Gå til innhold

Har levd med en vond hemmelighet i 12 år nå

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Hinkelpinkel

Og så må vi ikke glemme at vi som ikke støtter mobbere, selv er mobbere ifølge for mange her.. Huff. Tenker forsatt på den stakkars gutten. Får så vondt av å tenke på det..

Har du i det hele tatt lest hva Kili skriver? Vi tenker alle på den stakkars gutten, men jeg tenker også på ts og er faktisk litt bekymret. Bekymret for at ts også kan komme til å ta sitt eget liv grunnet hva noen klarer å skrive her. Ser ikke hvordan det skal hjelpe noen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tickety-Boo

Jeg synes du fortjener å ha det vondt. Selv om du var ung, visste du at det var galt.

Nei, du kunne ikke forutse konsekvensene av dine handlinger. Men handlingene dine var gjennomtenkte (å skrive stygge brev for så å putte i sekken) og du ønsket å påføre smerte med handlingene dine.

Det du føler på nå kan uansett ikke måle seg med smerten du påførte denne gutten ( + hans pårørende)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du i det hele tatt lest hva Kili skriver? Vi tenker alle på den stakkars gutten, men jeg tenker også på ts og er faktisk litt bekymret. Bekymret for at ts også kan komme til å ta sitt eget liv grunnet hva noen klarer å skrive her. Ser ikke hvordan det skal hjelpe noen.

Har ikke lest alt. Jeg støtter ikke uttalelser som at TS burde få dødsstraff, men jeg er ikke bekymret for TS heller - klarer desverre ikke å føle empati for henne når hun etter 12 år finner ut at nå må hun gjøre noe med det. Hun burde oppsøkt familien umiddelbart og prøvd å vise anger selvom de nødvendigvis ikke ville tilgitt henne.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er vi to ulike. Jeg tilga dem som mobbet meg selv uten beklagelse.

Anonymous poster hash: 0b7ab...06f

Det skjønner jeg ikke at du har klart. Jeg sliter med ettervirkningene av min mobbing, og vil aldri kunne tilgi de som mobbet meg. Jeg har til en viss grad fått det på avstand, men vil aldri ha noe med de som har mobbet å gjøre. Dog ønsker jeg de ikke alt vondt her i livet, men jeg synes også det er litt urettferdig at de bare går videre og har det flott i livet, mens jeg selv sliter og er deprimert pga. det de systematisk gjorde mot meg i skoleårene.

Synes det er forferdelig det TS har gjort, virkelig. Det var så kaldt og kalkulert, men hun må bare prøve å leve med det så godt hun kan, og hun angrer heldigvis. Håper hun bruker angeren konstruktivt og f.eks. (slik andre har nevnt) deler sin historie, kanskje det kan spare andre for en tilsvarende skjebne. Det kan aldri veie opp for det som skjedde med den stakkars gutten, men i det minste så kan det forhåpentligvis gjøre at noen slipper å oppleve mobbing.

Anonymous poster hash: 09a37...06c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du fortjener å ha det vondt. Selv om du var ung, visste du at det var galt.

Nei, du kunne ikke forutse konsekvensene av dine handlinger. Men handlingene dine var gjennomtenkte (å skrive stygge brev for så å putte i sekken) og du ønsket å påføre smerte med handlingene dine.

Det du føler på nå kan uansett ikke måle seg med smerten du påførte denne gutten ( + hans pårørende)

Ja, det TS drev med var veldig utspekulert - hun sto ikke akkuratt uskyldig på sidelinjen. For meg virker det som at hun var en av de som deltok mest i dette.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde utrolig lyst til å si deg noen velvalgte ord, men, jeg tror ikke jeg har noen. Har virkelig ikke ord.

Eneste jeg kan si er vel at du nå får det du fortjener.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JEG HAR FORSTÅTT DET NÅ. PÅ KG ER DET MOBBERE SOM FORSVARES OG MOBBEOFFERA SOM MÅ LEVE MED EVIG SMERTE FOR DET ER VIKTIGST AT MOBBERE FÅR HJELP TIL Å BLI KVITT SKYLDFØLELSE!

Er det rart barn mobber når de vet at voksne forsvarer mobbere? De vet jo at de får det godt uansett hvor jævlige de er mot andre.

Dere kan takke mobbere for at jeg er så forbanna på de.

Det er ingen som mener at du ikke har rett til å være forbanna og sint på de som mobbet deg. Det er du i din fulle rett til å være. Det er heller ingen som mener at mobberne skal forsvares og leve smertefritt, mens mobbeofrene skal måtte lide hver dag resten av livet sitt. Men de som mobbet som barn, er ikke nødvendigvis like ille som voksen. Man kan bli bedre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jeg er et menneske med mye empati, men jeg har ikke det for TS.ildels lite gjennomtenkt og svært kortsiktig

Min alder er irrelevant for denne diskusjonen.

Jeg har sagt tidligere at jeg var en av de som stilte opp for mobbeofrene, og så deres smerte på nært hold - men jeg gjorde noe med det. Så selvom jeg aldri har opplevd å bli mobbet selv får jeg så vondt av gutten TS forteller om som tok sitt liv, jeg klarer desverre ikke å ha empati for TS. Sånn er det bare.

Din alder er nok ikke så irrelevantt som du selv mener ser du.

Argumentasjonen din er til dels svært korttenkt og uten totale konsekvensvurderinger. Det gjør at jeg kan velge å anta du er meget ung, eller at du er voksen, men uten evnen til emaptisk tenkning.

Er du meget ung klarer vi andre å se hvor du står, og med vårt evne til empatisk tenkning også å forstå hvorfor du argumenterer slik du gjør og hvorfor det føles korrekt for deg, - selv om vi er revnenede uenige med deg.

- det er empatisk tenkning, å kunne logisk se hvorfor og hvordan et annet menneske, utifra de sko vedkommende har på, agerer og tenker som vedkommende gjør.

Den evnen synes jeg ikke du har vist i denne tråden.

Å si at TS skal gå til dem som mistet sitt barn i selvmort for 12 år siden, for på det vis å tvinge dem til å gjenoppleve den smerte de som foreldre gjennomlevde er ikke spesielt empatisk eller et resultat av å evne å se konsekvensrekkefølger.

Og jeg spør også deg: Gutten har vært død i 12 år. At du sitter bak ditt tastatur og synes synd på ham bringer ham ikke tilbake.

Det gjør heller ikke å ønske å straffe den voksne TS for noe barnet TS var en del av.

Ønskene om evig straff av en enkeltperson for noe en gruppe var bidragsytere til at kunne skje er korttenkt i min verden.

Å ikke evne å se at den største anklage retter TS mot seg selv, mot barnet TS var, men derimot å stanakket mene det er å søke å hente sympati... det er for enkelt.

Dette er deler av det som gjør at jeg kan se med mildere øyne på en meget ung bruker enn jeg kan på en voksen bruker på 30.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 åringer veit hva de gjør. Min datter ble fryst av de populære jentene. Og det ble tatt opp av skolen. De ble bare sluere og falskere så de veit det. Jeg tilgir dem aldri. Uansett hvor tilsynelatende emaptiske og velfungerene de ender opp.

TS er ikke alene. Det har vært mange selvmord opp igjennom tidene. De som mobbet dem må leve med det.

Det finnes mange mennesker som må leve med at de har drept noen. Fyllekjørere, grisekjørere, slosskjemper i fylla, regelrette drapsmenn, krigsforbrytere osv.

Andre lever med at de har ødelagt uskyldige pga fysisk/psykisk vold, voldtekt, ryktespredning mm.

Hvordan de lever med seg selv aner jeg ikke men det er mange så de har nok funnet en metode.

Anonymous poster hash: 44e3c...70f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLOO???

Nå er dere ikke noe bedre enn det TS var som 14-åring... Mye av det som sies her om TS, kan føre til at hun gjør det samme som den stakkars gutten led - nemlig å avslutte livet. Men det får ikke dere på deres samvittighet, fordi dere ikke vet hvem hun er, og fordi dere gjemmer dere bak en tastatur. SKAM DERE!!

Uansett, til deg ts. Såklart ikke det beste du kunne gjort, og jeg forstår du har holdt dette tett inntil brystet i så mange år. Nettopp fordi du har samvittighet, og forstår at dette ikke er fint gjort. Støtter de som nevner psykolog, og jeg tror noe slikt er vanskelig å gå videre med. Men jeg unner deg ikke alt vondt i verden, som enkelte korttenkte ******** her mener. Du kan være et godt menneske selv med dumme ting man gjør som 14-åring.

HALLOO???

Nå er dere ikke noe bedre enn det TS var som 14-åring... Mye av det som sies her om TS, kan føre til at hun gjør det samme som den stakkars gutten led - nemlig å avslutte livet. Men det får ikke dere på deres samvittighet, fordi dere ikke vet hvem hun er, og fordi dere gjemmer dere bak en tastatur. SKAM DERE!!

Jeg er av dem som mener det kan være rom for tilgivelse. Men jeg synes også at mobbeofre har rett til å uttrykke seg sterkt her, uten at vi skal rette pekefingeren mot dem. Det er tross alt TS som har gjort noe forferdelig. Og det er ikke rart tidligere mobbeofre kan reagere sterkt på å høre om det. Flere av dem er jo preget av sine tidligere opplevelser.

Anonymous poster hash: ca858...725

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg har også personlige erfaringer med mobbing i mangemange år. Det vil ikke si at jeg ønsker dødsstraff, og har null empati for ts???! Jeg har også forsonet meg med mange av mine tidligere mobbere, selv om jeg ikke ønsker å være venn med de den dag, så bærer jeg ingen nag. Selv om det ført til en del dritt i årene i ettertid.

Likevel synker ikke jeg ned på mobber´nes nivå, og MOBBER andre på nettet. Jeg syns det var like ille å se på, som historien ts fortalte i startinnlegget.

Håper du søker hjelp ts :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forundrer meg oppriktig at dere kan kalle et barn på 14 år for ondt fordi det gjorde det alle barn er genetisk styrt til å gjøre: Tilpasse seg flokken!

Hadde det vært så enkelt som at det var ondskap, ville mobbing være et relativt enkelt fenomen å bli kvitt. Spesielt 14 åringer vil gjøre det utroligste for å bli akseptert. Det vet alle som har vært foreldre til en 14 åring. Vennene betyr alt og foreldre har liten innflytelse. Det er nettopp derfor mobbingen oppleves så traumatisk for offeret også. Man passer ikke inn.

Dette gjelder i betydelig grad voksne også. Det er en grunn til at Europa syntes det var greitt å sende jøder til gasskamrene for eksempel.

Det er samme grunn som gjør at voksne mennesker sitter på KG og fyrer av sin harme mot TS. Man tror det er forventet. Det som alle andre syns.

Jeg er faktisk opprørt av alle dere som synes det er greitt å mobbe en voksen person som nå forstår at det var galt å selv mobbe som 14 åring.

Endret av Uredd
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av dem som mener det kan være rom for tilgivelse. Men jeg synes også at mobbeofre har rett til å uttrykke seg sterkt her, uten at vi skal rette pekefingeren mot dem. Det er tross alt TS som har gjort noe forferdelig. Og det er ikke rart tidligere mobbeofre kan reagere sterkt på å høre om det. Flere av dem er jo preget av sine tidligere opplevelser.

"Altså, jeg har også personlige erfaringer med mobbing i mangemange år. Det vil ikke si at jeg ønsker dødsstraff, og har null empati for ts???! Jeg har også forsonet meg med mange av mine tidligere mobbere, selv om jeg ikke ønsker å være venn med de den dag, så bærer jeg ingen nag. Selv om det ført til en del dritt i årene i ettertid.

Likevel synker ikke jeg ned på mobber´nes nivå, og MOBBER andre på nettet. Jeg syns det var like ille å se på, som historien ts fortalte i startinnlegget.

Håper du søker hjelp ts :)"

Jeg er et tidligere mobboffer, men jeg mobber ikke andre på nettet sånn som har blitt gjort her. Kjenner jeg aldri har vært så irritert før. Da mangler dere like mye empati og forståelse som ts gjorde som 14-åring??? Det er en vesentlig forskjell.

Hilsen tidligere mobboffer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bare ut av denne tråden, dette er det jævligste jeg har lest på KG.

Anonymous poster hash: 9ea82...66f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forundrer meg oppriktig at dere kan alle et barn på 14 år for ondt fordi det gjorde det alle barn er genetisk styrt til å gjøre: Tilpasse seg flokken!

Hadde det vært så enkelt som at det var ondskap, ville mobbing være et relativt enkelt fenomen å bli kvitt. Spesielt 14 åringer vil gjøre det utroligste for å bli akseptert. Det vet alle som har vært foreldre til en 14 åring. Vennene betyr alt og foreldre har liten innflytelse. Det er nettopp derfor mobbingen oppleves så traumatisk for offeret også. Man passer ikke inn.

Dette gjelder i betydelig grad voksne også. Det er en grunn til at Europa syntes det var greitt å sende jøder til gasskamrene for eksempel.

Det er samme grunn som gjør at voksne mennesker sitter på KG og fyrer av sin harme mot TS. Man tror det er forventet. Det som alle andre syns.

Jeg er faktisk opprørt av alle dere som synes det er greitt å mobbe en voksen person som nå forstår at det vert galt å selv mobbe som 14 åring.

Du sa ting på en ganske så bra måte. Er fullstendig enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var som den gutten engang. Eneste forskjellen er at jeg fortsatt lever selv om det ikke er særlig til liv for det meste.

Min erfaring er at folk endrer seg dessverre sjeldent.

De som mobbet den gang er i dag overfladiske og ekle mennesker.

Noen har prøvd å be om unnskyldning men utifra hva jeg har sett så er ingenting endret,de er fortsatt kalde og patetiske folk.

Må si at jeg tenkte det samme om deg med en gang jeg leste innlegget ditt, ts.

Syns det minste du kan godta er at det ikke finnes tilgivelse for det du gjorde, og bare riktig at du må leve med det.

Gutten som valgte døden fremfor livet grunnet deg og de andre får aldri noen ny sjanse. Han er borte.

Anonymous poster hash: 1e287...58d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er et tidligere mobboffer, men jeg mobber ikke andre på nettet sånn som har blitt gjort her. Kjenner jeg aldri har vært så irritert før. Da mangler dere like mye empati og forståelse som ts gjorde som 14-åring??? Det er en vesentlig forskjell.

Hilsen tidligere mobboffer.

Og jeg mener TS bør forstå at hun kan bli fordømt og få sterke reaksjoner det hun har gjort. Det bør ikke komme som et sjokk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din alder er nok ikke så irrelevantt som du selv mener ser du.

Argumentasjonen din er til dels svært korttenkt og uten totale konsekvensvurderinger. Det gjør at jeg kan velge å anta du er meget ung, eller at du er voksen, men uten evnen til emaptisk tenkning.

Er du meget ung klarer vi andre å se hvor du står, og med vårt evne til empatisk tenkning også å forstå hvorfor du argumenterer slik du gjør og hvorfor det føles korrekt for deg, - selv om vi er revnenede uenige med deg.

- det er empatisk tenkning, å kunne logisk se hvorfor og hvordan et annet menneske, utifra de sko vedkommende har på, agerer og tenker som vedkommende gjør.

Den evnen synes jeg ikke du har vist i denne tråden.

Å si at TS skal gå til dem som mistet sitt barn i selvmort for 12 år siden, for på det vis å tvinge dem til å gjenoppleve den smerte de som foreldre gjennomlevde er ikke spesielt empatisk eller et resultat av å evne å se konsekvensrekkefølger.

Og jeg spør også deg: Gutten har vært død i 12 år. At du sitter bak ditt tastatur og synes synd på ham bringer ham ikke tilbake.

Det gjør heller ikke å ønske å straffe den voksne TS for noe barnet TS var en del av.

Ønskene om evig straff av en enkeltperson for noe en gruppe var bidragsytere til at kunne skje er korttenkt i min verden.

Å ikke evne å se at den største anklage retter TS mot seg selv, mot barnet TS var, men derimot å stanakket mene det er å søke å hente sympati... det er for enkelt.

Dette er deler av det som gjør at jeg kan se med mildere øyne på en meget ung bruker enn jeg kan på en voksen bruker på 30.

Jeg kom ikke her for å diskutere dette med deg. Jeg har selv tidligere skrevet at jeg har forståelse for at andre er uenige med meg, da må du også ha forståelse for at ikke alle er enige med deg. Kommer ikke til å få sympati for TS uansett hva du måtte skrive. Synes det blir for dum hersketeknikk av deg å antyde at jeg er ung og "dum" pga mine meninger. Respekter mine, så respekterer jeg dine.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg mener TS bør forstå at hun kan bli fordømt og få sterke reaksjoner det hun har gjort. Det bør ikke komme som et sjokk.

På samme måte som det ikke kan komme som et sjokk at dere får sterke reaksjoner med å si stygge ting til TS. De fleste er ikke modne nok til å forstå konsekvensene de gjør når man er 14 år. Det er vel også en grunn til at man ikke får sertifikat i en så ung alder? Nemlig for at man ikke forstår konsekvensene i like stor grad som man gjør når man blir eldre.

Det var absolutt en forferdelig ting som skjedde, men det er ikke ene og alene ts sin skyld at det gikk som det gikk, og det tror jeg mange glemmer. Det å si at noen fortjener å dø for det man har gjort, er like ille som å legge en lapp i sekken til en gutt. DET er ikke greit, uansett!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for hets, personangrep og svar til dette.

Frk.K, mod.

Endret av Frk.K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...