Gå til innhold

Er det i det hele tatt non som er fornøyd med noe denne regjeringen har fått til?


mmd

Anbefalte innlegg

Gjest Herr Heftig

Ikke som privatist, vel? Da jeg tok fag som privatist fikk jeg null støtte.

Nei, vi snakket om folk som går på vgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor man ikke hjemme får man borteboerstipend i tillegg.

Slik det står informert på nettsidene til lånekassen, har en elev på vgs anledning til å søke om grunnstipend (inntil 1980,- i mnd.) Inntekten til foreldrene dine avgjør om du får grunnstipend. I tillegg kan en søke om utstyrsstipend (950-2900 i skoleåret). Hvis en ikke bor hjemme kan en få borteboerstipend (3920 i mnd.) og reisestipend (1068,- per skoleår)

Dette er ikke mye penger dersom en leier en boplass, og husk: disse pengene skal gå til, som sagt, boplass, reise, mobilregninger, transport til og fra skolen, alt av ustyr i forbindelse med skole, bøker, mat, forsikring. Altså, har en ikke anledning til å spare.

MEN - dette er en avsporing, tråden handler om privatister som ikke får noe dekt, de må betale alt selv. Og som jeg har skrevet tidligere, dette går utover de som har minst å rutte med. Samfunnet tjener ikke på at flere bruker lengre tid på å fullføre videregående.

Anonymous poster hash: 7ed52...f8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke som privatist, vel? Da jeg tok fag som privatist fikk jeg null støtte.

Nei, en får ikke støtte for å ta fag som privatist. Det er svært ugunstig at det koster så mye å ta privatisteksamen, det er mange som vil slite og som må belage seg på å bruke lengre tid på vgs på grunn av dårlig økonomi, det får ringvirkninger for de som har dårligst økonomi.

Anonymous poster hash: 7ed52...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir han ved neste valg...

Da leverer jeg inn passet, det er sikkert!

Bare ett teit spørsmål : Hva i all verden vil pointet være med å levere inn passet?

Det eneste du gjør med det, er jo å gi fra deg din evne til å identifisere deg. Det er ikke slik at hvis du leverer inn passet , så er du plutselig ikke Norsk. Passet ER ikke statsborgerskapet ditt, det kun DOKUMENTERER det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz

Bare ett teit spørsmål : Hva i all verden vil pointet være med å levere inn passet?

Det eneste du gjør med det, er jo å gi fra deg din evne til å identifisere deg. Det er ikke slik at hvis du leverer inn passet , så er du plutselig ikke Norsk. Passet ER ikke statsborgerskapet ditt, det kun DOKUMENTERER det.

Jeg bor og jobber i utlandet for tiden (Norsk Firma), så om dette skulle skje vil jeg ikke ha norsk statsborgerskap, og kan selv velge.

Dette med å levere inn passet er mer ett symbolsk utsagn, beklager skulle vært mer presis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, er du seriøs?

- Fjernet arveavgiften

- Fjernet teite forbud som: Proffboksingforbudet,

Er selvsagt enkelte ting jeg ikke er helt fornøyd med, men er i utgangspunktet godt fornøyd med at vi har fått:

- Lavere skatter og avgifter bla. lavere formuesskatt, fjernet arveavgift, billigere drivstoff og bilavgifter, lavere inntektsskatt etc.

- Mindre byråkrati

- Færre forbud og reguleringer. Ingen forbud mot proffboksing, gambling, vannscooter og økt individuell frihet

- Mer politi og lavere kriminalitet

- Strengere asylpolitikk og rekordutsending av kriminelle og ulovlige utlendinger samt lavere nettoinnvandring til Norge

- Kommunereformen satt igang

- Aktivitetplikt for sosialhjelpsmottakere

- Mindre statlig eierskap og mer privat eierskap som er de som vet å drive bedrifter best

- Tiggerforbud

- DLD ble skrotet

- Innført dyrepoliti som vil få egne midler

- Økt forsvarsbudsjettet

Var igang med å skrive mitt eget innlegg, men denne brukeren fikk sagt alt jeg ville si.

