Gå til innhold

Noen andre der ute som takker nei til vaksiner for sine barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Solstråla88

Synes det er meget uansvarlig å ikke vaksinere. Du vet at sykdommer som meslinger og tuberkolose plutselig er på vei tilbake? Mange som har blitt alvorlig syke av meslinger i usa nå, nettopp gordi de ikke vaksinerer. Hva om ditt barn er grunnen til at et barn med nedsatt immunforsvar dør fordi det er smittebærer av en farlig sykdom? Det er en grunn til at disse vaksinene er anbefalt!

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dropper man vaksiner kan det i verste fall medføre død.

http://www.side2.no/helse/--a-ikke-vaksinere-barn-kan-i-verste-fall-ende-med-ddsfall/5176923.html

- Kan føre til dødsfall
Overlege ved avdeling for vaksine i Folkehelseinstituttet, Øystein Riise, mener foreldre som dropper å vaksinere barna bør tenke over en del problemstillinger som kan være potensielt veldig farlige.
- De bør tenke over at alle sykdommene det vaksineres mot i barnevaksinasjonsprogrammet er meget alvorlige sykdommer som i uheldige tilfeller kan føre til dødsfall. Det er også viktig å tenke på at barna som ikke er vaksinert kan spre smitte til andre og mer sårbare grupper, som yngre barn som er for små til å få vaksine
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det blir en rutine på helsestasjonen at hver gang noen takker nei så sendes det en bekymringsmelding til Barnevernet.

Ja, faktisk, det er et valg som ikke foreldre bør kunne si nei til.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk du ikke mye støtte ser jeg. Ikke uventet. Men du får min. Mine barn er halvvaksinerte, fordi jeg stolte på FHI til det motsatte var bevist.

Her skal det ikke sprøytes noe som helst mer inn i mine barn, og folk kan få mene akkurat det de vil om det.



Anonymous poster hash: 8a35a...fd4
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk GUD for at vaksinering er frivillig.



Anonymous poster hash: 8a35a...fd4
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har foreløpig ikke tatt noen vaksiner, men vi vurderer altså å ta polio og stivkrampe etter hun har fylt to år. Grunnen til at vi har sagt nei er mangfoldig, men det handler først og fremst om en omfattende skepsis til vaksineprogrammet, og på troen om at hun er sunnest uten vaksiner. Disse holdningene stammer fra mengder med uavhengig, og dermed ikke like tilgjengelig forskning.

Anonymous poster hash: adab6...030

Hva nøyaktig er det du mener som gjør henne sunnere enn andre ved å ikke vaksinere?

Her har vi grunnen til at gamle sykdommer som har kostet mange liv, og som omtrent var utryddet nå begynner å blomstre opp igjen. Folk som ikke kan tenke lengere enn nesetippen sin eller har evnen til å tenke langsiktig. Du og de av dere velger å ikke vaksinere barna deres og "snylter" på å unngå potensielt dødelige sykdommer fordi at alle andre tar støyten med å vaksinere. Men jo fler det blir av dere som tenker likt vil det bli mer og mer sykdomsfare som kommer tilbake. Deres egoistiske avgjørelse kan få store konsekvenser og går ut over alle andre. Du lever og tar del i samfunnet, så da er det rett og rimelig at dere også finner dere i det som alle andre. Skal man velge en slik egoistisk avgjørelse som går ut over samfunnet fortjener man ikke å leve her og ta del i det.

Anonymous poster hash: 7b5ae...d53

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette er ekstremt uansvarlig og uetisk av deg. 7 års universitetsutdannelse gjør deg ikke til en mer opplyst person. Har også 6 års utdannelse på høyskole og universitet, jeg har likevel innsikt nok til å stole på leger og forskningen som sier at dette er trygt. Så lenge utdannelsen ikke er innen immunologi eller medisin har du faktisk ikke peiling.

Kan gjerne tenke meg å få se på kilene til den kritiske forskningen du henviser til.

Foreslår i tillegg at du tar en kikk på denne linken

http://www.cfr.org/interactives/GH_Vaccine_Map/#map

Håper virkelig du tar til vettet.



