Gå til innhold

Poppsilopp skal plutselig ha tvillinger ❤️

Poppsilopp

Anbefalte innlegg

Både bt og urinprøven var fin i dag, så det er jo kjempe bra :)

Begynner nesten å lure på om mannen skal få rett med 28. altså. For det første så har jeg vært sånn på do tre ganger i dag. Har vært veeeldig trøtt i hele dag, sov til halv tolv, sov fra 16-18, og nå er jeg kjempe trøtt igjen. I tillegg føler jeg meg kvalm og uggen. Så kanskje dette er kroppen sin måte å gjøre seg klar på. Hvem vet :vetikke: 

Edit: glemte å nevne at nå er jeg i uke 39 i dag :strix: Tenk, en uke igjen (i teorien i hvertfall :fnise: ). 

Endret av Poppsilopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Epidural anbefales altså.. Hvis du får lyst på det liksom.  Jeg koste meg med både det og lystgass,  og fødselen ble ikke lengre eller mer komplisert av det.  Kjente ikke nåla heller, det var faktisk det jeg hadde grua mest for når jeg tenkte på fødsel.  

Også tror jeg at han (?)  kommer 28 jeg også!  Lykke til, og gled deg!  Du skal gjennom noe som er så vondt at kroppen din sletter det fra hukommelsen etterpå, jeg gleder meg til neste gang.  Også er det verdens fineste premie,  det går ikke ann å beskrive hvor utrolig kult og bra det er å bli mamma.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at jeg kanskje ordla meg litt feil. De sier at epidural ikke gjør noen ting med hvor lang tid det tar. Nettopp fordi "friske, normale" fødende bruker like lang tid gjennomsnittlig som en uten epidural, MEN siden epiduralen må ta med alle som får epidural inkl de som blir satt i gang/høyrisiko svangerskap osv så får epiduralen dårlig rykte på seg nettopp fordi folk tror den utsetter/hemmer fødselen, noe den ikke gjør. Den eneste grunnen til at det blir sagt slik er fordi alle må med i den store forskningen. Men for deg som er en helt normal, gjennomsnittlig fødende vil den sannsynligvis ikke spille noen rolle. :) 
Du kan derfor hvis du har lyst, men er bare redd for at fødselen skal utsettes noe ta epidural med GOD samvittighet. Mener forskning.no hadde en ganske lang artikkel om dette, om du vil lese. Og den visste til at de fødslene som blir tunge og kompliserte MÅ ofte ha epidural, derfor tror jordmødre/annet helsepersonell at utvider tiden for normale fødende også. 
Jaja, nok epidural snakk for meg :P 

Enig med Porcelain, jeg gleder meg til neste fødsel :) Epidural er fantastisk om du vil ha det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg i hvert fall ikke være redd for epidural. Skal være åpen for alt :) 

Obs, obs! Klageinnlegg på vei.

Har hatt en fryktelig natt i natt. For det første så har jeg omtrent ikke sovet i natt. Var oppe på do sikkert 7 ganger, fordi hver gang jeg våkner av det helvetes bekkenet så må jeg jo også selvfølgelig på do. Og det å komme seg opp av senga er jo enda vondere enn å snu seg. Og når jeg har kommet meg opp av senga bruker jeg en halv evighet på å vagge meg ut på do, før jeg vagger meg tilbake og velter tilbake i senga. I tillegg har jeg hatt verdens verste drøm i natt. Drømte at jeg reiste meg fordi jeg kjente at vannet kom til å gå, så kjente jeg at hodet kom ut mellom beina. Så sto jeg på gulvet mens mannen hjalp meg å få han ut. Og når han kom ut så var han død. Så prøvde vi å gjenopplive han. Men det gikk ikke. Så da lå vi med han mellom oss i senga, og var helt knuste begge to. Når jeg ringte føden (hvorfor jeg ringte føden og ikke 113 aner jeg ikke) så fikk jeg ikke noe hjelp. Det føltes så fryktelig virkelig ut. Men etter en stund så jeg at han bevegde på øynene, så da fortsatte vi meg gjenopplivning, og da våknet han til. Men han gråt fortsatt ikke. Men det var så godt at han var i live. Når jeg våknet så var jeg jo kjempe redd og drømmen satt skikkelig i kroppen. Så jeg ble liggende kjempe lenge å kjenne etter at han hadde det bra. Resten av nattens søvn ble ganske preget av det. Og resten av dagen har også blitt preget av det. Drømmen kjenner jeg godt enda, og så føler jeg meg sånn skikkelig dagen derpå på grunn av for lite søvn. Har heldigvis fått meg en time på puta nå på dagen i hvert fall, og det hjelper jo litt på :) Men off så skremmende og unødvendig å måtte ha sånne drømmer nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du også skrevet opp @Porcelain , så drøyer jeg litt til før jeg stryker deg ut @Saltsild :fnise: 

Tippeliste:strix: :

Popsilopp: 15.01 

Lille frosk: 20.01

Saltsild: 27.01

Popsilopp mannen og Porcelain: 28.01

Kakaoen: 01.02

Askmeagain89: 03.02

ivf-termin: 04.02

j86: 05.02

Missdior: 06.02

Juliane: 06.02

LilleMy og Shinigami: 10.02

Kaffemor: 14.02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en drøm og for en natt!! På grunn av den håper jeg ikke han kommer før i morgen, sånn at du får muligheten til å hvile ut litt mer før du skal i gang med fødselsarbeidet  :klemmer: Men det er så spennende her inne for tiden!! Hjertet hopper når jeg ser du har oppdatert! Hvordan føles det egentlig å være SÅ nære? Jeg tenker at det må være en helt sprø følelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, lille_frosk skrev:

For en drøm og for en natt!! På grunn av den håper jeg ikke han kommer før i morgen, sånn at du får muligheten til å hvile ut litt mer før du skal i gang med fødselsarbeidet  :klemmer: Men det er så spennende her inne for tiden!! Hjertet hopper når jeg ser du har oppdatert! Hvordan føles det egentlig å være SÅ nære? Jeg tenker at det må være en helt sprø følelse!

Veldig glad han ventet så jeg fikk sovet litt skikkelig ja :) Men nå er jeg klar, men tydeligvis ikke han :fnise: Sov faktisk til ett i dag :hakeslepp: Lurer på om jeg kanskje har hatt litt vann i kroppen jeg også, veide 1 kg mindre på ett døgn etter jeg var oppe å tisset 7 ganger, så kanskje derfor jeg sov så urolig. Koselig at du synes det er spennende, jeg føler det er skikkelig kjedelig :hoho: Det er ganske rart å være så nære, merkelig at etter først så mange år med prøving og så 9 måneder med graviditet så er det nå det skal skje. Men må si jeg er litt nervøs også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fikk ikke mannen rett heller :fnise: 

IVF-termin: 04.02

Var på kontroll i dag, og hodet er enda ikke festet. Så jeg vagger nå rundt her og venter. Nevnte for legen at jeg er litt bekymret over at han ikke har festet seg, for jeg har lest litt om det og smalt bekken. Jeg er jo bare 1.60, og det kan være sammenheng mellom høyde og bekkenbreddde. Så hun ringte til KK, så skulle de ringe tilbake når de hadde konferert med overlegen, så det blir jo spennende å se hva de kommer frem til. 

Jeg og mannen har bakt pizzasnurrer, og fylte horn med ost og skinke, ost og pepperoni og skinke og baconost. Og de ble skikkelig gode :sikle: Tenkte det var greit å ha sånne ting i frysen så vi har litt enkel mat til barseltiden. Er jo greit å få i seg noe når man ammer, og jeg er litt dårlig på å spise ofte nok til tider. Men å stå i flere timer var ikke noe sjakktrekk for bekkenet, så det var godt å legge seg på sofaen blant alle putene etterpå :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du ikke oppdatert oss enda!! DET ER JO SÅ SPENNENDE HEEER. :hjerte: 

Hehe. Neida. Joda. Neida. 