Til trådstarter: Har du sovet så lenge vi har hatt de blå, eller? De har fått til masse bra! Vi får dyrepoliti. Det er jo helt fantastisk! I tillegg synes jeg regjeringen faktisk anerkjenner at folk kan klare å tenke selv, jf. opphevede dusteforbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke begeistret for denne regjeringen, men dyrepoliti er kjempebra. Synes og det er greit at tollgrensa er høyere, men det er muligens negativt for norsk marked

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke veldig fornøyd. Det er ikke fordi jeg føler at de har fått til lite (selv om det såklart er fantastisk at de fikk igjennom segwayene, takk GUD for det!!!!!!....), men føler meg ikke trygg på at de er i regjeringen. Føler de er impulsive og plutselig kan finne på noe som ikke er gunstig for samfunnet.

Problemet med f.eks. AP, KrF, Venstre, osv. er at de ikke engang er impulsive når de finner på noe som ikke er gunstig for samfunnet. Det virker som de virkelig setter seg ned og tenker grundig gjennom hvordan de kan rævkjøre samfunnet, f.eks. gjennom masseimport av fremmedkulturelle voldsmenn.

FrP er mer impulsive og liker å komme med forslag. Ikke alle forslagene har noe for seg (noen er horrible, som mobilovervåkningsforslaget - men på den annen side har FrP alltid tatt avstand fra det like horrible Datalagringsdirektivet), men de blir i det minste luftet. Husk at andre partier har stjålet mange av FrPs forslag gjennom tidene.

Endret av jabx
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er skummelt hvordan private aktører kan tjene penger på helse og barnehage. La meg ta et eksempel fra et sykehjem som har blitt tatt over av noen private aktører:

Det er blitt stilt strengere krav til dokumentasjon på dette sykehjemmet (egentlig bra), men uten at de har økt antall ansatte. De fast ansatte pleierne sliter seg ut, da de ikke får gjort de oppgavene de er satt til å gjøre pga. mangel på ressurser.

Noen av pleierne blir sykemeldte. Sykehjemmet må tilkalle assistenter (uten utdanning) fra avdelingen i andre etasje der omgangssyken herjer. "Fru Hansen" vil kunne dø dersom hun blir smittet.

Hun har flaks denne gangen og blir ikke smittet, men hva med neste gang?

Det er også blitt strengere krav på offentlige institusjoner uten økt bemanning. Hva er poenget ditt egentlig? Er det bare galt hvis private gjør dette, men ikke når det offentlige gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det med dyrepoliti er bra. De har også taklet oljeprisfallet bra så langt (tenker de ansatte i Finansdepartementet holder de i øra). Ellers er jeg ikke særlig imponert.

Men den håndteringen av Krekar har sannelig generert mye god underholdning, det skal de ha! Tror Krekar-saken er min favoritt blåblå sak så langt :D

Anonymous poster hash: cafe9...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det samtidig vanskeligere for SVAP å skremme folk fra å stemme f.eks. FRP, ved å stemple dem som rasister.

Du trenger kanskje litt SVAP-ing (hva nå enn det skulle bety)?

Fremskrittspartiet er ikke den eneste stemmen mot innvandring. Og når Fremskrittspartiet i regjering åpenbart ikke leverer, så sier det seg selv at velgerne begynner å se seg om etter alternative stemmer mot innvandring.

Endret av Jus sanguinis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel siden jeg ikke merker noen forskjell fra Høyre\FRP og Den Rød-Grønne regjering så er svaret nei.

Blir du bekymret når Hadia Tadjik og Jonas Gahr Støre snakker om ekstreme meninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger kanskje litt SVAP-ing?

Fremskrittspartiet er ikke den eneste stemmen mot innvandring. Og når Fremskrittspartiet i regjering åpenbart ikke leverer, så sier det seg selv at velgerne begynner å se seg om etter alternative stemmer mot innvandring.

At FRP i regjering ikke leverer er en myte, en del av en godt orkestrert sverte-kampanje.

I forhold til antall representanter på Stortinget, og i den noe vanskelige parlamentariske situasjonen, med de to idiot støttepartiene, så leverer FRP så det suser!

