AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #261 Del Skrevet 22. februar 2015 Det er en mulighet for at historien er oppdiktet, for å skape liv og røre på KG. Jeg tenker på tidspunktet, kl 18 en lørdagskveld, hvis det er en som ville ha underholdning på lørdagskvelden. TS ga jo ingen lyd fra seg etter første innlegg. Anonymous poster hash: ca858...725 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teethgrinding Skrevet 22. februar 2015 #262 Del Skrevet 22. februar 2015 Uansett om det er en sann historie eller ikke så finnes det mange som tar sitt liv etter mobbing. Det Gjør Så Vondt å tenke på alle de som blir mobbet. Jeg har vært der selv som barn. Følelsen av å ikke ville gå på skolen og alltid se seg over skulderen på vei hjem er noe man aldri glemmer. Det sitter i ryggmargen og går ikke bort. En utrygg livssituasjon for et lite barn er noe av det vondeste jeg kan forestille meg. De har ingen mulighet til å unnslippe verken mobbingen eller seg selv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #263 Del Skrevet 22. februar 2015 Du mobber nå. Du er en hykler, et monster, et MENNESKE akkurat som TS. Skjærp deg! Anonymous poster hash: b6f3f...6bd Du har ikke snev av anelse om hva ordet mobbing betyr, ser jeg. Anonymous poster hash: 60459...7fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iambleeding Skrevet 22. februar 2015 #264 Del Skrevet 22. februar 2015 Jeg er en sånn som ble mobbet både psykisk og fysisk fra jeg var 7 til jeg var 18 år. Det innebar forsøk på kvelning med skjerf (unger på 10 år som sier de skal drepe deg slik at de ikke ser deg på skolen dagen etterpå vet nok utmerket godt hva de gjør), fem stykker som holder en fast og skjærer i huden med barberblad for å se hvor dypt man kunne skjære før det begynte å fossblø, brev i postkassen om at jeg skal drepes på forskjellige måter fordi jeg ikke er verdt noe, ikke god nok etc. På meg selv av meg selv prøvde jeg forskjellige selvmordsmåter fordi det ble innmari til tider. Ble alltid reddet. Men kom jeg på skolen fikk jeg høre det var synd jeg overlevde, og at neste gang fikk jeg prøve hardere. Å tenne på en sovepose jeg lå i en gang det var skoletur var visst kjempemorsomt, fordi jeg fikk brannsår. Jeg har ikke fått ėn eneste unnskyldning fra noen noen gang. Jeg blør fremdeles. Jeg har absolutt null sympati for jævler og avskum som mobber. Beklageligvis ønsker jeg dem ikke noe annet enn karma. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest smilejenta Skrevet 22. februar 2015 #265 Del Skrevet 22. februar 2015 Skriv et laaaangt brev hvor du forklarer alt fra a-å, hva du gjorde, hvilke ting du stod bak -og fortell at du oppriktig ønsker å si unnskyld for å ha vært en del av å gjøre barndommen hans enda vanskeligere og at du håper han har det bedre i dag. Om du virkelig mener dette så synes jeg også du burde legge ved en invitasjon til å møtes om han ønsker det.Anonymous poster hash: 6bff4...7af Hvordan i alle dager klarte du å ikke få med deg at han tok livet sitt? Synes du skal lese hele tråder før du kommer med råd og tips. Og det gjelder også fremtidige poster hvor du har tenkt til å kommentere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #266 Del Skrevet 23. februar 2015 Jeg er en sånn som ble mobbet både psykisk og fysisk fra jeg var 7 til jeg var 18 år. Det innebar forsøk på kvelning med skjerf (unger på 10 år som sier de skal drepe deg slik at de ikke ser deg på skolen dagen etterpå vet nok utmerket godt hva de gjør), fem stykker som holder en fast og skjærer i huden med barberblad for å se hvor dypt man kunne skjære før det begynte å fossblø, brev i postkassen om at jeg skal drepes på forskjellige måter fordi jeg ikke er verdt noe, ikke god nok etc. På meg selv av meg selv prøvde jeg forskjellige selvmordsmåter fordi det ble innmari til tider. Ble alltid reddet. Men kom jeg på skolen fikk jeg høre det var synd jeg overlevde, og at neste gang fikk jeg prøve hardere. Å tenne på en sovepose jeg lå i en gang det var skoletur var visst kjempemorsomt, fordi jeg fikk brannsår. Jeg har ikke fått ėn eneste unnskyldning fra noen noen gang. Jeg blør fremdeles. Jeg har absolutt null sympati for jævler og avskum som mobber. Beklageligvis ønsker jeg dem ikke noe annet enn karma. Anonymous poster hash: ca858...725 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 23. februar 2015 #267 Del Skrevet 23. februar 2015 Om du fortsatt leser her, TS: Send meg en PM hvis du trenger noen å snakke med (du kan opprette en ny bruker om du er redd for å bli gjenkjent). Synes det går over stokk og stein med hetsing og hat i denne tråden, selv om det er forståelig at emnet vekker sterke følelser. Jeg lytter gjerne, og kanskje jeg kan hjelpe deg med å sortere noen av tankene du har rundt det som skjedde - uten innblanding fra det som begynner å ligne på en lynsjemobb. Du er ikke nødvendigvis et ondt menneske bare fordi du har utført slemme og tankeløse handlinger i barndommen - det at du angrer så mye tyder jo heller på det motsatte. Veldig trist at det skulle få så alvorlige konsekvenser. Først og fremst for gutten og hans familie, men også for deg. Ta kontakt om du vil 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #268 Del Skrevet 23. februar 2015 Jeg synes ikke man kan skylde på at TS var et barn heller. Det går faen ikke an å være 14 år gammel og be andre om å drepe seg selv - hva slags syke mennesker gjør sånt??? Anonymous poster hash: b3975...bf7 Jeg fikk samme beskjed da jeg var 14 av mine nærmeste venner som plutselig vendte ryggen til meg. Verden raste sammen da de sa dette til meg. "Gå å heng deg, ta ditt eget liv. ingen bryr seg!" Vi var blandt de poppulære på skolen, så de fikk alle i mot meg. Foreldrene mine fikk det heldigvis med seg og tok tak i dette med en gang, og dro ned til mobberens foreldre. Der var det ingen forståelse og få fra dem. Foreldrene mine støttet meg, og noen få venner. Dette har ødelagt skolegang for meg, problemer med å stole på folk, utviklet angst. Nå i ettertid har han som ga meg beskjeden sagt unnskyld etter han selv fikk egne barn. Det er ett sår som aldri kommer til å gro, og det året etterpå var ikke lett. Det jeg vil med dette innlegget er at de også var 14år og visste hvor slemme de var. Jeg kunne aldri funnet på å si noe sånnt til ett annet menneske uansett alder, så det at du var 14 kan faktisk ikke unnskyldes, men jeg forstår at du har det vondt, og håper du er blitt ett bedre menneske siden den gang. Anonymous poster hash: 97907...7fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kili Skrevet 23. februar 2015 #269 Del Skrevet 23. februar 2015 Det er ingen som mener at du ikke har rett til å være forbanna og sint på de som mobbet deg. Det er du i din fulle rett til å være. Det er heller ingen som mener at mobberne skal forsvares og leve smertefritt, mens mobbeofrene skal måtte lide hver dag resten av livet sitt. Men de som mobbet som barn, er ikke nødvendigvis like ille som voksen. Man kan bli bedre mennesker.De færreste mobbere blir bedre som voksne. Uansett, når de er voksne så er det forsent! Da har de ødelagt liv og i verstefall tatt liv! Det kan aldri tilgis. En mobber skal leve godt videre og fortjener støtte og vennlighet, mens et offer er død og kan aldri komme tilbake? Hva som er så viktig og rettferdigt med det? Da kan barn bare mobbe og ta liv da for de blir uansett godtatt av alle, får hjelp og får leve godt videre uansett? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kili Skrevet 23. februar 2015 #270 Del Skrevet 23. februar 2015 Jeg kan ikke skjønne at folk ikke skjønner at de som har fått mye av livet eller hele livet ødelagt pga mobbing og hat reagerer sterkt på dette! Det er trist at folk blir mobba til døde men det er enda tristere på mobberen? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 23. februar 2015 #271 Del Skrevet 23. februar 2015 Hvordan vet du at det du gjorde ikke var det verste og det som fikk han til å ta selvmord? Du må nok leve resten av livet med at du har forårsaket et selvmord. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 23. februar 2015 #272 Del Skrevet 23. februar 2015 Hvordan vet du at det du gjorde ikke var det verste og det som fikk han til å ta selvmord? Du må nok leve resten av livet med at du har forårsaket et selvmord. Hvordan vet du at kommentaren din ikke er det som dytter TS over kanten og får vedkommende til å begå selvmord? I ditt tilfelle slipper du i så fall å høre om det, og dermed måtte leve med vissheten, så da er det vel ikke så farlig, kanskje? Glimrende eksempel på hvor tankeløs og slem det er mulig å være - også som voksen - selv om man ellers ikke fremstår som ond. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 23. februar 2015 #273 Del Skrevet 23. februar 2015 Hvordan vet du at kommentaren din ikke er det som dytter TS over kanten og får vedkommende til å begå selvmord? I ditt tilfelle slipper du i så fall å høre om det, og dermed måtte leve med vissheten, så da er det vel ikke så farlig, kanskje? Glimrende eksempel på hvor tankeløs og slem det er mulig å være - også som voksen - selv om man ellers ikke fremstår som ond. Jeg ønsker ingen døde, det tror jeg ikke TS gjorde heller, selv om hun sa det til han. Sånne anonyme brev er helt grusomme, det er verre enn å få et slag i ansiktet. Hun må leve med det, det er straff nok, var det jeg mente. Anbefaler psykolog, sånn at du ikke må bære på tankene alene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 23. februar 2015 #274 Del Skrevet 23. februar 2015 Dette var sykt. Håper det er en trolletråd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #275 Del Skrevet 23. februar 2015 Å herregud... Innlegget ditt gjorde meg fysisk dårlig TS. Jeg har ikke noen gode råd her, dette må du selv finne ut av hvordan du skal klare å leve med. Å snakke med noen om det burde nok helt klart gjøre. Hadde du vært yngre enn fjorten, så hadde jeg sagt til deg at du var et barn som ikke helt forsto konsekvensene av det du gjorde, men det får jeg meg ikke helt til å gjøre her. Anonymous poster hash: caee1...2ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #276 Del Skrevet 23. februar 2015 Som barn tenker man ikke alltid konsekvenser, jeg har selv vært med på å mobbe, dog ikke så grovt, og ingen har heller tatt livet av seg pga det. Du har jo indirekte vært med på å ta livet av en gutt, men jeg regner med at du ikke helt skjønte hvor tungt han kunne ha det. Du bør kanskje ta opp dette med en psykolog, eller finne noen du stoler på som du kan få snakket ut om dette med. Jeg synes ihvertfall ikke det er riktig at du skal belastes for dette hele livet hvis det skjedde i veldig ung alder. Anonymous poster hash: 9a2fb...94f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hinkelpinkel Skrevet 23. februar 2015 #277 Del Skrevet 23. februar 2015 Jeg kan ikke skjønne at folk ikke skjønner at de som har fått mye av livet eller hele livet ødelagt pga mobbing og hat reagerer sterkt på dette! Det er trist at folk blir mobba til døde men det er enda tristere på mobberen? Tror de fleste her har full medlidenhet til de som har fått livene sine ødelagt pga mobbing. Det har iallefall jeg. Men jeg personlig syns at mye av det folk har klart å lire ut av seg her er utrolig grusomt. Mye av det har komt fra mobbeoffre selv. Og da begynner jeg å lure på hva gjør disse personene noe bedre enn TS? Er det noe bedre å gjemme seg bak et anonymt nick på internett og skrive så grusomme ting som noen faktisk har gjort? Er det sånn at en mobber selv fortjener å bli mobbet? Av mobbeoffrene? Klarer ikke å se logikken. TS har et liv på samvittigheten, ja, men er ikke folk redd for at ordene de skriver her gjør at kanskje de også får et liv på samvittigheten? Dere vil isåfall mest sannsynlig aldri få vite det. Da går det kanskje greit? TS har gjort grusomme ting som jeg på ingen måte prøver å forsvare. Og ja, det er selvsagt lov til å reagere. Sterkt. Men en plass går grensen, iallefall for min del. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #278 Del Skrevet 23. februar 2015 Alle som kaller deg ond og sier slemme ting til deg er like slem som du var den gangen. Overse dem. Alle har gjort dumme ting da de var 14. Ikke tenk på det som at du gjorde noe ondt, for du har nok en helt annen person i dag enn du var den gangen. Det er alltid trist når noen har dødd under omstendigheter som dette, men ingenting blir bedre av at du i tillegg hakker på deg selv. Klem. Anonymous poster hash: 70850...1d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #279 Del Skrevet 23. februar 2015 Altså, jeg har også personlige erfaringer med mobbing i mangemange år. Det vil ikke si at jeg ønsker dødsstraff, og har null empati for ts???! Jeg har også forsonet meg med mange av mine tidligere mobbere, selv om jeg ikke ønsker å være venn med de den dag, så bærer jeg ingen nag. Selv om det ført til en del dritt i årene i ettertid. Likevel synker ikke jeg ned på mobber´nes nivå, og MOBBER andre på nettet. Jeg syns det var like ille å se på, som historien ts fortalte i startinnlegget. Håper du søker hjelp ts Seriøst? Du synes denne enkle tråden er like ille som at en liten gutt systematisk ble plaget hver dag i flere år til han tok livet sitt??? Anonymous poster hash: 21f47...e8f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #280 Del Skrevet 23. februar 2015 Det forundrer meg oppriktig at dere kan kalle et barn på 14 år for ondt fordi det gjorde det alle barn er genetisk styrt til å gjøre: Tilpasse seg flokken! Hadde det vært så enkelt som at det var ondskap, ville mobbing være et relativt enkelt fenomen å bli kvitt. Spesielt 14 åringer vil gjøre det utroligste for å bli akseptert. Det vet alle som har vært foreldre til en 14 åring. Vennene betyr alt og foreldre har liten innflytelse. Det er nettopp derfor mobbingen oppleves så traumatisk for offeret også. Man passer ikke inn. Dette gjelder i betydelig grad voksne også. Det er en grunn til at Europa syntes det var greitt å sende jøder til gasskamrene for eksempel. Det er samme grunn som gjør at voksne mennesker sitter på KG og fyrer av sin harme mot TS. Man tror det er forventet. Det som alle andre syns. Jeg er faktisk opprørt av alle dere som synes det er greitt å mobbe en voksen person som nå forstår at det var galt å selv mobbe som 14 åring. Ts gjorde det ikke for å bli akseptert eller passe inn, hun gjorde det i det skjulte, kun for å påføre skade. Det er direkte ondsinnet. Ingen andre visste, skriver hun jo. Det og alderen til Ts, som var relativt høy, er det som gjør det så grovt. Anonymous poster hash: 56635...c52 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå