Gå til innhold

Spørsmål til vaksinefantastene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Morsomt at du sier kildekritikk er mangelvare hos vaksinemotstandere (det stemmer jo), samtidig som du påstår HPV er på eksperimentstadiet (som er helt koko). :ler:

Anonymous poster hash: d5994...308

HPV er etter hvert gitt til så mange at det vel må være en av de vaksinene som er best dokumentert mhb på trygghet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye enig og uenig i ditt gode innlegg. Det er godt å se at det er reflekterte mennesker her.

Vi er nok litt uenig om vaksinen reddet så mange liv, vi er også uenig om hva slags hysteri det var og hvem som skapte dette. Jeg sitter på litt annen informasjon, men av personhensyn kan jeg ikke legge dette ut (dumt av meg og delta i denne debatten, beklager det)

En vanlig influensa tar livet av mellom 1000 til 1500 hvert år, hevder enkelte, vi vet ikke det riktige tallet. Men opp mot 1000 og mer er rimelig sikkert. Legger ved linker på dette. Noen vil sikkert si at kildene er dårlige, men det spiller ingen rolle. Alle som har litt kunnskap vet at influensa tar så pass med liv årlig.

http://forskning.no/aldring-vaksiner/2014/01/vinteren-tar-livet-av-folk

http://www.nettavisen.no/nyheter/2739294.html

http://www.nrk.no/livsstil/vanlig-influensa-tar-flere-liv-1.6862412

Du henger jo ikke med i det hele tatt.

Alle VET at det dør mange av influensa hvert år.

MEN dette er eldre folk som gjerne har dårlig helse fra før. En ung og frisk person dør ikke av sesonginfluensa.

Under svineinfluensaen døde unge, tilsynelatende friske mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har da ulike syn på feil eller ikke. Jeg forholder meg ikke til hva du måtte mene om det. Det er dokumentert at leger var kritiske og jeg vet at flere mottok trusler. Så for du tro på det, eller ikke. Det er flott at du er kritisk. Det er jeg selv.

Alle har rett til sine egne meninger, men ikke til sine egne fakta. Dette med trusler om å miste lisensen er noe du nesten må dokumentere, dersom det er en påstand du vil fortsette å fremsette. At flere leger var skeptiske, er vi kjent med. Det var også annet helsepersonell som var skeptiske, og ikke ville ta vaksinen selv om de faktisk var en høyrisikogruppe, og kritiske for beredskapen på sykehusene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har rett til sine egne meninger, men ikke til sine egne fakta.

Fakta kan alltid diskuteres. Som vi nå også ser etter vaksinasjonen i 09.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fakta kan alltid diskuteres. Som vi nå også ser etter vaksinasjonen i 09.

Dokumenterbare fakta. Og nei, det er selve kjennetegnet på et faktum at det IKKE kan diskuteres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne vaksiner er vel mest aktuelt for de fleste når de skal reise til områder der disse sykdommene fortsatt florerer. Jeg måtte ta noen vaksiner da jeg reiste til Asia for noen år siden, og jeg mener jeg fikk de du nevner, samt en hepatitt-vaksine. Hep A spres gjennom avføring, og kan derfor smitte pga dårlig håndhygiene.

Voksne bør revaksinere seg uansett. Polio er f eks utryddet i Norge, men vi har en stor gruppe norsk-pakistanere som reiser mellom Pakistan og Norge jevnlig. Pakistan har den høyeste forekomsten av polio i verden og det er en svært smittsom sykdom. Så revaksinasjon er alltid viktig.

Anonymous poster hash: 87dfa...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dokumenterbare fakta. Og nei, det er selve kjennetegnet på et faktum at det IKKE kan diskuteres.

Man skulle jo tro det da. Men i den medisinske verden, er det alltids rom for diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skulle jo tro det da. Men i den medisinske verden, er det alltids rom for diskusjon.

Det der er bare en tom floskel uten relevans for det som diskuteres. Enten kan du dokumentere at det ble fremsatt trusler om at leger ville bli fratatt sin autorisasjon pga kritikk av svineinfluensavaksinen, eller så kan du det ikke. Du kan ikke fremsette en såpass alvorlig anklage uten at du kan underbygge den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er bare en tom floskel uten relevans for det som diskuteres. Enten kan du dokumentere at det ble fremsatt trusler om at leger ville bli fratatt sin autorisasjon pga kritikk av svineinfluensavaksinen, eller så kan du det ikke. Du kan ikke fremsette en såpass alvorlig anklage uten at du kan underbygge den.

Har du ikke fått med deg hva jeg har skrevet til deg tidligere? Jeg har til og med gitt meg selv kritikk for at jeg tok det opp. Er det noe galt med enkelte her? Man må jo undere seg. Jeg har redegjort for dette. Jeg sitter på dokumentasjon og jeg trodde de fleste faktisk hadde fulgt så pass med at dette var kjent. Men jeg tok feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt om leger som har blitt truet med å bli fratatt lisens pga vaksineanbefalinger. (Selv om jeg kan se at å fraråde vaksiner er såpass uvintenskapelig at det burde være en risiko.)

