Gå til innhold

Det er så mange som setter hunder foran mennesker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Disse dyrene er livsfarlige og man kan aldri stole helt på at en gorilla eller en sjimpanse en dag vil angripe og drepe deg.

Har du sett på nyhetene i det siste eller? Om det er noen som er livsfarlige, er det mennesker!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyr er viktig for oss ,og har en stor nytteverdi i vårt moderne samfunn. Den har også hatt en større verdi tidligere historisk sett. Nå er det sånn at veldig mange dyr er underdanig oss mennesker - vi kan også diskutere om det vi gjør med dyr er moralsk og etisk riktig, men det er en annen diskusjon.

Uten at jeg er noe som helst filosof så kan jeg strekker meg til å forklare hvorfor vi verdsetter mennesker høyere enn dyr, med at mennesket har en overlegen intelligens og evnen til refleksjon. Dyr agerer på instinkt og enkle emosjoner i motsetning til mennesket.

Jo mer det forskes på , jo mer finner de ut av følelsesaspektet til dyr. De skjønner mer enn vi noen gang hadde trodd.

Disse dyrene er livsfarlige og man kan aldri stole helt på at en gorilla eller en sjimpanse en dag vil angripe og drepe deg.

Det er mye større sjanse her i verden å bli drept av medmennesker enn av dyr. Flere mennesker dør hver dag pga andre mennesker enn vi gjør av dyr.

Nå er jeg egentlig ikke på ene eller andre siden av denne diskusjonen, men jeg skjønner at folk velger det som står de selv nærmest. Det er helt naturlig det også.

Hva norske lov sier, har veldig lite å si når man handler på instinkt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå har vi heldigvis blitt et samfunn som kan distansiere oss, til en viss grad, fra primitive biologiske trekk. Anonymous poster hash: 773a5...0e8

Samfunnet handler om å overleve og få barn. Det er jo nesten litt komisk at så mange ikke forstår at denne diskusjonen i realiteten er et bevis for hvor mye genene styrer oss.

At folk blir så utrolig sinte og provoserte over at noen kunne velge et dyr av en annen art foran vår egen art er bare logisk med tanke på evolusjonsteorien.

Anonymous poster hash: 5d373...d4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnet handler om å overleve og få barn. Det er jo nesten litt komisk at så mange ikke forstår at denne diskusjonen i realiteten er et bevis for hvor mye genene styrer oss.

At folk blir så utrolig sinte og provoserte over at noen kunne velge et dyr av en annen art foran vår egen art er bare logisk med tanke på evolusjonsteorien.

Anonymous poster hash: 5d373...d4f

Mennesker liker å tenke at de ikke er instinktstyrt, men vi er jo det, til en stor grad.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse dyrene er livsfarlige og man kan aldri stole helt på at en gorilla eller en sjimpanse en dag vil angripe og drepe deg.

Ta en liten titt i verden både nå og før, så ser du at det dyret som gjør mest skader på mennesker, er andre mennesker.

Anonymous poster hash: ace2b...cb0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man får faktisk beskjed om at man IKKE skal gå inn i brennende hus som er overtent, sa de på brannkurs på jobben min.

Ikke glem at på nettet er alle hverdagshelter som kaster seg inn i flammer for å redde barn, dyr og bestemødre...

Anonymous poster hash: ace2b...cb0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

MEN det trenger ikke å gå utover katten. Hevnlystenhet er en utrolig stygg egenskap. Men jeg skjønner at man reagerer når det blir snakket som om et barn ikke er noe som helst, bare avkommet til et annet menneske.

Syns tortur og lidelse er ille og se uansett om det er en voksen, barn eller et dyr. Aller verst er barn og dyr.

Alle arter setter sine foran andre, stort sett!

Ja. er enig i det. Siterte før jeg registrerte det bestiale mot katten, men gadd ikke endre innlegget etter posting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at det blant noen er så liten forståelse for at man kan knytte seg like tett til et dyr som de gjør til barna sine.

