Gå til innhold

Piglets dagbok

Piglet

Anbefalte innlegg

Man bør ikke sidestille de to byer (London og Fallujah). Med mere end 1000 dræbte eller sårede, halvdelen af boligerne liggende i ruiner og næsten alle skoler og moskeer ødelagt eller jævnet med jorden er Fallujah mildt sagt blevet udsat for en mere hårdhændt behandling end London - af amerikanere med britisk støtte. Men man kan og bør sammenligne de to byer. Vi har ikke monopol på smerte, lidelse, raseri eller ukuelighed. Vi har ikke rødere blod, stærkere rygrad eller vådere tårekanaler end indbyggerne i Irak eller Afghanistan. De, der ikke havde fantasi nok til at føle empati med den elendighed, vi har skabt i Irak, har nu fået noget, der ligger tættere på deres hjem, at identifisere sig med. 'Civile tab' har altid et menneskeligt ansigt. Deres slægtninger sørger, deres samfund husker og kræver handling.

Gary Young, The Guardian, i Politiken 17.07.2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hysssj - ikke si det så høyt, men jeg klarte ikke å la være å tegne supermedlemskap....har jo sluttet å røyke, så.....

Det jeg egentlig vil si er at nå blir jeg her en stund! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn kan det gå, Brunhilde! Lykke til med røykeslutt! Og jeg er veldig glad for at du blir her...

Ellers ingenting nytt å melde herfra. Skriver oppgave, er på jobb og skal snart se på Amy...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk Harry Potter i går!!! Hurra! Har allerede lest et par hundre sider, og håper bare jeg klarer å få gjort litt annet i dag, også... Skal ha fri det meste av neste uke, så da bør jeg få gjort litt i dag og i morgen...

Ellers er det desidert trist vær her, men MASSEVIS av regn! Ikke så mye og gjøre med, håper bare det ikke betyr at sommeren er slutt for godt. August pleier jo å være ganske bra.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Slutta å røyke for 2 år siden, men bruker det gjerne som unnslyldning når det er noe jeg har lyst på/til...

Harry Potter er visst bra - 15 åringen kjøpte den forrige lørdag og var ferdig med den på mandag morgen. Er helt imponert, jeg visste ikke han var så godt til å lese engelsk. Han sier den var mye bedre på engelsk enn på norsk, så nå vil han ha de andre også på originalspråket.

Ha en fin helg, Piglet! Jeg starter ferien i dag, så etter jobb skal jeg hjem og gjøre rent og kanskje klippe gress... SÅ er det helt ferie fra i morgen tidlig!

Kos deg med ditt!

Hekse :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

:kose: Brunhilde!

Da er jeg tilbake fra ferie og en litt slitsom helg, og tenkte det var på tide med en aldri så liten dagbokoppdatering.

Ferien gikk med til å besøke div. familie og venner, og den lille babyen. Han var veldig søt, og foreldrene hadde det bra, selv om de var litt overveldet. Det er nok alltid en stor overgang fra å være et par til å bli en familie.

Etter fem dager med rundreise på Fyn og i Jylland, kom vi hjem til København. Torsdag besøkte jeg en veninde, og fredag fikk jeg brukt en dag på hovedopgaven. I helgen hadde kjæresten besøkt av noen venner fra utveklsingoppholdet hans i New Orleans, og lørdag kveld tok vi en øl med noen av dem i Nyhavn. Og da ble vesken min stjålet! Først og fremst var det veldig ubehagelig at den var bort, plutselig, men i tillegg mistet jeg både lommebok (med div. kort og kontanter), mobil, mp3, en del fin, dyr sminke og nøkkel. Det betydde at vi måtte skynde oss hjem og få sperret kortene, og også få ordnet låsen til leiligheten, siden jeg hadde et kort med adressen min på sammen med nøklene. Det er nok ikke så sansynlig at noe ville skje, men det var best og ordne det. Men i dag ringte de heldigvis fra København Renovation og fortalte at de hadde funnet alle kortene mine, og så skal vi ta en tur på Hittegodskontoret og se etter vesken m.m. Og så dekker jo forsikringen alt bortsett fra kontantene.

Nå er jeg tilbake til hovedoppgaven, jobb og hverdagen i det hele tatt. Det er også en smule "rocky" mellom kjæresten og meg, men sånn er det jo noen ganger.

Og snart er det Jamie's Skolemad, og det gleder jeg meg til:

Originaltitel: Jamie's School Dinners Målet for Jamie Oliver i Jamies skolemad er, at overtage omkring 20.000 skolebørns frokoster i kantiner over hele London og at advisere en overordnet plan, som kan følges af de lokale myndigheder og skoler England over. Jamie Oliver tager udgangspunkt i, hvad børn og unge spiser i skolen, hvordan maden forberedes, hvordan den kan forbedres - og hvordan man egentlig laver mad til hundredvis af elever ad gangen. Jamie Oliver arbejder på Kidbrooke School i Greenwich, London, under skolens kantinedame for at lære, hvordan skolernes catering egentlig fungerer og forhåbentlig finde ud af, hvordan børnene vil reagere på den mad, han laver. Vil det lykkes for Jamie Oliver at lave sund og nærende mad, som børnene rent faktisk vil spise, men vigtigst af alt - til den helt rigtige pris og som køkkenpersonalet let kan tilberede. Har Jamie Oliver også mandsmod nok til, at droppe pommes frittes i skolens kantine?

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: Så koselig at du er tilbake!

Fint at du har hatt en god ferie. Jeg har fremdeles 2 uker tilbake av min og skal ikke noe spesielt. Vi var en liten tur i Hirtshals og Hjørring. Det var koselig, men ikke som å være i Aalborg, Aarhus eller København. Det blir nok en tur til ihvertfall en av de byene i løpet av høsten/vinteren.

Nå skal jeg se et program om gale mennesker som lar seg operere og tatovere for å ligne på dyr. Verden er gal, sier jeg!

Ha en fin kveld.

Hekse :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Brunhilde! Hyggelig og være tilbake, også...

Her har det ikke skjedd det store siden i går kveld, så jeg må heller få gjort litt, og ringt til banke og få åpnet kortene mine igjen.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake fra ferie Piglet! Så bra at du fikk tilbake kortene dine. Selv om det er ubehagelig å bli frastjålet ting og kjedelig å miste penger, er det tross alt deilig å slippe å styre med å skaffe seg alle kortene på nytt igjen. Jeg ble også frastjålet lommeboken min en gang, men heldigvis fikk jeg også igjen kortene mine hos politiet. Bra at forsikringen dekker det andre du hadde i vesken også.

Jeg drar som kjent på ferie på lørdag. Det har vært lenge å vente, men nå som det kun er 2 dager igjen, kan nesten tiden gå så sakte som mulig sånn at man får tid til å glede seg skikkelig. Jeg har masse å gjøre på jobb de siste dagene, så nå er det nesten litt stress på skulle ha ferie..

Håper det ordner seg mellom deg og kjærsten igjen, hvis det ikke har gjort det allerede. :klem:

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Malou og god ferie! Og gratulerer som helgen... ;)

Det går bra med kjæresten og meg, men i natt kjeftet jeg på ham i søvne, så det er tydlig at det ligger litt frustrasjoner og lurer...

I dag har jeg vært på skolen (helt alene) og skrevet oppgave. Litt trist når det ikke er noen jeg kjenner der, men fikk gjort en del i det mindste. I kveld skal vi ha besøk av noen venner og jeg skal lage Jamie Olivers Fantastic Roast Chicken. Håper det blir bra, selv om jeg ikke har laget den før. Synes ihvertfall det det er gøy å prøve noe nytt.

I morgen er det min bursdag, så da skal kjæresten og jeg ut og spise. Har også bestil tid hos frisøren, til en meget tiltrengt klipning, så det blir bra. Ellers har jeg ikke de store planene for helgen. Vi har snakket litt om å se på avslutningen av Post Danmark Rundt her i København, hvis været ikke er for ille.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fare for at jeg glemmer det i morgen som er siste arbeidsdag før ferien, så:

:bursdag:

Håper du får en super bursdag!

Og gratulerer som helgen...  ;)

Tænk ju veri møtch! :Hehe:

Vi har snakket litt om å se på avslutningen av Post Danmark Rundt her i København, hvis været ikke er for ille.

I såfall må du hilse Ivan Basso fra meg.. :sjenert:

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Piglet, og Gratulerer med dagen!! :)

:bursdag:

Det blir sikkert koselig å gå ut og spise :)

Håper det ordner seg mellom dere. Kjedelig når det ligger litt irritasjon og lurer.

Og når det gjelder maten, ser jeg at du er som meg; jeg liker også å prøve nye retter. Faktisk er det lekkert å være hjemme igjen, så jeg kan lage min egen mat. Etter å ha spist hos familie i nesten 3 uker savner jeg det :rosasmil:

:klem:

fra Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for bursdagshilsner, Miranda, Malou og Brunhilde! Det varmer!

Brunhilde: Står det ingenting i bloggen din? Er jevnlig innom og "leser" i den...

Hadde en veldig hyggelig bursdag. Sov litt lengere enn vanlig (pga. hyggelig middag kvelden før) og spise deilig frokost med kjæresten og åpnet noen gaver. Fikk et kjede og en trøje av kjæresten og All About Eyes fra min bror og kjæresten hans. Senere på dagen kom en venninde forbi med en stor bukett blomster. Så dro jeg på skolen og jobbet litt, og så syklet jeg hjem i regnen. Snakket litt med kjæresten før jeg dro til frisøren, og da jeg kom hjem ringte både en venninde, mamma og min søster. Broren min ringte rett før jeg dro på skolen, og pappa hadde ikke fått tak i meg, så han ringte i formidag. Gaven fra dem er på vei i posten... :)

Så dro vi ut og spiste. Jeg fikk deilig bruchetta, pasta med skaldyr og sjokoladekake. Begge var litt slitene etter en lang uke og en litt sen kveld dagen før, så vi tuslet hjem (i regnet) ikke alt for sent. En veldig hyggelig dag, alt i alt. Hadde egentlig planlagt å holde en fest fordi jeg trodde jeg skulle ha levert oppgaven min på nåværende tidspunkt, men siden det ikke gikk, så ble det ganske stille og rolig. Kanskje kjæresten og jeg kan holde en stor, kombinert fest når han blir fredig til januar (og jeg er jo forhåpentligvis også ferdig til da...).

