Gå til innhold

Piglets dagbok


Piglet

Anbefalte innlegg

Mere triste nyheter - min kusine har begått selvmord. :( Det er noen dager siden, og det går bedre nå, men da pappa ringte og fortalte meg det, ble jeg helt ulykkelig. Vi var ikke spesielt nære, det har bare vært ganske mye død og triste ting de siste ukene, og så er det jo utrolig trist når unge mennekser ikke orker mere av livet. Kjæresten er jo i Sverige, og da jeg ringte for å fortelle ham det, klarte jeg bare å si at noen var død, før jeg begynte og gråte. Og han ble ganske bekymret fordi han ikke fikk med seg hvem det var, og så for seg at det var noen som vi kjente bedre...

Nok om triste ting! Her skinner solen, så nå skal jeg bare skynde meg å vaske litt klær og ordne leiligheten før jeg skynder meg ut. 8)

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars deg, Piglet :trøste:

Det er ikke lett for dem som sitter igjen når noen velger å ta livet sitt... For noen år siden skøt min fetter seg, så jeg vet. Det kom helt overrumplende på meg, og lenge kunne jeg ikke forstå at jeg ikke kunne se det komme...

(Egentlig er det nesten uhyggelig, Piglet. Mange av de ting du har opplevd den siste tiden har jeg nesten prøvd noe lignende... I praksis perioden døde nemlig også broren til hun jeg studerte sammen med...)

Pass godt på deg selv

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Piglet, selvmord er ikke lett å hanskes med, og det å miste noen i nær familie gjør noe med en, selv om man kanskje ikke var så nære.

Håper det fine været hjelper - sol gjør som regel undere for meg hvis jeg har det litt leit.

Ta vare på deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klemmer og gode ord, Miranda og Brunhilde! Selvmord er ikke lett, nei, men på en måte er det jo også godt å bli minnet om hvor sårbart livet er, så man ikke glemmer å nyte det. Og sol hjelper masse! (Og litt spooky at du har opplevd nesten det samme, Miranda!)

Fikk gjort rent og vasket klær i går, så nå skal jeg bare støvsuge grundig og ordene gjestesengen (eller skal jeg si gjestemadrassen?), så er alt klart til min søster kommer på besøk. Tenkte også jeg skulle se om jeg kunen finne noen jordbær som vi kan spise til desert. Ellers er det to små barn som skriker om kapp nede i gården, og selv om jeg vet det ikke er deres skyldt, merker jeg at jeg blir en smule irritert.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Piglet, en stund siden jeg har vaert innom, det var baade koselig men ogsaa trist aa lese...haaper du nyter jordbaerene og soesterbesoket!

Ha en god uke!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Popelka! Long time, no see. Håper du har en fin sommer!

Nå har min lillesøster reist videre til Kreta, men vi har hatt noen fine dager her i København (delvist sammen med Bush :wink: ). Jeg har tatt en del fri pga. sittuasjonen med hun jeg skriver oppgave med, så vi har shoppet masse (eller mest sett i butikker, egentlig, men jeg fikk en topp, en bukse og en veske), spist god mat, sett på byen og vært i Tivoli. I dag skal jeg jobbe litt med oppgaven, har bare hatt en litt sløv start. Men det fortjener man jo av og til...

I kveld skal vi ha en kamerat på middag, så jeg må også tenke ut noe kreativ mat. Kanskje noe med fisk.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare innom med en liten hilsen før helgen! Håper du har det fint og at du koser deg!

Hekseklem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miranda og Brunhilde! Takk for hilsner! Skynder meg innom her, før KG lukker ned for omlegning. Det blir nok bra, og når været er så fint, skal jeg nok klare meg uten...

Ingen jobb til meg, nei, Miranda. Men en god erfaring og lærerikt.

Det ble ikke gjort mye fornuftig i går pga. terror i London, så nå må jeg heller ta meg sammen. Vender sterkere tilbake!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg og god omlegning til deg også Piglet. Det ser ut som om vi får skikkelig fint vær i helgen, så forhåpentligvis klarer vi oss uten de store KG-abstinensene. :wink: Jeg har i allefall store planer om å tilbringe mange timer ute i hagen.

Synd at det ikke ble noen jobb på deg, men som du selv sier er du i allefall en erfaring rikere. Bedre lykke neste gang!

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Malou!

Ja, da er KG tilbake, i ny design. Om den er bedre, vet jeg ikke enda. Har hatt litt problemer med å laste opp avataren min, så inntil videre har jeg en midlertidig en. Og så vet jeg ikke om jeg synes det er så smart at man kan se hvem som er i de forskjellige trådene...

Ellers er det VARMT her i København, og det gjør ikke underværker for fremdriften på hovedopgaven, og jeg kan heller ikke forestille meg at det blir særlig gøy på jobb. Men jeg husker sommeren i fjor (regn, regn og regn), så vi kan vel ikke klage for mye... I går hadde vi noen venner på besøk, og det er jo deilig at man kan sitte ute i gården til langt ut på kvelden.

