Gjest smilejenta Skrevet 3. mars 2015 #61 Skrevet 3. mars 2015 (endret) Wikipedia vil ha det til at shiaene utgjør 10-14% på verdensbasis, omtrent det samme i Midt-Østen og Nord-Afrika, og at majoriteten av dem kommer fra fire land, som tilfeldigvis er blant våre største "leverandører" av innvandrere og flyktninger: India, Pakistan, Irak og Iran. Hahaha, wikipedia. Tror det nok er en grunn til at wikipedia ikke er lov å refere/sitere til når man har innleveringer og presentasjoner. ;-) Endret 4. mars 2015 av ninuska_
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #62 Skrevet 3. mars 2015 (endret) Hahaha, wikipedia. Tror det nok er en grunn til at wikipedia ikke er lov å refere/sitere til når man har innleveringer og presentasjoner. ;-) Du henviser vel kun til bibelen/koranen som en sikker kilde, du. Anonymous poster hash: 5da91...deb Endret 4. mars 2015 av ninuska_ 1
Gjest smilejenta Skrevet 3. mars 2015 #63 Skrevet 3. mars 2015 Wikipedia vil ha det til at shiaene utgjør 10-14% på verdensbasis, omtrent det samme i Midt-Østen og Nord-Afrika, og at majoriteten av dem kommer fra fire land, som tilfeldigvis er blant våre største "leverandører" av innvandrere og flyktninger: India, Pakistan, Irak og Iran. Som sagt tidligere du referte til wikipedia, noe som er fy-fy og som en i klassen min strøk på oppgaven sin for. For det andre, du har fått med deg at det er sija muslimer som er de mest ekstreme som dere fint liker å synonymisere med muslimer. Du vet at det er de som slår seg i hjelt til blods med kjetting på rygg, til og med sverd! Og det helt ned til 8 års alderen og spedbarn!!!! Så håper du har fått med deg at de utgjør en minimal del av islam? Æsj, gidder ikke å bruke tid på deg, wikipedia-mann, god natt. Hahahhahaa, wikipedia!!!
Gothminister Skrevet 3. mars 2015 Forfatter #64 Skrevet 3. mars 2015 Som sagt tidligere du referte til wikipedia, noe som er fy-fy og som en i klassen min strøk på oppgaven sin for. La meg tippe. Ungdomskolen, eller videregående? Ellers riktig det du sier om nettstedet. Ikke gyldig som dokumentasjon.
Mann 42 Skrevet 4. mars 2015 #65 Skrevet 4. mars 2015 Som sagt tidligere du referte til wikipedia, noe som er fy-fy og som en i klassen min strøk på oppgaven sin for. For det andre, du har fått med deg at det er sija muslimer som er de mest ekstreme som dere fint liker å synonymisere med muslimer. Du vet at det er de som slår seg i hjelt til blods med kjetting på rygg, til og med sverd! Og det helt ned til 8 års alderen og spedbarn!!!! Så håper du har fått med deg at de utgjør en minimal del av islam? Æsj, gidder ikke å bruke tid på deg, wikipedia-mann, god natt. Hahahhahaa, wikipedia!!! Hvem refererer du til, da, med din påstand om at shiaene utgjør sølle 4% av muslimene? Jeg redegjør i det minste for mine kilder.
Skvaldersjura Skrevet 4. mars 2015 #66 Skrevet 4. mars 2015 Hege Storhaug skriver igjen et godt sant innlegg om islam. Hege er den med mest kunnskap om islam i dette land og hun våger å fortelle sannheten. Noe politikerne styrer unna med tåkeprat, bortforklaringer osv. Hege stiller også kjente politikere ansvarlig for hvordan Norge har blitt. Bondevik, Brundtland, Willoch og Jagland. Der har du gjengen som bør stilles ansvarlig og få sine konsekvenser. http://www.dagbladet.no/2015/02/17/kultur/meninger/kronikk/debatt/terrorangrepet_i_kobenhavn/37763121/ Ta Islam på alvor? Hva om nordmenn begynte og ta seg selv på alvor snart? Det er allerede for sent og stoppe alle konfliktene. Jødedommen og Mohammedanismen har greid og dra med seg kampen inn i hele Europa. Den fastlåste situasjonen i Midtøsten har tvunget seg på oss i form av folkebevegelser som vi ikke har hatt noen kontroll på noensinne. Innvandring i hytt og gevær fra alle kanter av verden, kombinert med en blodig og religiøs feide mellom to parter som kun ser saken fra èn side, nemlig sin egen. Man kan da ikke være så blind og døv at man antar dette kommer til og avta over tid? Det kommer jo bare til og øke! Både i omfang og intensitet. Israel kommer til og fortsette og bombe palestina. Dette kommer til og skape enda flere "terrorister". Som i sin tur slår til overalt der de kommer til. Og Israel er kloke nok til og gjøre det vanskelig og komme til, så derfor går det utover dem som står uforberedt. Enkel logikk! 2
Gothminister Skrevet 4. mars 2015 Forfatter #67 Skrevet 4. mars 2015 Man kan da ikke være så blind og døv at man antar dette kommer til og avta over tid? Det kommer jo bare til og øke! Både i omfang og intensitet. Israel kommer til og fortsette og bombe palestina. Dette kommer til og skape enda flere "terrorister". Som i sin tur slår til overalt der de kommer til. Og Israel er kloke nok til og gjøre det vanskelig og komme til, så derfor går det utover dem som står uforberedt. Enkel logikk! Jo så blind og tøv er det mange i Norge som er. Sinte og aggressive blir dem også når man forsøker og få dem til og forstå. Så vi må nok regne med litt terror. Håpet er at det ikke rammer dem av oss som har stått i mot islam. Om det rammer PK eliten som traver i gatene for å beskytte islam, så bør man ikke bry seg spesielt. De har jo ønsket det. 1
ninuska_ Skrevet 4. mars 2015 #68 Skrevet 4. mars 2015 Tråden er ryddet for personangrep, krenkende utsagn og avsporinger, ninuska_, adm
Skvaldersjura Skrevet 5. mars 2015 #69 Skrevet 5. mars 2015 Jo så blind og tøv er det mange i Norge som er. Sinte og aggressive blir dem også når man forsøker og få dem til og forstå. Så vi må nok regne med litt terror. Håpet er at det ikke rammer dem av oss som har stått i mot islam. Om det rammer PK eliten som traver i gatene for å beskytte islam, så bør man ikke bry seg spesielt. De har jo ønsket det. La meg få minne om, at i Januar i år inngikk Putin en allianse med Iran! Det pågår nå et spill bak kulissene, for og stanse Israel militært, neste gang de viser agressivitet mot et naboland. Nethanyahu og Israelsk etterettning vet dette og har lagt ut på frierferd til USA. Hvis dette blir virkelighet, vil det ikke være snakk om å regne med LITT terror. Det blir "open season" i hele Europa.
Skvaldersjura Skrevet 6. mars 2015 #70 Skrevet 6. mars 2015 Jeg har alltid undret meg over hvorfor man skal respektere religiøse og religioner? Respekt handler om noe man har gjort seg fortjent til. Man får ikke respekt automatisk ved å være religiøs. Jeg tror folk egentlig mener å akseptere. Det er der forskjellen ligger. Ingen kan få min respekt uten at de har gjort seg fortjent til den, men min aksept kan de få. Var nylig på besøk hos en venninde, som dro meg med til big MAMA! Der lå jeg og slappet av mens de hylte og ba og ofret kyllinger og lam og sang og messet. Alt i skjønneste katolske orden. De spurte hva jeg syntes, og jeg svarte at jeg bare fikk akseptere dem og deres religion. Besynderlig og til tider grotesk var det ja, så ingen respekt, men jeg var på besøk og aksepterte deres "greie". Hadde de begynt og lade pistoler eller ta på seg belter med skumle runde kubber i, så hadde det ikke blitt noen aksept heller, da hadde det blitt beinflying ut døra og nedover bakken mot nærmeste dekning! Pussig opplevelse forresten... 1
Gothminister Skrevet 6. mars 2015 Forfatter #71 Skrevet 6. mars 2015 Det er der forskjellen ligger. Ingen kan få min respekt uten at de har gjort seg fortjent til den, men min aksept kan de få. Helt enig med deg i det.
Skvaldersjura Skrevet 6. mars 2015 #72 Skrevet 6. mars 2015 Helt enig med deg i det. Greit, men jeg greier ikke akseptere Islam heller, så lenge de forherliger drap og undertrykkelse.
WubWub Skrevet 7. mars 2015 #73 Skrevet 7. mars 2015 Hvoe har du dette i fra? Du kan ikke bare dikte opp ting? Du vet at 95% muslimer er sunni muslimer 4% sija?! Og 1% andre grener innenfor islam? Å guuuud, hvordan kan du tro at du bare kan dikte opp ting? Det her stemmer ikke. 10-14% er shia, ikke 4% som du hevder. Hvorfor dikter du opp ting som ikke har rot i virkeligheten? 1
Gjest Nikee Skrevet 7. mars 2015 #74 Skrevet 7. mars 2015 Tråden er blitt ryddet for personangrep samt svar til dette. Nikee, mod.
Example Skrevet 8. mars 2015 #75 Skrevet 8. mars 2015 Som sagt tidligere du referte til wikipedia, noe som er fy-fy og som en i klassen min strøk på oppgaven sin for. For det andre, du har fått med deg at det er sija muslimer som er de mest ekstreme som dere fint liker å synonymisere med muslimer. Du vet at det er de som slår seg i hjelt til blods med kjetting på rygg, til og med sverd! Og det helt ned til 8 års alderen og spedbarn!!!! Så håper du har fått med deg at de utgjør en minimal del av islam? Æsj, gidder ikke å bruke tid på deg, wikipedia-mann, god natt. Hahahhahaa, wikipedia!!! Sannheten er vel det at Wikpeida ofte er meget presist, i hvertfall på den engelske delen. I tillegg så ligger kilder på slike tall på bunn av artikkelen: http://www.pewforum.org/2009/10/07/mapping-the-global-muslim-population/ 1
Gjest smilejenta Skrevet 8. mars 2015 #76 Skrevet 8. mars 2015 Sannheten er vel det at Wikpeida ofte er meget presist, i hvertfall på den engelske delen. I tillegg så ligger kilder på slike tall på bunn av artikkelen: http://www.pewforum.org/2009/10/07/mapping-the-global-muslim-population/ Sannheten er vel at wikipedia ikke er godkjent når man driver på med utdanning. Men ok, beklager shia muslimer utgjør ikke 4% av islam de utgjør 10-13% (siterer din egen kilde) som fortsatt utgjør en minimal del av verdens 1,6 milliarder muslimer.
Example Skrevet 8. mars 2015 #77 Skrevet 8. mars 2015 Sannheten er vel at wikipedia ikke er godkjent når man driver på med utdanning. Men ok, beklager shia muslimer utgjør ikke 4% av islam de utgjør 10-13% (siterer din egen kilde) som fortsatt utgjør en minimal del av verdens 1,6 milliarder muslimer. Tror du ikke jeg vet det? Det at det ikke godtas som kilde, gjør ikke at det ikke kan brukes. Det er bare å gå omveien, og bruke kildene som wikipedia bruker. Latterlig at det klart beste oppslagsverket på nett skal bli sett ned på fordi lærere nekter å godta det. Jeg som student bruker wikipedia daglig for å sjekke småting. Er jeg i tvil om informasjonen, eller at informasjonen er kontroversiell, så bruker jeg flere kilder og kryssjekker det. Men bruker selvfølgelig aldri wikipeida som kilde ved innleverte oppgaver. At sjiamuslimer er i mindretall, det vet man jo, men det fortsatt mange mennesker. Det bor også flere muslimer i Kina enn det gjør i Syria, men det gjør vel ikke akkurat Syria til et ubetydelig land i dagens nyhetsbilde? 1
Gjest smilejenta Skrevet 8. mars 2015 #78 Skrevet 8. mars 2015 (endret) Tror du ikke jeg vet det? Det at det ikke godtas som kilde, gjør ikke at det ikke kan brukes. Det er bare å gå omveien, og bruke kildene som wikipedia bruker. Latterlig at det klart beste oppslagsverket på nett skal bli sett ned på fordi lærere nekter å godta det. Jeg som student bruker wikipedia daglig for å sjekke småting. Er jeg i tvil om informasjonen, eller at informasjonen er kontroversiell, så bruker jeg flere kilder og kryssjekker det. Men bruker selvfølgelig aldri wikipeida som kilde ved innleverte oppgaver. At sjiamuslimer er i mindretall, det vet man jo, men det fortsatt mange mennesker. Det bor også flere muslimer i Kina enn det gjør i Syria, men det gjør vel ikke akkurat Syria til et ubetydelig land i dagens nyhetsbilde? Wow, og du består disse innleveringene? Selvfølgelig bor det flere muslimer i Kina enn det gjør i Syria? Det skulle bare mangle! Du vet det finnes 1,4 millarder mennesker i Kina kontra 22 millioner mennesker i Syria? Endret 8. mars 2015 av smilejenta
Gjest smilejenta Skrevet 8. mars 2015 #79 Skrevet 8. mars 2015 Tror du ikke jeg vet det? Det at det ikke godtas som kilde, gjør ikke at det ikke kan brukes. Det er bare å gå omveien, og bruke kildene som wikipedia bruker. Latterlig at det klart beste oppslagsverket på nett skal bli sett ned på fordi lærere nekter å godta det. Jeg som student bruker wikipedia daglig for å sjekke småting. Er jeg i tvil om informasjonen, eller at informasjonen er kontroversiell, så bruker jeg flere kilder og kryssjekker det. Men bruker selvfølgelig aldri wikipeida som kilde ved innleverte oppgaver. At sjiamuslimer er i mindretall, det vet man jo, men det fortsatt mange mennesker. Det bor også flere muslimer i Kina enn det gjør i Syria, men det gjør vel ikke akkurat Syria til et ubetydelig land i dagens nyhetsbilde? For å ta igjen med samme mynt. Det bor 4 ganger så mange kristne i India som befolkningen til Norge, men det gjør vel ikke akkurat India til et mer kristent land enn Norge?
Example Skrevet 8. mars 2015 #80 Skrevet 8. mars 2015 Wow, og du består disse innleveringene? Selvfølgelig bor det flere muslimer i Kina enn det gjør i Syria? Det skulle bare mangle! Du vet det finnes 1,4 millarder mennesker i Kina kontra 22 millioner mennesker i Syria? Det er klart jeg består. Det går fint an å hente enkle fakta på wikipedia for å danne seg et bilde ting, og at wikipedia skal bomme på ting som innbyggertall, det er neppe vanlig, i hvertfall på den langt bedre engelske delen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå