Gå til innhold

"Fifty Shades of Grey" og BDSM-hysteri


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere får lese Gor hele gjengen, der har dere bdsm =p

Litt små sarkastisk nå, men, hvem bryr seg om folk i bdsm miljøet føler seg fornærmet?

Jeg pleide å være aktiv i bdsm miljøet, gjør det fortsatt privat, og jeg ser vitterlig ikke problemet med filmen. Hva så om folk prøver seg frem? Det påvirker ikke meg overhodet.

Om folk vil ha "vaniljesex", om folk ønsker å kun bruke håndjern, om folk vil ha total TPE, om folk vil sove i ett bur om natta eller henges fra taket med kroker gjennom huden...det er deres sak, så lenge de er glade og fornøyde så er det egentlig ett fett hva andre gjør.

Det gjør de ikke mindreverdige hverken ene eller andre veien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere får lese Gor hele gjengen, der har dere bdsm =p

Litt små sarkastisk nå, men, hvem bryr seg om folk i bdsm miljøet føler seg fornærmet?

Jeg pleide å være aktiv i bdsm miljøet, gjør det fortsatt privat, og jeg ser vitterlig ikke problemet med filmen. Hva så om folk prøver seg frem? Det påvirker ikke meg overhodet.

Om folk vil ha "vaniljesex", om folk ønsker å kun bruke håndjern, om folk vil ha total TPE, om folk vil sove i ett bur om natta eller henges fra taket med kroker gjennom huden...det er deres sak, så lenge de er glade og fornøyde så er det egentlig ett fett hva andre gjør.

Det gjør de ikke mindreverdige hverken ene eller andre veien.

Haha, jeg har hørt Gor-bøkene også få kritikk for å være elendig skrevet. :P

(Uansett er Gor sånn sett greiere, fordi det er så åpenbart at dette er en fantasi-verden).

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes slike filmer er like urealistiske som sci-fi og synes de er generelt latterlige. Men jeg har mer i mot 50 Shades, ja. Fordi den oppfatter jeg som mer farlig, når stalker-tendenser og ekstrem eiersyke oppfattes som "romantisk".

Om du påvirkes av en slik film at du begynner å stalke og påfører mennesker smerte så er det huet ditt det er noe galt med.

Blir som å si st dataspill får deg til å skyte tilfeldige mennesker. Man er skrudd i huet om noen tror det er greit å skyte tilfeldige mennesker. Man er skrudd i huet om man mener det er greit å stalke noen å påføre dem smerte ( med mindre det er skuespill selvfølgelig). Ikke skyld på film.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du påvirkes av en slik film at du begynner å stalke og påfører mennesker smerte så er det huet ditt det er noe galt med.

Blir som å si st dataspill får deg til å skyte tilfeldige mennesker. Man er skrudd i huet om noen tror det er greit å skyte tilfeldige mennesker. Man er skrudd i huet om man mener det er greit å stalke noen å påføre dem smerte ( med mindre det er skuespill selvfølgelig). Ikke skyld på film.

Nei, jeg tenker mer at unge jenter kan havne i dysfunksjonelle forhold og kvele egen tvil fordi det mannen gjør er jo "romantisk". (Jeg har hørt om damer i slike forhold som forsvarer seg med å sitere Twilight).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke den handler om bdsm. Syns det er en stalkerthriller. Handler om en mann med psykiske problemer. Ikke om bdsm

Det er nok en stalker-romantisk film, men den er ikke troverdig, fordi stalkeren virker uinteressert i dama, med null entusiasme og glød. Det med psykiske problemer er nok filmens mest troverdige "shade".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg tenker mer at unge jenter kan havne i dysfunksjonelle forhold og kvele egen tvil fordi det mannen gjør er jo "romantisk". (Jeg har hørt om damer i slike forhold som forsvarer seg med å sitere Twilight).

