Gå til innhold

Piglets dagbok

Piglet

Anbefalte innlegg

Gjest Maikana
Eller har jeg blitt tante!

Har shoppet litt i dag. En sort cardigang (det finner jeg vanligvis aldri, så det var bare å slå til) og et brunt DAY skjørt.

Gratulerer med niesen! Gleder meg til det blir min tur til å bli tante. Men må nok smøre meg med tålmodighet tenker jeg. Koser meg som "tante" til de mange babyene som venner hjemme i Norge få for tiden heller :)

Og så elsker jeg bare designeren av det skjørtet du kjøpte (ja, ikke elsker ham personlig, men du skjønner ;) ). Jeg var med på et moteshow i februar hvor vi ble kledd i bla Day og Mikkelsen klær og jeg fikk på meg en nydelig svart bukse og en stilig grønn-turkis kåpe med tøft belte i livet. Hadde mest lyst til å grine da vi måtte henge klærne tilbake.

Jeg vil bare si takk for gode ord inne hos meg. Jeg føler kanskje at jeg klager litt mye for tiden, men det er bare så mye som har skjedd på en gang, alt uavhengig av hverandre. Får gi det et par uker så går det seg nok til.

Ha en fin torsdag i København!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Popelka og Maikana! Takk for gratulasjoner, begge to. Nå har jeg sett bilder, og hun er stor og fin, men jeg må konkludere (som min bror også sa) at hun ligner på de fleste andre babyer... ;)

Maikana: Velkommen hit! Jeg synes også DAY lager utrolig mye fint, men desverre er det så dyrt, så skjørtet er det første plagget jeg rent faktisk har kjøpt. Har et håp om at jeg kan kjøpe litt mere fra dem (og andre danske designere), når jeg på et tidspunkt blir ferdig med oppgaven og får meg en jobb... Ellers så kjenner jeg absolut følelesen av at det av og til blir for mye. For noen uker siden døde tre mennesker jeg kjente (mere eller mindre) i løpet av svært kort tid, og det var bare helt overveldende og uutholdelig. Bra at du og kjæresten har det bra, og kan snakke om alt som skjer...

Her skjer det ikke det store. Er hjemme idag. Hun jeg skulle skrive oppgave med, skulle egnetlig komme hit, men hun avlyste pga. "situasjonen" og psykologbesøk i går. Tenkte litt på og dra på skolen, men der lakker de gulvene og jeg har fått kjempevondt i hodet de siste par dagene. Så nå er jeg hjemme og må heller så og få kommet meg i gang...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en ganske så effektiv dag i dag. Først fikk vi gjort, snakket om og skrevet en del på oppgavene, og etter at jeg kom hjem har jeg gjort rent i hele leiligheten, tatt oppvasken, hentet madrassen til vennindne som kommer i kveld og skrevet og postet et bursdagskort. :klappe:

Nå skal jeg snart lage meg litt middag, og eller bare slappe av, lese i bladet mitt (In Style, USA - missunelig, Malou? :sjarmor: ) og gleder meg over at jeg har fått masse penger igjen på forsikringen pga. vesken min som ble stjålet. Så nå er det tid for litt "guilt-free" shopping. :sjarmor: Min venninde kommer ikke før sent, så jeg håper jeg kan lokke henne med ut og spise brunch i morgen. Vet ikke hvor mye planer hun har, siden hun har bodd her før, skal hun sikkert møtes med endel, men uansett så er det jo hyggelig med besøk.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Piglet, ville bare forbi og ønske deg en god weekend. Egentlig er jeg på vei ut av døren, parat til de siste to arbeidsnetter. (Eller, så parat som jeg kan være ;) a. har jo ferie :tristbla: )

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miranda! Håper det var ok på jobb, tross alt...

