Gå til innhold

"Fifty Shades of Grey" og BDSM-hysteri


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva faen er "ekte" bdsm a? Er ikke det bare en samlekategori for masse mulig greier?



Anonymous poster hash: 0ee8a...af4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle likt å høre homofile si; pokker ta alle bifile ot bicurious folk som bare har seg med samme kjønn for morsomt uten å mene noe med det. Tar jo oppmerksomheten vekk fra oss ordentlig homofile lissom...

Anonymous poster hash: 2961f...8c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som Samantha: Im a trysexual!

La folk prøve litt bdsm, brått får du flere å velge mellom i siste omgang?



Anonymous poster hash: cb416...fb5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor irriterer det deg at andre er liksom-bdsmere? Ødelegger de for deg privat? Folk må gjerne få prøve litt om de synes det er spennende, uten at det vedrører deg personlig?

Forøvrig enig ned den som sa man bør sette seg inn i temaet før man begynner med seriøs bdsm.

Er det bare jeg som har lest bøkene og vet at 50 shades egentlig handler om en kjærlighetshistorie og ikke bare BDSM? Er ikke så mye sex der en gang, iallefall ikke i de to siste bøkene... det er tross alt en kjærlighetshistorie.. Anonymous poster hash: c0417...502

En relativt dårlig en, sådan.

Hilsen kjedelig a4-menneske,som TS sikkert mener er forferdelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS,

Det må da være en god ting for deg at flere mennesker får øynene opp for BDSM?

Selv om de starter på lavt nivå (basert på Fifty Shades), kan det jo hende at det gir mersmak. Og da vil man jo gjerne ha mer. Og man blir etterhvert mer ekstrem. Og plutselig er det flere av menneskene rundt deg som er gira på samme type sex som du liker. Jeg klarer ikke å se hvordan dette er negativt for deg.

Om du sliter med at alle disse ferskingene ikke lever opp til dine strenge BDSM-krav, er det jo bare å foreta en forventningsavklaring før dere hopper i høyet. Det er lov å snakke med folk om hva de liker, før man ligger med dem :)



Anonymous poster hash: d5bf0...381
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei av mediahypen omkring denne filmen nå, og hvordan BDSM nå liksom er blitt allemannseie.

Det gjør det vanskelig for oss ekte BDSM-ere, når så mange later som om de liker det.

Kan ikke dere fake, liksom-BDSM-ere, dere som tror at BDSM er litt hard sex, kan ikke dere bare kutte ut og være ærlige- dere liker vanlig sex, og det er også greit. Ok?

Anonymous poster hash: 33957...730

Tror heller boka/filmen et forskrudd syn på hva BDSM er. Tror ikke de mener å være "fake", bare at boken prøver og feiler på å portrettere hva BDSM er, og at kvinnelige fans (av en eller annen grunn) ønsker dette idealet og dermed påstår at dem selv er BDSM-fans (uten at de egentlig har noen forståelse av hva det faktisk er, utenfor bokens spennvidde).

Anonymous poster hash: c191a...3f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiller det noen rolle TS?

Det er jo tydelig at bøkene har fått en betydelig andel av befolkningen oppmerksom på deler av sin seksualitet.

Det er vel bare positivt. Så kan man egentlig kalle det Hva man vil.

Faktum er nok at intet sete vil være tørt i landets kinosaler på premieren. :fnise:

Jeg har lest bøkene, og kan skrive under på at det å bli herset med, forfulgt, skremt, undertrykt, oversett og manipulert ikke er en del av min seksualitet overhodet. Dessuten handler det ikke så mye om sexen som det gjør en tilværelse som kvinner, i følge boken og media, innerst inne ønsker. Tror de fleste klarer seg uten den delen av ens seksualitet som består av å bli voldtatt og nedverdiget på det groveste.

Mitt kinosete vil forbli tomt.