Anonymous poster hash: fa175...401
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan folk kan ignorere en hel forskertradisjon for å følge noen sære og isolerte rapporter uten belegg. Jeg kan forstå det feks med mindre godt utprøvde vaksiner som svineinfluensaen, men barnevaksineprogrammet? Nei, det bør alle oppegående folk følge for sine unger.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Hva i all verden har det med saken å gjøre at du har 7 års universitetsutdannelse? Er det noe du pleier å benytte anledningen å skryte av sånn i forbifarten? Idiotiske og uforsvarlige meninger forekommer overalt enten man kun har grunnskole eller 20 års utdanning. Stakkars barnet ditt, og det er ikke bare ditt barn du utsetter for risiko, også andres. Makan!

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk GUD for at vaksinering er frivillig.

Anonymous poster hash: 8a35a...fd4

Ja, for GUD finnes- Det er jo beviselig... :ironi:

Anonymous poster hash: 832c0...7c0

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Horatio Hornblower

Selv har jeg 7 års universitetsutdannelse

Anonymous poster hash: adab6...030

Vist dette ikke er innen medisin så betyr det ikke noe at du har 7 års universitetsudannelse.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er trygge på vårt valg, og det er basert på informasjon og kunnskap. [...] Selv har jeg 7 års universitetsutdannelse.

Anonymous poster hash: adab6...030

Nei, det er det ikke. Da hadde dere vaksinert. Så enkelt er det.

På The Daily Show forrige uke var det en rik, liberal dame i Los Angeles som sa at de droppet å vaksinere. De var høyt utdannede, kunnskapsrike mennesker, og når de valgte å ikke vaksinere var det "for a reason", mente hun. Som programleder Jon Stewart da sa:

"They're not rednecks. They're not ignorant. They practice a mindful stupidity".

Den idéen om at din irrasjonelle, uansvarlige gambling med liv og helse for både ditt eget og andres barn er bedre enn andres irrasjonelle, uansvarlige gambling provoserer meg voldsomt. Det gir deg ingen ekstra tyngde her at du er høyt utdannet, det er vi mange som er. Det er ikke mindre farlig når du dropper å vaksinere enn når de mest koko konspirasjonsteoretikerne, de som tror at vaksiner er microchipper som sprøytes inn av den jødefirfislestyrte farmasiindustrien, dropper det.

Anonymous poster hash: 1cdc5...48d

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk GUD for at vaksinering er frivillig.

Anonymous poster hash: 8a35a...fd4

Ja, for det er skrekkelig viktig å påberope seg retten til å sette andres liv i fare. Både egne barn og de som av ulike grunner ikke kan ta vaksiner. Tanken på at barnet ditt kan dø av en sykdom som i utgangspunket er tilnærmet utryddet gjøre deg glad?

Anonymous poster hash: dceda...b73

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enda en ting: jeg går ut fra at dere planlegger å aldri reise utenfor Europa.



Anonymous poster hash: e7a60...a4e
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk du ikke mye støtte ser jeg. Ikke uventet. Men du får min. Mine barn er halvvaksinerte, fordi jeg stolte på FHI til det motsatte var bevist. Her skal det ikke sprøytes noe som helst mer inn i mine barn, og folk kan få mene akkurat det de vil om det. Anonymous poster hash: 8a35a...fd4

Kan du ikke fortelle mer om hva som er grunnen til at du har endret mening?

Anonymous poster hash: c16ff...059

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn ble vaksinert men ikke i den foreslåtte rekkefølgen og i en lengre tidsperiode. Da jeg var baby fikk jeg problemer etter den andre dtper. Jeg vil ikke gå inn på detaljer på hva somskjedde for å ikke skremme folk. Ingen barnelege anbefalte vaksine for meg etterpå og slik ble det. Jeg har siden hatt veldig god immunitet og,unntatt rubeole,har ikke hatt noen andre sykdommer. Rubeolen utga seg ved at jeg hadde røde prikker og lett feber ved 7årsalder. Barnelegen som akkurat begynte å jobbe for 35 år siden og sjekket meg som baby,er mitt barnas barnelege. Hun er informet om hele historien. Det jeg vil frem til,det trenger ikke være enten eller,dere kan ta det med ro og ta en vaksine om gangen.

Anonymous poster hash: eaede...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Helt vanvittig å ikke vaksinere det kjæreste man har! Det burde automatisk bli sendt en melding til barnevernet, som igjen kunne henvist til noen som kan snakke med de som er så uvitende at de velger å avstå.

Jeg har hatt en4 uker gammel baby som holdt på å dø av kikhoste, og at folk med viten og vilje tar sjansen på at barnet kan få en så farlig sykdom for små barn er meg en gåte. Han ble forøvrig smittet av et barn med utenlandsk opprinnelse, på sykehuset!

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...