Gå til innhold

Pilotfrue - tuller hun?


MrsDunphy

Anbefalte innlegg

og så handler de neste to innleggene om svada og intetsigende møl...  Her skal det melkes klikk, før hun slipper "den store nyheten":klaske: 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Puny skrev:

og så handler de neste to innleggene om svada og intetsigende møl...  Her skal det melkes klikk, før hun slipper "den store nyheten":klaske: 

Hva gjør det deg at hun venter? Er det veldig viktig for deg? Er begrensa hvor mye man kan skrive om denne prøvingen. 

:roll: ..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Milio skrev:

Hva gjør det deg at hun venter? Er det veldig viktig for deg? Er begrensa hvor mye man kan skrive om denne prøvingen. 

:roll: ..

Det er ikke ventingen, det er klikbaiten som plager meg. "Jeg har kjempe kjempeviktige nyheter om prøvingen, har SÅÅÅÅ lyst til å si det nå,  jeg poster det veldig snart" og så er det svada og reklame.  klikk, klikk, klikk...

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Puny skrev:

og så handler de neste to innleggene om svada og intetsigende møl...  Her skal det melkes klikk, før hun slipper "den store nyheten":klaske: 

Hun venter antagelig med å skrive om det på bloggen til hun har fått informert familien sin, og latt de fordøye nyheten. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Sweetez skrev:

Hun venter antagelig med å skrive om det på bloggen til hun har fått informert familien sin, og latt de fordøye nyheten. 

helt straight det, men hun kunne latt være å si noe på bloggen til hun fikk informert andre. Det hun gjør nå er å bygge opp en spenning, for å maxe klikkene.  "Følg med, snart kommer det," og så ingenting...

Endret av Puny
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Puny skrev:

Det er ikke ventingen, det er klikbaiten som plager meg. "Jeg har kjempe kjempeviktige nyheter om prøvingen, har SÅÅÅÅ lyst til å si det nå,  jeg poster det veldig snart" og så er det svada og reklame.  klikk, klikk, klikk...

Klart det er irriterende med clickbait, men det er jo ærlig talt sånn blogg-Norge og sosiale medier fungerer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Milio skrev:

Klart det er irriterende med clickbait, men det er jo ærlig talt sånn blogg-Norge og sosiale medier fungerer.

tja... Hvis du er god nok til å skrive så må du ikke. Uansett irriterende, gidder ikke gi henne fler klikk...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har bekreftet i nyeste innlegg at hun har et lavere antall egg enn snittet på hennes alder, og hun vet ikke hvordan kvaliteten på dem er ennå. Det må være veldig frustrerende situasjon å være i, for hun har vel ikke engang 30? Det var jo heldig at de oppsøkte hjelp fordi det kommer sikkert til å bli en lang prosess....

Endret av Miranda16
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Miranda16 skrev:

Hun har bekreftet i nyeste innlegg at hun har et lavere antall egg enn snittet på hennes alder, og hun vet ikke hvordan kvaliteten på dem er ennå. Det må være veldig frustrerende situasjon å være i, for hun har vel ikke engang 30? Det var jo heldig at de oppsøkte hjelp fordi det kommer sikkert til å bli en lang prosess....

Det er ikke sikkert det blir en lang prosess. Det kan lykkes på første forsøk. Hun må gå på noen hormonpreparater (nesespray etc), så ser de om de får ut gode egg, og så prøver de befruktning. Med hell kan dette lykkes en av de neste syklusene. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar det lenger tid å bli gravid hvis man har mindre egg? Betyr ikke det egentlig bare at man fortere går "tom" for egg? Spørr kanskje dumt, men jeg har ikke peiling på dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Guarana skrev:

Hvorfor tar det lenger tid å bli gravid hvis man har mindre egg? Betyr ikke det egentlig bare at man fortere går "tom" for egg? Spørr kanskje dumt, men jeg har ikke peiling på dette. 

Ofte går det hånd i hånd med dårlig eggkvalitet, at eggene rett og slett har blitt "gamle" i takt med en raskt fallende eggreserve. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke å ta lang tid. Som jeg ser, så har de valgt privat klinikk allerede. Utredning er de ferdig med. Så de kan i teorien starte allerede fra neste syklus og bli tidligst gravid om 1-2 mnd. Så vidt jeg forstod utifra en annen forum, så er det så å si ingen kø i det private, selv om det koster ca 40 000 kr mer enn privat, per forsøk.

Lave AMH verdier kan bare påvirket faktumet at hun får 1-3 egg istede for 5-10 som andre kan få. Får man riktig dose med medisiner, så kan alt fikses. Det viktigste er at hun har egg og han har levende spermier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir litt ittitert når jeg leser om denna prøvingen dems. Vi har prøvd i snart 2 år og måtte vente minst 1 år før utredning uten på barnløshet, så gikk det 1 år og jeg fikk endelig positiv test som da gjorde at vi ikke hadde krav på utredning før 3 spontanaborter.. Har heldigvis fått utredning nå og venter på dato for det, men blir veldig riirtert over henn esom har holdt på i 8 mnd før hun begynnte å bli desperat.. Mulig det bare er meg som reagerer sånn men.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Hippo94 skrev:

Blir litt ittitert når jeg leser om denna prøvingen dems. Vi har prøvd i snart 2 år og måtte vente minst 1 år før utredning uten på barnløshet, så gikk det 1 år og jeg fikk endelig positiv test som da gjorde at vi ikke hadde krav på utredning før 3 spontanaborter.. Har heldigvis fått utredning nå og venter på dato for det, men blir veldig riirtert over henn esom har holdt på i 8 mnd før hun begynnte å bli desperat.. Mulig det bare er meg som reagerer sånn men.

 

 

Vi har også prøvd i nesten to år, så jeg skjønner hva du sier. Men du kan jo gå privat på samme måte som de gjør? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, LoveTrain skrev:

Vi har også prøvd i nesten to år, så jeg skjønner hva du sier. Men du kan jo gå privat på samme måte som de gjør? 

fullstendig klar over at man kan gå privat, men med en normal økonomi så er det ikke alltid sånt strekker til. Er litt den at dem hiver rundt seg av penger for dem kan, unner dem selvfølgeig barn. og er sikkert litt dår over det selv, og liker hun ikke i det hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, Hippo94 skrev:

Blir litt ittitert når jeg leser om denna prøvingen dems. Vi har prøvd i snart 2 år og måtte vente minst 1 år før utredning uten på barnløshet, så gikk det 1 år og jeg fikk endelig positiv test som da gjorde at vi ikke hadde krav på utredning før 3 spontanaborter.. Har heldigvis fått utredning nå og venter på dato for det, men blir veldig riirtert over henn esom har holdt på i 8 mnd før hun begynnte å bli desperat.. Mulig det bare er meg som reagerer sånn men.

 

 

Dere kunne gjort som dem, og gått privat. Da hadde dere sluppet å vente så lenge. 

Jeg synes det er bra, for deres del, at de fikk utredning før det hadde gått 1 år. 

Og jeg håper de lykkes kjapt, nå når de er i gang med prøverør. Det er tøft å stå i det, uten å måtte dele det med hele Norge, så jeg kan bare tenke meg hvordan hun/de har det nå. Ja! Det er er valg de har tatt, å være åpen om det, men det betyr ikke at det ikke er vanskelig. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Hippo94 skrev:

fullstendig klar over at man kan gå privat, men med en normal økonomi så er det ikke alltid sånt strekker til. Er litt den at dem hiver rundt seg av penger for dem kan, unner dem selvfølgeig barn. og er sikkert litt dår over det selv, og liker hun ikke i det hele tatt

Jeg forstår at det er sårt for deg at folk som henne "sniker" i køen, men hvis du hadde hatt råd til å gå privat, hadde ikke du også gjort det?  

Og det må da være bare positivt at de som har råd velger privat, da minker jo køen til de offentlige tilbudene.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...