Gå til innhold

Er det i det hele tatt non som er fornøyd med noe denne regjeringen har fått til?


mmd

Anbefalte innlegg

Bare klaging, har jeg inntrykk av. Jeg kan ikke komme på noe bra de har får til, kanskje noen kan hjelp meg?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kommer ikke på noe bra de rødgrønne gjorde i løpet av 8 år, så at de blå ikke har fått til de kjempestore endringene i løpet av den korte tiden de har vært der overrasker meg ikke.



Anonymous poster hash: 04a6c...257
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke på noe bra de rødgrønne gjorde i løpet av 8 år, så at de blå ikke har fått til de kjempestore endringene i løpet av den korte tiden de har vært der overrasker meg ikke. Anonymous poster hash: 04a6c...257

De hadde jo kontroll økonomi og arbeidsledighet, da. Og ordnet full barnehagedekning, noe som gjorde at flere kunne gå ut i arbeid, betale skatt osv. De gjorde mye bra for likestillingen, med fedrekvoten osv. For å nevne noe.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanskelig å ha kontroll på økonomien når vi var i olje-Klondike ... Arbeidsledigheten har vært stabil, noe som er ganske dårlig jfr Klondike. Full barnehagedekning er vel tidenes bløff? Sidestilles ed Mongstad. Angående likestillingen er det fremdeles vanskelig å få jobb med et utenlandsk navn og kvinner har fremdeles overlegne rettigheter stort sett over hele fjøla (fra skolealder og opp).



Anonymous poster hash: 04a6c...257
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er NEI!

spørsmål til ts,

Hvorfor laget du ikke avstemming i tråden?

Anonymous poster hash: 8bdaf...d86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er NEI!

spørsmål til ts,

Hvorfor laget du ikke avstemming i tråden?Anonymous poster hash: 8bdaf...d86

Sikkert en god ide, om jeg finner ut hvordan jeg gjør det:)

Var uansett mest interessert i å få eksempler på hva denne regjeringen har gjort som er bra (og ikke bare nedrakking av forrige regjering...) NOE må de vel ha fått til på et drøyt år, de har jo brukt mange år på å legge planer...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- De sender ut de som har fått avslag på asylsøknad i rekordfart

- Kontantstøtte

- De har økt den 200.- grensa til FORELØPIG 350,- for å se ringvirkningene før de øker den ytterligere.

-mer lukkede mottak

Anonymous poster hash: a63ce...590

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg liker boksing,synes jeg det er positivt at regjeringen har sagt ja til proffboksing i norge :-)

Anonymous poster hash: ff42c...7da

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde jo kontroll økonomi og arbeidsledighet, da. Og ordnet full barnehagedekning, noe som gjorde at flere kunne gå ut i arbeid, betale skatt osv. De gjorde mye bra for likestillingen, med fedrekvoten osv. For å nevne noe.

Å hive inn folk på tiltak og kursing er ikke det samme som å få ned arbeidsledigheten. Det er å kamuflere dårlig statistikk.

Anonymous poster hash: da5ca...2a9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz

Denne regjeringen har fått til mer på ett år, enn de rødgrønne gjorde på 8.

Men er så sinnsykt mye rot igjen å nøste opp i... At oljeprisen er så lav hjelper heller ikke.

Men regner med det blir rødgrønt igjen ved neste valg, den norske befolkningen er så dum og naiv med en hukommelse som er skremmende dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Denne regjeringen har fått til mer på ett år, enn de rødgrønne gjorde på 8.

Men er så sinnsykt mye rot igjen å nøste opp i... At oljeprisen er så lav hjelper heller ikke.

Men regner med det blir rødgrønt igjen ved neste valg, den norske befolkningen er så dum og naiv med en hukommelse som er skremmende dårlig.

Amen og halleluja! :tommel:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd med at regjeringen har vist sitt sanne jeg når det gjelder innvandring, og at det nødvendigvis vil styrke alternativene ved neste valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg mener det er lite de har fått til.

Og det verste, og mest skuffende, er at det nå koster 1000,- å ta privatisteksamen (2000 for å ta opp et fag), dette vil ekskludere de som har dårlig råd, noe som vil føre til at flere ikke har råd til å fullføre videregående.

Jeg har heldigvis råd til å betale over 10 000 for eksamener, men det er mange som ikke har det, og det er trist at det går utover de med minst råd.



Anonymous poster hash: 609d1...709
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så konklusjonen er at rikinger med nedbetalte eiendommer som liker boksing er fornøyde. Det var ikke rare greiene...

Flere eksempler?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Segway, tror jeg de har fått til... Men vet ikke om det gjør verden eller Norge til ett bedre sted ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Libertyan

Bare klaging, har jeg inntrykk av. Jeg kan ikke komme på noe bra de har får til, kanskje noen kan hjelp meg?

Er selvsagt enkelte ting jeg ikke er helt fornøyd med, men er i utgangspunktet godt fornøyd med at vi har fått:

- Lavere skatter og avgifter bla. lavere formuesskatt, fjernet arveavgift, billigere drivstoff og bilavgifter, lavere inntektsskatt etc.

- Mindre byråkrati

- Færre forbud og reguleringer. Ingen forbud mot proffboksing, gambling, vannscooter og økt individuell frihet

- Mer politi og lavere kriminalitet

- Strengere asylpolitikk og rekordutsending av kriminelle og ulovlige utlendinger samt lavere nettoinnvandring til Norge

- Kommunereformen satt igang

- Aktivitetplikt for sosialhjelpsmottakere

- Mindre statlig eierskap og mer privat eierskap som er de som vet å drive bedrifter best

- Tiggerforbud

- DLD ble skrotet

- Innført dyrepoliti som vil få egne midler

- Økt forsvarsbudsjettet

Endret av Libertyan
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Så konklusjonen er at rikinger med nedbetalte eiendommer som liker boksing er fornøyde. Det var ikke rare greiene...

Flere eksempler?

Jeg er ikke så himla rik, og har ikke nedbetalt huset mitt, men jeg er da ganske så fornøyd og mener de har oppnådd en god del på såpass kort tid. Mer enn Ap har klart på 8 år.

Jeg er fornøyd med bl.a. kontantstøtten, fedrekvoten som har blitt mer valgfri, dyrepoliti, 350,- grensen (som antagelig skal økes neste år), hjemsending av asylsøkere som har fått avslag + + +

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Nei, jeg mener det er lite de har fått til.

Og det verste, og mest skuffende, er at det nå koster 1000,- å ta privatisteksamen (2000 for å ta opp et fag), dette vil ekskludere de som har dårlig råd, noe som vil føre til at flere ikke har råd til å fullføre videregående.

Jeg har heldigvis råd til å betale over 10 000 for eksamener, men det er mange som ikke har det, og det er trist at det går utover de med minst råd.

Anonymous poster hash: 609d1...709

Privatistordningen har blitt mye misbrukt. VGS er fremdeles gratis og hvis man skulle være uheldig er det ingen ting i veien for å jobbe på Rema et år for å spare opp litt. Dessuten er det alt for mange VGS elever som får 20 000 i stipend i året fordi de er "fattige".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...