Når man gjentar er løgn mange nok ganger, så vil flere og flere tro på det, over tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misbrukt i den forstand at den er tiltenkt folk som skal fullførei voksen alder, men i hovedsak blir brukt av skoletapere med for høye ambisjoner i forhold til ferdigheter. Det er faktisk ikke impnerende å få 5,5 i snitt nå man bruker 66% lenger tid enn normert.

Det samfunnet faktisk ville vært tjent med ville vært om folk begynte i høyere utdanning umiddelbart etter VGS i stedet for å ta friår/ta opp fag år.

Det stipendet mange får på VGS fordi de er "fattige" kan de spare og bruke til privatisteksamen. Slik ville det ikke blitt noe av privatist-klasseskillet som enkelte skisserer. Og tro meg, de aller, aller fleste som få et slikt stipend er en av to typer mennesker: De setter pengene til sparing og får så gode karakterer at de ikke har behov for privatistordningen, eller de søler bort pengene på kantinemat og shopping.

Jaha ja.

Hovedandelen av privatistene er kanskje de du beskriver, men det er ikke disse som blir rammet av økningen som har blitt gjort.

De du snakker om kommer til å ta privatisteksamen uavhengig av kostnadene. De klager litt på at det er dyrt, men så gjør de det likevel, fordi de har økonomisk mulighet til det.

De som blir rammet av endringen er som min venninnes barn.

De som blir syke, eller som av en annen grunn må avbryte skolegangen i løpet av vgs.

Min venninnes barn har ikke mulighet til å gå på skolen, men har mulighet til å lese fag på egen hånd fra sykesengen, og har til nå benyttet seg av privatistordningen for å ikke bli alt for forsinket med utdannelsen mens hun venter på å bli frisk nok til å gå videre på skolen.

Foreldrene hennes er ikke rike, men tjener likevel for mye til at hun får stipend, og hun har ikke helse til å jobbe ved siden av skolen/lesingen.

Hun/de har ikke råd til å betale 1000 kr for hvert fag hun skal ta som privatist.

Så i stedet for å bli 2-3 år forsinket med å fullføre vgs, blir hun nå 5 år forsinket, det vil si hvis hun klarer å begynne på skolen igjen til høsten.

Og jeg kjenner til mange tilsvarende eksempler.

Det er slike som denne familien som blir straffet for kostnadsøkningen av stipendordningen.

Anonymous poster hash: 265f3...3a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At FRP i regjering ikke leverer er en myte

Nei, det er ikke det. Det er virkeligheten.

I forhold til antall representanter på Stortinget, og i den noe vanskelige parlamentariske situasjonen, med de to idiot støttepartiene, så leverer FRP så det suser!

Nei, Fremskrittspartiet leverer ikke så det suser i innvandringspolitikken. I virkeligheter er det snarere tvert i mot.

Når man gjentar er løgn mange nok ganger, så vil flere og flere tro på det, over tid.

Fremskrittspartiet satser åpenbart på den strategien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke det. Det er virkeligheten.

Nei, Fremskrittspartiet leverer ikke så det suser i innvandringspolitikken. I virkeligheter er det snarere tvert i mot.

Fremskrittspartiet satser åpenbart på den strategien.

Jammen, dette er fritt land, du ha da lov til å dyrke dine fantasier og myter i fred.

Og, uttrykke dem, vi har da ytringsfrihet.

Hint: At du er overbevist om at noe er sant, er ikke ensbetydende med at det faktisk er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Fremskrittspartiet leverer ikke så det suser i innvandringspolitikken. I virkeligheter er det snarere tvert i mot.

Joda, færre får opphold, færre asylsøkere kommer hit, de uten opphold sendes ut i rekordantall og nettoinnvandringen faller. Akkurat slik de lovet før valget :danse:

Anonymous poster hash: e9bbe...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Horatio Hornblower

Blir du bekymret når Hadia Tadjik og Jonas Gahr Støre snakker om ekstreme meninger?

Med tanke på at jeg ikke blir bekymret når FRP gjør det. Så blir jeg det heller ikke når noen i AP gjør det. Eller når noen i de andre partiene gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...