I dag har vi fått gjort masse rent i hele leiligheten og inne i kjøleskapet og i kjøkkenskuffene. Nå skal jeg spise meg en toast og så må jeg gjøre litt, både skolearbeide og i forhold til forsikringen.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også gjort rent i dag. Eller rettere, jeg gjorde rent inne, mens mannen min klippet gress ute. (Må si det har vokst på tre uker!)

Jeg vet ikke hvorfor, men vi har fryktelig mange edderkopper! Edderkopper i alle størrelser og fasonger. De hadde i allefall tatt i bruk huset mens vi var på ferie, men nå er de jaget ut.

Forresten Piglet, været er ikke så dårlig hos meg ;)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg egner meg til blogg, jeg.... Kanskje jeg heller starter en ny dagbok her.

Kan du ha en fin lørdag? Nå skal jeg ta pizza ut av stekeovnen - gleder meg til den!

hekse :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:blomst: Miranda og Brunhilde!

Brunhilde: Det ville være hyggelig om du fikk deg en dagbok, ihvertfall. Så kan jeg lese litt om været der du bor... ;)

Miranda: Vi har også masse edderkopper, hvis det er en trøst. Og jeg må ordne dem, for kjæresten er litt redd for edderkopper. Været er ikke så værst her hele tiden heller, men det er så skiftende, så jeg tørr ikke bevege meg for langt bort hjemmefra.

Vi hadde en veldig hyggelig kveld i går, men deilig curry, bøker og en dokumentar om Hirochima (spennede, men også grusomt... :tristbla: ) Nå venter vi på at kjærestens foreldre skal komme fordi. De ringte i går og spurte, og selv om vi egnetlig hadde planlagt at vi skulle se på Danmark Rundt, er det jo ikke så lett og si nei. Det er jo ikke så ofte de kommer forbi her. Både kjæresten og jeg ble egentlig litt lei oss for at vi går glipp av syklingen og jeg merker at jeg ikke helt har overskudd til å spille den "perfekte svigerdatter" og late som om jeg blir glad for en eller anden tilfeldig, ugjenomtenkt gave (slem Piglet :rodme: ) Har egentlig ikke overskudd til så mye andet enn å tenke på oppgaven min for tiden, egentlig...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan gikk det så med den perfekte svigerdatter? ;)

Jeg forstår i allefall godt at du ikke har overskudd til annet enn oppgaven nå. Og det forstår helt sikkert de også.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miramnda! Det gikk bedre enn ventet med svigerforeldrene... Været var ganske bra, så vi gikk en liten tur, spiste lunch og så dro de hjem. Og jeg fikk en fin plante i gave. Så jeg hadde egnetlig ingen grunn til å klage... :rodme:

Eller har jeg blitt tante! Broren min og kjæresten hans ble foreldre til en liten :babyjente: på søndag. Hun ble tatt med sugekopp og slutten av fødselen hadde vist vært litt voldsom, men nå står alt bra til. Vi tar et minicruice til Norge i neste uke, så vi kan se det lille vidunderet. De kommer en tur til DK i løpet av høsten, men siden det er den føste niesen/nevøen hadde jeg lyst til å se henne mens hun var helt ny...

Det blir ikke så mye tid til dagboksoppdatering eller KG i det hele tatt, for tiden. Bortsett fra å skrive oppgave og jobbe, så har jeg også sendt kjæresten avsted på festival (med en bærepose full av pølsehorn ;) ). Det er egentlig deilig og være alene hjemme, og bare slappe av, men jeg gleder meg til han kommer hjem, også. Desuten blir det bra med en liten ferie-minicruice neste uke. Vi ses jo ikke akkurat så mye for tiden.

Har shoppet litt i dag. En sort cardigang (det finner jeg vanligvis aldri, så det var bare å slå til) og et brunt DAY skjørt. Leter også etter en ny lommebok (min har jo blitt stjålet), men finner liksom ikke noe jeg liker. Så nå går jeg rundt med pengene og kortene mine i en plastpose, og det begynner å bli litt pinlig. Så jeg må heller se om jeg ikke kan finne en snart. Får besøk av en venninde fra Norge i helgen, så kanskje det blir tid til en liten leterunde da. Det er alltid vanskelig og finne noe man bare MÅ ha, synes jeg...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...