Gå til innhold

Noen andre der ute som takker nei til vaksiner for sine barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan dere være så greie å vise til norske kilder? Det er kun norske kilder som er relevante for det norske vaksinasjonsprogrammet.

Vaksiner er ikke produsert i Norge og mennesker i Norge er ikke unike.

Smitte blir ikke stoppet i tollen om du trodde det. Ingen grunn til det fordi det ikke er noe farlig å blir smittet, det er en fordel, så sant det skjer i ung alder.

Anonymous poster hash: b2003...3af

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har rett: det finnes idioter innen alle yrkegrupper.

Ingen GODE leger lær være å vaksinere barn sine.

Anonymous poster hash: dceda...b73

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett: det finnes idioter innen alle yrkegrupper.

Ingen GODE leger lær være å vaksinere barn sine.

Anonymous poster hash: dceda...b73

Ikke alle har fått utdelt vettet eller lært respekt heller. Men vi må fortsatt omgås dere...

Anonymous poster hash: ee060...3ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig egoistisk! Dere gambler med livet til barnet deres, og andres barn som er kronisk syke. Ansvaret er enormt!!!

Anonymous poster hash: 88379...91f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksiner er ikke produsert i Norge og mennesker i Norge er ikke unike.

Smitte blir ikke stoppet i tollen om du trodde det. Ingen grunn til det fordi det ikke er noe farlig å blir smittet, det er en fordel, så sant det skjer i ung alder.

Anonymous poster hash: b2003...3af

Kjempeflott når moren din får røde hunder under graviditet, slik min mor gjorde. Jeg er født med hørselsskade på grunn av det, og er veldig heldig som ikke ble født helt døv eller psykisk utviklingshemmet. Noe særlig yngre enn foster er det vel ikke mulig å bli smittet...

Det er helt utrolig at folk som lever i et så opplyst samfunn som vi gjør i dag, velger vekk vaksinasjonsprogrammet for barna sine. Hvordan tror dere egentlig at vi ble kvitt dødelige folkesykdommer i utgangspunktet?

Når man i tillegg vet hvor liten verden har blitt, hvor globale vi alle sammen er som reiser i hytt og pine, er det mye større risiko for oppblomstring av sykdommer vi har vært kvitt i Norge i mange år. Jeg håper det blir sånn at helsestasjonen sender bekymringsmelding når folk nekter vaksine.

Egoister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle har fått utdelt vettet eller lært respekt heller. Men vi må fortsatt omgås dere...

Anonymous poster hash: ee060...3ca

Nå er det ikke verken smittsomt eller dødelig, så det blir liksom en dum sammenlikning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan dere være så greie å vise til norske kilder? Det er kun norske kilder som er relevante for det norske vaksinasjonsprogrammet.

- Influensavaksine og Paracet svekker folkehelsa

Fastlege Sigurd Nes er skeptisk til influensavaksine og bruk av febernedsettende legemidler som Paracet.

http://www.dagbladet.no/2014/02/18/nyheter/innenriks/influensa/vaksine/vaksinemotstand/31869962/

Anonymous poster hash: b2003...3af

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle har fått utdelt vettet eller lært respekt heller. Men vi må fortsatt omgås dere...

Anonymous poster hash: ee060...3ca

Og siden vi omgås, og dermed smitter hverandre, risikerer du ikke bare ditt eget barns helse, men også andre menneskers helse.

Folk som med viten og vilje risikerer sine medmenneskers liv, kan ikke forvente å bli møtt med respekt. Forakt, ja. Respekt, nei.

Anonymous poster hash: dceda...b73

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

igjen, norske kilder. Alt annet blir irrelevant.

jeg finner det skremmendes at mennesker lar være å vaksinere sitt barn fordi de har lest på lugubre nettsteder at vaksiner er farlige. samme nettstedet som hevder at aliens styrer usa og at aliens finansierte hitler.

http://beforeitsnews.com/beyond-science/2014/09/snowden-documents-proving-us-alien-hitler-link-stuns-russia-2447584.html

om du sjekker rundt på nettsiden der så ser du at det er så mye sprøyt og syke konspirasjonsteorier at man blir matt. og DEN siden av alle sider i verden bruker man som fakta til å tale imot vaksiner?

its madness bro, madness!

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

- Influensavaksine og Paracet svekker folkehelsa

Fastlege Sigurd Nes er skeptisk til influensavaksine og bruk av febernedsettende legemidler som Paracet.

http://www.dagbladet.no/2014/02/18/nyheter/innenriks/influensa/vaksine/vaksinemotstand/31869962/

Anonymous poster hash: b2003...3af

Ummm.. feil tråd, eller?