Her skjer det ikke det store... Det ble ikke brunch i dag, for venninden har andre planer, men i morgen i stedet. Hun kom sent i går (01.00) og jeg var veldig trøtt, men da jeg først kom i seng, fikk jeg ikke sove, allikevel. Irriterende! Den eneste trøsten er at jeg jo ikke skal noe i dag, så da er det ikke så ille å være litt sløv. Vi snart gå meg en tur, og handle litt mat. Skal lage den kylling og mangogryten som det er oppskrift på her inne, og ellers vil jeg bare slappe av og gjøre mindst mulig. Kanskje jeg skal leie en film til i ettermidag? :)

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: :sjenert: Heldigvis litt kort uke, i og med at vi skal til Norge på torsdag. Har hatt en veldig hygelig helg, med brunch og tur i det fine været i går. Nå har jeg sendt min venninde hjem, og venter på kjæresten. Tror jeg skal lage pannekaker til middag. Det er det beste han vet, men jeg synes egentlig ikke det er ordentlig middag.

Jeg har vært på skolen i dag, og nå er jeg hjemme og jobber. Er litt sløv for tiden, og håper snart jeg får en stor porsjon inspirasjon og virkelyst. Nå har jeg verken lyst til å skrive oppgave eller å søke jobb... :tristbla:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg verken lyst til å skrive oppgave eller å søke jobb...  :tristbla:

Det går over :troest:

Noen ganger har man rett og slett ikke lyst til å gjøre det man er nødt til. Så går den kjedelige følelsen over, og man får det bedre.

Kanskje bør du ta en fridag, og bare gjøre hva du vil. Eller gjøre "ingen ting" om det er det du trenger.

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klemmer, Miranda! :klem: til deg også...

Det går bedre nå. Deilig at kjæresten har kommet hjem! :sjarmor: Og jeg skal jo ha litt fri på slutten av uken.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at det går bedre, Piglet :) Og takk for klemmen :)

Jeg går og er litt... frustert, er kanskje ordet... over at jeg må ringe a. i dag.

Datteren får venninne besøk i helgen, og jeg vil gjerne kjøre piken hjem søndag, i forbindelse med at jeg kjører til arbeid. (Det er a.´s kjøre uke).

Alternativet er å sende jenta med toget (det er nok det foreldrene går ut i fra blir avtalen), men jeg har det dårlig å sende en 8 årig jente med toget. Og når jeg i tillegg skal samme veien noen timer senere.

Dersom jeg og a. ikke skulle kjøre sammen til arbeid, ville jeg ha startet å kjøre et par timer tidligere. Kanskje jeg rett og slett skal gjøre det. Si til a. at hun nok kommer til å måtte kjøre selv, fordi jeg må inn et par timer tidligere...

Jeg må bestemme meg! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miranda! Håper det går bedre med frustrasjonene... Er litt enig i at en åtteåring er for ung til å reise med toget alene, men det kommer jo også ann på barnet da... Og foreldrene stolte jo på at hun kunne klare det.

Her har det plutselig blitt sommer igjen! Deilig! Litt høstdrag i luften, men varmt nok til at jeghar bestemt med for at vi skal ha picnic i parken til middag. Ellers går det i riktig retning med oppgaven, og vi får endelig positiv feed-back fra veilederen. Så det må vel bety at jeg kan holde fri fredag med god samvitighet? Det blir ihvertfall bra med litt kvalitetstid med kjæresten... :kline:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi grillet i går. Eller, vi prøvde da i det minste. Selv om engangsgriller ikke er det beste, så har jeg kommet frem til at de går bra til pølser, og at pølser er godt hvis man bare kjøper noen ordentlige noen. Men i går ville engangsgrillen overhode ingenting. Den bare røyket litt og varmet overhode ikke. Så vi ente opp med å spise salat og deilig italiensk brød, og konstatere at lunkene pølser med tennveskesmak ikke var godt. Og da vi skulle gå, oppdaget vi at grillen var brennvarm... Den hadde tydligvis bare trengt lang tid til å bli klar. :sur: Så da måtte vi jo bare slukke den!

Etter middagen gikk vi en tur, kjøpte en is og så på alle menneskene som var i byeb pga. landskampen. Så dro vi hjem og så litt på fotball, og ordnet litt med forsikringen.

I dag har jeg jobbet litt med oppgaven og skal jobbe litt mere, før jeg sykler til båten for at dra til Norge. Gleder meg masse!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur til Norge, Piglet!

Kjedelig at engangs-grillen først var klar når dere var ferdige. I det hele tatt synes jeg det er stor forskjell på hva man får kjøpt av grill utstyr. Det siste grillkull jeg kjøpte var også dårlig. (Det var briketter, og det stod de skulle være langtidsglødende. De holdt kun knapt måltidet ut...)

Håper det fine været holder seg, og at det er fint i Norge også ;)

Hygg dere :)

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, Piglet!

Så typisk at jeg er innom boka di når du er i - eller på vei til - Norge, men på den annen side så får du jo hilsenen når du er på nett igjen!

Går ut fra at du skal besøke tantebarnet? Kos deg masse - tantebarn er det nærmeste man kommer til egne småkryp og jeg kjenner at jeg er GLAD i mine 5, selv om de er store nå...

Skulle vært på Eminemkonsert med niese på 17, hennes venninne og 15 åringen min, men den dusten ble utbrent og avlyste. Gjett om det var 3 stk skuffa ungdommer og 1 stk skuffa tante?

Jeg skulle ikke være med på selve konserten, men hadde bestilt billetter til dem og tur til Gøteborg. Nå måtte turen avbestilles og billettene returneres... Synd! :tristbla:

Men - vi skal nok finne på noe annet moro sammen - en tur til England eller noe oppunder jul.

Oi, dette ble en lang liten hilsen - hekse :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:blomst: Miranda og Brunhilde!

Her har det skjedd så mye, at jeg ikke helt vet hvor jeg skal starte. Vi hadde en fin tur til Norge, og fikk sett både niesen (veldig søt og stor), bror + kjæreste og min søster. Selv om det ikke var så mange timer vi fikk i Oslo, så nådde vi egentlig endel. Og så var det super-fint vær... :briller: D vi jom til København lørdag morgen, måtte vi bare skynde oss hjem og gjøre oss klare til familietreff med kjærestens familie. Det var hyggelig, og vi fikk nytt det gode været. Søndag var jeg helt utslitt, så da var jeg litt i parken og leste og gikk en liten tur. Kjæresten måtte jobbe, stakkar!

Nå er det tilbake til hovedoppgave og jobb. Vi skal ha veiledermøte i dag, så derfor ble vi enig om at vi bare kunne møtes en halv time før møtet. Håper det går fint, og at vi så kan komme videre... Og i ettermiddag skal jeg på jobb. Juhuu!! :ironi:

Piglet

PS Brunhilde: Synd at Gøteborg turen ble avlyst, håper dere finner på noe annet gøy. Kanskje en tur til Kbnh? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart tid for å dra på jobb... Kan ikke akkurat si at jeg gleder meg, men det er jo bra med pengene, da. Og så kan jeg jo glede meg over at vi hadde et veldig bra møte med veileder og at han ENDELIG forstår hav vi vil og sier ting som virkelig er brukbart!

Ellers leser jeg en veldig spennende bok for tiden: Defying Hitler av Sebastian Haffner. Det er en beskrivelse av livet i Tyskland mellem 1914 og midten av 30.-tallet, og prøver å beskrive hvorfor nazismen vokste frem og hvorfor noen valgte den ene eller den andre siden. Veldig spennde og lærerikt! Den er skrevet før starten av 2. verdenskrig, men manuskriptet ble føst funnet og utgitt for noe få år siden.

Piglet

PS GLEDER meg til Amy i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tenker det var stas å se veslejenta ja! Nå må du ikke slite deg helt ut nå som du er tilbake - husk å ta deg tid til litt kos også!

Jo, en tur til Kphn hadde vært noe - det er bare det at både min sønn og tanteungene kjenner meg litt for godt, de er redd for å miste meg blant mumiene på Glyptoteket...derfor blir det nok Newcastle i denne omgangen.

Jeg har begynt å trene på treningsstudio. Driver og skal ned i vekt etter røykestoppen og har funnet ut at jeg nok må få litt muskler slik at jeg skal klare å holde vekten om ca 20 kilo = når målet er nådd. Jeg har fått program - og streng beskjed om å trene 45 minutter fettforbrenning de dagene jeg ikke er i studio, det er hunde glad for! Ellers skal jeg svømme tirsdag morgen, det er helt greit, men jeg er ikke så flink til å svømme, så det går sakte. Det er sikkert sunt uansett!

Nå skal jeg hoppe litt rundt på KG og så skal jeg se Judging Amy, den eneste serien jeg følger med på nå som LOST har pause.

Ha en fin kveld! Hekse :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for brevstemmings-oppmuntringen!

Papirene er rekvirert ;)

Godt at veilederen forstår hvor dere vil hen, ellers blir det mer villedning enn veiledning. Er dere kun to som skriver oppgave sammen, eller er dere flere?

Brunhilde fikk minnet meg på at jeg aldri har vært i Glypoteket. Jeg har noe til gode. Ofte er det jo sånn, at når man har muligheten, får man den ikke brukt.

Tror egentlig jeg trenger en ordentlig Københavnstur snart, det er lenge siden.

Jeg må kjøre til genbruksstasjonen. Om jeg har tenkt å bli ferdig i dag. Dessverre kommer mannen min hjem først en halv time før de stenger. Det hadde ellers vært en god trening for ham, som nå har bestemt seg for å slanke seg.

"Defying Hitler", som du leser. Er den ikke tung å lese på engelsk? Men du er nok mer stødig der, enn hva jeg selv kan skryte av ;)

Jeg skulle nok hatt fatt i en dansk utgave :forvirret:

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var så lidt, Miranda!

Defing Hitler er faktisk en av de "vanskeligste" bøkene jeg har lest på engelske, og jeg anser med ellers som ganske flink. Så det er kanskje en god ide og finne en dansk oversettelse. Men den anbefales. Både fordi historien jo er evig aktuel, men også fordi den er spennende skrevet, som en thriller.

Glyptoketet anbefales!!

Her skjer det ikke så mye. Hadde en veldig effektiv dag på skolen, har spist deilig wok (kanskje det er en måte og få i mannen din grønnsaker, Miranda?) og nå som solen har kommet frem, skal kjæresten og jeg gå en tur!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var våt som en druknet katt da jeg kom hjem fra skolen, men nå har jeg tatt på meg rosa kosedress og er klar for å jobbe litt. Har også store planer om å skrive en søknad, siden jeg har sett et spennede jobboppslag.

Kjæresten skal servere i kveld, så jeg skal være alene hjemme. Det gjør ikke så mye, for jeg skal se på ER, men det er litt dumt siden han drar i sommerhus i morgen og blir der resten av helgen. Jeg skal også dit en liten tur, men skal også på byen med en venninde i morgen (forsiket bursdagsfeiring) og gå Walkathon søndag. Men søndag kveld skal vi på kino - i kyssesetene... :kline: Skal se Crash, som har fått fantastiske anmeldelser, ihvertfall her i DK.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk skrevet søknadd i går, så nå kan jeg holde helg meg god samvitighet. Har gjort rent og støvsuget i hele leiligheten, så nå vil jeg ta meg et bad, før jeg gjør meg klar til venninde besøk og bytur. Har kjøpt inn så jeg kan lage pasta med kantareller, og så strawberry daquiry. Deilig! :sjarmor:

Ellers har jeg fått brevstemmepapirene mine, men er mere i tvil enn noen sinde om hva jeg skal stemme. Rent ideologisk føler jeg mest før Ap. Men de insiterer jo på å samarbeide med SV og Sp. Det er et problem fordi Sp er hatepartiet mitt, de er mot EU og for bønder... :sjenert: Problemet med SV er også delvist at de er mot EU og i det hele tatt har en noen forstyrret utenrikspolitik, men også at jeg ikke helt stoler på hva de vil gjøre med Norges økonomi. Nå ser det jo ut til at Ap vil gjøre et super-godt valg, og man kan jo håpe på at Sp kommer under sperregrensen, men allikevel. Venstre er mitt andre alternativ. De er det partiet som har flest saker som appelerer til meg i programmet sitt (miljø, innovasjon etc.), mens de andre partiene stort sett snakker om folkeskolen, barnehagedekning og eldre. Ikke akkurat de temaene jeg bryr meg mest om, egentlig. Problemet med V er at de er bittesmå og samarbeider med KrF. Ikke lett... :sur: Men jeg gidder ikke sende avsted en blank brevstemme, så jeg må jo bare finne en løsning.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...