Gå til innhold

Piglets dagbok

Piglet

Anbefalte innlegg

Takk for info om danskkurs i dagboken min Piglet. Jeg er litt skeptisk til to dager i uken og arbeidsmengden, men jeg skal vurdere det seriøst i allefall.

God helg til deg også! :-D

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Deilig avslappet morgen og super fint vær. Montro om jeg får gjort noe som helst fornuftig i dag? Overveier om jeg skal ta med meg skoleboken min og lese litt på en benk. Det pleier aldri å gå så bra, men dette blir nok den siste fine helgen i 2004, så da er det kanskje værd det? :kul: I hvertfall hvis jeg er kjempeflink og jobber masse i morgen.

I går var vi på IKEA og fikk kjøpt masse bra:

- sofabetrekk

- pledd

- div. lamper

- lite teppe til å ha mellom badet og soverrommet

- bambusskudd og pink pynte ananas med tilhørende vaser

- rullegardener (skulle være lystette) og persienner

- kjøkkenhåndklær og grytekluter

- fant fine reoler, som skal kjøpes når vi finner noen med bil som kan hjelpe

Spiste også deilige kjøtboller... Og om kvelden var vi å så på gymnastik og så traff vi mange folk som vi hadde gått på høyskole med, som vi tok noen øl med. Og så var vi hjemme og i seng til 23.30, så da er ikke dagen i dag ødelagt av mangel på søvn og hung-over-het.

Og så skal vi jo på Shrek 2 idag. Den har fått bra kritikker og jeg gleder meg masse både til filmen og til SMÅGODTET!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

overbeviste meg selv om at å nyte solen var helt esensielt. Tok med med boken min, men det ble heller minimalt med (fag-) lesning. Leste istedet litt i en skjønnliterær bok, slappet av og så gikk jeg en tur for å kunne spise pizza og smågodt med god samvitighet... :oops:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg til gjengjeld fått gjort en del. Først og fremst forberedt meg til danskkurs, men har også lest litt fag og vasket noen ullgensere i hånden. Har også gått en tur og nytt det gode været.

Ellers har jeg spist masse god mat, pannekaker til lunch (med blåbærsyltetøy impotert fra Norge av pappa) og fish n' chips til middag. Nå er kjæresten på trening, så jeg vil trekke over i sofaen og kose med under det nye, deilige ullteppet.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Smågodt = ta-selv-slik på dansk. Såpass har jeg fått med meg. :ler:

:misunne fish&chips by the way:

Takk for hilsen i dagboken min! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, tag-selv-slik, ja. :ler: Kbnhs største tag-selv-slik har nettopp åpnet like i nærheten av meg. Det kommer nok til å straffe seg... :wink:

Er mega sliten og på vei i seng. Jeg kom meg litt for sent i seng i går, og dagen i dagen har vært ganske masete. Først på skolen for å kjøpe bøker (som jeg ikke fikk kjøpt, fordi minibanken ikke virket :evil: ), så lesing, time, gruppemøte, hjem, 10 min. kvalitestid med kjærsten, middag, danskkurs, Pilatestrening på stuegulvet og ENDELIG slappe av med ER og Troika. Dagens beste opplevelse...

Nå vil jeg pakke sekken min, lese litt i sengen og så :sove:

Piglet

PS Fikk ikke skrevet det i går, men Shrek 2 var kjempe morsom og anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Falt av sykkelen i dag!! Jeg bor ved noen sjøer og når jeg skal til skolen sykler jeg langs to av dem, før jeg svinger til høyre. Ofte svinger jeg til højre på en liten sti for å unngå trafikklyset, og det gjorde jeg i dag også. Men akkurat da jeg svingte mistet jeg taket på pedalen og dermed kontrollen over sykelen og var på vei ut i sjøen (som ikke er forfærdelig dyp, da, nærmere 0.5 m). Og så "tenkte" jeg at det nok var bedre og velte på land, så det gjorde jeg. Resultat: Flip-floppen min fløy langt vekk og jeg landet under sykkelen med stort skrubbsår på storetåen og mindre sår på foten, knærene, albuene og innerlåret. Flere folk stoppet og hjalp meg, og jeg fant fort ut at jeg var stort sett hel, men jeg var ganske sjokert. Så jeg sa takk for hjelpen og satte meg på en benk. Og da fikk jeg det bare værre og værre: Skalv, var kvalm og trengte absolut til å legge meg ned. Og selvfølgelig hadde jeg ikke batteri på mobilen og jeg syntes ikke jeg kunne lege meg ned på stien heller. Så derfor satt jeg med hodet mellom benene, pustet og fikk det etterhvert bedre. Så da trillet jeg hjem og ble plastret og vasket av kjæresten, og så fulgte han meg litt på vei til skolen. Har egentlig vært litt skjelven hele dagen. Merkelig at en sånn liten ting, kan påvirke en så mye.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens høydepunkt: Kjæresten hadde laget pølser og potetmos til middag da jeg kom hjem fra danskkurs! Det er min yndlingsmat, men jeg gidder sjeldent lage det selv, for det er så mye styr... :sikle: og nam, nam!

Ellers startet jeg med et nytt fag i dag, som virket veldig bra og med en flink lærer. Og så har jeg det sammen med en god venninde, så da er gruppeproblematikken løst. Og det siste faget jeg skal ha er med en individuell eksamen, så nå ordner det meste seg. Etter timen leste jeg litt og så spiste jeg lunch med føromtalte veninde.

Et kjempe stiv og støl i kroppen etter stunt-fallet mitt i går og det ser ut til at det har gått litt betennelse i såret på tåen, men ellers er jeg ved å komme meg.

Men, gleder meg allerede til helgen og IKKE til jobb i morgen!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det blitt helg, ihvertfall for meg... Kjæresten skal til Paris i dag, så jeg planlegger en avslappende "plei-deg-selv-helg" med frisørbesøk, ansiktsmasker og sund mat. Det betyr dog ikke at jeg kan holde fri fra lesingen, men planlegger å slappe av og nyte livet og solen i dag, og så heller jobbe en del i morgen og søndag. Skal presentere noe på mandag, så det må ihvertfall gjøres.

Ellers var det kjærestens tur til å krasje på sykkelen i går. Han kjøpte seg en helt ny sykkel på onsdag og mindre enn 24 timere sener valge en bilist å åpne bildøren rett inn i han, så at han fløy over døren og sykkelen ble ødelagt. Han har det fint, men er ganske deperimert over sykkelen. Og så er det jo litt merkelig at vi begge to krasjer i løpet av tre dager. What are the odds?

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det må jeg si, to sykkelulykker tre dager! :o Skummelt.. Håper det går bra med både deg og samboeren.

Håper du får en koslig og avslappende plei-deg-selv helg. Høres deilig ut. Misunner deg som kan nyte det fine været i dag, for tar jeg (og DMI) ikke feil så er det nok stor sannsynlighet for at det blir den siste dagen med skikkelig sommervær i dag.

Begynner du foressten å bli skikkelig flink i dansk nå? :wink:

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det går fremover med danske, Malou, men har du ikke hørt om de tre T'er? Ting Tar Tid.

Nå har håret mitt fått en meget tiltrengt hårkur og klipp, og vil forhåpentligvis være noe lettere å styre fremover. Ellers har jeg fått sent kjæresten avsted til Paris og ellers har jeg bare tuslet rundt og hygget meg. Lest litt på en benk, gått en tur, spist thailandsk rekesuppe etc. Nå skal jeg lese i mitt nyerhvervede Elle (hva gjør Paris Hilton på forsiden?!?), før jeg skal se på What not to Wear, og så skal jeg sove i rent, nystrøket sengetøy. Her burde det vært en luksus-smily, men det eksisterer vist ikke?

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen gikk med til lekser, litt klesvask og to DVDer, og i dag skal jeg faktisk gjøre enda flere lekser. Og så skal jeg gjøre litt rent. Ikke det helt store med andre ord, men jeg har faktisk hatt en super bra helg, og føler meg for første gang på lang tid, helt uthvilt. Og det er jo ikke å forakte...

Ellers "kom jeg til" å opprette et abonnement på et dansk blad i går. Har egentlig gitt opp både danske og norkse blader, fordi jeg synes de er så raskt lest og dårlige sammelignet med engelske, men så fikk man en sånn fin veske med: http://livsstil.jubii.dk/woman/subscription.aspx Egentlig har jeg hørt mye dårlig om både Friis & Co genrelt og denne vesken spesielt, men plutselig kunne jeg bare ikke leve uten den! What's a girl to do?!? :oops: Nå håper jeg bare ikke det tar 100 år før den kommer, og så må jeg bare huske og avbestille bladet etter de tre som er innkludert i prisen.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har laget presentasjon som ble ganske bra, om jeg skal si det selv, ellers har jeg øvet dansk og gjort rent.

Nå vil jeg lage meg litt mat og se på opptil flere dybdegående nyehetsprogrammer på tv, og kanskje også styke litt. Og så kommer jo snart kjæresten hjem... :kysse:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann Piglet :P

Stakkars deg da, falde av sykkelen. Au... Og at kjæresten din også skulle komme ut for et sykkeluhell så kort tid etter deg... Utrolig.

Hvor lenge skal du gå på danskkurs, egentlig?

Jeg snakket om det på arbeid, at jeg overveier å ta ett kurs. Kollegaen spurte meg om ikke det var "lige meget". Hun skulle nok lære meg.

Nå retter hun alt jeg sier, og det er fryktelig irriterende. Hun merker jeg blir irritert, og fryder seg over det.

Tror neppe det finns noe kurs her i kommunen for skandinaver, så mange av oss kan det umulig være. Nå har jeg i allefall sendt en mail til VUC i håp om at de kan hjelpe meg, men det er kanskje best å kontakte kommunen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miranda! Jeg er snart like hel etter sykkelkrasjet, men kjæresten har litt forsikringsproblemer. Det ser ut til at han ikke får reparert sykkelen før om minst tre uker. Og det er jo ganske irriterende.

Jeg skal gå på danskkurs i 9 uker, så det er jo endel. Jeg synes også det er så irriterende å bli rettet på av alle mulige, så derfor snakker jeg inntil videre bare dansk på kurset, også når jeg øver med kjæresten. Og så vet jo lærerene på sånne kurs hvordan de skal lære fra seg og hva som ofte er vanskelig, og det gjør jo alt mye lettere. Jeg synes helt klart at jeg får mye ut av kurset, og synes du skal vurdere det...

I dag har vært nok en travel dag. Kjæresten kom hjem sent i går, så vi fikk ikke snakket så mye sammen, så derfor "tvang" jeg ham til å stå opp og spise frokost sammen med meg. Det er dog ikke så ille som det høres ut, vi skulle begge være et sted kl 10, så han måtte jo opp. :tunge1: På skolen møttes jeg med gruppen min, laget ferdig oppgaven og forberedte en presentasjon. I timen fremla vi så presentasjon og hørte på en masse andre (kjedelige) presentasjoner. Faktisk var det så kjedelig at jeg gikk hjem i pausen. Skulker svært sjeldent egentlig, men følte ikke at jeg gikk glipp av det store. Da jeg kom hjem fant jeg frem litt vasketøy og gikk ned på vaskeriet med det. Og mens klærene ble vasket gikk jeg en liten tur. Det er skikkelig høstvær her i dag, blåsende og litt regn i luften.

Og så var det tid for danskkurs igjen. Selv om jeg er veldig glad for at jeg tar det, tar det også mye tid. I ukedagene synes jeg det blir mye frem og tilbake. Men det er vel sånn det er. På onsdag har jeg til og med medlt meg på et "sånn skriver du jobb-søknad"-kurs etter skolen, så da blir det ekstra travelt. Og så må jeg jo få pakket til London.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos London, så planlegger jeg et aldri så lite shoppe-orgie. Jeg har nesten ikke kjøpt klær siden juni og trenger litt påfyll i høst-garderoben.

Jeg skal ihvertfall se etter følgende:

-sorte ullbukser (hadde et fantastisk par fra Zara, som jeg praktisk talt slet opp, og siden har jeg lett desperat etter et par som ligner. De var med vide ben, i ull og kashmire og var perfekte sammen med en sort høyhalset genser, når man ville være litt elegant)

-sort høyhalset genser (det trenger man jo alltid)

-cardigang

-blazer

-poncho (egnetlig litt for mote-preget for meg, men vil ihvertfall prøve en)

-skinnhansker (det har jeg øsnket meg i hvertfall de siste to årene, kanskje på tide å leve ut drømmen?)

-sko (kan man egentlig ha for mange sko? Nei!!)

-liten sort veske til hverdags

-undertøy (mine favoritter www.knickerbox.co.uk og http://www.lasenza.co.uk/ )

-en brosje til å ha på vinterjakken min

Det var vist det... Og så finner jeg sikkert noe bra som ikke står på listen, også.

På flyplassen skal jeg også ha litt:

-Clinique Dramticaly Different

-Clinique selvbrundingsskum til kroppen

Dette blir bra!

Evn. lesere må gjerne komme med tilføjelser av ting man bare ikke kan leve uten i høst. :sjarmor:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God Morgen :wink:

Det er utrolig irriterende med de forsikringsregler. For meg å se mangler logikken, liksom.

Godt det ikke skjedde noe mer alvorlig med noen av dere, i alle fall. Ganske farlig å være syklist egentlig. Hørte forresten på norske nyheter i går at de planlegger å lage sykkelstier er også. Men det er bare en dråpe i havet det blir gitt i støtte... Det er faktisk gode sykkelmuligheter her i Danmark, selv om Københavns indre by kan være farlig :wink:

...om min sykkel har stått siden jeg flyttet. Hvor skal jeg liksom sykle hen? Jeg har ikke fått tatt meg sammen til å sykle på skogtur ennå :oops:

Og skal man noe sted er avstandene så store at man må ha bil.

Jeg har mottat svar fra VUC, eller svar er kanskje for mye å kalle det; de har sendt min mail videre til en veileder. Er mest interessert i å høre fra kommunen, egentlig.

Jeg vurderer det i allefall seriøst denne gangen, om å ta et danskkurs :wink:

Piglet, - det du sier om vaskeriene får meg til å huske min første tid i Danmark. Vi hadde ikke vaskemaskin, men det var heller ikke vaskeri i gangavstand. Resultatet var at vi måtte ta klærna med på bussen :roll:

Men sånn var det, og det gikk jo det også. Faktisk var det noen deilig store vaskemaskiner, - og det var en opplevelse i seg selv bare det å vaske på vaskeriet.

Det endte dog med at vi fikk en liten, toppbetjent, vaskemaskin i køkkenet. (Leide hos "Snehvide", for vi var ikke sikre på om vi kom til å bli i Danmark).

*mimrer i Piglet´s dagbok*

Når drar du til London, forresten?

Så heldig du er... :vil-på-London-shopping-smily:

Ullbukser er forresten veldig deilig :wink: Jeg har et par fra sist sesong, tror de er fra Choise. Håper aldri de blir utslitt...

Det er ikke så ofte jeg går på klesshopping, egentlig. Kanskje jeg burde prioritere det mer... Men når jeg gjør, ender jeg opp med klær til datteren :roll:

Sikkert fordi jeg er så fornuftig :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk tett på at jeg heller ikke kan leve uten den vesken fra Friis & Co. Hva er det som skjer?!? Men jeg gidder egentlig ikke abonnere på på sånne blader da, får aldri lest dem allikevel, men kanskje bare tre små nummer? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men den vesken er jo ganske så uunværlig, Malou. Faktisk er det jo noe med at man kan kjøpe vesken til den prisen de reklamerer med og betale bare den + ekspidisjonsomkstninger. Det kan du jo vurdere. Ellers har ditt skjørte-orgie inspirert meg til å sette et (tweed) skjørt på handlelisten min. Så da kan jo du kjøpe den vesken og skylde på meg. Og bladene får du jo nok lest. På jobben kanskje? :wink:

Miranda, det er jo noe nostaligsk over vaskeriene. Men desverre er det ganske tidskrevende, og det blir nok ikke bedre av at man måtte ta bussen. Forsikring er noe styr, ja, og det har kommet litt forskjellige informasjoner. Han som kjørte bilen var invandrer, og kjæresten begynner å få følesen av at forsikringsselskapet diskriminerer, og det er jo ikke så bra. :(

Vi drar til London torsdag kl 18:30 og det blir supert. Skal bare slappe av og hygge oss, og så håper jeg på godt vær.

I dag har jeg vært på skolen, og nå er jeg snart på vei på jobb. Kommer hjem kl 21:15 og så er jo den dagen mere eller mindre gått.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har noen lange dager, Piglet. Synes du er flink, jeg :P Håper du får en kjempe fin ferie :P

Det er synd om forsikringsselskapene diskriminerer. Regler skal jo være de samme for alle. Men når du sier det, så hørte jeg om en familie av pakistansk opprinnelse, som måtte vente i 3 måneder da de fikk bilen stjålet. Det gav selvfølgelig familien store problemer for de hadde barn som skulle hentes/bringes fra institusjon, samt arbeid et stykke fra. Kanskje det ikke var tregt regleværk men diskriminasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...