Jeg har både barn og hund, og selv om jeg elsker hunden min, hadde jeg reddet et menneske før hunden, særlig hvis det var et barn. Uansett hvem sitt barn det var. Folk som i fullt alvor sier de hadde reddet et dyr på bekostning av et barn, har mangelfullt utviklede sjelsevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både barn og hund, og selv om jeg elsker hunden min, hadde jeg reddet et menneske før hunden, særlig hvis det var et barn. Uansett hvem sitt barn det var. Folk som i fullt alvor sier de hadde reddet et dyr på bekostning av et barn, har mangelfullt utviklede sjelsevner.

Jeg mener ikke det, ettersom å redde sitt barn og sitt dyr først, er naturlig i mine øyne.

Ikke glem at på nettet er alle hverdagshelter som kaster seg inn i flammer for å redde barn, dyr og bestemødre...

Anonymous poster hash: ace2b...cb0

Jo, det er sant, men folk dør også av uvettig "hjelp"

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må være en person med psykopatiske trekk.

Helt enig, og legg merke til antall plusspoeng denne AB`eren fikk.

Skremmende, ikke mye annet å si til sånt!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en liten titt i verden både nå og før, så ser du at det dyret som gjør mest skader på mennesker, er andre mennesker.

Anonymous poster hash: ace2b...cb0

Nei det er det vel myggen som gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tør jeg vedde på at du ikke har noen barn.

Tro meg, de aller fleste i denne tråden som omfavner dyr foran mennesker har ikke barn. Og åpner du en av "Jeg ønsker ikke barn", "han vil ha barn, ikke jeg", "Vil ikke ha barn"-trådene, så er jeg temmelig skråsikker på at om du sammenlikner nickene vil de stemme faretruende bra.

I tillegg er såklart aldersnivået svært avgjørende også. De fleste voksne mennesker skjønner hvor valget står den dagen de blir eksponert for en situasjon der de må redde noen, dyr eller mennesker, og hvem av disse som naturligvis kommer først i rekka.

Unge mennesker vet knapt hva døden dreier seg om, og lever i en virkelighetsfjern oppfatning om at alt med pels og store søte øyne må vernes om med alle midler, mens menneskeunger bare betyr dritt, forstyrrelser, skriking og frarøvelse av viktig egentid.

Diskusjon om et såpass seriøst tema egner seg dårlig på dagens KG

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tro meg, de aller fleste i denne tråden som omfavner dyr foran mennesker har ikke barn. Og åpner du en av "Jeg ønsker ikke barn", "han vil ha barn, ikke jeg", "Vil ikke ha barn"-trådene, så er jeg temmelig skråsikker på at om du sammenlikner nickene vil de stemme faretruende bra.

I tillegg er såklart aldersnivået svært avgjørende også. De fleste voksne mennesker skjønner hvor valget står den dagen de blir eksponert for en situasjon der de må redde noen, dyr eller mennesker, og hvem av disse som naturligvis kommer først i rekka.

Unge mennesker vet knapt hva døden dreier seg om, og lever i en virkelighetsfjern oppfatning om at alt med pels og store søte øyne må vernes om med alle midler, mens menneskeunger bare betyr dritt, forstyrrelser, skriking og frarøvelse av viktig egentid.

Diskusjon om et såpass seriøst tema egner seg dårlig på dagens KG

Man går på person og er nedlatende når man ikke klarer å argumentere skikkelig. Noe du gjør her.

Jeg har både barn, er over tretti og opplevd dødsfall på nært hold. Men allikevel klarer jeg helt fint å innse at mennesker ikke nødvendigvis har høyere verdi enn andre dyr.

Anonymous poster hash: 5d373...d4f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man går på person og er nedlatende når man ikke klarer å argumentere skikkelig. Noe du gjør her.

Jeg har både barn, er over tretti og opplevd dødsfall på nært hold. Men allikevel klarer jeg helt fint å innse at mennesker ikke nødvendigvis har høyere verdi enn andre dyr.

