Gå til innhold

Noen andre der ute som takker nei til vaksiner for sine barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

bare la vær å vaksiner barnet ditt, men håper for guds skyld du holder det unna andre barn, eldre og syke :)

Inkludert utlandet og offentlig skole..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er så utrolig enig!! De risikerer både sitt eget barn og andre sine barn sine liv! Det ironiske er jo at TS er høyt utdannet, og på tross av dette kan være så naiv og dum? Syntes at barnevernet burde vært på plass i tilfellet til TS.....

Det er jo fordi det i mange år ikke har vært noen konsekvenser ved å droppe vaksinering, og vi har nok glemt hvor grusomme disse sykdommene er (og dødelige, i noen tilfeller). Men når vi nå ser en fremmarsj av sykdommer vi regnet som utryddet kan det hende pipa får en annen lyd.

Anonymous poster hash: c21cc...851

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hva skal jeg si til dette? Du sier du helst unngår å fortelle andre at din datter ikker følger vaksineprogrammet. Du ønsker videre kontakt med andre som ikke ønsker å vaksinere sine barn. Bor selv i Oslo-området og kunne på sett og vis gjerne likt at vi kunne vite av hverandre. I likhet med deg har ikke barnet mitt fulgt vaksineprogrammet. Ikke fordi vi ikke ønsker, men fordi medfødt immunsvikt innebærer at hxn ikke kan få levende vaksiner. For min del kunne det selvfølgelig vært av stor interesse å vite om disse som gambler med ikke bare sine egne barns, men også mitt og andres barns helse. Og dette unngår du attpåtil å fortelle til allmennheten av frykt for å måtte svare for eventuell kritikk som kan oppstå som følge av deres såkalte "veloverveide valg". Unnskyld meg, men kan du fortelle meg hvilken rett du har til å utsette ikke bare ditt, men også mitt og andres barn for livstruende sykdomsrisiko? Jeg synes IKKE det er greit og jeg mener både jeg selv og andre er i vår fulle rett til å si fra om dette. Hvis du virkelig våger å innestå for valget får du jammen meg være tøff nok til å kunne svare for deg også. Du etterspør interessante svar. Samtidig understreker du at du ikke ønsker ærlige svar dersom dette innebærer kritikk for deres valg om ikke å vaksinere. Makan til idiotisk, ansvarsfraskrivende og ikke minst konfliktsky atferd. Beklager at jeg ikke evner å imøtekomme dine ønsker, men det er livsnødvendig for mitt barn at jeg videreformidler et ønske og håp om at dere tar til vettet og vaksinerer datteren deres. Både for hennes egen, men også for andres trygghet i årene fremover. Det er faktisk en bønn til deg fra meg som mor til et barn i risikosonen og som selv dessverre står uten valgmuligheter - hverken for oss selv eller for andre. Og TS viser seg jo dessverre å være et klassisk eksempel på dette... Denne kunne vært litt mindre generaliserende for min del :kjefte:Håper og tror du forstår hvorfor! Anonymous poster hash: a08e8...207

:blomst: :blomst: :blomst:

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeiHade

Jeg tror forresten det er bra for alle sammen at du sliter med å komme i kontakt med andre med uvaksinerte barn, ts. Hold dem sammen med barn som ikke kan bli smittet av alle sykdommene ungene dine kan dra på seg, så slipper du å skade andres barn i det minste. Vær glad, både for dine egne barns og andre barns beste, for at du ikke kjenner andre uvaksinerte.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes at alle som ikke velger å følge barnevaksinene, skal anmeldes til barnevernet, og fratas barna! Helsesøsterser bør gjøre dette straks! Mor eller far nekter å motta vaksine på barna har ikke noen som helst sunn refleksjon rundt forskning og gode kilder. Ergo er de mindre reflektere, og gjør dumme valg. Dumme valg høres ikke hjemme i omsorg med barn, det vet alle oppegående mennesker.

Folk som ikke klarer å skille sunne kilder fra suspekte er mindre intelligente!

TS, du burde ta deg en bolle. Skjønner du ikke hvorfor folk ser ned på deg? Helt alvorlig? Virkelig bekymringsfullt!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke tåler å for eksempel få en skikkelig runde omgangssyke kan faktisk dø, jo. Verden er ikke så svart/hvit.

De er i sterkt mindretall sammenliknet med de som kan dø av meslinger, polio osv.

Anonymous poster hash: 4b842...041

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syntes at alle som ikke velger å følge barnevaksinene, skal anmeldes til barnevernet, og fratas barna! Helsesøsterser bør gjøre dette straks! Mor eller far nekter å motta vaksine på barna har ikke noen som helst sunn refleksjon rundt forskning og gode kilder. Ergo er de mindre reflektere, og gjør dumme valg. Dumme valg høres ikke hjemme i omsorg med barn, det vet alle oppegående mennesker.

Folk som ikke klarer å skille sunne kilder fra suspekte er mindre intelligente!

TS, du burde ta deg en bolle. Skjønner du ikke hvorfor folk ser ned på deg? Helt alvorlig? Virkelig bekymringsfullt!