(siden dette ikke har NOE med denne diskusjonen å gjøre)

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Horatio Hornblower

Denne kunne vært litt mindre generaliserende for min del :kjefte:

Håper og tror du forstår hvorfor!

Anonymous poster hash: a08e8...207

Jeg snakker selvsagt ikke om barn som er allergiske mot vaksiner Det sier seg selv egentlig. Men om foreldre velger å ikke vaksinere barn som ikke er allergiske da synes jeg at de skal miste foreldreretten

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Influensavaksine og Paracet svekker folkehelsa Fastlege Sigurd Nes er skeptisk til influensavaksine og bruk av febernedsettende legemidler som Paracet. http://www.dagbladet.no/2014/02/18/nyheter/innenriks/influensa/vaksine/vaksinemotstand/31869962/ Anonymous poster hash: b2003...3af

Influensavaksinen er jo ikke del av vaksineprogrammet for barn. Det er en ting å være skeptisk til influensavaksiner, som fremstilles under tidspress og kanskje ikke alltid testes så grundig som de bør, men å trekke det derfra til å være skeptisk til et program med tiårs historie, som vi vet har hjulpet med å utrydde enkelte sykdommer i Norge? Det er da hverken logisk, kunnskapsrikt, veloverveid eller særlig smart.

Anonymous poster hash: c16ff...059

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Influensavaksine og Paracet svekker folkehelsa

Fastlege Sigurd Nes er skeptisk til influensavaksine og bruk av febernedsettende legemidler som Paracet.

http://www.dagbladet.no/2014/02/18/nyheter/innenriks/influensa/vaksine/vaksinemotstand/31869962/

Anonymous poster hash: b2003...3af

Ingen av disse er en del av vaksinasjonsprogrammet heller, da...

Anonymous poster hash: c21cc...851

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ummm.. feil tråd, eller?

(siden dette ikke har NOE med denne diskusjonen å gjøre)

Har ikke skepsis mot vaksiner (uttalt av en lege) noe med denne tråden å gjøre?

Han er i tillegg skeptisk til febernedsettende legemidler...

Anonymous poster hash: b2003...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har i det siste drevet litt med slektsforskning og synes at alle som er skeptiske til vaksiner burde lese litt i en hvilken som helst kirkebok. Se på alderen til folk og hva de døde av , så skjønner man hvilken utrolig effekt modernecmedusin og vaksineprogram har hatt for folkehelsen. Jeg blir satt ut ig rasene av folk som hevder at vaksinasjon ikke er bra. Det er historie- og kunnskapsløst. Og ts: har du studert i 7 år uten Ålgård noe om kildekritikk? Her er et utdrag fra kirkeboken i Grønland menighet rundt 1860 http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?show=198&uid=235395&urnread_imagesize=gigant&hode=nei&ls=1&lc=x%259CK%25B42%25B2%25AA.%25B62%25B4R%25CAT%25B2.%25B62%25B6R232%2507%25B1%2580%2522%25C5J%25D6%2599V%2586%2596%2516%25D6%25B5%2500%25C0%2581%2509%25C2

Anonymous poster hash: cbffe...a00

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Har ikke skepsis mot vaksiner (uttalt av en lege) noe med denne tråden å gjøre?

Han er i tillegg skeptisk til febernedsettende legemidler...

Anonymous poster hash: b2003...3af

Det er stort sett alle leger (meg selv inkludert). Hold deg til tema da, eller så blir tråden ryddet for avsporing.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke skepsis mot vaksiner (uttalt av en lege) noe med denne tråden å gjøre?

Han er i tillegg skeptisk til febernedsettende legemidler...

Anonymous poster hash: b2003...3af

Jeg er også skeptisk til ikke utprøvde vaksiner, og stor bruk av feberenedsettende. Men det har da ikke noe med barnevaksinasjonsprogrammet.

Å ikke vaksinenere barna sine (unntak for de med medisinsk årsak, selvfølgelig) er en totalt uansvarlig ting å gjøre.

Anonymous poster hash: dceda...b73

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig at folk som lever i et så opplyst samfunn som vi gjør i dag, velger vekk vaksinasjonsprogrammet for barna sine. Hvordan tror dere egentlig at vi ble kvitt dødelige folkesykdommer i utgangspunktet?

Det jeg mistenker er at mang tror vi i Norge vaksinert mot forkjølelse og andre "barnehagesykdommer" som ikke egentlig et farlige. Skremmende er det.

Anonymous poster hash: c21cc...851

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...