Gå til innhold

Bloggere og manglende merking av reklamec


Grønt blad

Anbefalte innlegg

ja, hvis de har et samarbeid så er det selvfølgelig reklame, og er det reklame så skal det merkes. Motsetningsslutningen er selvfølgelig at hvis de IKKE har et samarbeid, så trenger det ikke merkes. Selvfølgelig. Dvs de tilfellene der de har kjøpt en vare selv med sine egne penger, og omtaler den på eget initiativ, uten å få betalt for det. Det er jo noe helt annet. Det virker på meg som om du ikke helt forstår forskjellen???

Men hvordan i all verden kan du vite om vedkommende har fått produktet tilsendt i posten, eller fått det rimeligere om hun/han omtaler produktet på bloggen sin?

En blogger trenger ikke samarbeidsavtale for å få produkter gratis mot litt reklamering.

Jeg trodde egentlig at bloggerne hadde copyright på egne bilder, men jeg tar kanskje feil? Caroline har muligens godkjent at hennes bilder kan brukes av andre bloggere?

Samme kan det være, hele diskusjonen mister sin troverdighet etterhvert. Og det er lenge siden jeg merket at "den enes død er den andres brød" er høyst gjeldende bloggerne imellom :laugh:

God fortsatt "diskusjon".

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvordan i all verden kan du vite om vedkommende har fått produktet tilsendt i posten, eller fått det rimeligere om hun/han omtaler produktet på bloggen sin?

En blogger trenger ikke samarbeidsavtale for å få produkter gratis mot litt reklamering.

Jeg trodde egentlig at bloggerne hadde copyright på egne bilder, men jeg tar kanskje feil? Caroline har muligens godkjent at hennes bilder kan brukes av andre bloggere?

Samme kan det være, hele diskusjonen mister sin troverdighet etterhvert. Og det er lenge siden jeg merket at "den enes død er den andres brød" er høyst gjeldende bloggerne imellom :laugh:

God fortsatt "diskusjon".

Jeg vet ikke om hun har fått noe eller ikke, som jeg og sa i mitt innlegg lenger oppe. Prøver bare å forklare frugull forskjellen.

Endret av Bond
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen annonselenker i innlegget jeg, kun linker til tidligere omtaler av kjoler, personer o.l.

Under første bilde i artikkelen (ikke hovedbildet, men i teksten) står der KOMMERSIELT SAMARBEID og de skriver de mottar provisjon fra nettbutikken.

Screenshot - her.

Endret av Nora Nordbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor svarer ikke mamsi på dette. Hun er da stadig her inne

Hvordan skulle hun oppdage at hun blir omtalt i en tråd hun ikke har deltatt i, hvis ingen spør direkte? Hun er neppe synsk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!! Det er ingen annonselenker i de innleggene og jeg fikk ikke betalt for å skrive dem :) så det er ikke reklame, nei :)

Hjertelig takk til frugull for å gå igjennom bloggen min på leting etter feil:) si ifra hvis du finner noen flere du blir skeptisk til, så skal jeg se på det. Alt jeg har fått betalt for er merket med annonse. Alle med annonselenker også. Jeg har også mailet et par av de innleggene til forbrukerombudet slik at de kunne se om jeg var innafor, og det var jeg.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cathrine Heienberg blir visst en gjenganger her - gårsdagens reklameinnlegg kun merket "ad" med kursiverte bokstaver til venstre øverst. Nesten umulig å få øye på.

http://www.cathinthecity.com/faces-of-new-york/

21 februar - reklameinnlegg kun merket "i samarbeid med..." - ikke lov iflg. FO:

http://www.cathinthecity.com/camilla-pihl-by-david-andersen/

Og innlegget under det igjen er det med Costume, som jeg nevnte tidligere.. Begynner å mistenke at CH er en skikkelig sleiping mht. annonsering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neimen har du sett på maken? Annette Haga likte også denne Costume-forsiden så godt at hun bare måtte gjøre den til midtpunktet i nyeste innlegg, helt uten reklamemerking, selvsagt:

http://stylista.no/blog/nettenestea/sunglasses-1

Både Cathrine Heienberg, Camilla Pihl og Annette Haga fant altså ut helt på egenhånd samme helg at akkurat dette bladet var så fint at de bare måtte gi det en fin plassering på bloggen....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om det gjelder andre regler for aviser?

Denne artikkelen i VG inneholder «KOMMERSIELT SAMARBEID» med en nettbutikk - se her - men den er ikke merket med «inneholder annonselenker» øverst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen har du sett på maken? Annette Haga likte også denne Costume-forsiden så godt at hun bare måtte gjøre den til midtpunktet i nyeste innlegg, helt uten reklamemerking, selvsagt:

http://stylista.no/blog/nettenestea/sunglasses-1

Både Cathrine Heienberg, Camilla Pihl og Annette Haga fant altså ut helt på egenhånd samme helg at akkurat dette bladet var så fint at de bare måtte gi det en fin plassering på bloggen....

Det skurrer godt at så mange har bilde av costume nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden ryddet for spekulasjoner og innhold hentet fra blogg.

Minner på at dersom man vil diskutere innhold på en blogg er det ikke greit å kopiere over hele innlegg - bruk linker til innholdet.

Mvh

Bond, forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om det gjelder andre regler for aviser?

Denne artikkelen i VG inneholder «KOMMERSIELT SAMARBEID» med en nettbutikk - se her - men den er ikke merket med «inneholder annonselenker» øverst.

Jeg vil også tro at det skal stå annonse øverst. Fikk ikke minmote en del pes for at de ikke merket innleggene sine for en stund tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også tro at det skal stå annonse øverst. Fikk ikke minmote en del pes for at de ikke merket innleggene sine for en stund tilbake?

Har ikke fått det med meg… hvornår var det, og hvorfra kom kritikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått det med meg… hvornår var det, og hvorfra kom kritikken?

Jeg hørte bare samboeren snakke om det da jeg nevte denne tråden for henne, så vet ikke så mye om det, men skal google litt og se om jeg kan finne tilbake til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...