Criador Skrevet 10. juli 2015 #481 Del Skrevet 10. juli 2015 (endret) http://www.komikerfrue.no/2015/07/10/everyday-musthaves/ingen merking her.. Må vel merke selv om det er hennes egen nettbutikk hun reklamerer for eller? Ikke sikkert alle vet den drives av henne..? edit: never mind, kom frem da jeg skrudde av ad block. :D Endret 10. juli 2015 av Criador 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
superdupermeg Skrevet 10. juli 2015 #482 Del Skrevet 10. juli 2015 http://www.komikerfrue.no/2015/07/10/everyday-musthaves/ingen merking her.. Må vel merke selv om det er hennes egen nettbutikk hun reklamerer for eller? Ikke sikkert alle vet den drives av henne..? Står sponset innlegg helt øverst:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 10. juli 2015 #483 Del Skrevet 10. juli 2015 (endret) - Endret 11. juni 2018 av Hold the door Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Criador Skrevet 10. juli 2015 #484 Del Skrevet 10. juli 2015 Aha, derfor jeg ikke ser det... Så teit! Jeg har så klart adblock.. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 11. juli 2015 #485 Del Skrevet 11. juli 2015 På United Bloggers-bloggene (i alle fall denne, men jeg tror det gjelder alle) så vises ikke merkinga dersom man bruker adblock o.l. Når jeg skrur av adblock så står det "sponset innlegg" øverst. UB har blitt gjort oppmerksom på dette mange ganger, men virker ikke som det er et prioritert problem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 11. juli 2015 #486 Del Skrevet 11. juli 2015 Til UB sitt forsvar så er det ikke sikkert det er så enkelt å endre på, men man får håpe de jobber med saken iallfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 11. juli 2015 #487 Del Skrevet 11. juli 2015 Til UB sitt forsvar så er det ikke sikkert det er så enkelt å endre på, men man får håpe de jobber med saken iallfall. Bloggerne kan jo skrive "annonse" i toppen av selve innlegget i stedet for å bruke den egne "merkelappen" som ikke synes med ad block? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 12. juli 2015 #488 Del Skrevet 12. juli 2015 Bloggerne kan jo skrive "annonse" i toppen av selve innlegget i stedet for å bruke den egne "merkelappen" som ikke synes med ad block? Så enkelt kan det gjøres. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 12. juli 2015 #489 Del Skrevet 12. juli 2015 Så enkelt kan det gjøres. Men så var det dette med viljen igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pottah Skrevet 12. juli 2015 #490 Del Skrevet 12. juli 2015 Jeg synes faktisk at dere er littgranne vanskelige når dere forventer at reklame skal vises når dere har på adblock. Adblock fjerner endel av innholdet, og gjør vel også slik at bloggerne ikke får klikk. Hvorfor i all verden skal UB tilrettelegge for de som velger å ha på adblock? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 12. juli 2015 #491 Del Skrevet 12. juli 2015 (endret) Jeg synes faktisk at dere er littgranne vanskelige når dere forventer at reklame skal vises når dere har på adblock. Adblock fjerner endel av innholdet, og gjør vel også slik at bloggerne ikke får klikk. Hvorfor i all verden skal UB tilrettelegge for de som velger å ha på adblock? Fordi blogginnleggene ikke forsvinner, selvsagt. Det er kun reklamemerkingen som forsvinner, innleggene blir jo stående, i motsetning til rene annonser, bannerads og sånn. Enten må innleggene som er merket som reklame ikke vises i det hele tatt når man bruker adblock, eller så må det gå frem at det er er reklame , også sor den som bruker adbloc. Enkeltpenkelt! Endret 12. juli 2015 av pøbelsara 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pottah Skrevet 12. juli 2015 #492 Del Skrevet 12. juli 2015 Fordi blogginnleggene ikke forsvinner, selvsagt. Det er kun reklamemerkingen som forsvinner, innleggene blir jo stående, i motsetning til rene annonser, bannerads og sånn. Enten må innleggene som er merket som reklame ikke vises i det hele tatt når man bruker adblock, eller så må det gå frem at det er er reklame , også sor den som bruker adbloc. Enkeltpenkelt! Hadde det vært så enkeltpenkelt så hadde de mest sannsynlig fikser det med en gang. Joda, bloggerne kan skrive det inn manuelt, men jeg synes faktisk det ser bedre ut når de bruker de innebygde funksjonene. Ikke minst at det er mer tydelig. I tillegg har je vel rett i at bloggerne ikke får klikk med bruk av adblock? Når dere da sørger for å få innholdet uten "å gjøre dere fortjent til det" slik at bloggerne fortsatt får lønnen sin ( mye av lønnen består av annonseinntekter), så synes jeg heller ikke at dette er noe UB burde prioritere 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 12. juli 2015 #493 Del Skrevet 12. juli 2015 Hvordan hindrer Adblock at bloggerne får klikk? Man går fremdeles inn på bloggen og kommer opp i statistikken vel? Det er bare at banner-reklamer osv ikke vises.. Sophie Elise har begynt å skrive annonse i innleggene sine, men hun har nesten alltid et bilde først, eller en kort introtekst om noe annet, så "annonse", så selve innlegget der hun reklamerer for noe. Føler at det er å forsøke å vri seg unna eller gjøre det mer på sin måte..hun har jo uttrykt at hun synes hele greia med merking er dumt av folk å bry seg om.. hvorfor ikke bare merke det sånn som det skal gjøres? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pottah Skrevet 12. juli 2015 #494 Del Skrevet 12. juli 2015 Hvordan hindrer Adblock at bloggerne får klikk? Man går fremdeles inn på bloggen og kommer opp i statistikken vel? Det er bare at banner-reklamer osv ikke vises.. Sophie Elise har begynt å skrive annonse i innleggene sine, men hun har nesten alltid et bilde først, eller en kort introtekst om noe annet, så "annonse", så selve innlegget der hun reklamerer for noe. Føler at det er å forsøke å vri seg unna eller gjøre det mer på sin måte..hun har jo uttrykt at hun synes hele greia med merking er dumt av folk å bry seg om.. hvorfor ikke bare merke det sånn som det skal gjøres? Kan hende jeg har misforstått men jeg har forstått det som at det ikke blir registrert klikk når man bruker adblock. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 12. juli 2015 #495 Del Skrevet 12. juli 2015 Kan hende jeg har misforstått men jeg har forstått det som at det ikke blir registrert klikk når man bruker adblock. Vel... Hva er et klikk? Besøket registreres i statistikken, men muligens ikke som en visning av banneranonsen, og man kan selvfølgelig ikke klikke på bannerannonser man ikke ser. Derimot kan man klikke på lenker i blogginnlegget da dette bare er et vanlig blogginnlegg selv om det også er reklame. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pottah Skrevet 12. juli 2015 #496 Del Skrevet 12. juli 2015 Vel... Hva er et klikk? Besøket registreres i statistikken, men muligens ikke som en visning av banneranonsen, og man kan selvfølgelig ikke klikke på bannerannonser man ikke ser. Derimot kan man klikke på lenker i blogginnlegget da dette bare er et vanlig blogginnlegg selv om det også er reklame. Okei, da forstår jeg Uansett snyter dere jo bloggerne for en inntekt, så det blir jo litt som å kreve norsk undertekst på en film du ser på popcorntime. Ikke ulovlig å bruke adblock, men bloggerne mister potensielt en inntekt ved at sponsorene ikke vil gi like mye for banner-reklamer når færre ser dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 12. juli 2015 #497 Del Skrevet 12. juli 2015 Okei, da forstår jeg Uansett snyter dere jo bloggerne for en inntekt, så det blir jo litt som å kreve norsk undertekst på en film du ser på popcorntime. Ikke ulovlig å bruke adblock, men bloggerne mister potensielt en inntekt ved at sponsorene ikke vil gi like mye for banner-reklamer når færre ser dem. Jepp. Og det er jo en helt lovlig måte å gjøre det på, ergo blir det feil å kalle det å snyte bloggerne for inntekt. Bloggerne lever av leserne, og hvis blogglesere ikke vilha reklame, så får bloggerne forholde seg til det, det er jo leserne som er kundene. Jeg bruker forøvrig ikke adblock selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 12. juli 2015 #498 Del Skrevet 12. juli 2015 Okei, da forstår jeg Uansett snyter dere jo bloggerne for en inntekt, så det blir jo litt som å kreve norsk undertekst på en film du ser på popcorntime. Ikke ulovlig å bruke adblock, men bloggerne mister potensielt en inntekt ved at sponsorene ikke vil gi like mye for banner-reklamer når færre ser dem. Jeg har en treig pc som klikker av disse bannerne, så må nesten ha på adblock. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 12. juli 2015 #499 Del Skrevet 12. juli 2015 Jepp. Og det er jo en helt lovlig måte å gjøre det på, ergo blir det feil å kalle det å snyte bloggerne for inntekt. Bloggerne lever av leserne, og hvis blogglesere ikke vilha reklame, så får bloggerne forholde seg til det, det er jo leserne som er kundene. Jeg bruker forøvrig ikke adblock selv. Hvordan kan bloggerne leve av blogglesere uten reklame...? Pay per view? Blogg+. En ny og langt hardere bloggverden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 12. juli 2015 #500 Del Skrevet 12. juli 2015 Hvordan kan bloggerne leve av blogglesere uten reklame...? Pay per view? Blogg+. En ny og langt hardere bloggverden. Jepp. Kanskje det. Hvis leserne kjører massivt på med adblock, vil bloggverden måtte tilpasse seg. Sånn er livet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg