Gå til innhold

Bamsemor, Bamsefar og Bjørnungen


Gjest Bjørnsdatter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bjørnemannen felte noen modige tårer i går da han fikk boka "Pappa for første gang" av meg i går etter jobben - og så fikk jeg den største Bjørneklemmen jeg har fått på lenge :) Så jeg tror han var glad' date=' ja! :)[/quote']

:hjerter:

For en skjønn Bjørnemann du har! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Det er jeg helt sikker på at han gjør hvis dere har prøvd i sju måneder først :)

Nå er jeg pyntet og malt for kvelden, skal ut med jentene og feire (?) at jeg slutter/begynner i ny butikk. Ei av dem ringte i stad og lurte på om jeg kunne hente henne og kjøre henne til åstedet, og spurte om jeg skulle feste hardt. Jeg svarte at jeg ikke følte meg helt i form, og at jeg kom til å ta det pent - sannsynligvis kjøre hjem i kveld. Det første hun spurte om var om det var noe på vei :o NEINEINEI! sa jeg! :wink: Dette var forresten samme dama som drømte at jeg fikk tvillingene Valgerd og Trym... Mulig hun er synsk eller noe :ler:

Kan ikke sprekke i kveld heller, for regionslederen (riktignok min "gamle" regionsleder, men likevel) skal komme... og dessuten synes jeg vel i grunnen at besteforeldre og venner bør vite det først.

Ha en fortreffelig aften alle sammen, jeg stikker innom igjen i morgen og forteller hvordan det gikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bjørnsdatter

Takk takk!

Festen på lørdag gikk helt utmerket, jeg måtte ikke forklare meg en eneste gang - men jeg holdt på å sprekke da jeg fikk en flaske hvitvin (som jeg elsker... :grine: ) og yndlingsblomsten min (hvordan KUNNE de vite det :ler: ), og alle ropte "Tale! Tale!". Det var ikke langt unna at jeg sa at jeg måtte spare hvitvinen en stund, sju måneder til omtrent... + ammeperioden (shit, null vin på nesten to år! :hår: )

Trist å skulle forlate dem, men jeg er veldig motivert for ny butikk nå, selv om jeg så at det er MYE å ta tak i der da jeg var innom forrige uke. Takler jeg både det og bjørnungen, da takler jeg alt! *muskel*

Ha en fortsatt fin dag alle sammen, nå skal jeg mestre kaoset og støvsuge stua!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Takk takk!

Ååååå... noen som har råd mot kvalme? Er helt sinnsykt dårlig... Glad jeg har fri i dag. :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå... noen som har råd mot kvalme? Er helt sinnsykt dårlig... Glad jeg har fri i dag. :kvalm:

Sikkert individuelt hva som hjelper, men for meg var det:

- å unngå å bli sulten. Altså spise lite og ofte

- å ha saltkjeks tilgjengelig til enhver tid

- saltpastiller (mot smaken)

- hvile. Kvalme kan være kroppens måte å signalisere at du bør ta det litt mer med ro - tenk på alle forandringene som skjer inne i deg!

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Takk for hilsen og tips, Havsulen!

Du har helt rett i at når jeg blir sulten, da blir jeg også kvalm... så etter en lang første dag på jobben i dag, så var jeg ganske gåen på t-banen på vei hjem - måtte stoppe på narvesen og kjøpe meg pølse (som jeg absolutt ikke hadde lyst på, men som gjorde meg litt mindre sulten, i det minste).

Herlig første dag på jobben i dag!

Opp kl 04:30, gikk på feil buss, men kom heldigvis tidsnok (15 min senere enn jeg hadde planlagt, men pyttsann). Vel innenfor døra var dataskjermen svart, alle kjølevarene stod ute i butikken :roll: , det var noe feil med alle tre kassene, telefonen var død, varelageret fra helga var tre ganger så stort som jeg håpet og butikken så generelt sett ut som et bombenedslag. To timer til vi åpner, ja... herlig...

Det årna seg på et vis, jeg har ikke kasta så mye blomster på en gang før, tror jeg, og fortsatt har jeg over halvparten igjen. Målet er å ha rydda opp fullstendig før varetellinga i september - og det skal jeg klare!

Min nye lederkollega, mannlig sådan, uttrykte til og med glede og lettelse over å ha meg på plass - og over at jeg er "handlekraftig" :ler:

Bare vent, det er ikke lenge til BlomsterFinn går konk fordi vi har tatt alle kundene hans! HAH!

Jeg kom forresten hjem for en halvtime siden... orker ikke å regne ut hvor mye av døgnet jeg har brukt på jobben i dag. Må bare hvile magen noen timer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Gratulerer med en Bamsunge i magen!! :babysmokk:

Så koselige nyheter! Skal følge med hva som skjer i Bjørnehiet, skjer nok mye spennende der nå fremover!

Stor klem fra Huldra :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bjørnsdatter

Hei på dere!

Føler at jeg begynner å finne meg til rette i rollen som sjef. Deilig!

Håper det går like greit å bli mor... selv om jeg har mine tvil. Er ganske grønn på det området, kan man si.

Planlegger forresten å fortelle nyheten til bestevenninna mi på lørdag, har invitert henne og mannen på middag og film. Deretter står ei anna venninne for tur, som jeg ikke har prata med på lenge. Så mamma og pappa og svigers - og til slutt regionslederen. Han blir nok lykkelig... Uff uff. Men han har ingenting han skal ha sagt, er jeg gravid så er jeg det, og permisjonen min begynner ikke før tre måneder etter at vikariatet mitt er ferdig likevel.

Takk for hilsen, Huldra! Lyst på litt nybakt eplekake? :sikle: Skal bake nå tenkte jeg. Stikk innom litt senere, så er den klar! Føler for å bygge rede og gjøre husmor-ting... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Sitter klar ved bordet og venter på nystekt eplekake* Kan jeg få litt vaniljeis til, det er så sinnsykt godt. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bjørnsdatter

Eplekake og is er servert! :)

Nå er nyheten ute - fortalte det over middag i kveld. Neste post er mamma og pappa - og svigers. Legen på torsdag.

Forslag til hva jeg skal si til mamma og pappa? De blir glade uansett, det vet jeg, men jeg har lyst til å gjøre noe litt spesielt for dem. Svigers også, selvsagt.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Nydelig eplekake :sikle: Tusen takk! :bukke:

Så gøy det blir å fortelle de gode nyhetene til foreldre og svigerforeldre! :hjerter2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gi dem en liten ting til babyen med kort hvor du skriver; Hei Besteforeldre. Kan dere passe på denne til jeg kommer (dato)???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Hei på dere!

Ja, tenkte på noe sånt, Lythande! Lurer på hvor lang tid det hadde tatt før de hadde skjønt greia... hehe :)

Gruer meg fortsatt til å fortelle sjefen. Han kommer til å rive av seg alt håret, han klager alltid på at "disse damene går rundt og blir gravide i ett sett", og to dager etter at jeg takket ja til jobben så var jeg jaggu på tjukken jeg og. Typisk :roll:

Men men, jeg MÅ ikke bli i hans region, jeg kan få tilbake den gamle jobben min de to-tre siste månedene før permisjonen. Da blir det en annens hodepine ;)

Hvor lenge kan jeg vente før jeg forteller sjefen det? 16 uker? 20 uker? Når det synes? Det går mot vinter og jeg elsker fleecejakka mi, den skjuler jo en ganske god og rund mage. Men til jul så er det nok lite vits i å late som ingenting... :ler: Kanskje jeg må være julenisse i stedet for alv på julaften :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...