Gå til innhold

Blomst sin hverdag med tre fine jenter ❤


blomst12

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så koselig at nyheten er ute! Alle våre nærmeste har visst om det fra forsøket begge gangene, så vi har alltid fortalt om graviditeten omtrent med en gang. Litt kjedelig å ikke ha fått ha det for oss selv, men samtidig tror jeg ikke at jeg hadde klart å holde hemmelig i tre måneder🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Poppsilopp skrev:

Så koselig at nyheten er ute! Alle våre nærmeste har visst om det fra forsøket begge gangene, så vi har alltid fortalt om graviditeten omtrent med en gang. Litt kjedelig å ikke ha fått ha det for oss selv, men samtidig tror jeg ikke at jeg hadde klart å holde hemmelig i tre måneder🙈

Hehe jeg har ikke holdt det hemmelig for alle jeg heller altså. Ei venninne fikk vite det noen dager etter meg,sjefen i uke 6 pga kvalme, to kollegaer i uke 7 av praktiske grunner,vennepar som og venter barn i uke 7,kommende besteforeldre og tanter og onkler i uke 10-11, og resten i uke 12. Det har liksom balla litt på seg!! Men digg å for eks kunne by på noe på facebook eller lignende nå,har ikke gjort det til nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Poppsilopp skrev:

Og kjempe fin mage forresten! :strix: 

 

9 timer siden, sullå skrev:

Så gøy å se magebilde!! Fin mage :Nikke:

 

11 timer siden, Tonio skrev:

Det er så gøy med magebilder. :nordvesta: 

Etter det jeg har forstått kommer magen lettere om man har vært gravid før, så er ikke så rart. :Nikke:

Så greie dere er!!:) takk 😘 og tonio,ja. Det er tydelig at det stemmer altså! Men sier ikke nei takk til litt gravidmage altså :):)🤰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan hvertfall legge ut magebilde her og bli glad av deres fine kommentarer fremover 😘 selv når jeg føler meg som en blubb (?)

Men dere,håper ingen føler jeg er skikkelig teit eller frekk her nå. Men jeg har alltid tenkt at de som sier de kjenner liv i uke 12 egentlig kjenner noe annet. Kun fordi fostrene er så bitte små fortsatt. Men siden igår har jeg da kjent noe som er helt likt fra de første bevegelsene til jentene. ( i hhv uke 17 med første og uke 15 med andre). Bevegelsene kommer der jeg hører hjertelyd,på venstre side av magen. Merkelige greier!! Kan like godt være luft men samtidig kjennes det ikke slik ut. Får nesten se om det blir sterkere etterhvert!!

12+5 imorgen. De siste dagene har gått fort. Det skjer noe med tiden etter 12+0 altså. Går nok fortere 😂🙄 

Vært på kveldsvakt ikveld,og fy å glatt det har vært!! Glad jeg ikke kjørte utfor altså. Elsker jobben min men i et slikt vær er det noe dritt!! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår til med en gravidoppdatering. Er jo bare 13 uker på vei,men gøy å se tilbake på når fødsel er unnagjort!

 

På vei: 13+1

Igjen til termin: 191 dager ifølge appen min

Neste kontroll: Ikke vært hos lege enda,men har time neste tirsdag!

Kjønn: Ikke hatt oul enda, heller mest mot gutt men absolutt ikke sikker!

Utålmodig: Nei nei :) dette er sistemann,så hver dag nytes til det fulle!:)

Navn: Ikke kommet så langt enda. 

Vektøkning: 2,5 kg ca. Spiser så mye drit,må ta meg sammen. Har forøvrig gått opp 18-20 kg med begge jentene. 

Vann i kroppen: Nei:)

Melk i brystene: Nei:)

Strekkmerker: Ingen nye,fikk noen på siden av magen forrige gang. 

Hodet ned: Aner ikke!

Tungt: Nei,men mektig lei av kvalmen som har vært siden uke 4.  

Kynnere: Nei ikke foreløpig. 

Matkick: Ikke akkurat kick,men ofte lyst på solo og fet mat. Prøver å styre unna! 

Plager: Kun kvalme,vonde pupper og trøtthet. Tidvis hodepine som jeg kjenner igjen fra sist. 

Humør: Syns det er tålig bra jeg :) 

Høygravid: Nei

Fødselsforventninger: Etter å ha født to stjernekikker hvor av fødsel nr 2 var beintøff,er jeg foreløpig overraskende avslappet til denne fødselen. Har prøvd å nullstille meg og tenker at jeg uansett ikke vet hvordan denne fødselen blir. Gleder meg faktisk litt,samtidig litt rart og trist at dette blir siste ganga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel,da var lillesøster frisk og storesøster tok over stafettpinnen inatt med oppkast! Altså, til vanlig er ikke oppkast et problem for meg. Men med denne svangerskapskvalmen hengende over meg er ikke akkurat dette gøy. Heldigvis tar samboer det verste. Men han er på jobb idag så jeg er hjemme. Det som er greit med 3,5 åringen er at hun merker hun skal kaste opp og dermed blir det lite søl. Og da går det tålig greit! Håper uansett det gir seg fort og at meg og samboer slipper unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omgangssyke er grusomt med svangerskapskvalme samtidig. Husker storesøster hadde fem runder med oppkast da jeg selv var rimelig kvalm. Vi sto bare på badet eller i dusjen hele natten fordi jeg ikke orket den lukten på rommet eller i sengen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ramlet plutselig over dagboka di og fant ut at vi er i nesten samme situasjon:-) Jeg fant ut at jeg var gravid med nummer tre i går og er nå 4+6. Har to jenter fra før som kommer til å være nesten fire og tilnærmet to og et halvt når mini kommer. Måtte bare legge igjen et lite spor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å fysj, omgangssyke er det værste! Håper du slipper unna, så du ikke ligger der med både svangerskapskvalme OG omgangsyke. Kan ikke tenke meg noe værre :kvalm: :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, plastfolien skrev:

Å fysj, omgangssyke er det værste! Håper du slipper unna, så du ikke ligger der med både svangerskapskvalme OG omgangsyke. Kan ikke tenke meg noe værre :kvalm: :sjokk:

Nei jeg var så redd for å få det. Og det gjorde jeg. :( Inatt. Magekramper,omgangssyka og ekstra kvalme! Haha må nesten le. Ikke vært så mye syk som jeg har vært de siste ukene :( håper dette er siste runde for en god stund. 

Og øyebetennelse har jeg og fått! Mitt immunforsvar må være på bunn :(

Nå ligger samboer å sover og føler seg ikke i form. Så han er vel sistemann ut med dette dritet. 

Men ellers da så er livet fint!:) nyter hver dag som gravid selvom det har vært ekstra sykdom. Og imorgen kan nok begge jentene i barnehagen. Litt deilig så kan meg og samboer prøve å bli helt friske:) 

Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2018 den 12.33, Rosenrød skrev:

Jeg ramlet plutselig over dagboka di og fant ut at vi er i nesten samme situasjon:-) Jeg fant ut at jeg var gravid med nummer tre i går og er nå 4+6. Har to jenter fra før som kommer til å være nesten fire og tilnærmet to og et halvt når mini kommer. Måtte bare legge igjen et lite spor!

Så gøy!! Husker deg fra sist!!:) gratulerer så mye :) har du dagbok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, blomst12 skrev:

Så gøy!! Husker deg fra sist!!:) gratulerer så mye :) har du dagbok?

Ikke foreløpig, men tenker at jeg skal skaffe meg en når jeg bare er LITT lenger på vei enn 5 uker. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten så jeg lurer på om jeg tør å være i dagboken din nå, for jammen har du og dere vært ufattelig uheldige med sykdom de siste ukene! Omgangssyke med øyebetennelse på toppen også ... GOOOOD BEDRING!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå tør jeg si at vi alle er friske hvertfall! Eldste jenta har hatt to feberepisoder der ho har hatt feber noen timer uten andre symptomer på noe. Rare greier. 

Ellers er jeg 14+3 idag! Var på første legekontroll igår. Alt fint,men jeg syns blodtrykket var noe lavt. 100/65. Men legen sa det var normalt. Svimler litt så er nok grunnen. Kvalmen er på retur!!! Dag 4 uten postafen.👌👌 Nå er det bare litt murring og ekstra kvalme når jeg er sulten. DIGG!!!

Men kaldt?!?! Minus 13 + vind er ikke daglig kost her i sør. Tipper nordlendingene bare ler av klagingen vår 😂 måtte gå opp med jentene i bhg idag siden bilen var tom for strøm,og hallo å sure de var. De er nok ikke vant til slik en kulde. Samtidig klarte jeg å skli rett på rumpa :(måtte høre på hjertelyden da jeg kom hjem,og den var fin. Ingen smerter heller annet en  i korsryggen så baby har det nok fint!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...