Anonymous poster hash: c191a...3f7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Er så lei av mediahypen omkring denne filmen nå, og hvordan BDSM nå liksom er blitt allemannseie.

Det gjør det vanskelig for oss ekte BDSM-ere, når så mange later som om de liker det.

Kan ikke dere fake, liksom-BDSM-ere, dere som tror at BDSM er litt hard sex, kan ikke dere bare kutte ut og være ærlige- dere liker vanlig sex, og det er også greit. Ok?

Anonymous poster hash: 33957...730

Holdningen din forteller meg at du ikke er noe "ekte bdsmer"... Veldig mange bdsmere ønsker aksept for sin legning om du vil. Da hjelper det fint lite at du fordømmer andre som muligens snuser litt på temaet. Og jeg sier på ingen måte at 50 shades er noe særlig representativt for bdsm.

Jeg bruker mye bdsm i mitt sexliv. Det betyr ikke at jeg er en "klassisk" bdsm´er. Vi bruker det som vi tenner på og faller naturlig for oss. Kanskje vi har vår egen bdsm stil ? :fnise: Ingenting er rett eller feil når det kommer til seksualitet mellom samtykkende voksne. Det som blir feil er å dømme andre, og sette merkelapper på andres seksualitet.

Dersom noen flørter litt, eller finner interesse gjennom 50 shades, så flott det. Jo bedre sexliv folk har, jo bedre blir verden.

Personlig syns jeg ikke noe særlig om 50 shades konseptet, bortsett fra at jeg er veldig fornøyd med noen av produktene som kom i samme renn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror heller boka/filmen et forskrudd syn på hva BDSM er. Tror ikke de mener å være "fake", bare at boken prøver og feiler på å portrettere hva BDSM er, og at kvinnelige fans (av en eller annen grunn) ønsker dette idealet og dermed påstår at dem selv er BDSM-fans (uten at de egentlig har noen forståelse av hva det faktisk er, utenfor bokens spennvidde). Anonymous poster hash: c191a...3f7

Ekte bdsm er skuespill. Har ikke lest boka, men har hørt en del. Slik jeg tolker det er boka basert på fantasien om bdsm - bdsm er lek, men fantasien er vel som historien i boka. Skjønner du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekte bdsm er skuespill. Har ikke lest boka, men har hørt en del. Slik jeg tolker det er boka basert på fantasien om bdsm - bdsm er lek, men fantasien er vel som historien i boka. Skjønner du?

Nei, selvsagt er ikke ekte BDSM skuespill. Om man må spille en rolle, late som om man er noe man ikke er, da er det jo nettopp IKKE ekte.

Anonymous poster hash: 24bfb...365

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en lang 50 shades tråd her før i dag. Har den blitt stengt?

Filmen var forøvrig kjedelig og lang uten særlig innhold av hverken psykologisk eller seksuell karakter.

Jeg fikk inntrykk av at de prøvde å fortelle at Grey hadde blitt sm-gutt fordi han hadde gjennomgått forferderlige ting i barndommen. Egentlig så så han ut som en halvveis aseksuell vaniljegutt som ikke hadde kommet ut av vaniljeskapet. Det så ut som han gjemte sin skadde seksualitet under ei tøff sm-maske.Kanksje filmskaperene vil si at sm-ere egentlig er vanlige, bare at de er skadd? At det er synd på dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk inntrykk av at de prøvde å fortelle at Grey hadde blitt sm-gutt fordi han hadde gjennomgått forferderlige ting i barndommen. Egentlig så så han ut som en halvveis aseksuell vaniljegutt som ikke hadde kommet ut av vaniljeskapet. Det så ut som han gjemte sin skadde seksualitet under ei tøff sm-maske.Kanksje filmskaperene vil si at sm-ere egentlig er vanlige, bare at de er skadd? At det er synd på dem?

Hehe, tror du har rett her. De som liker bdsm har visst denne preferansen fordi er skadet på noe vis. "sm-gutt," hehe.

Anonymous poster hash: 24bfb...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, seriøst, kom deg ned fra den jævla høye hesten din. Dette kommer fra en annen BDSM-er i miljøet.

BDSM "tilhører" ingen, og light BDSM kan være kjempegøy for folk som vanligvis er vanilje å prøve ut. ALLE trenger ikke å ha et TPE-forhold, de aller fleste som liker BDSM foretrekker å begrense det til soverommet også. Det gjør dem ikke mindre verdt.

Len deg tilbake og nyt fossen med nye lekekamerater som blir nysgjerrige på grunn av bøkene og filmene! Det gjør jo absolutt ingenting, annet enn å kanskje gjøre det litt mindre stigmatisert å like BDSM. Katastrofe...



Anonymous poster hash: e7693...a0d
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så lei av mediahypen omkring denne filmen nå, og hvordan BDSM nå liksom er blitt allemannseie.Det gjør det vanskelig for oss ekte BDSM-ere, når så mange later som om de liker det. Kan ikke dere fake, liksom-BDSM-ere, dere som tror at BDSM er litt hard sex, kan ikke dere bare kutte ut og være ærlige- dere liker vanlig sex, og det er også greit. Ok? Anonymous poster hash: 33957...730

Herregud. Det var da og noe å henge seg opp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror heller boka/filmen et forskrudd syn på hva BDSM er. Tror ikke de mener å være "fake", bare at boken prøver og feiler på å portrettere hva BDSM er, og at kvinnelige fans (av en eller annen grunn) ønsker dette idealet og dermed påstår at dem selv er BDSM-fans (uten at de egentlig har noen forståelse av hva det faktisk er, utenfor bokens spennvidde). Anonymous poster hash: c191a...3f7

Det er en jævla bok, en fantsi. En film!!! Akkurat dom de fleste andre filmer som viser et forvrengt bilde av virkeligheten. Romantiske komedier,action osv. Svært få av de stemmer med virkeligheten

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg liker vanlig sex og ikke syk sex.

Anonymous poster hash: c4d89...4f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er en jævla bok, en fantsi. En film!!! Akkurat dom de fleste andre filmer som viser et forvrengt bilde av virkeligheten. Romantiske komedier,action osv. Svært få av de stemmer med virkeligheten

Jeg synes det er helt unødvendig at en slik film skal være kjedelig, langtekkelig og forholdene tatt i betraktning; aseksuell, og samtidig framstå som psykologisk urealistisk, mer blottet for troverdighet enn for klær.

Forfatterkvalitet, regi og skuespilllerprestasjoner var såpss svak at jeg følte meg lurt for kinobiletttpengene.

Det er lett å finne filmer og litteratur på ett mye høyere nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg liker vanlig sex og ikke syk sex.

Anonymous poster hash: c4d89...4f4

Er du virkelig så intolerant?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt unødvendig at en slik film skal være kjedelig, langtekkelig og forholdene tatt i betraktning; aseksuell, og samtidig framstå som psykologisk urealistisk, mer blottet for troverdighet enn for klær.

Forfatterkvalitet, regi og skuespilllerprestasjoner var såpss svak at jeg følte meg lurt for kinobiletttpengene.

Det er lett å finne filmer og litteratur på ett mye høyere nivå.

Jada, men det var ikke poenget mitt at denvar kjedelig. Les igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, men det var ikke poenget mitt at denvar kjedelig. Les igjen

Og mitt poeng var mest at det faktisk finnes god litteratur, jeg tenkte mye på klassikere, men også på gode moderne forfattere med klassisk tradisjon.

Jeg synes den var kjedelig FORDI den ikke var troverdig. Jeg hadde håpet på en psykologisk fortelling som fortalte litt om hva som snurrer i hodene på folk som er annerledes enn meg.

For å si det på en annen måte. Det er mer givende å lese Hamsun, Turgenjev og Dostovjevski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...