Gå til innhold

Ta Islam på alvor.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor er imamene?

Hvorfor står aldri imamer frem i offentligheten for å forsøke å skape bånd mellom muslimer og resten av befolkningen og fordømme terror begått i deres religion? Hvorfor taler aldri imamer om forsoning og toleranse annet enn at resten av verden skal ha toleranse for nettopp dem?

Anonymous poster hash: 8c239...875

Vel, en gjeng imamer i Spania rottet seg sammen og kunngjorde at etter deres beste skjønn var ikke Osama bin Laden muslim. Eller, som vi ville sagt, de lyste ham i bann.

Det er vel noe?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, en gjeng imamer i Spania rottet seg sammen og kunngjorde at etter deres beste skjønn var ikke Osama bin Laden muslim. Eller, som vi ville sagt, de lyste ham i bann.

Det er vel noe?

Det har sikkert hatt stor betydning for verdens muslimer at en gjeng imamer fra Spania har deklarert en fatwa mot Bin Laden.

Det blir litt som en bannbulle utstedt av Kardinalen av Egersund - den får ikke riktig så stor global impact.

Interessant også at den kom etter bombene i Madrid i 2005, og ikke 4 år før, etter angrepene 9/11.

Sånn som teksten er formulert kunne det se ut for en "brun" som jeg at denne fatwaen har mer med å beskytte muslimer mot å bli assosiert med de som utfører terror enn det å faktisk, ubetinget, å bannlyse terroren selv.

Utdrag:

Heretofore we declare in good faith the following resolution:
1. That Islam rejects terrorism in all its manifestations, being the death or damage to innocent human beings or to their properties.
2. That Islam is the main victim of terrorist attacks made by some groups that falsely call themselves "Islamic", inasmuch as such attacks not only take the life of numerous Muslims, but because they also damage the image of Islam by fomenting feelings of islamophobia and serving the interests of the enemies of Islam.
3. That these groups try to conceal their deviation through falsehoods and manipulated interpretations of sacred texts, in an attempt to gain support among Muslims or to reclute new followers.
This fraud must be denounced with force by the wise people and leaders of Islam worldwide.
4. That those who commit terrorist acts violate Qur'anic teachings and thus turn apostates who have left Islam.
5. That the duty of every Muslim is to fight actively against terrorism, in accordance with the Qur'anic mandate that establishes the obligation to prevent corruption from overtaking the Earth.

Men, det er da en begynnelse, helt klart!

Skrevet

Ikke still spørsmålstegn ved hva en fra myndighetene har sagt er du snill..

Man kan ikke "stille spørsmålstegn"!!

• Liker 1
Skrevet

Hvor er imamene?

Hvorfor står aldri imamer frem i offentligheten for å forsøke å skape bånd mellom muslimer og resten av befolkningen og fordømme terror begått i deres religion? Hvorfor taler aldri imamer om forsoning og toleranse annet enn at resten av verden skal ha toleranse for nettopp dem?

Det gjør de da hele tiden...

• Liker 2
Skrevet

Tull og tøys. Det er Hege Storhaug som driver med tåkelegging når hun beskylder Islam for å være problemet. Det er menneskene som utgjør handlingene som er problemet, at de bruker Islam som begrunnelse for sin handlinger er irrelevant. Det eneste hun oppnår er å demonisere muslimer.

Det kan da se ut som om noen muslimer fint klarer å demonisere seg helt på egen hånd!!

Skrevet

Hege Storhaug skriver igjen et godt sant innlegg om islam. Hege er den med mest kunnskap om islam i dette land og hun våger å fortelle sannheten. Noe politikerne styrer unna med tåkeprat, bortforklaringer osv. Hege stiller også kjente politikere ansvarlig for hvordan Norge har blitt. Bondevik, Brundtland, Willoch og Jagland. Der har du gjengen som bør stilles ansvarlig og få sine konsekvenser.

http://www.dagbladet.no/2015/02/17/kultur/meninger/kronikk/debatt/terrorangrepet_i_kobenhavn/37763121/

Det utsagnet der tror jeg er noe av det dummeste jeg har lest på Kg på veldig lange tider....

• Liker 4
Gjest smilejenta
Skrevet

Hvor er imamene?

Har du f.eks. glemt imamene som gikk i første rad på demonstrasjonen mot terrorstaten IS?

Gjest smilejenta
Skrevet

Fordi de ikke fordømmer det

Les innlegget mitt over er du snill, spørsmålet er rettet mot deg også skjønner du.

Skrevet

Det utsagnet der tror jeg er noe av det dummeste jeg har lest på Kg på veldig lange tider....

Nå har vel ikke du den store kunnskapen til å vurdere dette da. Enkelte røde forsøker desperat og undergrave Hege Storhaug. De holder seg mer til Lars Gule. Det sier litt om den gjengen.

• Liker 3
Skrevet

Hun bare polariserer debatten og bidrar ikke på noen som helst positiv måte

Ofte hører man dette. Bidrar ikke i debatten på en positiv måte. Jeg under meg, hvem bestemmer hvordan en debatt skal være og hva og hvem definere positiv måte? Jeg mener Hege bidrar på en meget positiv måte i debatten om muslimer og islam, jeg synes SIAN bidrar på en meget positiv måte. Jeg mener Lars Gule, Støre bidrar på en meget negativ måte. Så hva andre måtte mene, det gir jeg en lang F i.