I dag skal jeg jobbe med oppgaven, og så på jobb, og resten av uken går også til skriving. Prøver å holde fri for det meste i helgene, men synes det føles uendelig lenge siden jeg hadde ferie, uansett...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Piglet!

Det innrømmer at jeg klager litt når det blir så varmt som det er nå. I går jobbet jeg hjemme og på det værste var det over 28 grader inne i stua. Vurderte nesten å stikke hodet inn i fryseren og lukke igjen døra.. Men hvis jeg bare kunne kose meg på stranda og ute i vannet pluss spise tonnevis med is, så skulle det ikke komme så mye som en liten klage ut av min munn, tror jeg da i allefall..

Men vi kan jo ikke alle ha fri på en gang..

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blomst: Malou!

Du har rett, selvgølgelig. Vi kan ikke ha fri samtidig alle sammen, og det er jo ikke så lenge til du skal ha ferie, så vidt jeg husker...

Jeg har hatt en god dag idag, og har fått gjort masse... Det føles bra. :) Ellers skjer det ikke det store, jeg har gått en tur med kjæresten og nå skal jeg snart se ER.

Ellers er jeg fortsatt på midlertidig avatar, og klarer ikke å laste opp min gamle...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg tilbake igjen, men min gode, gamle avatar... Leter egentlig litt etter en ny, men for holde med hoppe-jenta for nå...

Har det fortsatt travelt, så det blir ikke så mye KG-tid. Men har det ellers bra... I går var vi på fest hos en kamerat, på taket av kollegiet (studentbolig) hans. Desverre var det litt kaldt og blåsende, så rundt midnatt dro vi hjem. I dag har vi spist deilig brunch, kikket litt i butikker og nå som TdF er slutt for dagen skal vi se to dvder (Ray og My big fat greek weeding) og bare slappe av. :kline:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! Er bare innom med en liten hekseklem før lørdagskvelden blir så altfor gammel. Her er det fint vær og jeg er trøtt etter å ha vært ute og handlet og sittet i solen etterpå.

Er ikke helt sikker på om jeg liker nye KG i det hele tatt - venter litt med å starte ny dagbok til jeg ser om dette er noe for meg...

Kos deg! Hilsen heksa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: Brunhilde! Håper du snart kommer med ny dagbok, og ihvertfall at du ikke blir så lei av nye KG at du slutter. Da ville jeg ihvertfall savne dine kloke og veloverveide innlegg...

Her har vi hatt en riktig så effektiv formidag, og både gjort rent og vasket tøy. Nå skal jeg gå en tur og så bake en kake. Jeg skal arangere en fokusgruppe i forbindelse med oppgavene min, så da må jeg heller fore dem litt. Skal lage pizza også, siden de er så snille og bruker en søndag kveld på å hjelpe meg. Ellers er det jo en vigtig etappe i TdF og kjæresten er veldig interesert, så kommer jeg sikker til å se litt på det. Det er inspirerende med deres viljestyrke og dedikasjon, synes jeg...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Piglet, ville bare forbi med en sommerferie hilsen i hui-og hast, midt i pakking og forbredelser ;)

Så du får med deg TdF. Jeg er nok ikke den mest interesserte, men har i det minste fått med meg at det går godt for Danmark. (Eller, mon tro om det gjør det fortsatt...?)

Du får kose deg med oppgave, pizza og kake du da. Misunner deg ganske mye, - i allefall pizzaen og kaken ;)

Snakkes etter ferien,

:klem:

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ferie, Miranda! :smilyblomst: Det går fortsatt ok med danskene i Touren og også bra for den ene nordmannen.

Det var godt med pizza og kake, men det var ganske mye styr med fokusgruppen, også, så det var ikke akkurat en hygge-kveld. Men det var ganske lærerikt, og det er jo det viktigste.

Ellers ble kjæresten onkel (for 9. gang) natt til i går. Til en liten :babygutt: Så nå planlegger vi en liten tur til Jylland for å besøke litt familie og se det lille vidunderet...

Planer for i dag: Er hjemme, fordi jeg skal renskrive noen intervju. Det kommer nok til å ta noen timer. Ellers hadde jeg håpet at jeg kunne ta i mot den nye Harrry Potter i dag, men det ser dårlig ut, siden jeg har fått en mail om at de nettop har sendt den fra UK. Men man kan jo håpe... Ellers skal jeg handle litt mat, ta inn vasketøyet og gå en tur.

Piglet

Endret av Piglet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei paa deg, Piglet! Synd med HP! Men den som venter paa noe godt, venter ikke forgjeves! :ler:

Var forresten og intervjuet fans her i Edinburgh fredag kveld. JK R var her og leste for noen utvalgte (samt en tv-kanal). Artig aa se masse hestevogner med barn som ble fraktet til slottet for aa faa en bok hver og moete henne!

Ha en riktig god aften!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...