Hun forstår det i den grad at hun skammer seg i det offentlige rom!!! Men hun forstår ikke konsekvensene rent medisinsk. Hun har nok et helt spesielt barn....i motsetning til oss andre. :ironi:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville nok big-farma også sagt, om de kunne snakke anonymt.

Jeg synes de som vaksinerer barna sine bør miste foreldreretten.

Anonymous poster hash: b2003...3af

Jeg synes du seriøst bør vurdere å ta medisinene dine!!!

Anonymous poster hash: a08e8...207

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er godt du skrev dette som anonym. Dr. Kurt Perkins er kiropraktor - ikke lege.

Anonymous poster hash: 5705c...100

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva skal man si til mennesker som åpenbart er dumme, det nytter ikke med 7 års utdannelse. Jeg så en reportasje på tv2 om helsepersonell i India, som gjør sitt beste for å utrydde Polio. Helsepersonellet gikk i gatene å spurte alle barna, som går å bærer på et enda mindre barn i gatebildet i storbyene der om å få gi vaksinen, og for det skulle de få noen kroner. De måtte dele ut penger for å få gi vaksinene fordi der nede er ikke folk opplyste nok eller utdannet nok til å forstå dette med vaksineprogrammer.

Alt folk i Norge og Europa kan være så ignorante å si at nei, mitt barn skal ikke vaksineres er helt ufattelig. At de skal ha veloverveide grunner for dette, er bare bevis på at de ikke har peiling.

Jeg fant ikke den repotasjen de viste i magasinet på tv2, men

Dette er forholdene de arbeider under i India, jeg foreslår du tar med barnet ditt på ferie til India du TS, så kan baret ditt få eke med andre barn som ikke er vaksinert.!

Å, tør du ikke det? Hvorfor ikke?

Anonymous poster hash: c23f5...43f
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Olivia Benson

Med 7 års utdannelse så burde det jo si deg noe at du må til tvilsomme utenlandske nettsider for å finne støtte til avgjørelsen deres.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får inderlig håpe at ditt barn går klar av sykdommene dere ikke har vaksinert mot TS. For det må være litt av en følelse du må sitte med i etterkant om så skulle skje.

Hvorfor er du så skeptisk til vaksiner som har vært i bruk i en årrekke??

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsestasjonene er faktisk ekstra oppmerksomme rundt omsorgssituasjonen til barn som ikke vaksineres.

Det blir kanskje ikke sendt ut bekymringsmeldinger på grunnlag av at barnet ikke får nødvendige vaksiner, men disse foreldrene feiler dessverre også på andre områder.

Anonymous poster hash: c2c7b...164

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva sa du TS? Å, du vil ikke ta barnet ditt med til India å la barnet leke med andre indiske uvaksinerte barn fordi det setter ditt barn i fare. Åja, selvfølgelig, dumme meg, beklager jeg foreslo at du setter ditt barn i fare.

Anonymous poster hash: c23f5...43f
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke skepsisen til vaksiner. Hva gjør dere om barnet skulle bli sykt? Tar det med til lege? Husk da at det er de samme legene som gir barnet ditt behandling som anbefaler å vaksinere barnet ditt. Hvorfor vil du da velge å stole på det de gjør, når du ikke stolte på de da de anbefalte vaksinering? Kanskje vil de til og med foreslå behandling som er mye mindre utprøvd enn vaksiner er. Hva da? Er du like skeptisk til behandling som du er til forebygging? Er det ikke litt ulogisk i så fall, å være skeptisk til vaksiner som gis til sterke, friske barn, men akseptere behandling av syke barn som tåler mindre? Jeg synes i hvert fall det.

Er sykdommene vi vaksinerer mot blitt for sjeldne, slik at dere ikke innser alvoret i det? Snakker dere med 80-90-åringer som husker barndoms- og ungdomstiden sin godt, vil de nok stille seg uforstående til at dere velger å ikke beskytte ungene deres mot sykdommer som tok livet av lekekamerater, naboer, brødre eller søstre.

Det er vel få ting som er så utforsket, utprøvd og sikkert som vaksinene som gis til barn. Hvorfor velger dere å stole på skeptikerne, når det finnes så utrolig mye forskning av høy kvalitet som viser at de er trygge og at de fungerer? Jeg kommer aldri til å forstå det.

Endret av FruLuna
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er viktig at man ser forskjellen mellom vaksiner som følger standard-programmet til helsestasjonen, og generelle vaksiner som man får tilbud om gjennom barnehage/Rådhus fordi det er noe som går nå.

Vi følger standard-programmet til helsestasjonen når det gjelder vaksinering, men har valgt å takke nei til en hepatitt-vaksine som barnehagen sendte informasjon om som skulle bli tatt i barnehagen. Årsakene til dette var flere, men vi leste selvsagt oss opp på emnet først. Både jeg og mannen har høyere utdannelse om det har noe å si.

Anonymous poster hash: 19ca0...e62
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Utdanningskortet" er såååå flaut!!

Jo høyere utdannelse, dess færre vaksiner, eller?? :skratte:

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...