Gå til innhold

Noen andre der ute som takker nei til vaksiner for sine barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvem du er, men jeg ber deg tenke på barna, og vaksinere dem. Det gjelder slik mange peker på ikke bare dine men alle andres unger også.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flokkimmunitet er ekstremt oppskrytt, 95% av befolkningen er faktisk ikke revaksinert...

Anonymous poster hash: ee060...3ca

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvem du er, men jeg ber deg tenke på barna, og vaksinere dem. Det gjelder slik mange peker på ikke bare dine men alle andres unger også.

I det minste opplys skole, venner og barnehager om det så barna dine ikke dreper andre barn.

Anonymous poster hash: 60609...6f2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du det preger artikkelen? Har du lest den alt? Sikkert ikke, for du leter bare etter argumenter for å fremme vaksiner kanskje?

Dagbladet og VG har også hatt haugevis med idiotiske tulleartikler opp gjennom årene, men det teller vel ikke.

Anonymous poster hash: b2003...3af

Vet du, jeg synes det preger artikkelen veldig, og det overrasker meg at du ikke ser det. Og nei, jeg leter ikke etter argumenter for å fremme vaksiner. Jeg synes ikke det er nødvendig, for jeg ser hvordan farlige barnesykdommer nesten er utryddet i land med vaksineprogram og hvordan de fortsatt tar livet av barn i land uten. Det alene gjør at jeg ikke har grunn til å tro at myndighetene forsøker å ta livet av meg. Videre synes jeg det er ganske stor forskjell på skrive meningsløse tulleartikler for å få billige lesere, og på å skrive meningsløse tulleartikler for å bedrive potensielt farlig meningspåvirkning. Det er del ting som bekymrer meg, både med artikkelen, nettstedet og de konklusjoner du trekker fra artikkelen.

1. Har du googlet denne Quantum Forum Group? Vet du at det dreier seg om romvesener, okkultisme, 9-11-konspirasjoner osv.? Gjør det at du får mer eller mindre tillit til det de skriver? Er 'the fellowship of the cosmic mind' noe som får deg til å tenke at jøss, her må det være folk som kan forskning?

2. Stusser du ikke litt over at de skriver at de er 'independent, unbiased'? Er det noen sinne mulig å være uhildet? Hvorfor har man behov for å skrive det hvis man vet man er det? Er det ikke litt som at Nord-Korea offisielt heter den Demokratiske Koreanske Republikk (eller lignende, husker ikke den nøyaktige ordlyden), og at Øst-Tyskland het den Demokratiske Tyske Republikk? Og når du leser teksten, synes du ordbruken gjenspeiler objektiv informasjon? Første setning starter for eksempel "mens myndighetene desperat forsøker å lure folk til å ta MMR-vaksinen..." (min oversettelse). Jeg (og sikkert du) husker vi lærte om saklig og usaklig argumentasjon på videregående, og slik emosjonell og verdiladet ordbruk er et sikkert tegn på at man ikke er særlig objektiv. Gjør det at du får mer eller mindre tiltro til vinklingen på artikkelen?

3. Hvorfor tror du artikkelen påstår at "mainstream media has completely ignored" denne historien når det ikke stemmer? Hvorfor skriver de at føderale myndigheter fhar forsøkt å skjule saken, når det ikke stemmer? Les for eksempel denne bloggen fra WSJ, som a) ikke ignorerer saken (de skriver til og med om den før din kilde), og b) forklarer at myndigheten faktisk har gått inn i saken og faktisk mener at det kan ha foregått noe ulovlig her. Eller les her.

4. Hvis dette stemmer, er det ganske alvorlig og misbruk av markedsmakt i tillegg til at det viser et råttent selskap. Men jeg forstår ikke hvordan du trekker slutningen at fordi ett selskap driver med noe ulovlig, er hele vaksineordningen undergravet? Det whistleblowerne sier, er jo at vaksinen ikke har vært så effektiv som man har lovet, og at folk derfor ikke har fått den beskyttelsen fra vaksinen de har kunnet forvente. De sier ikke at vaksinen er farlig, men at det er farlig fordi den ikke gir det den lover. Whistleblowerne tror altså på vaksinekonseptet og hadde neppe satt pris på å bli brukt til inntekt for vaksinemotstandere (les om det i Forbes, som heller ikke ignorerer saken, men faktisk plukket den opp flere år før din kilde). Hvordan stiller du deg til det?