Hvilken posisjon har du som sitter på denne dokumentasjonen som ikke engang leger har?

Forøvrig er det stor forskjell på barnevaksinasjonsprogrammet og en pandemivaksine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken posisjon har du som sitter på denne dokumentasjonen som ikke engang leger har?

Jeg kjenner en lege personlig i min hjemby som var sterk i sin kritikk til vaksinasjonen i 09. Han ble truet om å holde kjeft, først av kommunelegen og så av fylkeslegen. Det var også et par andre leger i landet som fikk samme trusler. Min feil at jeg tok dette opp i tråden, tenkte meg ikke om. For selvsagt burde det dokumenteres. Men det kan jeg ikke, pga. personvern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke forstår at man ikke alltid kan legge ut det man sitter på av dokumentasjon på nett. De kaller jeg mindre begavet. Folk som heller ikke husker galskapen i 09, de er nok unge, eller rett slett ikke helt med.

Folk som påstår at de er de eneste som sitter på dokumentasjon, er som regel nyhetsspeilere.

Eller full av løgn.

Eller begge deler.

Jeg stemmer for den siste dér (altså, for å hjelpe deg litt lettere igjennom alternativerne) den med begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som påstår at de er de eneste som sitter på dokumentasjon, er som regel nyhetsspeilere.

Eller full av løgn.

Eller begge deler.

Jeg stemmer for den siste dér (altså, for å hjelpe deg litt lettere igjennom alternativerne) den med begge deler.

Beklager, jeg kan ikke ta deg alvorlig. Jeg har besvart alle spørsmål rundt dette og gitt meg selv kritikk. Så for du og andre tro hva dere vil. Jeg får ikke gjort så mye med det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du ikke fått med deg hva jeg har skrevet til deg tidligere? Jeg har til og med gitt meg selv kritikk for at jeg tok det opp. Er det noe galt med enkelte her? Man må jo undere seg. Jeg har redegjort for dette. Jeg sitter på dokumentasjon og jeg trodde de fleste faktisk hadde fulgt så pass med at dette var kjent. Men jeg tok feil.

Du sitter ikke på dokumentasjon i en form som kan fremlegges her iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sitter ikke på dokumentasjon i en form som kan fremlegges her iallfall.

Jeg kan ja. Men det ville vært uetisk og medføre konsekvenser. Som sagt, helt idiotisk av meg å skrive dette på et forum, når jeg ikke kan dokumentere det. Men i farta så tenkte jeg ikke over det. Legger meg flat for kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en lege personlig i min hjemby som var sterk i sin kritikk til vaksinasjonen i 09. Han ble truet om å holde kjeft, først av kommunelegen og så av fylkeslegen. Det var også et par andre leger i landet som fikk samme trusler. Min feil at jeg tok dette opp i tråden, tenkte meg ikke om. For selvsagt burde det dokumenteres. Men det kan jeg ikke, pga. personvern.

Dette er annenhånds opplysninger.Det er ikke dokumenterbart og du kan derfor ikke forvente at folk skal tro på deg.

Anonymous poster hash: 58bb4...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har faktisk aldri tenkt over å revaksinere meg som voksen. Nå har jeg aldri brydd meg noe særlig med å sette meg inn i vaksinedebatter o.l, jeg tok bare de jeg fikk da jeg var yngre.

Hvilke er det man bør ta på nytt? Og koster det mye? Gjør man dette hos fastlegen? Har ikke vært hos lege på mange år så derfor disse spørsmålene.

Anonymous poster hash: 82d69...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er annenhånds opplysninger.Det er ikke dokumenterbart og du kan derfor ikke forvente at folk skal tro på deg.

Anonymous poster hash: 58bb4...c2f

Kunne vært veldig fint om folk faktisk leser det jeg har skrevet. Det blir uryddig og hele tiden gjenta seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk aldri tenkt over å revaksinere meg som voksen. Nå har jeg aldri brydd meg noe særlig med å sette meg inn i vaksinedebatter o.l, jeg tok bare de jeg fikk da jeg var yngre.

Hvilke er det man bør ta på nytt? Og koster det mye? Gjør man dette hos fastlegen? Har ikke vært hos lege på mange år så derfor disse spørsmålene.

Anonymous poster hash: 82d69...03d

Alt i ett-sprøyte mot kikhoste/difteri/stivkrampe/polio bør tas hvert 10. år. Jeg tok det i forbindelse med at jeg skulle ut og reise og det kostet bare noen hundre kroner. Spør på legekontoret ditt om du kan ta det der, ellers vet de hvor du skal henvende deg.

Anonymous poster hash: 87dfa...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er omtalt i media.

Det har du ikke klart å dokumentere. Tvert imot, forsøket ditt på å dokumentere påstanden viste seg å være en diger bløff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...