Håper alt er fint i forhold til bekken og slikt :) Vet ikke om det har noe å si at babyen ikke har festet seg enda? Gjør de det en viss tid før eller? Mener å ha lest at ikke alle gjør det...

Åh :rodmer: Nå er det ikke lenge igjen Poppsilopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempelurt å bake sånne ting, det skal jammen jeg sette i gang med også! Jeg blir ikke helt klok på dette med hodet festet jeg heller. Da jeg var innlagt på sykehuset sa de at der inne brydde de seg ikke såå mye om det (sagt til en annen førstegangsfødende som var kommet mye lenger enn meg altså), det var noe de var mer opptatte av "på utsiden". Og flergangsfødende opplever jo veldig ofte at hodet ikke fester seg. Men samtidig er det jo noe man hører om at er viktig? Jeg er spent på hva de sier på KK! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Hvorfor har du ikke oppdatert oss enda!! DET ER JO SÅ SPENNENDE HEEER. :hjerte: 

Hehe. Neida. Joda. Neida. 

Håper alt er fint i forhold til bekken og slikt :) Vet ikke om det har noe å si at babyen ikke har festet seg enda? Gjør de det en viss tid før eller? Mener å ha lest at ikke alle gjør det...

Åh :rodmer: Nå er det ikke lenge igjen Poppsilopp!

Er ikke noe nytt å oppdatere :fnise: Ikke skjedd noe nytt siden sist, bare mye soving :P

Fikk svar fra KK, de sa at de av og til ønsket å sjekke strl på baby hvis den ikke hadde festet seg så sent, men det gjorde jo vi i uke 37, så siden han ikke er noe særlig stor så var det ikke noe problem. Det trenger ikke å ha noe å si, men det er vanlig med førstegangs at de fester seg en stund før, og siden man som førstegangs ikke har vært gjennom en fødsel før så vet man strengt tatt ikke om grunnen er at bekkenet er trangt. Men jeg regner med det går helt fint :) Det er helt sant, det nærmer seg :hoppe:

8 timer siden, lille_frosk skrev:

Kjempelurt å bake sånne ting, det skal jammen jeg sette i gang med også! Jeg blir ikke helt klok på dette med hodet festet jeg heller. Da jeg var innlagt på sykehuset sa de at der inne brydde de seg ikke såå mye om det (sagt til en annen førstegangsfødende som var kommet mye lenger enn meg altså), det var noe de var mer opptatte av "på utsiden". Og flergangsfødende opplever jo veldig ofte at hodet ikke fester seg. Men samtidig er det jo noe man hører om at er viktig? Jeg er spent på hva de sier på KK! 

Det er ikke så lett å bli klok på nei :P Noen mener noe, og noen andre mener noe annet. Fikk i hvert fall beskjed av KK i dag om at de av og til ville sjekke strl på babyen når de ikke hadde festet seg såpass sent, men siden vi gjorde det på ul i uke 37 og fant ut at han ikke var for stor så trengte vi ikke gjøre noe. Så da regner vi med han finner veien ut :fnise: Men det var litt greit å sjekke opp i det syns jeg, så slipper jeg å gå å gruble på det i hvert fall. 

Ellers blåser og rusker det godt her. Er midt i tors ville storm :fnise: Så det er skikkelig innevær her. Skulle egentlig på middag hos onkelen og tanten til mannen, noe jeg hadde gledet meg veldig til (blir en smule selskapssyk av å gå her hjemme). Men på grunn av været er det fare for stengte broer, og da kunne vi blitt værfast på en øy uten sykehus, og det er jo ikke akkurat det lureste 6 dager før termin. Men det ble utsatt til i morgen, så da får jeg glede meg til det :nigo: Blir nok veldig sliten av å gå i besøk, i hvert fall i bekkenet, men tenker at det gir meg nok kanskje mer energi enn det tar å gjøre noe gøy. I tillegg kjenner vi de så godt at jeg kan legge meg ned på sofaen hvis jeg trenger det. Så kan vi jo bare reise hjem igjen når jeg blir sliten. I kveld skal vi lage biff stroganoff, og kose oss med det. God helg alle fine :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Kakaoen skrev:

Har god tro på tippedatoen min jeg altså :nigo: 

Hvis ikke han kommer i dag så håper jeg også du har rett :nigo: Søsteren til mannen har bursdag i morgen, og jeg vil at han skal få sin egen dag :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres fornuftig ut å ikke legge turen ut på en potensielt værstengt øy seks dager før termin ja ... :fnise: Men jeg kjenner igjen følelsen av å være selskapssyk, det er jeg også! Får veldig lyst til å gjøre alt mulig som krever at jeg pynter meg litt (det vil si, tar på et antrekk som ikke innebærer ullsokker) og møter mennesker. Jeg antar det er et godt tegn? Hvordan ble resten av helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, lille_frosk skrev:

Høres fornuftig ut å ikke legge turen ut på en potensielt værstengt øy seks dager før termin ja ... :fnise: Men jeg kjenner igjen følelsen av å være selskapssyk, det er jeg også! Får veldig lyst til å gjøre alt mulig som krever at jeg pynter meg litt (det vil si, tar på et antrekk som ikke innebærer ullsokker) og møter mennesker. Jeg antar det er et godt tegn? Hvordan ble resten av helgen?

Skal bare se at det å være værfast hadde satt i gang fødselen :fnise: Resten av helgen var veldig fin, ble heldigvis besøk på lørdagen i stedet, det var veldig godt å komme seg ut av huset å være sosial, og fikse seg opp litt. Føler seg med et som ett nytt menneske :nigo: Søndagen gikk med til sofasliting, først med ski på tv-en så serie maraton med mannen, helt perfekt med andre ord! Leste i boka di at du hadde en fin helg også :kose: 

40+0 :strix: Og da var vi i februar. Tenk, denne måneden skal jeg bli mamma:hoppe: Ellers er det fortsatt ingen fødsel på gang helt enda, men jeg har hatt noen vonde tak i løpet av de siste dagene, så det kan jo tyde på at noe kanskje skjer snart. Noe som skal bli godt, for bekkenet fortsetter å bli verre.

Det har vært DET drittværet i helga, kjempe sterk vind, hagl, snø og skikkelig pissregn. Trekket på grillen som var knytt fast var plutselig borte vekk :fnise: Godt det har roet seg litt nå! 

Jeg klarte selvfølgelig å skjære meg i fingeren når vi lagde lapskaus før i dag. For det første var det vondt, og for det andre var det masse blod, det satt jo selvfølgelig i gang vannkrana på hormonelle meg. Da var mannen god å ha, han bandasjerte fingeren og plasserte meg fint i sofaen, så lagde han ferdig maten :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IVF-termin: 04.02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir litt spent hver gang jeg ser du har skrevet her inne nå for tiden :popcorn: :fnise: Høres jo ut som det er noe på gang, og tross alt er det jo egentlig supert for fødselen om kroppen får litt tid til å forberede seg og modnes ... Selv om jeg skjønner veldig godt at du er klar for å slippe høygravid kropp! Men altså - nå ER du jo snart mamma! :bond::hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare en uke og en dag igjen ;) Men skjønner at du ønsker at det er litt mindre enn det, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant @lille_frosk:strix: Tuuusen takk fine @LilleMy1989:nigo:

Våknet med småvonde tak, og blod på papiret. Sikkert tegningsblødning. Så nå er det mest sannsynlig noe på gang. Men det kan jo ta lang tid enda. Skal begynne å ta tiden på takene nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...