4. Hva er din forklaring på reduksjonen i de sykdommene som er en del av barnevaksinasjonsprogrammet i Norge? Hvis du ikke tror vaksiner hjelper, må du nødvendigvis ha en forklaring på hva det kan skyldes, for du ser jo også at situasjonen er en helt annen enn i mange ikke-vestlige land.

Anonymous poster hash: c16ff...059

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flokkimmunitet er ekstremt oppskrytt, 95% av befolkningen er faktisk ikke revaksinert...Anonymous poster hash: ee060...3ca

20. Most adults aren't up to date on boosters.

A favorite anti-vaccine argument of mine is "how can herd immunity be real if most adults aren't up to date on their boosters and so aren't immune to anything?"

Looking at the Adult Immunization Schedule, historically, there haven't been many boosters that adults have had to routinely get besides a tetanus shot. And although tetanus is an infectious disease, it is not contagious, so herd immunity doesn't have anything to do with it.

Most adults are immune to most vaccine-preventable diseases because they were either vaccinated or had the disease when they were children. They don't need to get boosters of the MMR, chicken pox vaccine, or polio vaccine, etc.

Adults should get a Tdap vaccine to protect them against pertussis, but that is a relatively new recommendation, so it isn't surprising that many adults haven't had it yet.

It is also important to remember that herd immunity is not a one-size-fits-all concept. You can have a breakdown in herd immunity for pertussis, for example, while herd immunity still protects everyone from polio. That's because the necessary vaccination rates to maintain herd immunity is different for each disease.

Les gjerne hele artikkelen!

http://pediatrics.about.com/od/immunizations/tp/Anti-Vaccine-Myths-and-Misinformation.01.htm

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flokkimmunitet er ekstremt oppskrytt, 95% av befolkningen er faktisk ikke revaksinert...

Anonymous poster hash: ee060...3ca

Regner med av mange av de roper høyest her inne ikke er revaksinert mot f,eks polio. Det er en av vaksinene som bare gir beskyttelse en begrenset periode, og derfor bør tas regelmessig, minst hvert tiende år.

Anonymous poster hash: db325...d58

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må da gå an å ytre sin mening uten at man skal bli stemplet som egoistisk.

Jo, jeg synes du er egoistisk. Om ditt barn skulle få Røde Hunder på utenlandsreise og skulle komme i kontakt med f.eks. meg som gravid, så risikerer jeg at mitt barn blir blind eller døv eller enda verre. Det er noen av oss som ikke klarer å danne antistoffer mot noen av disse sykdommene, selv om vi blir vaksinert aldri så mange ganger. Vi som ikke kan bli vaksinert eller ikke blir immune er helt avhengig av at de rundt oss vaksinerer seg. Og når man risikerer andres helse pga. egne synspunkt da er man egoistisk.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med av mange av de roper høyest her inne ikke er revaksinert mot f,eks polio. Det er en av vaksinene som bare gir beskyttelse en begrenset periode, og derfor bør tas regelmessig, minst hvert tiende år.

Anonymous poster hash: db325...d58

Joda, det er jeg faktisk. For ikke altfor lenge siden tok jeg faktisk: (Hepatitt A. Hepatitt B. Difteri, stivkrampe, kikhoste, polio, Tyfoidfeber, Gulfeber. Meningokokk. Malaria, BCG-vaksine (tuberkulose) og Rabiesvaksine.) Var litt usikker på om jeg våget å ramse opp denne lista av hensyn til dem som er motstandere mot vaksiner sin mentale helse :fnise:

Endret av Vind
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også det er MYE lugubert som foregår innen legemiddelindustrien, og lobbyisme og kjøpslåing over en lav sko. Altså ser jeg med sunn skepsis på hva de offisielle anbefalingene er både inne og utenfor helsevesenet. Har ikke lyst til å delta i saueflokken/hylekoret her inne, som er like uopplyst om fakta som det innbitte vaksinemotstandere er. For jeg har heller ikke alle fakta. Vi vet at forskning blir sponset av folk som setter penger i bestemte produkter. Vaksiner er intet unntak.

Likevel: har ikke historien lært oss at mange alvorlige sykdommer ble utryddet ved vaksiner? Og medisin generelt har gitt syke mennesker mye bedre livskvalitet, og lengre levetid? De som motsetter seg vaksiner, er kanskje de som henter en prest i stedet for en lege når noen blir syke, og nekter kreftsyke cellegift fordi de tror det er cellegiften, ikke svulsten, som dreper.

Anonymous poster hash: 63232...aba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville elsket et kommentarfelt her: http://www.dagbladet.no/2015/02/09/kultur/meninger/hovedkommentar/kommentar/vaksiner/37605687/

Vaksinemotstandere: jeg håper dere er deres ansvar bevisst, og holder dere hjemme fra Disneyland og andre store, kjente turistdestinasjoner, charterturer osv. Dessverre tror jeg ikke dere er smarte nok.

Anonymous poster hash: b680f...967
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Vi er trygge på vårt valg, og det er basert på informasjon og kunnskap. Vi har undersøkt, lest, tenkt og vurdert før vi har tatt vårt valg. Selv har jeg 7 års universitetsutdannelse.

...

Dunning-Kruger

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DETTE er polio!!! Om ikke livsfarlig er ille nok for deg (som meslinger, polio, etc faktisk er), så kan du jo se for deg å bli fullstendig deformert. Av noe som lett kan unngås.

Anonymous poster hash: 6c513...c5a

20110728_Ironlung.jpg

Nostalgisk. :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettstedet Sott har også denne artikkelen

With the thousands of mainstream media articles blaming the non-vaccinated for disease outbreaks, this article will provide a necessary counterbalance by showing the vaccinated can (and do) infect the non-vaccinated...

A groundbreaking study published in 2013 in the journal Vaccine titled, "Comparison of virus shedding after lived attenuated and ​pentavalent reassortant rotavirus vaccine," referenced the fact that rotavirus vaccines contain live viruses capable of causing infection, shedding and even transmission to non-vaccinated subjects:

http://www.sott.net/article/292415-How-vaccinated-kids-infect-the-non-vaccinated

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For all del, det er naturlig å dø av infeksjonssykdommer, men er det greit at barn dør av infeksjoner som kunne vært unngått? Jeg tror ikke du mener det.

Og ja, jeg har belegg for å si at barn dør av mangel på vaksine, for eksempel mot meslinger:

http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs286/en/

Anonymous poster hash: f3729...a2e

Å linke til WHO - World Health Organization, vel vel...

Tør du google?

"world health organization propaganda"

eller

"world health organization exposed"

Ikke gjør det om du fortsatt ønsker at det skal være en kjærlig mor for syke, i ditt hode.

For det vil gi deg artikler som disse:

http://truthsector.net/2014/09/02/the-ebola-fraud-2014-further-analyzed-and-completely-exposed/

This report is an update and followup for: “Mainstream Media (BBC) Unknowingly Exposes UN/WHO Ebola Fear Mongering Propaganda Campaign“

Earlier I documented how the World Health Organization was exposed by the BBC – of all players – for producing/fabricating FAKE ebola-related death figures for Gueckedou in Nzerekore, Guinea. Gueckedou is allegedly near or even in the epicenter of this year’s ebola outbreak but has “miraculously remained free of Ebola so far,” according to the BBC and its correspondent Alhassan Sillah. You may think that this is just a one-time and honest mistake that has occurred at the BBC headquarters but

http://www.rense.com/general87/scam.htm

Dangerous, Deadly H1N1 Vaccine Scam

WHO Issues H1N1 Swine Flu Propaganda

Reports BigPharma Is Testing 'Mock' Viruses In Vaccines

By Dr. Leonard Horowitz 9-6-9

The World Health Organization (WHO) is spreading propaganda like the flu to convince people new, genetically engineered, live "mock" influenza viruses in vaccines are safe.

http://www.thesleuthjournal.com/what-is-the-world-health-organization/

The WHO is very corrupt – the global mother of USA’s AMA. You see, big pharma, FDA, CDC, USDA, DHS (Department of Human Services) are becoming entwined and somewhat merged, causing a complete breakdown of our medical, health and human services systems.