Anonymous poster hash: 5d373...d4f

Jaha? Hvor befinner så personen du mener jeg er nedlatende overfor, i det jeg skriver? Ikke har jeg nevnt noen konkret ved nick, og hva AB`ere gjelder kan det vel neppe bli mer bortgjemt, feigt og dermed umulig å konkretisere?

Mine videre skriverier var vel ellers argumentasjon god nok, der jeg hentyder at psykelig omfavnelse av dyr i en grad at de kommer før mennesker i en rednings-situasjon, er noe jeg mener hører uvitende/ansvarsløse ungdommer til, mens voksne mennesker skjønner rekkefølgen i dette.

Så får det jo evt. bli opp til deg å føle på hvor du passer inn i dette, skjønt selv mener jeg jo at man i høyeste grad er voksen etter å ha passert 30

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde unnlatt å redde mitt barn til fordel for din egen katt, hadde du vel først og fremst havnet i fengsel fordi vi har lover mot å la vær å hjelpe mennesker om man kan. Deretter hadde jeg besøkt deg i fengselet med katten din og en kniv, så hadde jeg sløyet den foran deg. Helt dønn seriøst.

Mother of the year? :hjerte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jaha? Hvor befinner så personen du mener jeg er nedlatende overfor, i det jeg skriver? Ikke har jeg nevnt noen konkret ved nick, og hva AB`ere gjelder kan det vel neppe bli mer bortgjemt, feigt og dermed umulig å konkretisere?

Mine videre skriverier var vel ellers argumentasjon god nok, der jeg hentyder at psykelig omfavnelse av dyr i en grad at de kommer før mennesker i en rednings-situasjon, er noe jeg mener hører uvitende/ansvarsløse ungdommer til, mens voksne mennesker skjønner rekkefølgen i dette.

Så får det jo evt. bli opp til deg å føle på hvor du passer inn i dette, skjønt selv mener jeg jo at man i høyeste grad er voksen etter å ha passert 30

Du kommer kun med meningerog påstander uten argument.

Og du kommer med personangrep mot de som har andre meninger enn deg. Og mot anonyme brukere, noe som ikke er lov her inne.

Anonymous poster hash: 5d373...d4f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer kun med meningerog påstander uten argument.

Og du kommer med personangrep mot de som har andre meninger enn deg. Og mot anonyme brukere, noe som ikke er lov her inne.

Anonymous poster hash: 5d373...d4f

Kall det hva du vil, det blir uansett peanuts ifht holdningene du og dine likesinnede har til trådens tema!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall det hva du vil, det blir uansett peanuts ifht holdningene du og dine likesinnede har til trådens tema!

Igjen; absolutt ingen argumenter.

Anonymous poster hash: 5d373...d4f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen; absolutt ingen argumenter.

Anonymous poster hash: 5d373...d4f

Hva i helvete mener du trengs av argumenter for å ha den fornuftige tankegangen at mennesker kommer først når valget står i å redde dyr eller mennesker??

Dette er faktisk ikke et tema det er realistisk, fornuftig eller forsvarlig å diskutere en gang, da det alltid tiltrekker seg folk på feil side (i skyggen av anonymiteten det gir å befinne seg på et nettforum), mens motparten hele tida må innta forsvarsposisjon overfor disse, og resultatet ser man her, hvor bl.a. du maser oppatt og oppatt om de jævla argumentene dine!

Kort og godt, det finnes ingen argumenter for verken det ene eller det andre, kun sunn fornuft, empati overfor våre medmennesker, arts-solidaritet og et hav av andre synonymer som taler for at mennesker kommer foran dyr!!

Nå håper jeg virkelig du klapper igjen brødmøla. Jeg har i utgangspunktet svært lite til overs for folk med dine holdninger, men har likevel prøvd å holde tonen saklig og kontrollert, til nå. Nå gadd jeg imidlertid ikke å være høflig lenger, og med det er mitt siste ord til deg skrevet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...