Slike forhold og situasjoner vil oppstå enten man ser en film eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes slike filmer er like urealistiske som sci-fi og synes de er generelt latterlige. Men jeg har mer i mot 50 Shades, ja. Fordi den oppfatter jeg som mer farlig, når stalker-tendenser og ekstrem eiersyke oppfattes som "romantisk".

Jeg føler at filmen egentlig spiller rundt ett tema som er så betent at de har distansert seg i fra det.

Sadisme og spenningen i dette kommer ikke fram. Kanskje de ikke ønsker å tråkke i denne salaten. Kanskje de er redd for å oppmuntre til såpass skumle sker.

Jeg kjenner ei dame som var gift med en voldelig og kontrollerende sadist. Det ble for skremmende, for mye og for farlig, og hun forlot han etter hvert, men regner han fortsatt for å ha vært en av de tre interessante elskerene i hennes liv.

Distansen fra tema, fra virkerlighet, fra godt skuespill og fra intensitet svekker filmen ned til noe uinteressant, tomt og platt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en stalker-romantisk film, men den er ikke troverdig, fordi stalkeren virker uinteressert i dama, med null entusiasme og glød. Det med psykiske problemer er nok filmens mest troverdige "shade".

Ja. Romantisk er den heller ikke, da han helt klart sier at romantikk ikke er hans greie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at filmen egentlig spiller rundt ett tema som er så betent at de har distansert seg i fra det.

Sadisme og spenningen i dette kommer ikke fram. Kanskje de ikke ønsker å tråkke i denne salaten. Kanskje de er redd for å oppmuntre til såpass skumle sker.

Jeg kjenner ei dame som var gift med en voldelig og kontrollerende sadist. Det ble for skremmende, for mye og for farlig, og hun forlot han etter hvert, men regner han fortsatt for å ha vært en av de tre interessante elskerene i hennes liv.

Distansen fra tema, fra virkerlighet, fra godt skuespill og fra intensitet svekker filmen ned til noe uinteressant, tomt og platt.

Er ikke dårlig skuespill. De gjør det beste ut fra materialet de har. I boka er mr grey akkurat like tom og platt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dårlig skuespill. De gjør det beste ut fra materialet de har. I boka er mr grey akkurat like tom og platt

Tom og platt BDSM-stalker, som virker uinteressert i dama han stalker, er det en troverdig karakter?

(Jeg har ikke lest boka, men kanskje den ogå mangler troverdighet?) (Jeg kommer aldri til å lese den heller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom og platt BDSM-stalker, som virker uinteressert i dama han stalker, er det en troverdig karakter?

(Jeg har ikke lest boka, men kanskje den ogå mangler troverdighet?) (Jeg kommer aldri til å lese den heller).

Jeg leste noe av første boka og gav opp fordi den irriterte meg sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amen!

Du er ny her, og brukernavnet ditt antyder at du kan være ekte sadist eller masochist, og følgelig vet noe om personligheter og BDSM.

Tror du at en tom og platt BDSM-stalker, som virker uinteressert i dama han stalker, er det en troverdig karakter?

Burde han utstrålt ett minimum av energi?

Er det urealistisk at en slik vinnende ung forretningsmann-milliardær skal være så energitom? Røkke ,Stordalen, Stein E hagen og Fredriksen har jo mye mer utstråling.

Jeg tror Petter Stordalen kunne vært perfekt i rollen.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ny her, og brukernavnet ditt antyder at du kan være ekte sadist eller masochist, og følgelig vet noe om personligheter og BDSM.

Tror du at en tom og platt BDSM-stalker, som virker uinteressert i dama han stalker, er det en troverdig karakter?

Burde han utstrålt ett minimum av energi?

Er det urealistisk at en slik vinnende ung forretningsmann-milliardær skal være så energitom? Røkke ,Stordalen, Stein E hagen og Fredriksen har jo mye mer utstråling.

Jeg tror Petter Stordalen kunne vært perfekt i rollen.

