Harlekin Skrevet 4. juni 2015 #121 Skrevet 4. juni 2015 Forrresten, Rotemor, det holder ikke å skrive "slam, dunk" og så tro at det gjør at diskusjonen er vunnet av deg Det må litt mer vettugt innhold til enn det. 5
Rotemor Skrevet 4. juni 2015 #122 Skrevet 4. juni 2015 Tapt? Dette er da ikke noen konkurranse. Klart jeg takker ja dersom, la oss si, min mor tilbyr seg å kjøre oss hjem fordi det regner og det er sent, men det betyr ikke at jeg ikke hadde klart meg helt fint uten å bli kjørt. Tar du aldri imot hjelp fra andre, du? Jeg hjelper til selv jeg, med ting som ikke har noe med transport å gjøre, så jeg føler meg ikke som noen byrde, akkurat. Men nå gidder jeg ikke å diskutere dette mer med deg. Du får bare ha din oppfatning om man må ha lappen for å være et fullstendig menneske. Men jeg synes det er synd å ha en så trangsynt holdning. "Du får bare ha din oppfatning om man må ha lappen for å være et fullstendig menneske" . Hmm. Veldig aggresivt å tillegge meg dette. "Klart jeg takker ja dersom, la oss si, min mor tilbyr seg å kjøre oss hjem fordi det regner og det er sent, ..."( - humre,humre.) Denne situasjonen kan jeg fritt velge bort. 1
Rotemor Skrevet 4. juni 2015 #123 Skrevet 4. juni 2015 Forrresten, Rotemor, det holder ikke å skrive "slam, dunk" og så tro at det gjør at diskusjonen er vunnet av deg Det må litt mer vettugt innhold til enn det. Hehe. Kos deg i regnet!
Rotemor Skrevet 4. juni 2015 #124 Skrevet 4. juni 2015 Ehhhh. nei det er ikke ugyldig da du sa "Det finnes INGEN argumenter mot å ha lappen" Rasjonelt kan dette kun tolkes til at du snakket generelt, hvis du kun mente TS ordla du deg på en heller krøkkete måte. Så grunn 1, grunn 2 og grunn 3 står. Du har ikke kommet med et eneste argument som rokker ved noen av punktene. Og selv om du ved et enkelt tilfelle skulle si ja til å sitte på med noen så hva? Alle punktene står fortsatt. Det virker ikke som om logikk er din sterke side. jeeeez. Så jeg må diskutere miljøhensyn for å mene at man må ha lappen?? Uff. er du 12?
Harlekin Skrevet 4. juni 2015 #125 Skrevet 4. juni 2015 "Du får bare ha din oppfatning om man må ha lappen for å være et fullstendig menneske" . Hmm. Veldig aggresivt å tillegge meg dette. "Klart jeg takker ja dersom, la oss si, min mor tilbyr seg å kjøre oss hjem fordi det regner og det er sent, ..."( - humre,humre.) Denne situasjonen kan jeg fritt velge bort. Aggressiv faktisk. Det er det siste jeg er Du sier jo at man er uselvstendig uten lappen. Altså ikke helt fullt ut et fritt menneske. Du svarte forresten ikke på om du aldri tar imot hjelp? Det spiller jo ingen rolle hvilen hjelp det er, hjelp er hjelp. Hehe. Kos deg i regnet! Takk! Og godt sagt. 3
Gjest Angry Man Skrevet 4. juni 2015 #126 Skrevet 4. juni 2015 (endret) jeeeez. Så jeg må diskutere miljøhensyn for å mene at man må ha lappen?? Uff. er du 12? Nei men det forandrer ikke det at for noen er det en gyldig grunn til å ikke ville ha lappen, som var hele poenget mitt. Nei. Jeg er ikke 12 men du er jævlig barnslig. Det mest tragiske her er vel egentlig at du ikke ser hvor dumt det du skriver faktisk er. Gidder ikke å kaste bort mere tid på en som deg nå. Bye bye. Endret 4. juni 2015 av Angry Man
bush babe Skrevet 4. juni 2015 #127 Skrevet 4. juni 2015 Oj, her var det mange sterke meninger! Jeg har lappen men ikke bil, det er da ikke noe problem. Det eneste det avhenger av er selvfølgelig hvor du bor, men vi bor i en liten by og kommer oss dit vi vil når vi vil, uten bil. (med tre barn). Jeg gjør det av miljømessige grunner, og derfor har vi valgt å bosette oss slik at vi ikke trenger bil. En deilig frihet spør du meg 3
Gjest Godjente Skrevet 4. juni 2015 #128 Skrevet 4. juni 2015 Har heller ikke bil, men fungerer utmerket. Både med barn, lege, jobb og sosialt liv utenom. Haha.. bare tull at man er avhengig av bil for å kunne ha en tilfredstillende hverdag! 4
Rotemor Skrevet 4. juni 2015 #129 Skrevet 4. juni 2015 (endret) Aggressiv faktisk. Det er det siste jeg er Du sier jo at man er uselvstendig uten lappen. Altså ikke helt fullt ut et fritt menneske. Du svarte forresten ikke på om du aldri tar imot hjelp? Det spiller jo ingen rolle hvilen hjelp det er, hjelp er hjelp. Takk! Og godt sagt. Du tillegger meg egne komplekser. Det kan jeg ikke ta ansvar for. Jeg har ikke sagt at man ikke er et fritt menneske. Man er mindre selvstendig.. Endret 4. juni 2015 av Rotemor 1
Rotemor Skrevet 4. juni 2015 #130 Skrevet 4. juni 2015 Nei men det forandrer ikke det at for noen er det en gyldig grunn til å ikke ville ha lappen, som var hele poenget mitt. Nei. Jeg er ikke 12 men du er jævlig barnslig. Det mest tragiske her er vel egentlig at du ikke ser hvor dumt det du skriver faktisk er. Gidder ikke å kaste bort mere tid på en som deg nå. Bye bye. Rødmer på dine vegne.
Harlekin Skrevet 4. juni 2015 #131 Skrevet 4. juni 2015 Du tillegger meg egne komplekser. Det kan jeg ikke ta ansvar for. Jeg har ikke sagt at man ikke er et fritt menneske. Man er mindre selvstendig.. Nei, jeg har overhodet ingen komplekser over ikke å ha lappen. Du synes tydeligvis jeg burde det. Men ok, mindre selvstendig = like fritt menneske. 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #132 Skrevet 4. juni 2015 Nei, jeg har overhodet ingen komplekser over ikke å ha lappen. Du synes tydeligvis jeg burde det. Men ok, mindre selvstendig = like fritt menneske. Hva faen har fritt menneske med saken å gjøre? Du er jo ikke i fengsel selv om du ikke har lappen. Men du kan ikke velge fritt hvor du vil bo og jobbe. Barn med foreldre uten lappen blir ofte snylte-unger også. Det e ingen hjelp i de til andre foeldre. tjenesteflommen er enveis. TS: en mann uten lappen er ikke mann nok! Han må få ut fingern! Anonymous poster hash: c80d8...d3c 2
Harlekin Skrevet 4. juni 2015 #133 Skrevet 4. juni 2015 Hva faen har fritt menneske med saken å gjøre? Du er jo ikke i fengsel selv om du ikke har lappen. Men du kan ikke velge fritt hvor du vil bo og jobbe. Barn med foreldre uten lappen blir ofte snylte-unger også. Det e ingen hjelp i de til andre foeldre. tjenesteflommen er enveis. TS: en mann uten lappen er ikke mann nok! Han må få ut fingern! Anonymous poster hash: c80d8...d3c Beklager, men du skrev så mye fjas at jeg ikke klarer å konsentrere meg 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #134 Skrevet 4. juni 2015 Jeg og samboeren ble foreldre for 14 måneder siden, han har ikke lappen, men sa at han skulle ta den iløpet av barnets første leveår. Vi er begge godt voksne. Nå til helgen er det igjen duket for familietreff hos hans familie 2 1/2 time unna, og jeg må selvsagt være sjåfør. Kjenner at jeg er litt lei av å alltid være den som skal kjøre. Veldig behagelig og lettvint for han selvsagt. Jeg har vært mye sliten og syk etter fødsel og føler at det blir et ork å bruke energi på lange kjøreturer, blir helt tappet for krefter etterpå. Jeg har tankt tanken at jeg ikke skal si ja til disse familieselskapene hvis jeg ikke føler meg i form til disse lange bilturene, men føler da at jeg er litt slem? Hva synes dere? Bør man "kreve" at den andre parten tar lappen når man har stiftet familie med små barn, og skal kjøre til hans familie utenbys etc..? Anonymous poster hash: d66f0...041 Anonymous poster hash: d66f0...041 Så sant dere har økonomi til det bør du kunne kreve det. Samtidig må han ha en viss interesse av å kjøre selv når han har fått lappen. Han må også ville ta lappen selv. Du kan jo ikke fysisk tvinge ham til å lese teorien, eller ta timene. Barnefaren her i huset har heller ikke lappen, men vi har ikke bil så da er det litt annerledes. Nå har ikke vi muligheten til å kjøpe bil før jeg får meg fast jobb, men jeg har sagt til mannen at jeg ikke kjøper bil før han tar lappen nettopp fordi jeg ikke vil sitte alene med alt det ansavaret. Han hadde nok hjulpet til økonomisk med det om vi hadde hatt bil da vi har delt økonomi. Men en bil gir en jo mye mer ansvar enn som så. Dessuten bor vi såpass sentralt at det går helt fint uten bil for vår del. Men jeg forstår frustrasjonen din. Mange ting hadde vært mye lettere med bil. Hvis det skjer at du faktisk ikke er i fysisk form nok til å kjøre bil så bør du selvsagt si nei til å kjøre. Da får han bare takke seg selv. Anonymous poster hash: c152f...347
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #135 Skrevet 4. juni 2015 Beklager, men du skrev så mye fjas at jeg ikke klarer å konsentrere meg Nei. Noen har jo tungt for akkurat det. Folk uten lappen snylter på andre. De får barn som også snylter. Anonymous poster hash: c80d8...d3c 2
Maleficenta Skrevet 4. juni 2015 #136 Skrevet 4. juni 2015 Jeg og samboeren ble foreldre for 14 måneder siden, han har ikke lappen, men sa at han skulle ta den iløpet av barnets første leveår. Vi er begge godt voksne. Nå til helgen er det igjen duket for familietreff hos hans familie 2 1/2 time unna, og jeg må selvsagt være sjåfør. Kjenner at jeg er litt lei av å alltid være den som skal kjøre. Veldig behagelig og lettvint for han selvsagt. Jeg har vært mye sliten og syk etter fødsel og føler at det blir et ork å bruke energi på lange kjøreturer, blir helt tappet for krefter etterpå. Jeg har tankt tanken at jeg ikke skal si ja til disse familieselskapene hvis jeg ikke føler meg i form til disse lange bilturene, men føler da at jeg er litt slem? Hva synes dere? Bør man "kreve" at den andre parten tar lappen når man har stiftet familie med små barn, og skal kjøre til hans familie utenbys etc..? Anonymous poster hash: d66f0...041 Anonymous poster hash: d66f0...041 Eh kan ikke DU ta lappen?
Maleficenta Skrevet 4. juni 2015 #137 Skrevet 4. juni 2015 Sorry leste feil. Trodde ingen av dere hadde laopen. Var litt kjapp i svingene. Men jeg firstår irritasjonen din. Men dessverre kan du ikke tvinge noen til noe. Men jeg syns det er sært med en mann som ikke har lappen 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #138 Skrevet 4. juni 2015 En ledig voksen i bilen er da avlastning i massevis? Ni timer alene med ettåring kunne jeg skjønt var vanskelig. Men vi er alle forskjellige, for all del. Så lenge dere er enige om at det er greit å droppe langturer er vel alt i orden Anonymous poster hash: 0a9f7...2e2 Enig i dette, så lenge mannen er med i bilen er det da ikke noe problem å kjøre ni timer? Med en ettåring må dere jo uansett ta hyppige pauser, så selve kjøringen i seg selv kan da ikke være så slitsom (å underholde småunger i bil, derimot... ). Og siden du må kjøre hele veien synes jeg fint du kan forlange at mannen må ta alle bleieskift og all mating og underholdning når dere har pause, så du kan få slappet skikkelig av. Selv om jeg skjønner at det kan være litt tungvint i hverdagen, må jeg si at denne turen slår meg som et oppkonstruert ikke-problem. Anonymous poster hash: 58ed8...c00 2
Maleficenta Skrevet 4. juni 2015 #139 Skrevet 4. juni 2015 JA, han kan fint øvelseskjøre, men han har aldri foreslått det. Han har tidligere sagt at han først så behovet for lappen når gutten vår begynner i barnehage, fotballtrening osv.. Men det er jo et behov før det. Var jo til og med et forslag at vi skulle reise til familens hytte på Vetslandet i sommer som var, da gutten vår var 6mnd gammel, da skulle jeg liksom kjøre 8 timer alene. Tror helt enkelt han ikke ser hvor stort problem det er. Foreslå det du da. Kjøp en sånn L på bensinstasjonen. Sleng den på bilen og gi han nøklene. Nå kan du øvelseskjøre:)
bush babe Skrevet 4. juni 2015 #140 Skrevet 4. juni 2015 Nei. Noen har jo tungt for akkurat det. Folk uten lappen snylter på andre. De får barn som også snylter. Anonymous poster hash: c80d8...d3c Hahaha, snyltere fordi vi ikke har bil? Snyltere på hvem? Kollektivtrafikken? Taxi? Sykkel? Bena våres? Og for de som lurer på om man aldri tar i mot hjelp i form av kjøring? Det er klart jeg har sitti på med andre før, for jeg tar gjerne i mot hjelp, like gjerne som jeg gir hjelp. Eller må det være slik at en tjeneste gjengjeldes med en nøyaktig lik tjeneste? Hjelper jeg til med maling av hus, så må min venninne gjnegjelde med maling året etter? Sitter jeg på hjem fra fest fordi jeg blir tilbudt det, kan ikke denne tjenensten gjengjeldes på annen måte? Er dine vennskap så firkantet? jaja, godt vi ikke er like. Her i huset trenger vi ikke bil, og ikke hindrer det oss på noen måte, og jeg vil tro vi også er sunnere enn mange da vi sykler overalt. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå