Gå til innhold

Noen andre der ute som takker nei til vaksiner for sine barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er årsaken til at du velger dette, da? Hvorfor vil du ikke bidra til flokkimmuniteten, og hvorfor vil du ikke sikre din datter mot de alvorlige sykdommene som det vaksineres mot? Er barnet allergisk kan du sikkert få hjelp og støtte via Astma- og allergiforbundet. Har hun immunsvikt kan du ta kontakt med Norsk Immunsviktforening.

Anonymous poster hash: 34b74...3c0

Man kan også fint ta vaksine når man har immunsvikt. Jeg har primær immunsvikt og har tatt alle vaksiner. Kan være jeg hadde vært død i dag uten vaksinene.

Anonymous poster hash: d0c83...493

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nok et eksempel på hva som skjer når barna ikke blir vaksinert

Stort kikhoste utbrudd i Bergen - publisert for 3 timer siden

"Da kikhostevaksinen ble innført i 1952, sank antallet tilfeller i Norge. Fra 1960-årene til 1997 var det ingen større utbrudd. Men fra 1997 har tallet holdt seg høyt. I årene 2005-2012 mottok Folkehelseinstituttet meldinger om 3500-6600 kikhostetilfeller per år."

Hmmm, lurer på hvorfor vi har 3500-6600 kikhoste tilfeller pr år? Jeg tror det er grunnet slike folk som sier "Mitt barn skal ikke vaksineres".

Hva tror du TS?

Jeg leste en artikkel i 2012, da var det kikhoste utbrudd i London, og artikkelen handlet om ei ung dame på 24 som hadde blitt smittet, og hun hadde strevd med det i 4 år før allmenntilstanden var tilbake der den skal være. 4 år!

Anonymous poster hash: c23f5...43f
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tar en tur på gamlehjemmet og spør beboerne der, kan nok de aller fleste fortelle deg om et søsken, en nabogutt, en klassekamerat eller andre kjente som døde av barnesykdommene vi nå vaksinerer mot. Min bestefars bror døde av polio, noe som dessverre var ganske vanlig på den tiden. I tillegg til de som døde er det en del av de på 60+ som sitter i rullestol i Norge i dag som gjør det på grunn av polio.

Vil dere vaksinemotstandere virkelig tilbake til slike tilstander??? Jeg fatter det bare ikke. Kan dere ikke være så snill og ta en tur på teknisk museum, se på bildene og utstyret fra sanatoriumene disse barna havet på (hvis de var heldige).

Anonymous poster hash: 6c513...c5a

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hva skal jeg si til dette? Du sier du helst unngår å fortelle andre at din datter ikker følger vaksineprogrammet. Du ønsker videre kontakt med andre som ikke ønsker å vaksinere sine barn. Bor selv i Oslo-området og kunne på sett og vis gjerne likt at vi kunne vite av hverandre. I likhet med deg har ikke barnet mitt fulgt vaksineprogrammet. Ikke fordi vi ikke ønsker, men fordi medfødt immunsvikt innebærer at hxn ikke kan få levende vaksiner. For min del kunne det selvfølgelig vært av stor interesse å vite om disse som gambler med ikke bare sine egne barns, men også mitt og andres barns helse. Og dette unngår du attpåtil å fortelle til allmennheten av frykt for å måtte svare for eventuell kritikk som kan oppstå som følge av deres såkalte "veloverveide valg". Unnskyld meg, men kan du fortelle meg hvilken rett du har til å utsette ikke bare ditt, men også mitt og andres barn for livstruende sykdomsrisiko? Jeg synes IKKE det er greit og jeg mener både jeg selv og andre er i vår fulle rett til å si fra om dette. Hvis du virkelig våger å innestå for valget får du jammen meg være tøff nok til å kunne svare for deg også. Du etterspør interessante svar. Samtidig understreker du at du ikke ønsker ærlige svar dersom dette innebærer kritikk for deres valg om ikke å vaksinere. Makan til idiotisk, ansvarsfraskrivende og ikke minst konfliktsky atferd. Beklager at jeg ikke evner å imøtekomme dine ønsker, men det er livsnødvendig for mitt barn at jeg videreformidler et ønske og håp om at dere tar til vettet og vaksinerer datteren deres. Både for hennes egen, men også for andres trygghet i årene fremover. Det er faktisk en bønn til deg fra meg som mor til et barn i risikosonen og som selv dessverre står uten valgmuligheter - hverken for oss selv eller for andre.

Og TS viser seg jo dessverre å være et klassisk eksempel på dette...

Denne kunne vært litt mindre generaliserende for min del :kjefte:

Håper og tror du forstår hvorfor!

Anonymous poster hash: a08e8...207

Ditt barn er en av grunnene til at jeg har fulgt vaksineprogrammet for alle mine barn. Jeg mener det er viktig, av solidaritetshensyn, å opprettholde flokkimmuniteten. Mine barn er svært sunne og friske, og de ville mest sannsynlig tålt barnesykdommene, men jeg ville aldri kunne levd med meg selv hvis mitt barn smittet et barn som ikke tålte vaksine og det gikk galt.

Vi opprettholder tilstrekkelig flokkimmunitet til å beskytte de som verken tåler vaksiner eller sykdommene hvis alle vi som kan vaksinere gjør det. Det er når foreldre som av diverse grunner dropper vaksiner til barn som tåler dem at flokkimmuniteten går til helvete. Jeg kaller disse foreldrene snyltere.

Anonymous poster hash: a0845...56a

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan uansett si med 100% sikkerhet at ts IKKE har utdannet seg innen biologi/medisin ;)

Anonymous poster hash: 41049...65f

Hun er sikkert siviløkonom eller noe annet som har null niks med avgjørelsen hennes å gjøre :P

Anonymous poster hash: d0c83...493

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lyst på en tur til Disneyland i California TS, de har et meslingutbrudd der nå, grunnet foreldre som velger å ikke vaksinere barna sine.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Nei, det er det ikke om man er veldig sikker på at det ikke kommer styggedom med på kjøpet av vaksinen.

Ikke lat som at foreldre som prøver å unngå usikre vaksiner er slemme.

Meg bekjent er de som står i mot presset mer oppegående enn de som følger strømmen.

Anonymous poster hash: b2003...3af

Ærlig talt! Mange av disse vaksinene har vi fått i årevis! Den nyeste er hpv, og den er godt utprøvd! Det er ikke snakk om svineinfluensa vaksina heller! Mine barn skal iallefall vaksineres, jeg ønsker ikke å bidra til at andre barn kan bli alvorlig syke av meslinger, tuberkolose, kikhoste og polio for noe alternative har sagt man klarer seg fint uten. Tuberkolose kan fort blomstre opp i norge igjen, ettersom vi har mye innvandrere som drar dette og meslinger med seg. Begge disse sykdommene kan være dødelige for små barn.

Synes rett og slett de som ikke vaksinerer er uansvarlige ovenfor resten av samfunnet! Tenk på de som sliter med dårlig immunforsvar, kroniske sykdommer og som er alvorlig syke fra før? Disse får disse sykdommene nesten ved å knipse!

Følg rådene fra FHI og vaksiner barna deres! Dette burde faktisk ikke vært valgfritt!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun takket nei til rotavirus den nyeste vaksinen i vaksinasjonsprogrammet. Takket nei fordi den er overflødig. (Lurer du på hvorfor kan du google deg selv)

Har alikevel tenkt til å følge resten av vaksine programmet. Det er godt utprøvde vaksiner, ser ingen logisk grunn til å takke nei til disse vsksinene. Vill vurdere å droppe HPV vaksinen også når den tid kommer. Men vi har god tid til å se på hva slags effekter denne vaksinen gir på sikt foreløpig. Mtp. Bivirkninger.

Anonymous poster hash: 962c1...129

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lat som at foreldre som prøver å unngå usikre vaksiner er slemme.

Anonymous poster hash: b2003...3af

Hvilke av vaksinene i barnevaksinasjonsprogrammet anser du som "usikre", og hva baserer du den påstanden på?

Anonymous poster hash: dceda...b73

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lever lengre og er friskere nå enn før i tiden. Dvs.: Etter vaksinen kom inn i bildet. Er ikke det en god nok grunn til at vi bør vaksinere barna våre?

Vaksiner barna deres for de verste sykdommene ihvertfall...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer aldri til å forstå foreldre som vil utsette barna sine for unødvendig lidelse og sykdom.

Greit man er usikre på nye vaksiner, men disse som er i barnevaksine programmet er godt testet over maaange år.

I bhg hos oss må foreldrene fylle ut papir hvor de skriver om barnet har fulgt vaksinasjonsprogrammet eller ikke.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mange av dere vaksineforkjempere er ufine her. Man behøver ikke spy ut av seg all gørr man har og bruke skjellsord mot TS fordi man er uenig med henne, det er elendig debatteknikk og gjør jo bare at vaksinemotstandere føler seg forfulgt og gjemmer seg unna med sine meningsfeller i stedet for å delta i åpen debatt. Det er vel ikke det vi ønsker?

Når det er sagt, skulle jeg ønske TS kom tilbake og fortalte nøyaktig hvilke overveielser de har gjort seg. Hvordan ser de på flokkimmunitet og solidaritetsprinsippet? Hvordan ser de på muligheten for å smitte noen som ikke kan vaksineres? Hvilken forskning støtter de seg på? Tror de sykdommene er ufarlige eller satser de bare på at barnet ikke får dem? Ut fra det vaksinemotstandere har kommrt med i denne tråden, virker det jo som om mange av dem ikke har forstått forskjellen på barnevaksineprogrammet og svineinfluensvaksinen, at de ikke er i stand til å utøve normal kildekritikk og at de er tilbøyelige til å tro på både aliens og myndigheter som ønsker å ta livet av befolkningen sin. Jeg antar TS mener hun har bedre argumenter enn det som har kommet frem i denne tråden, men et minimum for å få forståelse for sitt standpunkt, er jo at man er villig til å forklare det og argumentere for det.

Anonymous poster hash: c16ff...059

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bhg hos oss må foreldrene fylle ut papir hvor de skriver om barnet har fulgt vaksinasjonsprogrammet eller ikke.

De som nekter vaksine uten spesiell grunn, bør også være forberedt på å ikke få barnehageplass.

Anonymous poster hash: dceda...b73

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De som nekter vaksine uten spesiell grunn, bør også være forberedt på å ikke få barnehageplass.Anonymous poster hash: dceda...b73

Det burde være sånn, men jeg vet faktisk ikke hvordan det er.

Hos oss har det hittil kun vært barn med god grunn som ikke har fulgt hele programmet.

Vi har ved vannkopper og rødehunder sendt sms til de mødrene som er gravide, og informert om at det går hos oss nå. Å hengt opp lapper og sagt i fra ved henting, sånn at alle får det med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke lege, han er kiropraktor...

Med alle de kg kjerringene her inne som sverger til alternative løsninger på "kiss kidd" trodde jeg det ville skli rett inn...

Anonymous poster hash: ee060...3ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok et eksempel på hva som skjer når barna ikke blir vaksinert

Stort kikhoste utbrudd i Bergen - publisert for 3 timer siden

"Da kikhostevaksinen ble innført i 1952, sank antallet tilfeller i Norge. Fra 1960-årene til 1997 var det ingen større utbrudd. Men fra 1997 har tallet holdt seg høyt. I årene 2005-2012 mottok Folkehelseinstituttet meldinger om 3500-6600 kikhostetilfeller per år."

Hmmm, lurer på hvorfor vi har 3500-6600 kikhoste tilfeller pr år? Jeg tror det er grunnet slike folk som sier "Mitt barn skal ikke vaksineres".

Hva tror du TS?

Jeg leste en artikkel i 2012, da var det kikhoste utbrudd i London, og artikkelen handlet om ei ung dame på 24 som hadde blitt smittet, og hun hadde strevd med det i 4 år før allmenntilstanden var tilbake der den skal være. 4 år!

Viruset har endret seg slik at innhold i den gamle vaksinen beskytter ikke lenger. Dette har jeg fått høre fra en mikrobiolog,altså lege som er spesialist i mikrobiologi. Et utbrudd skjedde blant vaksinerte og ikke vaksinerte. Blodet fra begge grupper ble sendt til laboratoriet i Sveits der det ble påvist at viruset har endret seg og derfor B le også vaksinerte syke...

Anonymous poster hash: eaede...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har foreløpig ikke tatt noen vaksiner, men vi vurderer altså å ta polio og stivkrampe etter hun har fylt to år. Grunnen til at vi har sagt nei er mangfoldig, men det handler først og fremst om en omfattende skepsis til vaksineprogrammet, og på troen om at hun er sunnest uten vaksiner. Disse holdningene stammer fra mengder med uavhengig, og dermed ikke like tilgjengelig forskning.

Anonymous poster hash: adab6...030

Disse holdningene dreper barn på daglig basis og jeg er rimelig sikker på at foreldre i krigsherjede land hadde blitt overlykkelige om de kunne fått vaksinert barna sine mot stivkrampe, polio, meslinger, kikhoste osv. Du, derimot, som har muligheten har derimot valgt å lese deg opp på svada og velger heller å stole på de kvakksalverne som mener at man har de best uten vaksiner, og unnskylder deg med at du har en 7-årig universitetsutdannelse og dermed har kunnskapen nok til å vurdere dette. Vel, hadde du hatt den utdanningen du påstår å ha, så hadde du visst litt mer om kildekritikk og dermed visst at kildene du har lest neppe hadde gått gjennom sensuren på seriøse nettsteder... :filer:

Du sitter altså og vurderer om du skal vaksinere barnet ditt mot polio og stivkrampe imens foreldre i USA sitter og håper på at barna deres ikke skal dø av meslinger fordi ignorante idioter som deg velger å heve seg over det som er anbefalt, men heller stoler på svada fra useriøse kilder... Jadda!

For all del, jeg har ingen problemer med å skjønne at folk gjør research på dette med vaksiner og vil vite hva det skal vaksineres mot, hvorfor, mulige bivirkninger av vaksinen og hvor lenge vaksinen har vært i bruk - jeg gjorde det selv med eldstemann - men det er er rimelig stor forskjell på å sette seg inn i vaksinene og sykdommene det vaksineres mot, samt eventuelle bivirkninger av vaksiner og sykdommer, og å konkludere med at vaksinene er farligere enn sykdommene. Det er jo i prinsippet den konklusjonen du har trukket, og det er en rimelig farlig konklusjon som ikke har noen rot i virkeligheten. For, det er ikke bare vaksinene som kan være farlige - sykdommene det vaksineres mot er i seg selv såpass farlige at de kan føre til død eller varige skader - og da er det faktisk ikke bare-bare å droppe vaksinene, og dersom du haddelest litt om sykdommene i seg selv, så hadde du nok ikke nølt med å vaksinere. Den eneste grunnen til at disse sykdommene ikke florerer i Norge er fordi vi har et barnevaksineprogram som er godt etablert.

Det finnes barn (og voksne) som absolutt ikke kan ta en del av disse vaksinene, og for å unngå at disse blir smittet av eventuelle sykdommer, så er det viktig at flokkimmuniteten bevares. Den blir kun bevart dersom mange nok vaksinerer seg, og slike som deg er med på å redusere flokkimmuniteten og dermed øke risikoen for at de som faktisk ikke kan vaksineres blir utsatt for unødig smittefare og dermed risikerer å dø av sykdommer som kunne vært unngått dersom folk flest vaksinerte barna sine. Vil du virkelig risikere å være medskyldig i andre menneskers død, TS?

Endret av SmallTalk
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...