Haha petter stordalen. Han har litt vel mye energi av og til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha petter stordalen. Han har litt vel mye energi av og til

Ja, husk at fosterhjemsoppvokste Grey hadde bygget opp ett forretningsimperium i temmelig ung alder. En slik figur må vel være stappfull av energi? Eller tror du han var en forferderlig banditt? Hvordan få så mye verdier så fort? Han så ikke ut som noen troverdig bandittfigur heller.

Han hadde på en måte gjort omtrent det samme som Stordalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Jeg gikk på kino, og håpet på ett innblikk av en virkerlighet, og ble egentlig skuffet over mangel på substans. Det så ut som ingen i skaperteamet hadde noe som helst forhold til det de liksom skulle skildre. For meg lå filmen nesten opp mot svindel. Innpakningen, hypen , presentasjonen var altfor mye bedre enn innholdet.

Sm-historiene fra min kjæres venninne sitt forrige ekteskap er tusen ganger mer realistiske og dramatiske enn denne filmen. De har laget noe de ikke forstår seg på uten å gjøre research.

Haha, ja, veldig realistisk med en "venninne" som legger ut om sexlivet sitt til en kamerat. Ja, veldig.

50 shades er vel mer realistisk og interessant enn fantasiverdenen til noens skybert-venninne. :fnise:

Anonymous poster hash: 24bfb...365

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg føler at filmen egentlig spiller rundt ett tema som er så betent at de har distansert seg i fra det.

Sadisme og spenningen i dette kommer ikke fram. Kanskje de ikke ønsker å tråkke i denne salaten. Kanskje de er redd for å oppmuntre til såpass skumle sker.

Jeg kjenner ei dame som var gift med en voldelig og kontrollerende sadist. Det ble for skremmende, for mye og for farlig, og hun forlot han etter hvert, men regner han fortsatt for å ha vært en av de tre interessante elskerene i hennes liv.

Distansen fra tema, fra virkerlighet, fra godt skuespill og fra intensitet svekker filmen ned til noe uinteressant, tomt og platt.

Igjen? Hvorfor prøver du å late som om du er interessant ved skrive om en hypotetisk skybert-venninne som har hatt et forhold til en sadist og som tilfeldigvis legger ut om sitt sexliv til deg? Haha.

For øvrig er du bare en del av hylekoret.

Anonymous poster hash: 24bfb...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, husk at fosterhjemsoppvokste Grey hadde bygget opp ett forretningsimperium i temmelig ung alder. En slik figur må vel være stappfull av energi? Eller tror du han var en forferderlig banditt? Hvordan få så mye verdier så fort? Han så ikke ut som noen troverdig bandittfigur heller.

Han hadde på en måte gjort omtrent det samme som Stordalen.

Er det ikke familiebedrift etter adoptivfaren da? Men man må jo ikke være energisk for å klare no sånt? Holder vel å være hod til å snakke for seg og være intelligent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja, veldig realistisk med en "venninne" som legger ut om sexlivet sitt til en kamerat. Ja, veldig.

50 shades er vel mer realistisk og interessant enn fantasiverdenen til noens skybert-venninne. :fnise:

Anonymous poster hash: 24bfb...365

Beklager, men 50 shades er myyyyyyye svakere.

Albert Åberg er forøvrig en mye mer interessant figur enn hr. Grey.

Jeg har forøvrig ikke fått diisse historiene personlig, men gjenfortalt. Kvalitetsgjenfortellinger.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen? Hvorfor prøver du å late som om du er interessant ved skrive om en hypotetisk skybert-venninne som har hatt et forhold til en sadist og som tilfeldigvis legger ut om sitt sexliv til deg? Haha.

For øvrig er du bare en del av hylekoret.

Anonymous poster hash: 24bfb...365

Du da, kanskje du er interessant. Kanskje du kan fortelle oss noe interessant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...