WHO is the organization behind the curtain (or one of such) that pushes flouridation around the world as a means of eugenics. Since the organization is so large and has public support around the world, they have been very successful.

http://anticorruptionsociety.com/ebola-scare/

Another pandemic scam is being orchestrated by the corrupt CDC, the World Health Organization and big pharma . . .via the mainstream propaganda machine!

Lista er langt som et vondt år.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg håpet på hylla.

Jeg har 4 barn.

De burde bli tatt fra deg og plassert i forsterhjem på andre siden av jordkloden.

Anonymous poster hash: c2c7b...164

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De burde bli tatt fra deg og plassert i forsterhjem på andre siden av jordkloden.

For en tullete påstand.

Later du som verden er et flott sted takket være vaksiner eller har du bare veldig dårlige evner til å ta til deg kritisk informasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud da menneske, kildekritikk.

Ja, nettopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å linke til WHO - World Health Organization, vel vel...

Tør du google?

"world health organization propaganda"

eller

"world health organization exposed"

Ikke gjør det om du fortsatt ønsker at det skal være en kjærlig mor for syke, i ditt hode.

For det vil gi deg artikler som disse:

http://truthsector.net/2014/09/02/the-ebola-fraud-2014-further-analyzed-and-completely-exposed/

This report is an update and followup for: Mainstream Media (BBC) Unknowingly Exposes UN/WHO Ebola Fear Mongering Propaganda Campaign

Earlier I documented how the World Health Organization was exposed by the BBC of all players for producing/fabricating FAKE ebola-related death figures for Gueckedou in Nzerekore, Guinea. Gueckedou is allegedly near or even in the epicenter of this years ebola outbreak but has miraculously remained free of Ebola so far, according to the BBC and its correspondent Alhassan Sillah. You may think that this is just a one-time and honest mistake that has occurred at the BBC headquarters but

http://www.rense.com/general87/scam.htm

Dangerous, Deadly H1N1 Vaccine Scam

WHO Issues H1N1 Swine Flu Propaganda

Reports BigPharma Is Testing 'Mock' Viruses In Vaccines

By Dr. Leonard Horowitz 9-6-9

The World Health Organization (WHO) is spreading propaganda like the flu to convince people new, genetically engineered, live "mock" influenza viruses in vaccines are safe.

http://www.thesleuthjournal.com/what-is-the-world-health-organization/

The WHO is very corrupt the global mother of USAs AMA. You see, big pharma, FDA, CDC, USDA, DHS (Department of Human Services) are becoming entwined and somewhat merged, causing a complete breakdown of our medical, health and human services systems.

WHO is the organization behind the curtain (or one of such) that pushes flouridation around the world as a means of eugenics. Since the organization is so large and has public support around the world, they have been very successful.

http://anticorruptionsociety.com/ebola-scare/

Another pandemic scam is being orchestrated by the corrupt CDC, the World Health Organization and big pharma . . .via the mainstream propaganda machine!

Lista er langt som et vondt år.....

Noen kilder påstår at du ikke trenger å betale boliglånet ditt, ergo siden det står på nettet så burde ingen betale. Bankene er bare korrupte når de låner bort penger...

Eller... faen.... var det noe som het kildekritikk?

Anonymous poster hash: f3232...44a

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tullete påstand.

Later du som verden er et flott sted takket være vaksiner eller har du bare veldig dårlige evner til å ta til deg kritisk informasjon?

Har du tungt for å skjønne hva som faktisk er det beste for barna?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...