Gå til innhold

helsesøster som sendte bekymringsmelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var jeg som skrev inlegget om hun helsesøsteren som skrev bekymringsmelding for at vi ikke hadde møtt opp på kontroll.

Jeg har da motatt papirene ang den bekymringsmeldingen, jeg ble helt skjelven og dårlig. det var bare ikke det at jeg ikke hadde møtt opp men hun hadde tatt referat fra da barnet var nesten 1 år og jeg slet litt med bf (vi gikk ifra hverandre da) om hva jeg og den gamle helsesøsteren pratet om,noe som ikke er gale i det hele tatt. vi pratet kun om hvordan en kan oppleve ting og følelser,og jeg og hun helsesøsteren hadde en god tone ilag og jeg virkelig digger den dama. Og nå som hun nye helsesøsteren skal liksom bruke dette imot meg så synst jeg det er helt grusomt! Hva har hun med dette å gjøre da? Noe som var da og noe som ikke var noe bekymring i det heletatt?! Jeg vurderer å ringe den gamle helsesøsteren og fortelle hun hvordan hun nye H vrir og vender på det.

Jeg har kun møtt den "nye" helsesøsteren bare 2 ganger nå på 2 år. Og ikke bare det å så hadde hun sakt til bv i etterkant at jeg ikke hadde bestilt helsetime til gutten min noe som Jeg gjorde med engang og har vært på nå, men at hun skal lyve om det til bv er så provoserende og grusomt!

hun skrev også en del andre ting som ikke har betydning i det hele tatt men tørr ikke å skrive mer itilfelle. hvordan kan en helsesøster vri og vende på ting når hun ikke kjenner oss engang, og ikke minst liksom skal si at jeg sliter ennå over en kjærlighetsorg som skal vær omsorgsvikt i hennes øyne? Og alt dette startet bare fordi jeg hadde glemt å si ifra til helsestasjonen at vi hadde flyttet til en annen leilighet for over 1 år siden, jeg vet at jeg burda ha tenkt over det men feil kan skje og jeg glemte desverre å si ifra.

Jeg er faktisk redd. I min verden så trodde jeg at dette alldri kom til å skje i det hele tatt, at en person som jobber offentlig kan opptre slikt Og lyve?

Advokaten min anbefalte meg å skifte helsesøster fortest mulig så skal hun klage helsesøsteren inn til fylkesmannen.

advokaten sa også at dette var merkelig gjort av helsesøsteren og sa til meg at det ikke kom til å bli noe sak ut av dette.

Anonymous poster hash: 8fd6c...cb6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flott at du har advokat!!!

er så glad for det selv!

• Liker 1
Skrevet

Høres merkelig ut å sende bekymingsmelding på det grunnlaget. Jeg husker tråden din, og ble småredd da jeg oppdaget at jeg hadde glemt en time. Heldigvis ser det ikke ut til at de kontakter bv på det grunnlaget her.

BV må da bli alvorlig overarbeidet om hver bidige glemte time skal meldes til dem.

Anonymous poster hash: 6708e...d84
  • Liker 4
Skrevet

Dessverre så hjelper det vel neppe å bytte helsesøste. Du er fortsatt i BV klør... :(

Anonymous poster hash: 5dea2...b9b
  • Liker 3
Skrevet

Høres merkelig ut å sende bekymingsmelding på det grunnlaget. Jeg husker tråden din, og ble småredd da jeg oppdaget at jeg hadde glemt en time. Heldigvis ser det ikke ut til at de kontakter bv på det grunnlaget her.

BV må da bli alvorlig overarbeidet om hver bidige glemte time skal meldes til dem.

Det hadde blitt sendt ut et par brev. Men problemet er jo at det hadde blitt sendt på feil adresse men det virker som at hun ikke hadde søkt meg opp engang. ja jeg er kjempe redd selv! Trodde at det ikke gikk ann engang. Nei! Hun skal søren med få høre! Finner meg ikke i at hun skal behandle meg slik og advokaten min sa selv at det var rart hele greia

Skrevet

Dessverre så hjelper det vel neppe å bytte helsesøste. Du er fortsatt i BV klør... :(

Hva mener du? Bv sine klør. Det er jo ikke en sak engang, det kan vell ikke bli noe sak ut av dette vell.

• Liker 2
Skrevet

Så vidt jeg kjenner til skal HS kontakte BV om man unnlater å dukke opp til 3 timer på helsestasjonen.

Anonymous poster hash: a6905...87c

Skrevet

Hva mener du? Bv sine klør. Det er jo ikke en sak engang, det kan vell ikke bli noe sak ut av dette vell.

Å hva har du fått i posten?

• Liker 2
Skrevet

Så vidt jeg kjenner til skal HS kontakte BV om man unnlater å dukke opp til 3 timer på helsestasjonen.

Anonymous poster hash: a6905...87c

Dette må da være en grei regel? Heller en gang for mye enn en gang for lite.

Og TS har da ingen ting å frykte dersom alt er "på stell"??

Anonymous poster hash: 9899e...cc1

• Liker 5
Skrevet

Å hva har du fått i posten?

Ingenting. Helsesøsteren sendte alt på gamle adressen

Skrevet

Skjønner ingenting jeg. Hvorfor er du da urolig - om du ikke har fått brev fra BV?

• Liker 3
Skrevet

Dette må da være en grei regel? Heller en gang for mye enn en gang for lite.

Og TS har da ingen ting å frykte dersom alt er "på stell"??

Ingenting å frykte? Jeg blir jo redd når hun lager en banan sak ut av ingenting

Skrevet

Jeg er helt forferdelig på å huske avtaler, enda verre ble det med ammetåka! Glemte en god del timer hos HS, tror jeg hadde post-it lapper over hele huset til slutt :rodme: Men det har aldri vært snakk om bekymrings meldinger.

Uansett, så anbefaler jeg deg å samarbeide med HS og BV, så godt du kan. Det er sikkert forferdelig å bli beskyldt for ting som overhodet ikke er sant. Vær åpen om alt. Det er viktig å huske på at BV ikke er der for å ødelegge for deg, men for å passe på at barnet har det bra. Likevel så er det vell forferdelig :(

Ønsker deg lykke til!

Anonymous poster hash: 4c9fa...33d
Skrevet

Du skriver jo i hovedinnlegget at du har fått papirene angående bekymringsmeldingen?? :vetikke:

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ingenting jeg. Hvorfor er du da urolig - om du ikke har fått brev fra BV?

Brev fra bv har jrg fått. Trodde du mente fra helsestasjonen

• Liker 1
Skrevet

Jeg er helt forferdelig på å huske avtaler, enda verre ble det med ammetåka! Glemte en god del timer hos HS, tror jeg hadde post-it lapper over hele huset til slutt :rodme: Men det har aldri vært snakk om bekymrings meldinger.

Uansett, så anbefaler jeg deg å samarbeide med HS og BV, så godt du kan. Det er sikkert forferdelig å bli beskyldt for ting som overhodet ikke er sant. Vær åpen om alt. Det er viktig å huske på at BV ikke er der for å ødelegge for deg, men for å passe på at barnet har det bra. Likevel så er det vell forferdelig :(

Ønsker deg lykke til!

Anonymous poster hash: 4c9fa...33d

Takk men etter opplevelsen jeg har med hs så er det vanskelig å få til noe sammarbeid,jeg skal bytte:)

• Liker 2
Skrevet

Advokaten min anbefalte meg å skifte helsesøster fortest mulig så skal hun klage helsesøsteren inn til fylkesmannen.

advokaten sa også at dette var merkelig gjort av helsesøsteren og sa til meg at det ikke kom til å bli noe sak ut av dette.

Du har advokat, ja? Sånn bare fordi, liksom?

Anonymous poster hash: 84b1f...0be

• Liker 4
Skrevet

Du skriver jo i hovedinnlegget at du har fått papirene angående bekymringsmeldingen?? :vetikke:

Sorry. Ja fra bv:) advokaten min har fått det så hun sendte det videre til meg

Skrevet

Jeg har ikke lest den opprinnelige tråden din.

Jeg har forstått det sånn at tilbudet ved helsestasjonen er frivillig, men at hvis man ikke bruker helsestasjonen, må man bruke f eks fastlegen.

Jeg har selv glemt en time hos helsestasjonen, da ringte de bare og sa ifra at vi hadde glemt timen, helsesøster sa ifra på en helt hyggelig måte, ikke beskyldende. Jeg klarer ikke å forstå at barnevernet kan ta det seriøst eller i det hele tatt bry seg om en helsesøster som ringer dem for å si at en mor ikke dukket opp til avtalt time for kontroll. Det er helt hinsides, de har knapt ressurser til å hjelpe barn som virkelig trenger hjelp, så det høres helt sprøtt ut spør du meg...

Anonymous poster hash: 9e020...0b1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...