Gå til innhold

Ta Islam på alvor.

Fremhevede innlegg

Skrevet

For å ta igjen med samme mynt.

Det bor 4 ganger så mange kristne i India som befolkningen til Norge, men det gjør vel ikke akkurat India til et mer kristent land enn Norge? ;)

Et hvilket som helst land er mer kristent enn Norge. Norge er et av verdens mest sekulære land.

Videoannonse
Annonse
Gjest smilejenta
Skrevet

Et hvilket som helst land er mer kristent enn Norge. Norge er et av verdens mest sekulære land.

Et hvilket som helst land? Så da mener du Afghanistan også? Og pakistan? Og for å svare på spørsmålet mitt, India?

Skrevet

Et hvilket som helst land? Så da mener du Afghanistan også? Og pakistan? Og for å svare på spørsmålet mitt, India?

Gjett om jeg så den komme, da?

Det jeg SA, som du overså fullstendig, er at Norge som sådant er ikke noe kristent land. Det er en liten del av befolkningen som er det man kan kalle kristne. Kanskje 20% eller mindre. En like stor del av oss, innbefattet meg selv, er i praksis ateister, og de resterende 60% bryr seg ganske enkelt ikke noe særlig om religion.

Som de sier på Vestlandet: Det fins to typer folk: De som sitter på bedehuset og venter på at Jesus skal komme tilbake, og de som venter på at ølet skal gjære ferdig.

Gjest smilejenta
Skrevet

Gjett om jeg så den komme, da?

Det jeg SA, som du overså fullstendig, er at Norge som sådant er ikke noe kristent land. Det er en liten del av befolkningen som er det man kan kalle kristne. Kanskje 20% eller mindre. En like stor del av oss, innbefattet meg selv, er i praksis ateister, og de resterende 60% bryr seg ganske enkelt ikke noe særlig om religion.

Som de sier på Vestlandet: Det fins to typer folk: De som sitter på bedehuset og venter på at Jesus skal komme tilbake, og de som venter på at ølet skal gjære ferdig.

Det jeg SA, som du overså fullstendig, er at India har 4 ganger flere kristne som hele Norges befolkning og ikke Norges andel kristne.

Men uansett nå drøyer du poenget mitt, som i utgangspunktet var at det er en selvfølge at Kina har flere muslimer enn Syria da Kina er verdens mest befolkede land, noe Syria er langt i fra. Ergo: det blir feil å sette opp disse landene mot hverandre og man må derfor se på andel av befolkningen for å determinere hvordan landet stiller seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...