Gå til innhold

Bloggere og manglende merking av reklamec


Grønt blad

Anbefalte innlegg

Jeg er nok den som har nevnt henne flest ganger her inne.

Hun og Lene Orvik er de blant de mest leste bloggerne på United Bloggers hvor sjefen har lovet rett merking og en annen profesjonalitet over bloggerne. Derfor har jeg fulgt litt ekstra med på de to (og mange andre).

Uansett hvor mange tråder som lages på forumer forandrer ikke det saken at bloggere skal merke innlegg med sponsede produkter korrekt.

Ferdig snakka.

Å begynne å rakke ned på folk som synes de burde gjøre jobben sin rett er bare patetisk.

Enig, det er ikke greitt å rakke ned på folk bare fordi man vil at de skal følge regelverket.

En annen ting: Jeg skrev en tid tilbake om at reklamemerkingen hos United Bloggers ikke vises, hvis man bruker AdBlock. Jeg sendte de en mail om det, men den har de ikke svart på. De har heller ikke gjort noe for å rette opp i det. Jeg har tipset FO, og håper dette er noe de vil se på under tilsynet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bergensia

Team Solli-Anja har merket juice-innlegget med annonse på bloggen, men bildet på IG er (som vanlig) ikke merket. Hun redigerte teksten forrige gang hun ble gjort oppmerksom på at slike bilder med linker til sponsede innlegg også skulle merkes, så det er ikke uvitenhet her. Synes disse UB-bloggerne er ganske sløve på instagram...
http://instagram.com/p/3BIbMjMcOH/

red: ser noen andre har lagt inn en kommentar på bildet om det er en annonse, nå får vi se :plystre:

Endret av Bergensia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Team Solli-Anja har merket juice-innlegget med annonse på bloggen, men bildet på IG er (som vanlig) ikke merket. Hun redigerte teksten forrige gang hun ble gjort oppmerksom på at slike bilder med linker til sponsede innlegg også skulle merkes, så det er ikke uvitenhet her. Synes disse UB-bloggerne er ganske sløve på instagram...

http://instagram.com/p/3BIbMjMcOH/

red: ser noen andre har lagt inn en kommentar på bildet om det er en annonse, nå får vi se :plystre:

Og nå er teksten redigert og det står #reklame. Vet hun ikke at man kan se at det står redigert :rolleyes:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Og nå er teksten redigert og det står #reklame. Vet hun ikke at man kan se at det står redigert :rolleyes:

Så bra at hun har redigert teksten! Men det skal gjøres når bildet publiseres og det regner jeg med hun vet veldig godt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke noe grunn til å starte en egen tråd om dette, så jeg spør i denne tråden. Jeg ser noen ganger at bloggere skryter et produkt opp i skyene, uten at det er sponset. Nå sist Kristina Andersen, et helt innlegg om en ny yoghurt fra Tine. Lurer på om dette rett og slett er for å få oppmerksomheten dems, for å få i gang en avtale? Eller er det rett og slett allerede et samarbeid som ikke er merket? Jeg tolket innlegget som litt smiskete, et ønske om å få disse produktene og betaling for å skrive om dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe grunn til å starte en egen tråd om dette, så jeg spør i denne tråden. Jeg ser noen ganger at bloggere skryter et produkt opp i skyene, uten at det er sponset. Nå sist Kristina Andersen, et helt innlegg om en ny yoghurt fra Tine. Lurer på om dette rett og slett er for å få oppmerksomheten dems, for å få i gang en avtale? Eller er det rett og slett allerede et samarbeid som ikke er merket? Jeg tolket innlegget som litt smiskete, et ønske om å få disse produktene og betaling for å skrive om dem.

Jeg tenkte det samme som deg, men har du smakt disse yoghurtene? De er kjempegode!

Jeg er tilbøylig til å tro at KA rett og slett bare skriver som en blodfan her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt til å prøve dem, de ser gode ut. Kan jeg spørre om det er klumper i dem?

Kan godt være, som jeg akkurat skrev i tråden om FF, så kanskje dette bare er "fyll" til bloggen, heller flere innlegg av den typen, enn færre innlegg med innhold?

Det bare slo meg. Virket så merkelig med et helt innlegg om en yoghurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bergensia

Nei jeg tror ikke det, men jeg tror hun ønsker seg det.

Det står annonse både på bloggen og instagram..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat, det tror jeg kom etter jeg så det.

Stemmer. Det var ikke merket med annonse i sted.

Da tok vi feil begge to denne gangen, kompis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bergensia

Stemmer. Det var ikke merket med annonse i sted.

Da tok vi feil begge to denne gangen, kompis.

Ser bildeteksten på instagram er redigert etter bildet ble publisert, så det var nok en "glipp". Synes hukommelsen til disse bloggerne begynner å bli skremmende dårlig på instagrammerking.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer. Det var ikke merket med annonse i sted.

Da tok vi feil begge to denne gangen, kompis.

Det ser slik ut, kamerat. Hvordan var det med klumper i disse yoghurtene?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser slik ut, kamerat. Hvordan var det med klumper i disse yoghurtene?

Ops, beklager! Så ikke spørsmålet ditt i sted.

Ingen klumper. Er ingen ekspert på youghurt, men gresk youghurt er vel alltid klumpefri?

Uansett: herlig smak, og er 100% på linje med KA. Bare synd hun får betalt for å si det hun sier, mens jeg må gå på Kiwi å betale selv;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sophie Elise klarer nok engang ikke å merke innleggene...

Denne gangen er det reklame for Peptalk. Det står til og med at det er sponset lenger nedi i teksten, men at det er hennes egen mening.

Ingen merke på toppen overhode.

Link: http://sophieelise.blogg.no/1432667174_jeg_har_gjort_noe_utr.html

Har mye å gjøre i dag, men skal prøve å ta meg tid til å sende mail til FO

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...