Gjest Gjest_Idja Skrevet 28. februar 2015 #41 Skrevet 28. februar 2015 tror kanskje det er sånn stamme nederst på den som man kan ta den ut med? haha, jeg vet ikke helt. jeg har bestilt hvertfall Anonymous poster hash: 331ae...57a Ja det er det. Men mange klipper den bort fordi den er i veien, og det er enkelt å få den ut uten. 1
Eolin Skrevet 28. februar 2015 #42 Skrevet 28. februar 2015 Øh, jeg bare klemmer den sammen sånn som virker naturlig. Fingrene skal jo ikke inn, du bare bruker fingrene for å dytte enden av kroppen inn, og så bruker du en eller to fingre for å få den helt på plass. Den er liksom så langt nede i skjeden at fingrene ikke skal særlig inn. Men altså, det ER knotete å få den på plass de første gangene. Så hvis du ikke takler det er nok ikke koppen noe for deg. Men når man kan det er det supergreit! Når den skal ut bare drar jeg i enden/tuppen av koppen med to fingre. Presser gjerne litt så fingrene ikke trenger å føres inn i skjeden. takk for svar, synes selv at ideen er fantastisk og kjenner en som er superglad for sin mensenkopp og har lenge prøvd å overbevise meg. kanskje jeg bare skal bestille en og se hvordan jeg klarer det..
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #43 Skrevet 28. februar 2015 Jeg bruker menskopp selv, har gjort det i mange år. Men nå kom jeg til å tenke på en ting... Siden jeg bruker kopp og ikke tamponger og bind er det jo ikke noe sånt i hus til den dagen datteren min får mensen. Ville dere kjøpt en pakke bind og en pakke små tamponger og hatt på lur når det nærmer seg at hun når den alderen? Eller en av de minste menskoppene? Hvordan er det egentlig å bruke kopp for helt unge jenter? Man aner jo ikke om hun er 11 eller 16 når hun får den, ser for meg at en elleveåring vil knote litt mer? Men også kanskje ha enda større fordel av å slippe gris, klumpete klamme bind og synlighet i gymgarderoben? Jeg fikk selv mensen første gang på en hytte på en ørliten holme uten vei eller vann. Var der alene sammen med bestefaren min. Aldri sett en voksen mann rødme så mye og være så kjapp opp i båten for å dra på butikken Håper min datter er mer heldig med timingen. Anonymous poster hash: d170e...735 5
Gjest Vevila Skrevet 28. februar 2015 #44 Skrevet 28. februar 2015 Hvor langt opp skal mensenkoppen sitte egentlig? Er det helt i åpningen liksom?
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #45 Skrevet 28. februar 2015 Jeg bruker menskopp selv, har gjort det i mange år. Men nå kom jeg til å tenke på en ting... Siden jeg bruker kopp og ikke tamponger og bind er det jo ikke noe sånt i hus til den dagen datteren min får mensen. Ville dere kjøpt en pakke bind og en pakke små tamponger og hatt på lur når det nærmer seg at hun når den alderen? Eller en av de minste menskoppene? Hvordan er det egentlig å bruke kopp for helt unge jenter? Man aner jo ikke om hun er 11 eller 16 når hun får den, ser for meg at en elleveåring vil knote litt mer? Men også kanskje ha enda større fordel av å slippe gris, klumpete klamme bind og synlighet i gymgarderoben? Jeg fikk selv mensen første gang på en hytte på en ørliten holme uten vei eller vann. Var der alene sammen med bestefaren min. Aldri sett en voksen mann rødme så mye og være så kjapp opp i båten for å dra på butikken Håper min datter er mer heldig med timingen. Anonymous poster hash: d170e...735 Ville kanskje hatt både bind og tampong tilgjengelig, så kan hun velge selv. det holder jo lenge i førsteomgang Så kan man heller ta praten om menskopp om hun synes bind eller tamponger er ubehagelig eller ekkelt? Hvor langt opp skal mensenkoppen sitte egentlig? Er det helt i åpningen liksom? det lurer jeg også på! Anonymous poster hash: 331ae...57a
Gjest Gjest_Idja Skrevet 28. februar 2015 #46 Skrevet 28. februar 2015 Jeg bruker menskopp selv, har gjort det i mange år. Men nå kom jeg til å tenke på en ting... Siden jeg bruker kopp og ikke tamponger og bind er det jo ikke noe sånt i hus til den dagen datteren min får mensen. Ville dere kjøpt en pakke bind og en pakke små tamponger og hatt på lur når det nærmer seg at hun når den alderen? Eller en av de minste menskoppene? Hvordan er det egentlig å bruke kopp for helt unge jenter? Man aner jo ikke om hun er 11 eller 16 når hun får den, ser for meg at en elleveåring vil knote litt mer? Men også kanskje ha enda større fordel av å slippe gris, klumpete klamme bind og synlighet i gymgarderoben? Jeg fikk selv mensen første gang på en hytte på en ørliten holme uten vei eller vann. Var der alene sammen med bestefaren min. Aldri sett en voksen mann rødme så mye og være så kjapp opp i båten for å dra på butikken Håper min datter er mer heldig med timingen.Anonymous poster hash: d170e...735 Kopp er IKKE noe for en ung jente nei. Det blir litt vel vanskelig. Ville kjøpt inn bind for å ha i hus, og heller fortelle om menskopp/tamponger når det blir aktuelt. Tror ikke menskopp og det å være jomfru er noen enkel kombinasjon...
Gjest Gjest_Idja Skrevet 28. februar 2015 #47 Skrevet 28. februar 2015 Hvor langt opp skal mensenkoppen sitte egentlig? Er det helt i åpningen liksom? Litt innenfor åpningen. Den finner sin plass av seg selv bare du får den litt innenfor åpningen (bunnen av koppen skal jo ikke stikke ut). Er nok veldig individuelt, jeg kan av og til kjenne at den ikke er langt nok inne, og da går jeg på do og dytter den litt mer inn. Men generelt - litt innenfor åpningen.
herecomesthesun Skrevet 3. mars 2015 #48 Skrevet 3. mars 2015 har lenge sett på dette, men det er en ting som holder meg igjen: jeg klarer ikke å forstå hvordan dere får den inn. og ut igjen. jeg har sett på videoer hvor de viser, og ofte ser jeg de bruker tre fingre. jeg kan aldri i verden få stappa den inn i meg med tre fingre, det går liksom akkurat med en tampong og en finger bak. forstår heller ikke hvordan dere får tak i den igjen når dere skal tømme den - det er jo bare en liten plastikkdutt i enden og det er vakuum? Jeg gjør som Idja, jeg bruker tre fingre til å holde i koppen når jeg skal sette den inn, men putter dem egentlig ikke inn. De bare passer på at koppen kommer innenfor åpningen. Når koppen skal ut, bruker jeg to fingre og tar tak med en finger på hver side helt nederst på selve koppen (stilken har jeg klipt av fordi den gnager og ikke trengs), klemmer forsiktig sammen så vakumet slipper, og fører så koppen ut. Vanligvis ligger koppen naturlig så langt nede i skjeden at fingrene bare trenger å komme såvidt innenfor. Om morgenen hender det imidlertid jeg opplever at koppen sitter lenger oppe. Da gjør et lite press nedover med skjedemuskulaturen det lettere å få tak. Inn- og uttaking kan føles litt uvant i begynnelsen, men burde ikke avskrekke noen fra å prøve. Jeg synes det gikk automatisk veldig raskt. Helt enig i at det er mer ubehagelig å dra ut en tampong.
herecomesthesun Skrevet 3. mars 2015 #49 Skrevet 3. mars 2015 Kopp er IKKE noe for en ung jente nei. Det blir litt vel vanskelig. Ville kjøpt inn bind for å ha i hus, og heller fortelle om menskopp/tamponger når det blir aktuelt. Tror ikke menskopp og det å være jomfru er noen enkel kombinasjon... Dette er nok selvfølgelig individuelt, men jeg tror kopp vil være ubehagelig å bruke for mange så lenge man er jomfru, husker selv jeg syntes selv de smaleste tampongene var vanskelige i begynnelsen. Men tenker det er veldig kult å ha en mamma som kan forklare hvordan koppen fungerer og presentere den som et like naturlig alternativ som bind og tamponger, så kan hun heller prøve selv når hun blir eldre!
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #50 Skrevet 3. mars 2015 Oooh, kan tenke meg det lukter blomster av blod som har fått råtne i menskoppen i 12 timer Anonymous poster hash: 1da37...61b
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #51 Skrevet 3. mars 2015 Oooh, kan tenke meg det lukter blomster av blod som har fått råtne i menskoppen i 12 timer Anonymous poster hash: 1da37...61b Det lukter mindre enn en tampong som har satt inne i 4 timer. Anonymous poster hash: b6bc1...114 5
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #52 Skrevet 3. mars 2015 Oooh, kan tenke meg det lukter blomster av blod som har fått råtne i menskoppen i 12 timer Anonymous poster hash: 1da37...61b Det lukter mye mer av en blodig tampong og et blodig bind enn det gjør av en menskopp fylt med blod.. Anonymous poster hash: e14a2...0a6 3
Gjest Skrevet 3. mars 2015 #53 Skrevet 3. mars 2015 Oooh, kan tenke meg det lukter blomster av blod som har fått råtne i menskoppen i 12 timer Anonymous poster hash: 1da37...61b Lukter absolutt ingenting, i motsetning bind. Blodet råtner ikke, hvor får du det fra? 5
herecomesthesun Skrevet 3. mars 2015 #54 Skrevet 3. mars 2015 Mye mindre lukt er faktisk et godt argument for menskopp. Man slipper å være nervøs for å lukte selv og man slipper søppel som lukter vondt. 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #55 Skrevet 5. mars 2015 Nå har min kommet, skal hente den i morgen. Får vel mulighet til å prøve allerede til uka, dette blir spennende.. Anonymous poster hash: 5c0dd...8f8 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #56 Skrevet 10. mars 2015 Nå har jeg prøvd å sette den i for første gang, jeg kjenner at den er der. Måtte klippe av den lille tappen med en gang. Synes at det var litt vanskelig og kanskje litt klinete å få på plass. Ser for meg at det blir vrient å få den ut, uten at det blir klin. Det er kanskje en treningssak? Ps glidemiddel var ikke tingen, da var den umulig å få klemt sammen, og skvatt ut av henda Dere som har brukt det før, når man kjenner etter om den sitter riktig skal den da være helt rund som når du holder den i hånda. Synes liksom at min har "kanter" akkurat som den ikke har sprotti på plass. Haha vet ikke helt hvordan jeg skal formulere meg her kjenner jeg Jeg har selvsagt kjøpt small. Tenkte jeg skulle prøve å sove med den i natt (med bind) for å se hvordan det funker. Også får jeg se om jeg tør prøve på jobb i morgen... Anonymous poster hash: 5c0dd...8f8
Gjest Gjest_Idja Skrevet 10. mars 2015 #57 Skrevet 10. mars 2015 Ikke nødvendigvis helt rund, men den skal være utfoldet, altså du skal kunne føre fingeren rundt hele kanten og den skal ikke være foldet inn eller noe. Av og til kan det være enklere å få den til å folde seg ut etter den har vært inne en liten stund. Dvs du kan prøve nå og se om du greier å vri den litt rundt? Da folder den seg ofte ut. Tror det er fordi den blir varmere og mer føyelig etter å ha vært i skjeden en halvtime eller så. Ja det er litt knotete første syklusen, før man får teken og det blir enkelt!
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #58 Skrevet 11. mars 2015 Jeg taper bare fast et eggeglass med gaffa rundt musa jeg. Funker like bra. Anonymous poster hash: 1e918...eea 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #59 Skrevet 11. mars 2015 Hvordan er menskopp for de som blør lite? Anonymous poster hash: 3a3fb...48f
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #60 Skrevet 11. mars 2015 Nå har jeg også bestilt en menskopp! Valget falt på LadyCup. Håper jeg blir like fornøyd som dere, hater virkelig tamponger og bind! Anonymous poster hash: f9f06...efb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå