Gå til innhold

Lene Orvik


Iriina

Anbefalte innlegg

Powerball skrev (17 timer siden):

Det er på Instagram (og youtube) at de enorme summene tjenes nå for tiden. Blogg er utdatert. Mange av de største influenserne i Norge har lagt ned bloggen (f eks Sophie Elise og Pilotfrue), eller blogger bare en liten brøkdel av hva de gjorde før (feks Caroline Berg Eriksen). Og det er i følge dem selv fordi de tjener vanvittig mye mer på Instagram. Ungdommen har tydeligvis blitt dumme som brød og orker ikke å lese bloggtekst lenger, nå er det bare bilder og instastories det går i 🤔

Jeg tror ikke det handler om å "ikke gidde" å lese bloggtekst. Denne utviklingen er et bevisst grep fra bloggere og annonsørene sin side. Bloggerne har alt å tjene på å flytte følgerne over til Instagram. Der kan de dele mindre av privatlivet sitt mens de samtidig tjener like mye som før (eller mer!). Jeg tipper annonsørene også foretrekker Instagram fordi det er lettere å måle "engagement" på et instagrambilde, pluss at det er enklere å nå flere. Plattformer i sosiale medier er kortlivede greier, da. Om 10 år er det sikkert noe helt annet enn Instagram som gjelder. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enkelte bruker mange timer pr.  dag på å gi og få likes.  Så lenge det å få likes er meninga med livet for mange, så vil vel instagram være det mest brukte mediet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kartoffel skrev (2 timer siden):

Syns det er supert at hun skal ta en skikkelig utdannelse jeg! Heia heia! 😃

Utdannelse er alltid bra. Men har hun gode nok karakterer til å komme inn der da? Må ha en haug med seksere for å komme inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Powerball
Fju skrev (1 time siden):

Jeg tror ikke det handler om å "ikke gidde" å lese bloggtekst. Denne utviklingen er et bevisst grep fra bloggere og annonsørene sin side. Bloggerne har alt å tjene på å flytte følgerne over til Instagram. Der kan de dele mindre av privatlivet sitt mens de samtidig tjener like mye som før (eller mer!). Jeg tipper annonsørene også foretrekker Instagram fordi det er lettere å måle "engagement" på et instagrambilde, pluss at det er enklere å nå flere. Plattformer i sosiale medier er kortlivede greier, da. Om 10 år er det sikkert noe helt annet enn Instagram som gjelder. 

Du har gode poeng! Det er jo også mye mindre jobb på influenserne som da bare må poste typ 3 bilder i uka og noen få daglige instastories for å håve inn millioner av kroner i året. Det er jo helt sjukt. Instagram er jo internasjonalt mens en blogg begrenser seg til språket den er på. Det var godt å lese det du skrev faktisk, for jeg syns jo det er katastrofalt om ikke unge orker å lese et enkelt avsnitt med lettbeint tekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Powerball
Justlooking skrev (17 minutter siden):

Utdannelse er alltid bra. Men har hun gode nok karakterer til å komme inn der da? Må ha en haug med seksere for å komme inn.

Dama er vel i midten av 30-årene så hun får hvert fall max på alderspoeng... Da er hun ferdig utdannet som 40-åring da; bedre sent enn aldri. Bare positivt med en slik dannelsesreise for Lene, selv om jeg skal spise hatten min om hun faktisk klarer å få en universitetsgrad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulleruska skrev (10 timer siden):

Hun kommer aldri til å holde ut. Hvor mye annet har hun egentlig fullført eller holdt på med over lengre tid av det hun har gjort før? Hun skulle jo bli coach, interiørdesigner, lage flere sesonger av podkasten, har ikke klart å stå i jobb over lengre tid.... 6 år klarer jeg ikke å se for meg at hun klarer å holde ut. 

Hvis hun virkelig kommer inn på det, bør hun holde ut. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Gjest Kefalinia

Er det bare meg eller har LO blitt manisk opptatt av trening? Hun har jo blitt mye tynnere enn det hun var. Så "heldig" influencere er, som kan trene og gå turer hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kefalinia skrev (5 timer siden):

Er det bare meg eller har LO blitt manisk opptatt av trening? Hun har jo blitt mye tynnere enn det hun var. Så "heldig" influencere er, som kan trene og gå turer hver dag.

Ikke bare deg. Det er sunt å trene, men nå bikker det litt over i CBE-tendenser..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn blir det når kropp og utseende er det eneste man har å by på i livet. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malika

Har ikke så mange meninger om Lene Orvik, men hun er dårlig ambassadør for SE sin Glöd-serie. Hun er jo helt orange!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

adirf skrev (På 20.4.2021 den 23.29):

Lene Orvik svarte på instastory for noen uker siden at planen var å begynne og studere. Hun nevnte noe om at hun gledet seg til 6-år med skole! Hun har søkt på profesjonsstudiet i psykologi. Det tror jeg hun vil passe veldig bra til! 

Det er knalltøft å komme inn på profesjonsstudiet i psykologi; man må vel ha toppkarakterer fra videregående . Poenggrense NTNU er 64,5 (man får maks 8 alderspoeng, så det betyr at man må ha et snitt på 56/57 fra videregående). Det kan hende mange bloggere har det, men da er det interessant at ingen har fattet noen som helst interesse for akademia på et tidligere tidspunkt 🤷‍♀️

Endret av missLynch
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Lene. Hun er veldig positiv og ser smashing ut mtp trening. Ser ut som vinglasset i store deler har blitt byttet ut med aktivitet og natur. Uansett. Dagens sminke-video på IG… Altså… Det må være noe av det jævligste jeg har sett. Det er jo bare helt…. sprøtt? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tash skrev (6 minutter siden):

Jeg liker Lene. Hun er veldig positiv og ser smashing ut mtp trening. Ser ut som vinglasset i store deler har blitt byttet ut med aktivitet og natur. Uansett. Dagens sminke-video på IG… Altså… Det må være noe av det jævligste jeg har sett. Det er jo bare helt…. sprøtt? 

Hva var så sprøtt? Så ut som en sminkevideo, en du har sett en million av før liksom🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MFO skrev (22 minutter siden):

Hva var så sprøtt? Så ut som en sminkevideo, en du har sett en million av før liksom🤷‍♀️

Det som var sprøtt var mengden bronzer og «brunkrem». Hvor metallisk hele fjeset var. Det var sprøtt å se. Altså hvordan bruken av dette har eskalert og hvor forandret hun ser ut grunnet det. 
Mye flottere sist gang jeg så en slik video fra henne (jeg har ikke sett en million av de lisssssom🤷🏼‍♀️).
Det er også rimelig sprøtt at lista for sminkevideoer med spons/samarbeid er så lav ifh kvalitet og teknikk. Hvis man da sammenligner med de som faktisk kan sminke seg. Men det blir jo en diskusjon på sidelinjen og fullt forståelig at hun hiver seg på et innbringende prosjekt selv om hun langt fra er sminkør

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trooor profesjon psykologi er over medisin på UiO.Husker det hvertfall var grisehøyt i fjor. Blir imponert om hun kommer inn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tash skrev (2 timer siden):

Jeg liker Lene. Hun er veldig positiv og ser smashing ut mtp trening. Ser ut som vinglasset i store deler har blitt byttet ut med aktivitet og natur. Uansett. Dagens sminke-video på IG… Altså… Det må være noe av det jævligste jeg har sett. Det er jo bare helt…. sprøtt? 

Jeg så den. Ble helt satt ut. Kunne nesten lukte mengden sminke gjennom skjermen. Det var ikke pent! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

miss summers skrev (5 timer siden):

Jeg så den. Ble helt satt ut. Kunne nesten lukte mengden sminke gjennom skjermen. Det var ikke pent! 

Enig, det var ikke spesielt pent. Less is more, Lene. Less is more.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye styr for å sminke seg,og så unaturlig. Ser jo ikke ut 😳 Jaja,hver sin lyst😊 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kefalinia

Er det noen som vet hva Lene egentlig jobber med for tiden? Alt jeg ser er trening, mat, skogstur, venninnebesøk, soling, og hundekos. Fint å ha ferie 365 dager i året. Ok, jeg overdriver, men influencere lever virkelig det gode liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...