videregående - ikke 12 til 14-åringer, som du påstår. Og det er virkelig ikke himmelvid forskjell på å være 18-19 og å såvidt ha bikket 20, så mye skjer det ikke på et par år.

Jeg etterlyser årsaker til at så få tør skille seg ut, jeg er ikke ute etter å angripe noen, slik du tror. Det ville jo vært flott hvis en sånn debatt som dette, faktisk fikk folk til å tørre å gå litt mot strømmen, være mer særegen og ikke måtte passe inn i en mal til en hver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har gitt flere av disse jentene en sjanse, men det blir jo ikke noe mer med noen av dem, for det blir ikke mer spennende og givende etter hvert heller. Nå skal det sies at han er en spesiell type selv, med interesser, holdninger og meninger som går mye på tvers av det som er mainstream. Det er vel derfor det ikke gir han så mye å være sammen med jenter som er veldig opptatt av alt som er mainstream. Det blir krasj.

Jeg synes TS setter fokus på noe som er interessant her. Mitt inntrykk av dagens unge kvinner, er at de er veldig like, det er få som tør gå sine egne veier og skille seg ut.

Det er hele poenget med å ha kjæreste spør du meg. At man kan være seg delv 100% fordi kjæresten elsker deg for den du er. Er ikke en fasade oven for kjæresten sin, det blir for vansklig i lengden.

Anonymous poster hash: f70f3...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Det er hele poenget med å ha kjæreste spør du meg. At man kan være seg delv 100% fordi kjæresten elsker deg for den du er. Er ikke en fasade oven for kjæresten sin, det blir for vansklig i lengden.

Anonymous poster hash: f70f3...abe

Hele poenget er det vel ikke, men ellers er jeg enig med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*snipp* *hater lange siteringer*

Her er det du som overdriver sterkt andre veien. De sakene som har vært oppe i media angående press, merkevesker og saueflokkmentalitet, gjelder jenter i videregående - ikke 12 til 14-åringer, som du påstår. Og det er virkelig ikke himmelvid forskjell på å være 18-19 og å såvidt ha bikket 20, så mye skjer det ikke på et par år.

Jeg etterlyser årsaker til at så få tør skille seg ut, jeg er ikke ute etter å angripe noen, slik du tror. Det ville jo vært flott hvis en sånn debatt som dette, faktisk fikk folk til å tørre å gå litt mot strømmen, være mer særegen og ikke måtte passe inn i en mal til en hver tid.

Jo. Svært mange er da i en ny fase i livet, studietiden. Det er normalt å få litt andre interesser da og omgås andre mennesker. De fleste på kullet mitt er jo seg selv og bryr seg ikke om verken å gå med eller mot strømmen. De er seg selv. Jeg fatter ikke hvorfor man absolutt må gå mot strømmen og prøve å ikke passe inn. Helt latterlig.

Alle mennesker er særegne. Og en trenger ikke å sette opp en fasade kun for å virke mer spennende, særegen og tøff for at man går mot strømmen. Det er vanlig å virke ordinær når man har en samtale om hva man studerer, slik som TS spør om.

Anonymous poster hash: 9d390...b78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Takk for mange gode innspill. Har også brukt tiden i det siste på å se nærmere på megselv og se om ikke det er noe jeg gjør galt. Kanskje jeg ikke er så spennende som jeg tror jeg er. Men fra hva jeg har hørt er jeg er morsom, energisk, og livsglad gutt. Jeg er enig i at jeg kanskje dømmer damene for lett, og at jeg kanskje gir opp for lett også. Men etter en stund så ser man trenden i det, og man prøver å kutte i hvor mye tid og energi en orker å investere i vedkomne.

Gangen i det går slik: Jeg hilser, jeg prøver å få vite mer om hva hun studerer/gjør/standardspm. Deretter vrir jeg det over på noe annet som kanskje kan si mer om hvem hun er, andre artige ting som kanskje viser at hun har humor/klarer snakke litt piss. Bare prøver å holde det så dynamisk og ha et vidt spekter av ting å snakke om. Greia er at det gang på gang er jeg som må ta initiativ og jeg som nesten må mase. Prøver selvsagt å ha en avslappet stemning når vi snakker sammen og ikke stresse. Hun blir ofte veldig passiv. Tror kanskje det er litt min feil og at jeg ikke gir de muligheten til å slippe til. Kan også hende at jeg blir oppfattet som intens også, og skremmer henne litt. Gudene vet, jeg bare prøver å skjønne litt mer av hva som går galt.

Uansett så har jeg skjønt at jeg som mann MÅ oppsøke damer og ta initiativ til å bli kjent. Men når jeg failer gang på gang, når jeg da ikke klarer å komme meg forbi den politisk korrekte fasaden de gjemmer seg bak, er det da vits å fortsette?

Mange sier at jenter ikke har humor, noe jeg nekter å tro. Har selv en søster som er hysterisk morsom, og hun har morsomme venninner. Greia er at de slipper seg aldri løs blant menn, og da er det kanskje ikke rart at jeg sitter og tenker det verste om de.

Kan det også være at de er så redde for å gjøre noe feil i interaksjonen med menn at de faktisk ender opp med å ødelegge det? At de er så opptatt av å virke bra at det slår tilbake på de selv? Jeg blir ihvertfall ikke så veldig imponert over de fleste jeg har møtt.

Takk igjen for mange gode svar, skal tenke mer på det dere har skrevet.

Anonymous poster hash: 72ebd...1de

Hørtes ut som om du skriver om et studie av apekatter. Det er ikke vitenskap, ro ned litt Einstein!

Mange sier at jenter ikke har humor

Dette var fryktelig morsomt! Lurer på hvilke folk du går med. Takk for at du nesten fikk meg til å smile på en ellers fyllesyk søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*snipp* *hater lange siteringer*

Her er det du som overdriver sterkt andre veien. De sakene som har vært oppe i media angående press, merkevesker og saueflokkmentalitet, gjelder jenter i videregående - ikke 12 til 14-åringer, som du påstår. Og det er virkelig ikke himmelvid forskjell på å være 18-19 og å såvidt ha bikket 20, så mye skjer det ikke på et par år.

Jeg etterlyser årsaker til at så få tør skille seg ut, jeg er ikke ute etter å angripe noen, slik du tror. Det ville jo vært flott hvis en sånn debatt som dette, faktisk fikk folk til å tørre å gå litt mot strømmen, være mer særegen og ikke måtte passe inn i en mal til en hver tid.

Nei, tror det eller ei, men det gjelder faktisk 12-åringer også. Se her: http://www.nrk.no/norge/12-aringer-kjoper-vesker-for-flere-tusen-1.12193262

Så det er ingen overdriving. Når det er sagt så foregår det nok også i VGS-alder. Men det er fremdeles snakk om tenåringer. Som noen påpekte over her, så er gjerne disse årene en overgangsfase, enten til arbeidsliv eller studieliv, en arena i livet der man ofte må lære seg å være selvstendig på flere plan. Så jo, man kan endre seg mye fra man avslutter VGS som 18-åring til man som 22-åring er midt i studietiden, kanskje har jobbet et år før det etc.,.

Og, så vidt jeg har forstått her, er det stort sett kvinner i "studiealder" som TS prøver å bli kjent med og date.

Som du sier, du etterlyser årsaker til at så få tørr å skille seg ut. Jeg sitter igjen med inntrykket av at det er mange kvinner i 20-åra som skiller seg ut på sin måte, men det er mange måter å gjøre dette på. Og man kan gjerne ikke skille seg nevnferdig ut på overflaten, men samtidig være interessant, reflektert og selvstendig på innsiden. Men om man ikke er i denne aldersgruppen eller ikke omgås så mange der, så er dette kanskje vanskelig å observere fra utsiden. Da bør man ikke lene seg på observasjoner av tenåringsjenter som kjøper seg dyre designervesker og tenke at dette beskriver kvinnene i 20-årene.

Anonymous poster hash: 70eac...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til gjengjeld;

Ingen mann har noengang imponert meg med tanke på personlighet. Egoistiske hele gjengen. De snille er selvsagt opptatt, eller vi blir ikke fysisk tiltrukket av hverandre.

Det der er bare noe du føler akkurat nå heldigvis ...det går over

Anonymous poster hash: f7dd2...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du burde bytte omgangskrets? Høres ut som om du er stuck med de vanlige, platinablonde jentene jeg aldri klarer å se forskjell på fordi de er prikk like alle sammen :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...