Gå til innhold

Er det i det hele tatt non som er fornøyd med noe denne regjeringen har fått til?


mmd

Anbefalte innlegg

Arbeidsgivere har hatt anledning til å ansette midlertidig lenge, så jeg skjønner ikke at folk terper på dette mantraet ennå. Og å sette ned selskapsskatter og lignende har ikke ført til noe særlig mer nyskapning i land man kan sammenligne seg med.

Det som egentlig er problemet er at man outsourcer det meste til lavkostland etterhvert. Uansett rødgrønn eller blåblå regjering så vil det problemet fortsette til ingenting lønner seg i Norge lenger og om et par tre tiår eller så vil de fleste være arbeidsledige i Norge dessverre. Det er intet håp.

Anonymous poster hash: 1e384...c2b

Selskapsskatten har blitt senket for å gjøre landets næringer mer konkurranse og levedyktige...ehhh som er hele poenget. Det er en skandale at de rødgrønne ikke har senket denne siste 8årene.

De har maksimert oljeinvesteringene og i prosessen vært delaktige i lønningsfesten til oljenæringen, så hva tror du da skjer når oljeprisen halverer seg ? Hvem er største aksjonær i Statoil ...? som sagt en skandale.

Tror forøvrig du ikke helt forstår det med midlertidige ansettelser, hvis det ikke gjelder en stilling som omfatter sessongbasert arbeid eller spesielt tidsavgrensa perioder så har arbeidstaker krav på fast ansettelse.

Anonymous poster hash: a6d39...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selskapsskatten har blitt senket for å gjøre landets næringer mer konkurranse og levedyktige...ehhh som er hele poenget. Det er en skandale at de rødgrønne ikke har senket denne siste 8årene.

De har maksimert oljeinvesteringene og i prosessen vært delaktige i lønningsfesten til oljenæringen, så hva tror du da skjer når oljeprisen halverer seg ? Hvem er største aksjonær i Statoil ...? som sagt en skandale.

Tror forøvrig du ikke helt forstår det med midlertidige ansettelser, hvis det ikke gjelder en stilling som omfatter sessongbasert arbeid eller spesielt tidsavgrensa perioder så har arbeidstaker krav på fast ansettelse.

Anonymous poster hash: a6d39...17a

Og jeg skrev at det å sette ned skattene ikke har virket så bra som man skulle tro i land som man liker å sammeligne seg med.

For øvrig er det fint mulig å ansette noen for å ta unna arbeidstopper, man kan helt fint definere dette som et midlertidig og avgrenset behov. Gjøres stadig vekk i min bransje (et teknisk yrke) allerede

Anonymous poster hash: 1e384...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så veldig inne i politikken, men det virker som de prøver å forberede seg på dårligere tider ved å stimulere vekst og kutte der de kan. Det er jo positivt. Og dyrepolitiet selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...