• Liker 3
Skrevet

Tull og tøys. Det er Hege Storhaug som driver med tåkelegging når hun beskylder Islam for å være problemet. Det er menneskene som utgjør handlingene som er problemet, at de bruker Islam som begrunnelse for sin handlinger er irrelevant. Det eneste hun oppnår er å demonisere muslimer.

Tror du man ville sagt det samme om ideologien som ABB sto/står for? Og nei, der skulle man virkelig ta et oppgjør med den ideologien og de menneskene som sto bak den. Islam er ideologien som står bak den terror og vold verden i dag opplever. Ja det er menneskene, men ideologien får dem til å handle. Ellers mener du da ikke nazismen er så farlig?

Skrevet

Å slutt nå med det der. ER ingen andre grupper som holder på sånn i like utsrakt grad.
  • Liker 3
Skrevet

Ryddet for personangrep og avsporinger, samt svar til dette.

- Avalon, mod

Skrevet

Å slutt nå med det der. ER ingen andre grupper som holder på sånn i like utsrakt grad.

Muligens bortsett fra katolikker og protestanter i Nord-Irland og baskere i Nord-Spania (baskerland, som de liker å kalle det). og Hvit Makt-tilhengere overalt. Og japanske dommedagssekter. Og Tjsetjsenske separatister. Og ukrainske opprørere.

• Liker 3
Skrevet

Muligens bortsett fra katolikker og protestanter i Nord-Irland og baskere i Nord-Spania (baskerland, som de liker å kalle det). og Hvit Makt-tilhengere overalt. Og japanske dommedagssekter. Og Tjsetjsenske separatister. Og ukrainske opprørere.

Som alle er outnumbered i forhold til islamistiske terrorister og terror-regimer med en faktor 100 til 1000!!

• Liker 2
Skrevet

http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/Per-Sandberg-knuser-Erna-Solbergs-drom-om-borgerlig-samling-7909237.html

Selve artikkelen er ikke verdt å lese, men nest alle kommentarer er spot on.

Jeg siterer bare noen få her:

• Mattmaapende for 9 timer siden

Det var rent ut fornøyelig å se Hareide miste alle sine illusjoner.
    Sånn er det når man i et helt liv har nektet å se realiteter, aldri tatt seg en øl med en meningsmotstander, og har lullet seg inn i sin kristelige trygghet.
    Som om han enda går på Folkehøyskole.

En sinna Hareide - det var ukens høydepunkt. Den naives kamp mot virkeligheten.
    Og Bondevik støtter opp under.

Hva gjorde egentlig disse politikerne våre?
    Bondevik, Brundtland, Stoltenberg, Willoch, Jagland, Brende og et utall andre ambassadører og fredsduer?

De var de perfekte stuegriser for WHO, UN, NATO, NOBEL og alle de andre som premierer offerviljen til disse politikerne med et liv i sus og dus - fremtiden for seg selv og familien for alltid sikret.

Det eneste offer de måtte gi er litt uro på østkanten i Oslo, men det er jo overkommelig - og helt sikkert verdt det.

Hvem blir den neste til å selge en bit av kulturen for sin egen velvære skyld?
    De står i kø - .

Svein Haugsvær

(min utheving)

• Ole Hansen for 4 timer siden

Her er det visste en KrF'er som ikke klarte å holde seg og avslørte strategien gitt:

Returavtalen med Afghanistan er et av de viktigste verktøyene Norge har for å redusere antallet asylsøkere til Norge. KrFs innvandringspolitiske talsmann Geir Toskedal sier til Klassekampen at resultatet kan bli flere flyktninger til Norge. – Det kan bli resultatet, og det er jo det motsatte av regjeringens politikk.

Anonymous poster hash: 2a6b6...fb8
  • Liker 1
Skrevet

Hahaha. Er du klar over hvor dum du framstår? Å omtale muslimer som en homogen gruppe er rett og slett idiotisk. Å sammenligne med andre "grupper" er meningsløst.
  • Liker 2
Skrevet

Hahaha. Er du klar over hvor dum du framstår? Å omtale muslimer som en homogen gruppe er rett og slett idiotisk. Å sammenligne med andre "grupper" er meningsløst.

Den som fremstår som dum er nok du.

Hun snakker om islamistiske grupper, ikke muslimer generelt.

Skrevet

De holder seg iallefall unna andre steder. Muslimene lager faen overalt

• Liker 2
Skrevet

Nå har vel ikke du den store kunnskapen til å vurdere dette da. Enkelte røde forsøker desperat og undergrave Hege Storhaug. De holder seg mer til Lars Gule. Det sier litt om den gjengen.

Så du mener virkelig at Hege er den med mest kunnskaper om Islam i Norge? Hva med alle muslimene, eller som dere kaller dem, terroristene i Norge da? Blir litt som å si at Ahmed Abdul Babar er den med mest kunnskaper om norske tradisjoner.

Haha!

Anonymous poster hash: 4c3d8...aae

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...